Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Bussikuskit taajama alueella! Ymmärrän toki että busseilla on etuajo-oikeus pysäkiltä muun liikenteen eteen. Mutta todella usein vaikka on jo autolla puolittain rinnalla niin alkavat väkisin änkeämään sieltä pysäkiltä sellasella " mul on oikeus tulla täältä" - asenteella. VITUT! Jos oon jo bussin etupyörien kohdalla niin mahdollisen osuman maksaa bussiyhtiön vakuutus. Ja jos ei poliisit ole nopeasti paikalla on kuskilla edessä pitkä sairasloma.
 
Bussikuskit taajama alueella! Ymmärrän toki että busseilla on etuajo-oikeus pysäkiltä muun liikenteen eteen. Mutta todella usein vaikka on jo autolla puolittain rinnalla niin alkavat väkisin änkeämään sieltä pysäkiltä sellasella " mul on oikeus tulla täältä" - asenteella. VITUT! Jos oon jo bussin etupyörien kohdalla niin mahdollisen osuman maksaa bussiyhtiön vakuutus. Ja jos ei poliisit ole nopeasti paikalla on kuskilla edessä pitkä sairasloma.


Tää on niin totta, meinasin itekkin just kirjottaa samasta! Tuo on todella mulkkua toimintaa mitä monet saatanan bussisuharit harrastaa. Välillä tuota etuajo-oikeutta käytetään kyllä todella törkeesti. Monesti on ollu tilanne, jossa ite ajaa jo suurin piirtein sen bussin rotiskon rinnalla, niin 20 vuotta rattia kääntäny, työhönsä kyrpiintyny möhömaha lyö vilkun päälle ja kiilaa eteen. Vissiin ois toimittava niin, että aina kun näkee bussin pysähyksissä niin pitäis automaattisesti pysähtyä oottaamaan että se jatkaa matkaansa, vaikka se seisois vartin siinä pysäkillä. Eihän siitä uskalla ohi koittaa, kun ei ikinä tiedä millon bussikuskilla kilahtaa ja se kiilaa siihen eteen. Ne bussikuskit kun ei kato ollenkaan peiliin lähtiessään, koska niillä on etuajo-oikeus.
 
Nykyään tilanne on se että kun näen bussin jossain kaukaisuudessa, niin pitää melkein pysähtyä. Prkl kun ei millään tiedä koska se lähtee, mutta päälle se tulee. Jos pääsen takakulman kohdalle niin eikun kaasu pohjaan ja äkkiä ohi. Ne tosiaan lähtevät kääntymään ensin ja sitten vasta vilkuttavat...
 
Samasta asiasta voisin kanssa avautua..
Oli v-mäinen tilanne, kun olin töihin tänä talvella menossa. Olin jo melkein bussin kohdalla, vauhtia n. 50 km/h, tie jäässä ja vastaan tulee auto. Noh, bussi löi vilkun ja käänty tielle. Justaan kerkesin alta pois, kun kaasua painoin, mutta pysähtynyt mun pirssi ei olis sillä jäisellä tiellä ja kun vastaankin vielä auto tuli, niin mihinkähän se kuski luuli mun menevän?
Siitähän se riemu repes, kun se bussi lähti ajaa mua takaa.. Ajoi ihan perseessä kiinni ja välkytti kokoajan valoja.. JUMALAUTA.. oli liikennevaloisssa todella lähellä, että olisin ottanu kontista pesismailan ja paskonut sen umpiot.
 
Linja-autokuskeihin on pesiytynyt myös se harhaluulo että heillä olisi etuajo-oikeus kaistanvaihtoon joka paikassa. TLL ei hyväksy muuta etuajo-oikeuteen verrattavaa kiilausta muualta kuin bussipysäkiltä 60 tai alle alueella, mutta ainakin turussa dösä tulee kahva edellä vastaan joka paikassa bussikaistalta, myös ruuhka-aikaan.
 
Juu siis eihän tuo linja-autojen oikeus lähteä pysäkiltä tarkoita mitään päälleajo-oikeutta. Jos auto on jo rinnalla, kun bussin vilkku syttyy, niin eihän siitä edestä pitäisi minnekään teleportata.
 
Samasta asiasta voisin kanssa avautua..
Oli v-mäinen tilanne, kun olin töihin tänä talvella menossa. Olin jo melkein bussin kohdalla, vauhtia n. 50 km/h, tie jäässä ja vastaan tulee auto. Noh, bussi löi vilkun ja käänty tielle. Justaan kerkesin alta pois, kun kaasua painoin, mutta pysähtynyt mun pirssi ei olis sillä jäisellä tiellä ja kun vastaankin vielä auto tuli, niin mihinkähän se kuski luuli mun menevän?
Siitähän se riemu repes, kun se bussi lähti ajaa mua takaa.. Ajoi ihan perseessä kiinni ja välkytti kokoajan valoja.. JUMALAUTA.. oli liikennevaloisssa todella lähellä, että olisin ottanu kontista pesismailan ja paskonut sen umpiot.




Paras tilanne oli kerran, kun ajoin kohti pysäkillä olevaa bussia, jossa vilkku napotti vielä oikeelle. Virheratkaisu oli selvästi koittaa ajaa siitä ohi. Olin jo aivan bussin takana kun mulkku löi vilkun vasuriin ja kiilas eteen. Mitään mahollisuuksia ei ollu enää pysähtyä vaan piti hätäpäissään koukata toiselle kaistalle ja ajaa vielä yhen liikennejakajan väärältä puolelta ja väärään suuntaan ohi. Onneks ei just sillon tullu mitään helvetin yhdistelmää vastaan, saatana!
 
kaikki vitun muijat jotka ajaa ihan helvetillistä ylinopeutta ja puhuu puhelimeen samaan aikaa.... vähän se laittaa ärsyttää en tiedä miks.. harvemmin jotakin äijää näkee joka lähtee ohittaa ja puhuu samaan aikaa puhelimessa
 
kaikki vitun muijat jotka ajaa ihan helvetillistä ylinopeutta ja puhuu puhelimeen samaan aikaa.... vähän se laittaa ärsyttää en tiedä miks.. harvemmin jotakin äijää näkee joka lähtee ohittaa ja puhuu samaan aikaa puhelimessa
Naiset.. Tota kyl näkeetosi useesti.
 
Noista bussikuskeista täytyy kommentoida, että osalla on onneksi juuri sitä kaivattua pelisilmää jolloin vaikka kaikki matkustajat olisivat nousseet kyytiin, ovet sulkeutuneet ja jarruvalotkin jo sammuneet, niin kuski laittaa vilkun ja lähtee liikkeelle vasta kun tulee oikeasti sopiva rako. Vittumaistahan asiassa on se, ettei voi koskaan tietää onko siellä nyt sitten minkälainen kuljettaja.

Tämäpäiväinen kokemus: Ajoin moottoritiellä ohituskaistaa n. 105km/h todellista nopeutta, koska oikeanpuoleisella kaistalla ajeltiin hitaammin. En kiirehtinyt ohituksissani koska takana ei ollut ketään, vaan jatkoin tuota 105km/h vauhtia pientä ja hajanaista letkaa ohittaessani. Letkan kärjessä ajavaa tila-autoa lähestyy edessä ajava kuorma-auto, ja itse tuumailen että koskahan se tila-auto päättää vaihtaa ohituskaistalle kun tilaa on. Hetken jo näytti siltä että jäisi rekan perään, mutta viime hetkellä suorittaa sitten hienon kaistanvaihdon: auto puoliksi jo toisella kaistalla kun vilkku syttyy, ja samalla alkaa nopeus laskemaan. Samalla joudun itsekin hidastamaan kun nopeus tippuu jo alle satasen ja olen jo perässä. Ohittaessa tila-auto poukkoilee kaistan reunasta reunaan, ja juuri kun on päässyt kuorkista ohi niin vaihtaa kaistaa suoraan tämän eteen, edelleen yhtä mallikkaalla vilkunkäytöllä. Eihän toi (valitettavasti) ollut mikään harvinainen tilanne, mutta kyllä siinä perässä ajaessa mietitytti, että mitä vittua tommosen kuskin päässä liikkuu kun ohitustilanteeseen hidastetaan vauhtia ja muutenkin ajetaan miten sattuu.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bussien ohittamista helpottaisi se, jos kuski ymmärtäisi ottaa ensin vilkun oikealta pois, ja vasta sitten muutaman sekunnin päästä vilkku vasemmalle. Takana tulevat pystyisi paremmin ennakoimaan, verrattuna siihen että lätkäistään samalla kädenliikkeellä vilkku oikealta vasemmalle.
 
Noista bussikuskeista täytyy kommentoida, että osalla on onneksi juuri sitä kaivattua pelisilmää jolloin vaikka kaikki matkustajat olisivat nousseet kyytiin, ovet sulkeutuneet ja jarruvalotkin jo sammuneet, niin kuski laittaa vilkun ja lähtee liikkeelle vasta kun tulee oikeasti sopiva rako. Vittumaistahan asiassa on se, ettei voi koskaan tietää onko siellä nyt sitten minkälainen kuljettaja.

Tämäpäiväinen kokemus: Ajoin moottoritiellä ohituskaistaa n. 105km/h todellista nopeutta, koska oikeanpuoleisella kaistalla ajeltiin hitaammin. En kiirehtinyt ohituksissani koska takana ei ollut ketään, vaan jatkoin tuota 105km/h vauhtia pientä ja hajanaista letkaa ohittaessani. Letkan kärjessä ajavaa tila-autoa lähestyy edessä ajava kuorma-auto, ja itse tuumailen että koskahan se tila-auto päättää vaihtaa ohituskaistalle kun tilaa on. Hetken jo näytti siltä että jäisi rekan perään, mutta viime hetkellä suorittaa sitten hienon kaistanvaihdon: auto puoliksi jo toisella kaistalla kun vilkku syttyy, ja samalla alkaa nopeus laskemaan. Samalla joudun itsekin hidastamaan kun nopeus tippuu jo alle satasen ja olen jo perässä. Ohittaessa tila-auto poukkoilee kaistan reunasta reunaan, ja juuri kun on päässyt kuorkista ohi niin vaihtaa kaistaa suoraan tämän eteen, edelleen yhtä mallikkaalla vilkunkäytöllä. Eihän toi (valitettavasti) ollut mikään harvinainen tilanne, mutta kyllä siinä perässä ajaessa mietitytti, että mitä vittua tommosen kuskin päässä liikkuu kun ohitustilanteeseen hidastetaan vauhtia ja muutenkin ajetaan miten sattuu.

Oliko Voygaer? Jos oli, oliko valot päällä? :D
 
Tais muuten olla, joku tumman värinen. En muista oliko valot päällä. Sinäkö se olit stna? :D

En helvetissä :D paskimmat kuskit vaan löytyy tutkimusten mukaan uudemmista voyagereista. Ja ihan ohimennen mainittakoon että niissä on aina valot joko paskana tai pois päältä kokonaan.
 
Älkää nyt sit suuttuko jos ajatte tollasella, varmasti on ihan kivoja ihmisiä ja tuskin kaikki kuskit on paskoja mutta varmaan yksi kuudesta perseilijästä liikenteessä on Chrysler Voyager, tai siis sen kuski. Ihan vitun usein oikeesti toi mainittu tila-auto aiheuttaa sitä hämminkiä liikenteessä :D
 
kaikki vitun muijat jotka ajaa ihan helvetillistä ylinopeutta ja puhuu puhelimeen samaan aikaa.... vähän se laittaa ärsyttää en tiedä miks.. harvemmin jotakin äijää näkee joka lähtee ohittaa ja puhuu samaan aikaa puhelimessa

Jep, varsinkin kun ottaa huomioon sen miten paskoja kuskeja 90% naisista muutenkin, mut sit jos pitää vielä juorute akkojen kanssa puhelimessa uusista huulipuna sävyistä niin voi sun saatana.
 
Tässä taas esimerkki miksi moottoritiellä ei saa väistää rampilta tulevia!

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2044003&pos=hl-ko-1

Facepalm..

En pysty ymmärtämään tuota moottoriteillä väistämistä ja kun se vielä tuntuu olevan ihan yleinen tapa. Sitten kun et väistä, niin liittymästä tulevan auton kuljettaja selvästi vittuuntuu ja kaahaa ohitse..
On se nyt prkl.. Eihän sitä missään muuallakaan väistetä kolmion takaa tulevaa. Vielä kun moottoritielle on todella helppo liittyä, kun on pitkät liittymiskaistat ja harvoin siellä ajetaan ihan toisen perässä kiinni. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa ottaa sopiva nopeus ja vaihtaa kaistaa sopivaan rakoon..
 
Enemmän sellainen tyhmä kysymys liikenteestä tai siis pysäköinnistä: eli mitä nuo autot tekee parkkipaikalla kun emme ole näkemässä niitä? Sillä joka vitun kerta kun ajan auton kauimpaan nurkkaan ostoskeskuksen tai minkä hyvänsä yleisen paikan parkkiselle niin siihen viereen ilmestyy auto sillä aikaa kun olen poissa. Eilenkin prisman pihassa oli siinä ovien edessä varsin paljon autoja ja vei oman auton sinne etäisimpään nurkkaan varmaan lähimpään autoon 100m matkaa niin jo oli joku auto ilmaantunut siihen viereen ja melkein niin että ei ovia saanut kunnolla auki.
Kolmesta syystä jätän auton mahdollisimman kauas muista. Uskon että sillä välttyy hieman niistä kolhuista sekä ostoskärrien naarmuista. Saan liikuntaa. Sekä useasti on koira tai koirat mukana autossa ja ne saavt olla rauhassa paremmin syrjässä. Koirat eivät kyllä hauku tai rähise ohikulkijoille mutta monesti sitä koiraa joku jää lasin taakse pällistelemään jne.
 
Ei niinkään ärsyttävä, mutta aiheeseen liittyvä kuitenkin:

Eilen ajaessani keskustaan manskulla, viereen osui kohdalle joku 1.8 kuppifocus vuodelta -99. Joka kerta valoista lähdettäessä tämä kaasutteli niin, että nastat narskui. Menosta siis näki suoraan, että tarkoituksena oli selkeästi kisata. Menihän se siinä paria metriä edellä, kun itse ajelin ihan normaaliin tapaan. :D Eduskuntataloa lähestyttäessä Focus-kuski tajusi, ettei provo purrut, niin piti ottaa kovemmat otteet. Mulla oli edellä olevaan ehkä just auton mentävä turvaväli ja Focus-kuski tökkäs siihen räväkästi ilman vilkkua, josta ilmeisesti odoteltiin raivoisaa mielenilmausta mun suunnalta.

Kerrankin onnistuin valitsemaan high roadin näissä. Enpä tiedä, mikä Focus-kuskia vitutti alunperin, kun lähti tollaseen.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom