Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei ärsyttävä, mutta huvittava asia. En keksinyt missä muussakaan threadissa tämän asian kanssanne jakaisin.

Oon viimeisen viikon aikana nähnyt kaksi kertaa, kun joku apina on pysähtynyt liikennevaloihin kääntyvien kaistalle ja on mennyt pysähdys ns. vähän pitkäksi. Eli odotellaan jo siellä risteyksen puolella mahdollisen suojatien väärällä puolella. Ja siinä odotellaan sitten kauan, jos kukaan muu ei ole kääntymässä samaan suuntaan. Liikennevalot nimittäin ei tunnista enää siinä kohtaa, että sieltä joku auto olisi tulossa, vaan ne luulee, että se meni jo. Valot siis ei vaihdu vaikka odottelisit miljoona vuotta. On tarvinnu molemmilla kerroilla vähän itskseen naureskella, että mitenköhän kauan toikin on tossa jo odottanut. Nyt meni yhdet valot ohi, kohta menee toiset.
 
En tiedä päteekö nyt edellämainittuun, mutta ei läheskään kaikissa valoissa täydy seistä siinä tietyssä pisteessä, jotta valot vaihtuisivat. Kun ajaa magneettisen tunnistimen yli (ja siis jatkaa yli), niin siitä lähtee jonotusaika. Monesti päivisin valot ovat syklillä, joka pyörii, vaikkei autoja edes olisi jonottamassa.
 
En tiedä päteekö nyt edellämainittuun, mutta ei läheskään kaikissa valoissa täydy seistä siinä tietyssä pisteessä, jotta valot vaihtuisivat. Kun ajaa magneettisen tunnistimen yli (ja siis jatkaa yli), niin siitä lähtee jonotusaika. Monesti päivisin valot ovat syklillä, joka pyörii, vaikkei autoja edes olisi jonottamassa.
Ilmeisesti näissä valoissa on lisäksi tunnistin pysähdysviivan kohdalla joka laskee onko autot menny jo valoista vai ei. Ja näissä tapauksissa luulee, ettei kukaan odota valoissa. Siinä ne nimittäin on jököttäneet, vaikka olisi pitänyt päästä jo ajat sitten.
Kyllä sinne jalkakäytävälle sopii pyöräilemään. Olkoonkin merkattu millä liikennemerkillä tahansa.
Mutta sitten tulee posliini ja sakottaa.
 
Olkoonkin sääntöjen mukaista pyöräilyä, mutta tyhmää hommaahan tuo on siltikin. Ihan turvallisuudenkin vuoksi. Minua ärsyttää se, että polkijoilla on oikeus tuollaiseen.:D
Ihan varmuuden vuoksi: Pyöräilijällä ei ole vain oikeus, vaan velvollisuus ajaa ajoradalla, mikäli vieressä on jalkakäytävä. Jalkakäytävällä saa ajaa vain alle 12-vuotias. Pyörätiellä saa sitten ajaa vanhempikin henkilö, mutta sitäkään ei ole pakko käyttää.
 
Tänään aamulla JKL -> Lahti...
Jonoa oli parin rekan takana ihan kiitettävästi ja 80 alue, jonon otti kiinni joku valkonen tyyliin vm.1999 Mersu. Tää kuski alko ohittelee sitä jonoa ihan sairaissa paikoissa... Paras oli sen etummaisen rekan ohittaminen, oikealle kääntyvä mutka ja lähti ohittaa kun keltainen katkoviiva alko. Tuli jo sellanen olo että "morjes vaa sullekin".

Noh, tästä ohituksesta sellanen 5km niin alko satasen rajoitus, oltiin parin auton kanssa menty ohi niistä rekoista ja otettiin pikkujono kiinni. Letka meni sillä satasen alueella 95kmh mittarin mukaan. Alko ohituskaista niin arvatkaas oliko se sama vitun mersu jonon tukkeena? Kyllä! Joku rähjäsen näköinen pisnismies ratissa, varmaan joku hemmetin verkostomarkkinoija, veti tyhjä katse silmissä eteenpäin.
En ihan oikeesti ymmärrä, ensin ohitellaan ihan hemmetin vaarallisesti kun oma 95kmh nopeus on suurempi kuin rekan n.85kmh ja sitten satasen alueella pidetää tuo sama 95 kmh.
:curs:

Asia 2:
Auto kääntyi sivutieltä päätielle mun perään, kilometriä myöhemmin tuli ohituskaista ja tää pyyhkäs n. 130-140kmh ohi. Heti kun ohituskaista loppui niin nopeus tippui mittarin mukaan 105kmh. Ei muuten mitään mutta ajoin ite kokoajan vakkarilla mittari 115kmh.
Hienoinen tööttö kavalkadi säesti mun ohitusta siitä.


Joku tässä keväässä saa ihmiset ajamaan aivan päin vittuja, varsinkin ohitukset on ihan kipeitä... Ei se riisikippo kiihdy yhtään sen kovempaa keväällä vaikka omistajalla hormoonit hyrrääkin talvea enemmän :rolleyes:
 
Ihan varmuuden vuoksi: Pyöräilijällä ei ole vain oikeus, vaan velvollisuus ajaa ajoradalla, mikäli vieressä on jalkakäytävä. Jalkakäytävällä saa ajaa vain alle 12-vuotias. Pyörätiellä saa sitten ajaa vanhempikin henkilö, mutta sitäkään ei ole pakko käyttää.

Itseäni vituttaa kyllä pahemman kerran silloin tällöin kun ajaa raskaammalla kalustolla kapeammalla tiellä, jolla on vastaantulevaa liikennettä ja sitten joku älykääpiö ajaa tien reunaa pyörällä vaikka vieressä olisi pyörätie. Siinä sitten vietät työpäivää 10km/h nopeudella lirutellessa pyöräilijän perässä...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs takaikkunatarzan sitten muuten tekee, jos autossa on umpinainen takaikkuna tai helvetillinen peräkärry tms. koppi takana?

Mitäs luulisit et se tekee. Vai kysytkö koska et itse keksi vastausta?
 
Mitäs luulisit et se tekee. Vai kysytkö koska et itse keksi vastausta?
Agree.

Ihan kuin olisi maailman noloin asia katsoa takaikkunasta peruutettaessa. Itse ainakin valkkaan tilanteen ja paikan mukaan miten peruutan, koska peileistä näkee auton sivun, mutta takaikkunasta näkee oikeasti sen mitä on juuri auton takana. Lisäksi kesken peruutuksen saatan vaihtaa takaikkuna"tarzanoinnista" peiliperuutukseen, mikäli kyseessä olevan peruutustilanteen visuaaliset näkökenttävaatimukset antavat myöten.

Mutta joo, kukin peruuttakoon tyylillään.
 
Taitaa tämä rattimiesten kuningas dab01 olla joku rekkasankari, joka aina Absille tullessa joutuu käyttämään peilejä. Sama peileistä vilkuilu on sitten jääny päälle myös siviiliin. Sitten naureskellaan amatööreille jotka tarzanmaisesti kattovat ikkunasta peruuttaessa!
 
Asia 2:
Auto kääntyi sivutieltä päätielle mun perään, kilometriä myöhemmin tuli ohituskaista ja tää pyyhkäs n. 130-140kmh ohi. Heti kun ohituskaista loppui niin nopeus tippui mittarin mukaan 105kmh. Ei muuten mitään mutta ajoin ite kokoajan vakkarilla mittari 115kmh.
Hienoinen tööttö kavalkadi säesti mun ohitusta siitä.

This. Ylivoimaisesti vituttavin asia liikenteessä. Ajetaan normitiellä 5-10kmh alle rajoituksen ja ohituskaistan alkaessa kengitään sinne 15-20kmh yli, eikä kukaan pääse kenestäkään ohi. Ohituskaistan loppuessa jarrutetaan sitten takaisin sinne 5-10kmh alle. Mitä vittua.
 
Mua on alkanut jonkin verran vituttamaan eräs inttikaveri, joka on aivan saatanallisen huono ajamaan autolla, mutta aina kuitenkin ite ekana haluaa ajamaan joka paikkaan. Ongelmahan tuolla kaverilla on se, että se luulee olevansa hyvä ajamaan, mutta todellisuudessa on aivan älytön käsi auton kanssa ja ajaa silti joka paikkaan sellaisessa sladissa/puskussa ylinopeudella, että kyydissä saa pelätä.

Esim. liikkeellelähdöissä tämä sankari ei tajua, että auto lähtee liikkeelle sutimattakin. Käy ihan sääliksi valtion ostamia nastarenkaita, kun hiekoitussoraisella asfaltilla pyörä lyö tyhjää 1.6-litraisen Corollan alla. Kytkimenkäytössä ei ole mitään logiikkaa ja liukkaalla lumella on jääty pari kertaa paikalleen sutimaan, kun tämä jätkä ei tajua, että se auto ihan oikeasti lähtee paremmin liikkeelle ylämäestä, jos sitä lunta ei kiillota sudittamalla älyttömästi. Muutaman kerran olen ihan ystävällisesti sanonut, että auto kiihtyy huonommin, jos sillä sutii lumella, mutta eihän tämä ymmärrä sitä. Painotan siis sitä, että kyseessä on aivan täysiverinen tietokonenörtti eikä mikään suditteluamis. Harvinaislaatuista tässä on vain se, että aika moni, joka ajaa noin huonosti autokoulun jälkeen, saa ne virheet karsittua, kun tulee vähän enemmän ajokokemusta, mutta tuolla tapauksella ajokokemustakin on jo sen verran, että nuo kyvyt on kyllä juurtunut jo aika pahasti selkäytimeen.

Lisäks lumisilla teillä jannu vetää kurveihin niin kovaa vauhtia, että auto joko puskee älyttömästi tai sitten perä irtoaa, ja koppi on hetken täynnä käsiä. Eikö oikeasti voisi ajaa ihan normaalisti, niin ei tulis kenellekään mitään ylimäärästä vaivaa tuosta säädöstä? Ajotaidot kun on sitä luokkaa, että esim. tänään peruutettiin kolme kertaa samaan parkkiruutuun, kun ei oikein auto taittunut (ja senkin jälkeen auto oli aivan ruudun reunalla), niin kannattaisi ehkä ymmärtää, että Vatasen jaloilla ja omilla käsillä ei kaksista soppaa keitetä.

Täytyy kyllä sanoa, että nykyään en enää yhtään ihmettele, miksi liikenneonnettomuuksia sattuu ihan käsittämättömissä paikoissa ja käsittämättömällä tavalla. Tuollaisia autoilun wnb-rallikuskinörttejä kun lyö parikin kappaletta sadan autoilijan sekaan, niin johan se on varma, että pelti kolisee.


Lisätään vielä sen verran, että itse en todellakaan pidä itseäni minään erityisen hyvänä kuljettajana, koska kortti ei ole ollut kuin vasta 1,5v, mutta siltikään en säädä ehkä sohlaa liikenteessä, vaan pyrin ajamaan turvallisesti.
 
Taitaa tämä rattimiesten kuningas dab01 olla joku rekkasankari, joka aina Absille tullessa joutuu käyttämään peilejä. Sama peileistä vilkuilu on sitten jääny päälle myös siviiliin. Sitten naureskellaan amatööreille jotka tarzanmaisesti kattovat ikkunasta peruuttaessa!
Hehe, aika kaukana ollaan rekkasankarista ja varmaan rattimiehestäkin.:D Eihän tossa takaikkunasta tiirailussa muuta vikaa ole, mutta siinä voi helposti kolhaista auton takakulman johonkin juttuun, kun ei tarkkaan näe missä mennään. Mutta toki, kukin taaplaa tyylillään ja pääasia on, että pystyy peruuttamaan turvallisesti juuri sinne minne milloinkin tarvitsee.
 
Tänään taas jouduin todistamaan melkoisen sankarin edesottamuksia. Olin menossa Kehä kolmoselta Lahdentielle, maaseudun suuntaan. Tulin kehältä idästä päin, eli ne kaksi kiihdytyskaistaa kun yhdistyvät yhdeksi, niin ajoin sitä oikeanpuoleista. Katselinpa siinä että kivasti näyttäisi olevan sopiva rako sillä vasemmanpuoleisella kiihdytyskaistalla, joka on se kaista mikä jatkuu varsinaiseksi kiihdytyskaistaksi. Eipä siinä, vilkku päälle ja huomasin että siinä viereisellä kaistalla onkin herrasmies Meganellaan päättänyt kiskoa tuon raon umpeen. Toi jos mikä vituttaa mua suunnattomasti, niin enpä sitten voinut vastustaa kiusausta ja aloin taittamaan tämän ranskanpullan eteen. Uskomattoman pitkään tämä sankari siinä yritti vieläkin eteen tunkea, oli ilmeisesti melko suuret luulot Meganen kyvyistä.

Siinä vaiheessa kun mun takarengas melkein raapi sen sivupeiliä, jamppa lopullisesti ymmärsi että siltä meni kiilaus vituiksi joten tyytyi sitten kommunikoimaan viittomakielellä. Ja ennen kuin joku ehtii asiasta mainitsemaan, niin kyllä, minä tulin kolmion takaa ja olisin hyvin voinut rellun taaksekin jättäytyä jos olisin jarruttanut. Mutta niin selvästi näin että vittuillessaan yritti rakoa kuroa umpeen kun näki että tulin toista kaistaa, niin päätin antaa molopään maistaa omaa lääkettään.

Ilmeisesti Rellu on sen verran hyvin kuitenkin pärjännyt törmäystesteissä ja siinä on riittävästi kolmikirjaimisia lyhynteitä, jotta kannattaa alkaa ihan minkä tahansa auton kanssa alkaa koittamaan kumpi väistää.
 
Tota sormi suussa sutimista olen itsekin nähnyt, eikä voi kuin ihmetellä joidenkin järjenjuoksua. Mutta hei, autohan kiihtyy kun painaa kaasua. :david:
 
Tuohon takaikkunasta peruuttamiseen sen verran, että ite en ainakaan pysty/uskalla peruuttaa takaikkunasta katsoen, koska omassa autossa sieltä ei kovinkaan tarkasti näe, kuin sen, että sattuuko siellä takana olemaan joku puu tms. Sivupeileistä ja taustapeilistä näkee parhaiten kokonaistilanteen, mutta mulla ainakin menis sormi suuhun, jos pitäisi alkaa peruuttaa olan yli kurksitelemalla.
 
Tuohon takaikkunasta peruuttamiseen sen verran, että ite en ainakaan pysty/uskalla peruuttaa takaikkunasta katsoen, koska omassa autossa sieltä ei kovinkaan tarkasti näe, kuin sen, että sattuuko siellä takana olemaan joku puu tms. Sivupeileistä ja taustapeilistä näkee parhaiten kokonaistilanteen, mutta mulla ainakin menis sormi suuhun, jos pitäisi alkaa peruuttaa olan yli kurksitelemalla.
Olen aikalailla samaa mieltä. Joskus ajokortin juuri saaneena peruuttelin takaikkunasta, kun se tuntui helpommalta. Opettelin sitten peruuttamaan peileistä ja on se pakko myöntää, että kun siihen kerran oppii, niin se on todella paljon parempi ja turvallisempi tapa, ja nyt jopa helpompi. Peilien kautta näkee niin paljon enemmän kuin pelkän takaikkunan kautta tiirailemalla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom