- Liittynyt
- 20.8.2006
- Viestejä
- 17 775
Miksi polkupyörällä pitää ajaa tiellä, jos jalkakäytävä on vieressä?
Öh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksi polkupyörällä pitää ajaa tiellä, jos jalkakäytävä on vieressä?
Miksi polkupyörällä pitää ajaa tiellä, jos jalkakäytävä on vieressä? Piristää kivasti päivää tuollaiset päivänpiristäjät.
Kyllä sinne jalkakäytävälle sopii pyöräilemään. Olkoonkin merkattu millä liikennemerkillä tahansa.
Ilmeisesti näissä valoissa on lisäksi tunnistin pysähdysviivan kohdalla joka laskee onko autot menny jo valoista vai ei. Ja näissä tapauksissa luulee, ettei kukaan odota valoissa. Siinä ne nimittäin on jököttäneet, vaikka olisi pitänyt päästä jo ajat sitten.En tiedä päteekö nyt edellämainittuun, mutta ei läheskään kaikissa valoissa täydy seistä siinä tietyssä pisteessä, jotta valot vaihtuisivat. Kun ajaa magneettisen tunnistimen yli (ja siis jatkaa yli), niin siitä lähtee jonotusaika. Monesti päivisin valot ovat syklillä, joka pyörii, vaikkei autoja edes olisi jonottamassa.
Mutta sitten tulee posliini ja sakottaa.Kyllä sinne jalkakäytävälle sopii pyöräilemään. Olkoonkin merkattu millä liikennemerkillä tahansa.
Mutta sitten tulee posliini ja sakottaa.
Ihan varmuuden vuoksi: Pyöräilijällä ei ole vain oikeus, vaan velvollisuus ajaa ajoradalla, mikäli vieressä on jalkakäytävä. Jalkakäytävällä saa ajaa vain alle 12-vuotias. Pyörätiellä saa sitten ajaa vanhempikin henkilö, mutta sitäkään ei ole pakko käyttää.Olkoonkin sääntöjen mukaista pyöräilyä, mutta tyhmää hommaahan tuo on siltikin. Ihan turvallisuudenkin vuoksi. Minua ärsyttää se, että polkijoilla on oikeus tuollaiseen.:D
Ihan varmuuden vuoksi: Pyöräilijällä ei ole vain oikeus, vaan velvollisuus ajaa ajoradalla, mikäli vieressä on jalkakäytävä. Jalkakäytävällä saa ajaa vain alle 12-vuotias. Pyörätiellä saa sitten ajaa vanhempikin henkilö, mutta sitäkään ei ole pakko käyttää.
Mitäs takaikkunatarzan sitten muuten tekee, jos autossa on umpinainen takaikkuna tai helvetillinen peräkärry tms. koppi takana?
Agree.Mitäs luulisit et se tekee. Vai kysytkö koska et itse keksi vastausta?
Asia 2:
Auto kääntyi sivutieltä päätielle mun perään, kilometriä myöhemmin tuli ohituskaista ja tää pyyhkäs n. 130-140kmh ohi. Heti kun ohituskaista loppui niin nopeus tippui mittarin mukaan 105kmh. Ei muuten mitään mutta ajoin ite kokoajan vakkarilla mittari 115kmh.
Hienoinen tööttö kavalkadi säesti mun ohitusta siitä.
Hehe, aika kaukana ollaan rekkasankarista ja varmaan rattimiehestäkin.:D Eihän tossa takaikkunasta tiirailussa muuta vikaa ole, mutta siinä voi helposti kolhaista auton takakulman johonkin juttuun, kun ei tarkkaan näe missä mennään. Mutta toki, kukin taaplaa tyylillään ja pääasia on, että pystyy peruuttamaan turvallisesti juuri sinne minne milloinkin tarvitsee.Taitaa tämä rattimiesten kuningas dab01 olla joku rekkasankari, joka aina Absille tullessa joutuu käyttämään peilejä. Sama peileistä vilkuilu on sitten jääny päälle myös siviiliin. Sitten naureskellaan amatööreille jotka tarzanmaisesti kattovat ikkunasta peruuttaessa!
Olen aikalailla samaa mieltä. Joskus ajokortin juuri saaneena peruuttelin takaikkunasta, kun se tuntui helpommalta. Opettelin sitten peruuttamaan peileistä ja on se pakko myöntää, että kun siihen kerran oppii, niin se on todella paljon parempi ja turvallisempi tapa, ja nyt jopa helpompi. Peilien kautta näkee niin paljon enemmän kuin pelkän takaikkunan kautta tiirailemalla.Tuohon takaikkunasta peruuttamiseen sen verran, että ite en ainakaan pysty/uskalla peruuttaa takaikkunasta katsoen, koska omassa autossa sieltä ei kovinkaan tarkasti näe, kuin sen, että sattuuko siellä takana olemaan joku puu tms. Sivupeileistä ja taustapeilistä näkee parhaiten kokonaistilanteen, mutta mulla ainakin menis sormi suuhun, jos pitäisi alkaa peruuttaa olan yli kurksitelemalla.