Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pitkästä aikaa koin märän kelin ihanuutta moottoritiellä.Ajelin cruise päällä suunnilleen 107 km/h ja tavoitin yhden 626`n mazdan.kiirutta ei ollu joten tiputin vauhtia ja ajelin siinä persiissä noin kolmenkymmenen metrin päässä.No sit hemmon vauhti rupes hiipumaan,niin minä ohi ja pistin taas cruiseen alkuperäsen 107 km/h.Pari kilsaa ajeltuani huomasin että sama mazda roikku takana,no mikäs siinä,tietähän piisaa.No tyyppi lähtee mun ohi,siinä mun edellä suunnilleen 50 m päässä auto,toki oletin että hemmo pyyhkäsee siitäkin ohi mut eikö mitä,töks.Ihan eteen ja paskavedet tuulilasiin.Hassuinta tässä kun takaa ei tullut ketään, mazda joutu hidastamaan edelläajavan takia...Jos ei ois ollu flunssanpoikasta tulossa oisinpa saattanut provosoitua,Nyt jättäydyin kiltisti taakse seurailemaan tyypin ajotapaa ja se olikin niitä tyyppejä joilla vauhti heilu aika paljo,ylämäessä tyrehty...Siitä huolimati erikoista taas oli.Ja oikeesti,itse ohittaessani ajelen kyllä reilusti ohi ennenkuin vaihdan kaistaa!

Pitkästä aikaa koin märän kelin ihanuutta moottoritiellä.Ajelin cruise päällä suunnilleen 107 km/h ja tavoitin yhden 626`n mazdan.kiirutta ei ollu joten tiputin vauhtia ja ajelin siinä persiissä noin kolmenkymmenen metrin päässä.No sit hemmon vauhti rupes hiipumaan,niin minä ohi ja pistin taas cruiseen alkuperäsen 107 km/h.Pari kilsaa ajeltuani huomasin että sama mazda roikku takana,no mikäs siinä,tietähän piisaa.No tyyppi lähtee mun ohi,siinä mun edellä suunnilleen 50 m päässä auto,toki oletin että hemmo pyyhkäsee siitäkin ohi mut eikö mitä,töks.Ihan eteen ja paskavedet tuulilasiin.Hassuinta tässä kun takaa ei tullut ketään, mazda joutu hidastamaan edelläajavan takia...Jos ei ois ollu flunssanpoikasta tulossa oisinpa saattanut provosoitua,Nyt jättäydyin kiltisti taakse seurailemaan tyypin ajotapaa ja se olikin niitä tyyppejä joilla vauhti heilu aika paljo,ylämäessä tyrehty...Siitä huolimati erikoista taas oli.Ja oikeesti,itse ohittaessani ajelen kyllä reilusti ohi ennenkuin vaihdan kaistaa!

Joo, aivan liian monet vetää ohituksen jälkeen siihen eteen liian lähelle ja saa kaikkea paskaa ja kiviä tuulilasiinsa...sitten vielä ihmetellään miksi toiset painaa kaasua kun huomaa että takana oleva aikoo lähteä ohittaa...parasta on painaa kaasua ja sitten kun ohittaja on jo rinnalla hidastaa niin ohittaja menee kerralla kunnolla ohitse eikä se mulkero jää siihen eteen paskaa roiskimaan. AIvan vitun tylyä ja tyhmää mutta minkäs teet...uus tuulilasi about 250e

Mä en edelleenkään ymmärrä mikä ihmisiä vaivaa noiden ramppien kanssa.. Ei se sitä tarkoita kun vilkun laittaa päälle niin voi kääntää kaistalle.. Eilen meinas olla taas jännät paikat, kun joku tuli mustalla farkku vectrallaan 100 alueelle noin 65 km/h lasissa, ajattelin että eihän se voi kauhean hiljaa ajaa kun tollaseen väliin tulee, mutta kyllä voi. Liukkaimmilla keleillä olis varmaan kolahtanu. Taisin muistuttaa kuljettaa asiasta jollain ääni- ja valomerkillä, mutta vectra tyytyväisenä jatkoi, kun kohtahan siinä alkaakin sitten jo 80 ja 70 alueet, niin turhaahaan se on kiihdytellä enää liikenteen nopeuteen:rolleyes:

Mä en edelleenkään ymmärrä mikä ihmisiä vaivaa noiden ramppien kanssa.. Ei se sitä tarkoita kun vilkun laittaa päälle niin voi kääntää kaistalle.. Eilen meinas olla taas jännät paikat, kun joku tuli mustalla farkku vectrallaan 100 alueelle noin 65 km/h lasissa, ajattelin että eihän se voi kauhean hiljaa ajaa kun tollaseen väliin tulee, mutta kyllä voi. Liukkaimmilla keleillä olis varmaan kolahtanu. Taisin muistuttaa kuljettaa asiasta jollain ääni- ja valomerkillä, mutta vectra tyytyväisenä jatkoi, kun kohtahan siinä alkaakin sitten jo 80 ja 70 alueet, niin turhaahaan se on kiihdytellä enää liikenteen nopeuteen:rolleyes:

Eikä ne rampit varsinkaan tarkoita sitä että niistä voi sukkuloida liikenteen sekaan näyttämättä ollenkaan sitä vilkkua. Tuossa taannoin, olisikohan ollut viime viikonloppuna, joku mulkero päätti ihan viime metreillä luikerrella lahden väylältä kehä kolmosen ramppiin hitaammin kuin allekirjoittanut. No siinä kelissä liinat kiinni ja ylläri että piti varoittaa vaaratilanteesta ääni- ja valomerkillä. Sen jälkeen neropatti tiputti ajonopeutensa johonkin 50km/h nurkille ja körötteli rauhassa kehälle länteen menevälle pätkälle. Kehän auetessa vaihdoin itse kaistaa ja aloin polkemaan kun kuvittelin tämän vatipään menevän Heikinlaakson ramppiin niin vitut: eikö se tule ilman vilkkua 50km/h siihen kaistalle kun itse olen 20m päässä ja vauhtia 80km/h. Joo, pikainen väistöliike ja ääntä ja valoa. Ja sitten tämä vatipää nuori herra kehtaa vielä tuijotella auton ikkunasta yllättyneen ja närkästyneen oloisena että mikä nyt meni vikaan.

Kuopiosta tullessa viime lauantaina, ramppi joka kääntyy Siilinjärven keskustaan. Joku vetäs autolla just ennen ramppia ohituskaistalta keulan edestä rampille siten, että jos ei ois jarruttanu niin ois perään menny. kyseisellä autolla ei muutenkaan ollu kovin kaukana, että ei ois rampin/motarin välissä olevaan valliin ajanut. Mikä helvetti siinä on, että ei voida hidastaa vauhtia sen sijaan, että kiihdytetään ja yritetään puoli pakolla päästä vielä tuostakin autosta ohi kolarin uhalla :curs:

Eilen olin menossa moottoritielle ja edellä oli 4 autoa. Liikennevaloista lähtiessä vaikutti että tämähän letka menee hyvin mutta annappa olla kun oltiin sitten sen moottoritien vieressä niin ensimmäinen auto veti hihnat kiinni. Siinä sitten oltiin kaikki perässä tulijat jalka jarrulla. Ekan auton lehmä,akka,tupelo,typerä lehmä sitten sitten alkoi survomaan autoaan motarilla kulkevaan letkaan nopeudella 50km/h. Jumalauta että se moottoritielle meneminen voi olla vaikeaa...

Jokunen vuosi sitten ajelin Tampereelta Helsingin suuntaan Hämeenlinnantiellä talvella sellaiseen kellonaikaan, että oli jo säkkipimeää. Jossain vaiheessa ihmettelin, että minkä helvetin takia edessä oleva auto vilkuttelee mulle jarruvaloja ja takasumuvaloja. Justhan se saatana ohitti mut. Vähän aikaa seurailin sitä valoshowta ja kiroilin, että kaikkia saatanan urpoja sitä pitääkin näin talvella teillä liikkua. Meinasin sitten alkaa vilkuttelemaan sille pitkiä, niin huomasin että -jahas- nehän onkin jo päällä. :D

Puolituttu viereisellä penkillä tuijotteli vänkärin lasista pihalle ja hytkyi penkillään. Ei kehdannut nauraa päin lärviä, kun olin sen verta lahjakkaat meuhkaamiset pitänyt juuri hetkeä ennen eikä ko. henkilö tuntenut mua vielä sillon kovin hyvin. Ei edes hävettänyt. Kai sitä nyt jumalauta mies saa pitkät päällä ajella jos haluaa, saatana! :D

Tien ylitystä arpovat jalankulkijat... Mä päästän mielelläni jalankulkijoita menemään suojatien yli jos ovat siihen tulossa. Mikä siinä on, että vaikka pysähdyn, jäädään arpomaan, tai mikä vielä ärsyttävämpää, viittomaan minulle että mene vaan. Voi olla niin jumalattoman ärsyttävää. Ymmärrän sen että jos menee toinen kaista vieressä, jalankulkijat katsoo tarkkaan ettei oo tulossa toisella kaistalla autoa joka jyrää yli mutta että ykskaistaisella ei uskalleta/haluta mennä tien yli vaikka on pysähtynyt.

Jotkut alkaa jopa katselemaan maata, ettei vaan tarttis mennä yli kun oon pysähtynyt, whaat? Mitä se sellanen peli on? Yleensä sitten lähdenkin siitä jatkamaan vähän isommilla kierroksilla, kun menee hermo...

Joo hittoako viittovat siinä vaiheessa kun on jo pysähtynyt. Menköön yli sitten, muuten se mun pysähdys on ollut ihan turha ja riepoo siitä lähteä sitten kaasuttelemaan turhan pysähdyksen takia. Yleensä rupeankin itse autosta huitomaan jo ennen pysähdystä, että kipitähän nyt reippaasti. Silloin ne lähtevät ajoissa ylittämään ja mun ei välttämättä tarvitse kuin hiljentää.

Eilen olin menossa moottoritielle ja edellä oli 4 autoa. Liikennevaloista lähtiessä vaikutti että tämähän letka menee hyvin mutta annappa olla kun oltiin sitten sen moottoritien vieressä niin ensimmäinen auto veti hihnat kiinni. Siinä sitten oltiin kaikki perässä tulijat jalka jarrulla. Ekan auton lehmä,akka,tupelo,typerä lehmä sitten sitten alkoi survomaan autoaan motarilla kulkevaan letkaan nopeudella 50km/h. Jumalauta että se moottoritielle meneminen voi olla vaikeaa...
Tän takia pidän aina kunnon välin etummaiseen autoon kiihdytyskaistoilla. Ajan vaikka kävelyvauhtia kiihdytyskaistan alussa jos se edellä oleva auto ei kiihdy vitun kauas mun keulasta. Mahdollisuudet saada järkevä kuski edessä olevaan autoon on huomattavan pieni, sillä en voi ajaa kahta autoa kerralla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^ Toi on kyllä ärsyttävää. Toinen mikä ärsyttää on nimenomaan noi kakskaistaset tiet missä suojateitä. Ei tee yhtään mieli pysähtyä niiden eteen, kun toiselta kaistalta paahtaa kuitenkin joku sata lasissa ohi. Tästä ei kauaa ole aikaa, kun väistin äitiä ja kahta pientä lasta vastaavassa tilanteessa ja toiselta kaistalta tulee joku citymaasturillaan. Onneks oli fiksu äiti eikä antanut niitten lasten juoksennella sinne ja vältyttiin pahemmalta. Pahaa jälkeä olis tullu, jos lapsukaiset ois kerinny toiselle kaistalle asti. Ei ihan hiljaa tullut toi toinen auto sieltä.

Kehä ykkösen ja lahden motarin liittymä eli siis kehältä lahteen päin on hyvä esimerkki tosta ruuhka-aikaan, miten joku yksittäinen tunari pilaa seuraavan 30 auton liittymisen ihan täysin. Tossa on se paska puoli, että kun eka sössii, pari seuraavaa on pakotettu jättämään tähän ekaan ja toisiinsa reilun välin jotta pääsevät itse kiihdyttämään kunnolla -> seuraavilla on vielä tuskasempaa liittyä.

Liikennevalot vituttaa suunnattomasti. Ymmärrän kyllä et ne on välttämättömiä tietyissä ja vähän useemmissakin paikois,
mutta sitä niitten mekaanista kömpelyyttä vois ihan varmasti parantaa nykyteknologialla. Joskus vittu oikeesti tuntuu et siel
on joku kesätyöläinen jossain keskuksessa vaihtelemassa niitä.
Naiset vituttaa suunnattomasti liikenteessä - ja kyllä, erittäin karkea ja brutaali yleisyts, mut näin se on lähes joka kerta.
Taksikuskit tietenkin vituttaa, mua varmaa vituttas itteeki olla taksikuski eläen siinä leimassa.
Bussi ohittaa bussin, tai joku vastaava rekka ohittaa rekan, siin vaihees irtoo hiustuppoja päästä.
Nopeusrajoitukset, tottakai ne on ammuttu ali ihan tarkoituksella ja otettu huomioon lähes jokaisen mahdollinen 5-10km/h ylinopeus,
ja suunnattu lähinnä talvikeleille. Mutta aja nyt 40km/h kuivalla kesätiellä.
Vanhat ihmiset.
Se, että radiosta tulee kahdelta eri kanavalta SAMA biisi yhtäaikaa, eikö ne vitun nuijat työskentele ollenkaan yhteen hiileen et tommoset vältettäs.
Voicen vappu.
Joku lihapää ajaa pitkät päällä vastaan ja sammuttaa ne noin 30m ennen kohtaamista.
Kylmäasemat
Asfaltissa niitä paikkausuria, vois tieliikennelaitos tehä tasasempaa jälkee.
Semmoset laakeat peltoaukeet missä tie keskel, siihe 20m/s tuuli ni alkaa ärräpäitä putoo.
En jaksanu selaa tosiaa koko trediä :D Varmaan löytyy samoja jne.

Nopeusrajoitukset, tottakai ne on ammuttu ali ihan tarkoituksella ja otettu huomioon lähes jokaisen mahdollinen 5-10km/h ylinopeus,
Kyllä nuo taajama-alueen rajoitukset on minusta ehkä paria poikkeusta lukuunottamatta ihan kohillaan joka paikassa, mutta se mikä ihmetyttää/vituttaa niin ajat suoralla ja leveällä asfalttipintaisella maantiellä kesäpäivänä missä on 80-rajoitus. Sitten käännyt 3krt kapeammalle, pelkistä mutkista koostuvalle hiekka/soratielle niin siellä on se sama 80-lätkä. Parissa paikkaa on tullut ajettua, missä ei yksinkertaisesti pysty ajamaan edes tuota 80 ilman jotain WRC ralliautoa. Ja samaan aikaan tuolla ensin mainitulla tiellä voisi "täysin turvallisesti" varmaan tuplata tuon tikkarin näyttämän. Tulee aina välillä pakostikin mieleen, että millä lottokoneella nuo tikkarit tuonne tien viereen arvotaan.

Kyllä nuo taajama-alueen rajoitukset on minusta ehkä paria poikkeusta lukuunottamatta ihan kohillaan joka paikassa
Yhtenä poikkeuksena on koko Forssa. Onneksi ei joudu liian usein siellä ajelemaan. Siellä on taajaman sisäpuolella yhteensä varmaan kymmenen metriä tietä jossa on nopeusrajoitus 50. Kaikkialla muualla on 40. Siis ihan joka paikassa, leveillä suorilla monikaistaisilla teilläkin. Hiukan vituttaa jos siellä joutuu ajelemaan. Mutta pakko on joskus, kun siellä asuu sukulaisia.

Ne ihmiset ärsyttää kun päättävätkin lyödä jarrut lukkoon suojatien eteen yhtäkkiä.. Tässä yhtenä päivänä edellä ajavani auto joutui ajamaan suhteellisen korkean katukivetyksen yli kun porukka päättääkin päästää jalankulkijat ensin.. Tämä sitä jouhevuutta onkin..

Vanhat ihmiset.

Ehkä mä sit oon tosi ärsyttävä, mut mua ottaa ihan tuhottomasti päähän, kun nopeusrajotuksia ei noudateta. Mä ajelen neljänkympin tiellä kiltisti niin, että mittari näyttää vähän vajaata viittäkymppiä, eli noin neljääviittä. Ja sit joku tulee perseeseen hinkkaan. Jos on kiire, lähe aikasemmin. Jonkun muun road rage ei tarkota sitä, et kaikkien sen edellä ajavienkin pitäis ajaa ylinopeutta.

Mikäänhän ei vituta niin paljoa kun vasemmalla kaistalla (ohituskaista) ajetaan jumalauta alinopeutta, tai juuri ja juuri sallittua nopeutta mittariin, vittu käy kiehumaan...

Ei se ohituskaistakaan ole mikään villin lännen kaista jolla saa tykittää niin paljon kun lystää. Edelleen se suurin sallittu nopeus on se laillinen max nopeus. Tottakai sinne on typerää jäädä tukkimaan jos on nopeampia tulossa ohi, mutta kyllä mua vaan vituttaa ihan saatanasti välillä, kun ohittaa vaikka rekkaa 100 lasissa satasen alueella ja joku vitun amisbemari tulee siihen valoja vilkuttelemaan metrin päähän, vaikka vaihdan takaisin oikealle heti kun olen ohittanut ja päässyt turvavälin päähän rekasta. Ja vauhti siis n. oikeeta nopeutta, ei mittarinopeutta.

En itsekään aja pilkulleen rajoitusten mukaan. Mutta silloin kun on muksu kyydissä niiin pyrin ajamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom