Noista bussikuskeista täytyy kommentoida, että osalla on onneksi juuri sitä kaivattua pelisilmää jolloin vaikka kaikki matkustajat olisivat nousseet kyytiin, ovet sulkeutuneet ja jarruvalotkin jo sammuneet, niin kuski laittaa vilkun ja lähtee liikkeelle vasta kun tulee oikeasti sopiva rako. Vittumaistahan asiassa on se, ettei voi koskaan tietää onko siellä nyt sitten minkälainen kuljettaja.
Tämäpäiväinen kokemus: Ajoin moottoritiellä ohituskaistaa n. 105km/h todellista nopeutta, koska oikeanpuoleisella kaistalla ajeltiin hitaammin. En kiirehtinyt ohituksissani koska takana ei ollut ketään, vaan jatkoin tuota 105km/h vauhtia pientä ja hajanaista letkaa ohittaessani. Letkan kärjessä ajavaa tila-autoa lähestyy edessä ajava kuorma-auto, ja itse tuumailen että koskahan se tila-auto päättää vaihtaa ohituskaistalle kun tilaa on. Hetken jo näytti siltä että jäisi rekan perään, mutta viime hetkellä suorittaa sitten hienon kaistanvaihdon: auto puoliksi jo toisella kaistalla kun vilkku syttyy, ja samalla alkaa nopeus laskemaan. Samalla joudun itsekin hidastamaan kun nopeus tippuu jo alle satasen ja olen jo perässä. Ohittaessa tila-auto poukkoilee kaistan reunasta reunaan, ja juuri kun on päässyt kuorkista ohi niin vaihtaa kaistaa suoraan tämän eteen, edelleen yhtä mallikkaalla vilkunkäytöllä. Eihän toi (valitettavasti) ollut mikään harvinainen tilanne, mutta kyllä siinä perässä ajaessa mietitytti, että mitä vittua tommosen kuskin päässä liikkuu kun ohitustilanteeseen hidastetaan vauhtia ja muutenkin ajetaan miten sattuu.