Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulle opetettiin jo autokoulussa että peileistä peruutetaan, tosin kuorma-auto ajot oliki eka. Kerran jouduin kattoon olan yli peruuttaessa ku puuttu vasen peili. Menin ihan sekasin mihin suuntaan sitä rattia pitää kääntää :D
 
Siinä vaiheessa kun mun takarengas melkein raapi sen sivupeiliä, jamppa lopullisesti ymmärsi että siltä meni kiilaus vituiksi joten tyytyi sitten kommunikoimaan viittomakielellä. Ja ennen kuin joku ehtii asiasta mainitsemaan, niin kyllä, minä tulin kolmion takaa ja olisin hyvin voinut rellun taaksekin jättäytyä jos olisin jarruttanut. Mutta niin selvästi näin että vittuillessaan yritti rakoa kuroa umpeen kun näki että tulin toista kaistaa, niin päätin antaa molopään maistaa omaa lääkettään.
.

Hieno suoritus. Voit taputtaa itseäsi olkapäälle ja ostaa munkkikaffet voiton kunniaksi.
 
Siinä vaiheessa kun mun takarengas melkein raapi sen sivupeiliä, jamppa lopullisesti ymmärsi että siltä meni kiilaus vituiksi joten tyytyi sitten kommunikoimaan viittomakielellä. Ja ennen kuin joku ehtii asiasta mainitsemaan, niin kyllä, minä tulin kolmion takaa ja olisin hyvin voinut rellun taaksekin jättäytyä jos olisin jarruttanut. Mutta niin selvästi näin että vittuillessaan yritti rakoa kuroa umpeen kun näki että tulin toista kaistaa, niin päätin antaa molopään maistaa omaa lääkettään.

Voitit! Kyllähän se mua ainakin vituttaa jos kiihdytän rampilta todellakin riittävän kovaa ja sitten joku takavasemmalla moottoritietä ajava alkaa myös kiskomaan minkä autosta lähtee. Menee sitten ihan kisailuks. Toisaalta aika paljon tullu mietittyä että miksi en anna vaan urpon mennä täysiä ja jää itse kivasti siihen sen taakse? Niinpä, tiedän itsekin olevani ärsyttävä asia liikenteessä mutta ainakin luullakseni aika harvoin :D ehkä toikin jääräpäisyys katoaa pikkuhiljaa kun itse tiedostaa sen ja kuinka turhaa se on. Välillä saa ihan hyvät naurutkin kun miettii itseään sauhuamassa pikkuasioista jossain liikenteen seassa.
 
ehkä toikin jääräpäisyys katoaa pikkuhiljaa kun itse tiedostaa sen ja kuinka turhaa se on.
Juu toivo vaan. Itse hitsaan liikenteessä ihan vitusti ja olen tiedostanut sen jo viimeiset yhdeksän vuotta. Ja se tuntuu vain pahenevan vaikka ikää tulee lisää. Tosin kuulun siihen luuseriryhmään joka luopuu omista oikeuksistaan ennemmin kuin lähtee kisaamaan, mutta huutaa ratin takana niin että otsasuonet katkeilee ja räkä lentää niin että tuulilasiin tarvitaan pyyhkijät sisäpuolellekin.
 
Hieno suoritus. Voit taputtaa itseäsi olkapäälle ja ostaa munkkikaffet voiton kunniaksi.
Näin teen. Ja sen lisäksi heti suorituksen jälkeen roikuin auton ikkunasta puoliksi ulkona ja rummutin rintaani kuin King Kong parhaina päivinään. Hetken tunsin olevani todellinen muscle muscle muscle man.

Mutta ihan oikeasti, tyhmäähän toi kiilaaminen oli. Kuten sanoinkin niin ihan hyvin olisin voinut jarruttaa ja jäädä rellumiehen taaksekin. Mutta ihan oikeasti jaksaa ihmetyttää että miksi pitää alkaa väkisin vaikeuttamaan toisten ajamista, mä kun ajoin samaa vauhtia kuin ne toisella kaistalla olijat ja sopiva rako oli hollilla. Eli jos kaikki olisivat ajaneet ilman ylimääräisiä hötkyilyjä, olisi liittyminen sujunut melko eleettömästi. Mutta kun ei, niin sitten ei. Tällä kertaa tehtiin asia sitten vaikeimman kautta. Vaikkakin kaksi tohonkin episodiin tarvittiin.
 
Oma kertomus tuosta parin viikon takaa:
Tykitin tuossa kotia kohti noita pohjoisen polkuja n.120-130km/h vauhdissa, jolloin silmäni havaitsivat seuraavan "ohituspäänahan", jonka Mazdani voisi kerätä ylpeästi hyllylle tuhansien muiden joukkoon. Joku sporttiaudi ajeli n.100km/h vauhtia ja päätin sitten ihan sukkana vain mennä ohi sen kummemmin jäämättä perään roikkumaan. Lennosta kun ohittaa, niin eihän siihen suoritukseen kauan yleensä mene. Mutta sepä mulkku painoi kaasua kun olin rinnalla ja ajeli samaa vauhtia kuin minäkin, ihan vain vittuillessaan. Jokunen sata metriä mentiin rinta rinnan ja mietin jo veivaanko muutaman tonnin Mazdan sen kyrvän kylkeen ja nauran partaani. Runttasin kaasupolkimen melkein lattiasta läpi, muttei se mitään auttanut. Jäin siis taakse odottamaan uutta iskupaikkaa.

Audikuski hiljensi ihan vittuillessaan vauhdin 80:iin, varmaankin tietäen että minun rankan työreissun jälkeisen perjantaikaljan ostoreissun onnistuminen on ihan minuuteista, ellei sekunneista kiinni. Sopivan näköinen, audikuskille haasteellinen, mutka tuli ja pistin lortan pohjaan, niin se esinahka edessäni kiilasi lisäksi minun kaistalle ja painoi kaasua. Ajelin sitten loppumatkan kiltisti audin perässä, miettien käynkö vetämässä sitä turpaan vai ostanko ne saunaoluet.

Ostin ne saunaoluet kuitenkin, vaikka hiukan keittikin yli.
 
Onko tollasia tyyppejä todellakin olemassa? :wtf: Kun tilanteessa ei edes ollut missään vaiheessa ideana kilvanajo vaan toinen ihan vaan vittuillakseen blokki menoa.
 
Hitto mikä idiootti, olisit vetänyt kylkeen vaan.


Joskus on ihan oikeasti tehnyt mieli ajaa jonkun apinan perään. Ei tuntuis missään kun omasta autosta ei tonniakaan enää sais, ja siinä on vielä perinteiset kromipuskurit kumilistoilla niin ois hyvä tuupata. :D
 
Mutta ihan oikeasti, tyhmäähän toi kiilaaminen oli. Kuten sanoinkin niin ihan hyvin olisin voinut jarruttaa ja jäädä rellumiehen taaksekin. Mutta ihan oikeasti jaksaa ihmetyttää että miksi pitää alkaa väkisin vaikeuttamaan toisten ajamista, mä kun ajoin samaa vauhtia kuin ne toisella kaistalla olijat ja sopiva rako oli hollilla. Eli jos kaikki olisivat ajaneet ilman ylimääräisiä hötkyilyjä, olisi liittyminen sujunut melko eleettömästi. Mutta kun ei, niin sitten ei. Tällä kertaa tehtiin asia sitten vaikeimman kautta. Vaikkakin kaksi tohonkin episodiin tarvittiin.

Njoo, kusipäisyyttähän sekin tietysti on että selvä rako kiritään umpeen ihan vaan sen takia että "toi ei tuu mun eteen". Tosin se kannattaa aina muista että vaikka miten vituttaisi sen etuajo-oikeutetun käytös niin aika pitkälle saa itse maksumiehenä olla jos kolahtaa. Sana vastaan sana tilanteessa kolmion takaa liittyvä häviää varmasti.
 
Oma kertomus tuosta parin viikon takaa:


Audikuski hiljensi ihan vittuillessaan vauhdin 80:iin, varmaankin tietäen että minun rankan työreissun jälkeisen perjantaikaljan ostoreissun onnistuminen on ihan minuuteista, ellei sekunneista kiinni. Sopivan näköinen, audikuskille haasteellinen, mutka tuli ja pistin lortan pohjaan, niin se esinahka edessäni kiilasi lisäksi minun kaistalle ja painoi kaasua. Ajelin sitten loppumatkan kiltisti audin perässä, miettien käynkö vetämässä sitä turpaan vai ostanko ne saunaoluet.

.

mulle teki joku saatanan volvo kuski samantyylisesti tossa kesällä. lähdin ohittamaan ihan normaalisti niin v70 kuski villiintyi siitä jollain tavalla ja ei meinannut päästää ohi mutta painoin itsekkin kaasun pohjaan niin olin hyvää vauhtia menossa ohi niin tämä saatanan runkkari kiilaa mun kaistalle eteen. vittu että meinasin vaan ajaa täysillä takapuskuriin siihen volvoon ihan tahallani, kun ärsytti niin helvetisti :curs:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eilen illalla tyttökaverin kanssa ajellessani lähes autiota kehä ykköstä länteen (cruise 90km/h viimeiset 5km) vihdintieltä liittyi ers punainen toyota yaris. Mullahan on aina tapana vähän vilkuilla niitä rampilta tulevia ja millasella vauhdilla ne sieltä tulee, onneks näin oli eilenkin koska yariskuskihan tempas ihan suoraan siihen kaistalle mun oikeaa etukulmaa kohden. Tilanne tuli sen verran nopeasti ettei ehtinyt mitenkään edes soittaa torvea tai lausua kirosanaa, väistöliike (kyllä laittomasti ohituskaistalle mutta ei turhaan) ja olinkin mennyt yariksesta reilusti ohitse. Sehän ei siis tempassut läheskään kaheksaakymppiä siihen eteen vaan paljon vähemmän.
Voi hyvin olla että jos en ois seurannu sitä liittyjää kokoajan niin ois saanu jengi lukea lehdistä kaikenlaista. Pakko oli vähän hidastaa kun olin tän auton edessä ja näyttää se 10sek sentteriä ikkunasta taakse jos tää kuski nyt ois ehkä sitten viimeistään tajunnu mitä oli hyvin lähellä tehdä. Kädet tärisi vähäsen vielä parikyt min päästä huoltoasemalla, olipahan ainakin jännittäviä hetkiä kamikazetoyotan kanssa liikenteessä SAATANA!

Näköjään tota liittymistä pitäis painottaa autokouluissa enemmän tai jotain, itsellä ainakin tehtiin hyvin selväksi miten se tulee tehdä, onneksi. Kiitos siitä autokouluopettajalle, en todennäköisesti ainakaan itse aiheuta sitten tollasia mielenkiintoisia tilanteita. Oon vielä ite aina manannu vitusti tosta liittymisestä ja sen vaikeudesta joillekin että ois aika hauska jos ois tullu kunnon mälli just kyseisenlaisessa tilanteessa :D
 
En ihan oikeesti ymmärrä, ensin ohitellaan ihan hemmetin vaarallisesti kun oma 95kmh nopeus on suurempi kuin rekan n.85kmh ja sitten satasen alueella pidetää tuo sama 95 kmh.
:curs:

Asia 2:
Auto kääntyi sivutieltä päätielle mun perään, kilometriä myöhemmin tuli ohituskaista ja tää pyyhkäs n. 130-140kmh ohi. Heti kun ohituskaista loppui niin nopeus tippui mittarin mukaan 105kmh. Ei muuten mitään mutta ajoin ite kokoajan vakkarilla mittari 115kmh.
Hienoinen tööttö kavalkadi säesti mun ohitusta siitä.

Joku tässä keväässä saa ihmiset ajamaan aivan päin vittuja, varsinkin ohitukset on ihan kipeitä...
Ihmiset tekee tylsästä mielenkiintoisen, riskien ottaminen vauhdin hurmassa nähdään pienenä sijoituksena, mutta suurena voittona. Nyt ymmärrät :)
 
Tossa joku aika sitten kun ajelin Seiskatietä helsinkiin päin niin 80-alueella viron kilvissä oleva paku painaa ohi risteysalueella! Muutaman kilsan päästä ajan saman pakun kiinni leveäkaistan kohdalla jossa tää urpo ajaa vasemmassa laidassa ihan kiinni keskiviivassa. Välillä olisi voinut mennä heittämällä ohi oikealta puolelta. Ei voinut muuta kuin pyöritellä päätään. Mitenköhän paikalliset liikennesäännöt pelaa?
 
Venäläinen rekka sitten tuuppas takapuskuriin kiinni ennen ylämäkeä. Ohittehan se lähti, vaikka oli ylämäki, keltanen viiva ja vauhtia sallityt +5 eli 85. Oli ihan pakko himmata vauhti, ettei se tapa ketään vastaantulijaa.
 
nuo on muuten noi venäläiset ja virolaiset rekkakuskit ihan sairaita ajamaan kun ne ohittelee tosi vaarallisissa kohdissa jopa muita rekkoja. melko tiukkaa tekee mennä ohi ku rekat on rajotettu siihen 95:een.
 
No niin, tänään on taas ollut tilanteita. Ajoin tuossa kehä kolmosta Tuusulantieltä Ansatielle ja takaisin, kun kävin Matkahuollosta paketin noukkimassa. Heti Tuuskilta kehälle päästyäni päätti joku eukko postilaatiokonkokoisella muovimunallaan vaihtaa kaistaa suoraan alle. Onneksi satuin katsomaan juuri siihen etuviistoon, sillä mun etupyörä oli suunnilleen sen takapyörän kohdilla, kun eukko VILKAISI olan yli ja lähti vaihtamaan kaistaa suoraan mun alle. Ehdin kuitenkin sen verran jarruttaa että osumalta vältyttiin, mutta millainen auto ihan oikeasti olisi sellainen, että sen huomaa jos sitä kohti katsoo? Nykyistä kun ei ilmeisesti näe, turvallisempihan se olis sellainen minkä silmällä näkee.

Toinen tilanne sitten olikin toiseen suuntaan ajaessa, Ansatieltä kehälle käännyttyäni tuuppasi kartanovolvo rekan takaa suoraan mun eteen. Taas tarvittiin reilumpaa jarrunkäyttöä, tosin marginaalia oli enemmän kuin ensimmäisessä tapauksessa. Ilmeisesti vastaus ongelmiini olisi valkoinen Transporteri parilla tummansinisellä pystyraidalla. Ikinä en ole nähnyt että sellaista autoa kukaan kiilailisi, eikä oikein kukaan uskalla niitä ohittaakaan.
 
nuo on muuten noi venäläiset ja virolaiset rekkakuskit ihan sairaita ajamaan kun ne ohittelee tosi vaarallisissa kohdissa jopa muita rekkoja. melko tiukkaa tekee mennä ohi ku rekat on rajotettu siihen 95:een.

Oli muuten eksoottinen kokemus muutama viikko sitten kun ajoin Jyväskylään tukkirekan perässä.. Siinä ajatuksissani ajelin sen perässä ja aina ylämäkiin vauhti tippu vähä ja aattelin että eiköhän siitä voi ohi mennä. Tiesin suunnilleen sopivan paikan, mikä oli vähä tiukka niin heitin valmiiksi jo kolmoselle siinä ylämäessä, että pääsee nopeesti ohi, jos paikka on. Olikin sitten vastaantulijoita, mutta niiden jälkeen olis päässy ohi, mutta ihmettelin siinä alamäessä, et miten kuulostais kun kone kävis vähä korkeemmilla kierroksilla, kun kolmosella yleensä. Kun vilkasin nopeusmittariin, niin vauhtiahan oli jo yli 100 km/h. Katoin vaan, että huh huh kyllähän tukkirekka kulkee :wtf: En kyllä ehtinyt kattoa oliko Suomen kilvet autossa vai ei, johonkin Jämsänkoskelle se tais mennä..
 
Oli muuten eksoottinen kokemus muutama viikko sitten kun ajoin Jyväskylään tukkirekan perässä.. Siinä ajatuksissani ajelin sen perässä ja aina ylämäkiin vauhti tippu vähä ja aattelin että eiköhän siitä voi ohi mennä. Tiesin suunnilleen sopivan paikan, mikä oli vähä tiukka niin heitin valmiiksi jo kolmoselle siinä ylämäessä, että pääsee nopeesti ohi, jos paikka on. Olikin sitten vastaantulijoita, mutta niiden jälkeen olis päässy ohi, mutta ihmettelin siinä alamäessä, et miten kuulostais kun kone kävis vähä korkeemmilla kierroksilla, kun kolmosella yleensä. Kun vilkasin nopeusmittariin, niin vauhtiahan oli jo yli 100 km/h. Katoin vaan, että huh huh kyllähän tukkirekka kulkee :wtf: En kyllä ehtinyt kattoa oliko Suomen kilvet autossa vai ei, johonkin Jämsänkoskelle se tais mennä..

Niin, oliskohan alamäellä osuutta asiaan? Ei siihen kummoista alamäkeä tarvitse kun painovoima hoitaa homman. (tukkirekassa sitä massaa yleensä ihan reippaasti kuitenkin)
 
Ei saatana joku kääpä ajoi jumbon kohdalla kehää itään mopoautolla, yritin vilkuttaa pitkiä takaapäin mutta tuskin se mitään tajus :jahas:
 
Ärsyttävää on se, kun ajelen muijan 307 pösöllä töistä kotiin Turun motaria. Nopeutta semmoiset 120-130 kesärajoituksien ollessa voimassa. Pari autoa ohitan siinä Piikkiön kohdalla kunnes Pösö heittää (taas) tehorajoittimet päälle. Kaasu on pohjassa, mutta nopeus tippuu vääjäämättä sataseen. Kaikki jotka justiinsa ohitin ajavat ohi ja katsovat meikää kuin jotain vajaata.

Tuo vika korjaantuu sillä että sammuttaa ja käynnistää auton uudestaan. Ja taas saa ajaa 1 tai 20km ilman ongelmia. Parin viikon päästä huolto. Joku saatanan EGR venttiilin ongelma. Mutta ei sen tarvitsisi perkele tehoja rajoittaa. Pienemmällekään ei voinut vaihtaa kun myös kierrokset on rajoitettu 2700:een. :curs:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom