Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
riippuu kitkoista nii on saman tasoisiakin nastojen kanssa jäällä. mut älä ajele jäisissä urissa vaan siinä urien "päällä" että renkaat on lumella, nii pysähtyy nopeesti. ja tietysti ennakoida ku risteyksiin/valoihin tulee. :)
 
Ihmisten itseluottamus omiin reaktiokykyihin (erityisesti talvella) vituttaa. Kun vauhtia on 70 km/h niin eiköhän siinä ole perseessä joku ja kun näillä keleillä jarrutusmatkat tuplaantuvat, saattaapi olla että takapäässä paukkuu.

Juu ja yksi päivä kauppaan mennessämme meinasi joku Piikkiön lupaus rallimaailmalle tulla kyljestä sisään kun sieltä tultiin niin komiasti kaupan pihasta. Onhan se pakko välillä koittaa miten se auto käyttäytyy, mutta kun siinä on muuta liikennettä niin onko pakko...? Onneksi oli bussipysäkki oikealla ja väistin sinne.

Onko joku btw. ajanut paljon 8-tiellä esim Turku-Munamäki-Laitila jne -väliä? Siitä ei juurikaan keksi muuta kuin ärsyttäviä asioita. Siinä on henkirievun lähtö lähellä kun vastustajat ohittelee ylämäkeen, mutkiin, traktorit ja mopoautot sinkoilee joka puolella.
 
No joskus on sellaisia kelejä ettei vaan pysähdy olipa mitkä renkaat tahansa.
Jos näiden kelien aikana alla on kitkat = "kitkat ovat täysiä paskoja"
Jos näiden kelien aikana alla on nastat = "ompas liukasta"

Jälleen kerran= nastarengas on parempia AINOASTAAN jäällä. Ja kun otetaan huomioon miten onnettomia nykynastat ovat = Nekin ovat lähes yhtä tyhjän kanssa

Täällä pohjosessa on ihan normaali liukkaat kelit ollu koko talven, parina päivänä ollu yllättävän liukasta. Noista uudemmista nastoista en tiiä mitään.
 
Tehovalvontaviikosta:

Kyllä mä ajattelin varmuuden vuoksi ajella 10 km/h alle rajoituksen ja kun tuo mittarikin näyttää jo valmiiksi 10 % alle, niin olen varmasti turvallisin kuski koko Suomessa!
 
Normisti ajan sen 11 km/h yli rajoituksen motarilla, huomenna töihin mennessä varmaan sen 5 yli niin ei kai tollasesta sakkoa ainakaan saa. Jos pysäytetään niin saapahan jotain huvia aamuun.
 
Talipää mikä ajaa 60km/h rajotuksella eka alle 50 ja sitten tulee loiva oikeelle kääntyvä mutka missä asfaltti näkyy ja on kuivaa semmoista niin vauhti HILJENNETÄÄ vähän alle 40...VOI VITTU!
 
Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Michelinin uusin kitkarengas voitti jääpidossa osan nastarenkaista.

Itse luen nastarenkaiksi tai yleensäkään renkaiksi muutaman kärkipään merkin. Loput näkisin paskoina, joilla ei autoa kannata vaarantaa. Eli se osa nastarenkaista, jonka Michelinin kitkarenkaat voitti, ei luultavasti ole ihan käyttökelpoista kamaa.
 
Itse luen nastarenkaiksi tai yleensäkään renkaiksi muutaman kärkipään merkin. Loput näkisin paskoina, joilla ei autoa kannata vaarantaa. Eli se osa nastarenkaista, jonka Michelinin kitkarenkaat voitti, ei luultavasti ole ihan käyttökelpoista kamaa.

Olet täysin oikeassa :)

Pointtini oli että ei se että renkaassa on -nasta- sitä pitoa jäällä tee. Renkaan täytyy olla muiltakin ominaisuuksiltaan hyvä.
 
tuli mieleen, että kitka renkaat vois olla parempi vaihtoehto alottelijoille ja muutenvaan huonoille kuskeille jotka lähtee valoista kauheilla mummo lähdöillä kaasu pohjassa. ainakin siis rahan kannalta ois parempi ku nastat menee melko vauhdilla semmosessa hommassa. kaverini joka yksinkertaisesti on vain huono kuski, on pilannu jo sen suht. uudet nastarenkaat sillä tyylillä. ei voi käsittää miksi pitää tehdä niin ku jos se sutiaa nii ei se ainakaan siitä lujempaa lähde vaikka sen kaasun sinne pohjaan polkasee :D
 
Itse luen nastarenkaiksi tai yleensäkään renkaiksi muutaman kärkipään merkin. Loput näkisin paskoina, joilla ei autoa kannata vaarantaa. Eli se osa nastarenkaista, jonka Michelinin kitkarenkaat voitti, ei luultavasti ole ihan käyttökelpoista kamaa.

Mä näkisin niin että paskoilla renkailla vaarannetaan ihmishenkiä. Mutta joo, ei multakaan kamalasti tule luottoa jollekin merkille Ö, joskin osa tästä luottamuksen puutteesta menee varmasti mielikuvien piikkiin.
 
1. Vitun ärsyttävää kun porukka ajaa alinopeutta.
2. Täälläpäin ihmiset ilmeisesti luulevat ettei talvella tarvi ryhmittyä oikein liikenteessä, saatana keskellä tietä vaan.
3. Ihmiset jotka lähtevät autoineen jostain pihasta niin joko aivan keskellä tietä tai melkein väärän puolen laidassa, että jos ite on kääntymässä juuri sinne pihaan niin ei varmasti mahdu kääntymään ilman älyttömiä koukkauksia tai odottamista kun vastapuoli pakittaa alta pois.
 
Tän lisäkshän ne tekee muuten lainkuuliaisista tienkäyttäjistä kriminaaleja, kun pakottavat ohittamaan oikealta :)

Varmuuden varmistamiseksi: Jos käyttämäsi kaistan liikennevirta on nopeampi kuin vaikka vasemmalla kaistalla, saat ohittaa oikealta. Hyödynnän tätä pykälää lähes päivittäin eikä edes tarvitse ajaa ylinopeutta.

Olen huomannut, että itä- ja etelänaapureiden kansalaiset tuppaavat ajaa ohituskaistalla vaik'ei näkyvissä ole ainuttakaan ohitettavaa. Henkilökohtaisesti uskon, ettei niitä kiinnosta vittuakaan mitkään säännöt.

Mut ei muuta kuin oikeelta ohi....
 
Varmuuden varmistamiseksi: Jos käyttämäsi kaistan liikennevirta on nopeampi kuin vaikka vasemmalla kaistalla, saat ohittaa oikealta. Hyödynnän tätä pykälää lähes päivittäin eikä edes tarvitse ajaa ylinopeutta.

Ihan juuri tuollaista pykälää ei varsinaisesti ole olemassa, joskin onhan tuossa totuuden siemen takana.
 
Motarilla joku ahvenanmaalainen perkele lähti ohittamaan mua ylämäessä, pääsi pari metria ohi mutta sitten loppui kai autosta potku kun valui takaisin mun takapuolelle, itsellä kokoajan cruise päällä. Ei tainnut tykätä siitä kun "en päästänyt ohi". Siitä tykkäsi vielä vähemmän kun jäi roikkumaan joku 5 metria mun takapuolelle vasemmalle ja mun kaistalla tuli rekka eteen ja vedin sitten itsekin vasemmalle kaistalle että pääsin rekasta ohi. Tän jälkeen ajoikin pakullaan tämä "ohittelija" viereen ihmettelemään. Vittuakos lähtee ohittamaan jollain nuhapumpulla ylämäessä.
 
2. Täälläpäin ihmiset ilmeisesti luulevat ettei talvella tarvi ryhmittyä oikein liikenteessä, saatana keskellä tietä vaan.
keskellä tietä on vielä hyvin. itse olen nähnyt muutamia uskomattomia kääntymisiä oikein formulalinjoilla siihen aikaan kun kaikki muutkin on menossa johonkin. eli vasemmalle käännyttäessä ryhmitytään tien oikeaan laitaan. voi sitä vieteriä mikä siitä lähtee liikkeelle...

pitää antaa pisteet rammstein -yleisölle. kaikki muut paitsi yksi hokasivat vetoketjuperiaatteen (mutta ei ollut kuitenkaan kanttia ajaa kylkeen) ja oikein nautin siitä kuinka sulavasti iso kasa autoja eteni hiljaa mutta ilman hätäjarrutuksia ja tasaisen tappavalla tahdilla eteenpäin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom