Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Noiden ylläolevien perässäroikkumisten yms. lisäks suunnatonta vihaa ja raivoa itselleni aiheuttaa vihreisiin valoihin jarruttaminen. SIIS MITÄ VITTUA?!?! Eilen todistin taas kun ajoin jonku persereiän takana taajama-alueella missä ei ollut 2km säteellä muita autoja ja vihreä palaa. Nopeusrajoitus oli 60km/h ja sitäsiinä ajettiin peräkkäin, mutta valoihin tultaessa painaa jarrua ja tiputtaa nopeuden siihen 50km/h pintaan. MITÄ JÄRKEÄ!?! Onko multa jäänyt autokoulussa jotain oppimatta, että vihreisiin valoihin pitää tiputtaa nopeusrajoituksen mukaista nopeutta 20-30%??!?! Ei jumalauta.

Toinen mikä raivostuttaa on se, ettei jengi tiedä mitä varten kärkikolmio on tai miten liikenneympyrässä ajetaan. Tai näin ainakin lahdessa. Yhtenä iltana jouduin kotiin tultaessa ajamaan kolmen liikenneympyrän läpi ja JOKAISESSA tuli toinen auto kolmion takaa eteen. Ei jumalauta, eihän tässä uskalla enää lähteä ulos kun tää liikennetouhu on tällästä.

e. Niin ja tuosta liikenneympyrästä tuli vielä mieleen jengi, joka jumalauta vilkuttaa kun ne liittyvät liikenneympyrään!!!! Liikenneympyrässä annetaan suuntamerkki vain poistuessa! Meinannut pari kertaa rytistä kun joku vanha herran vilkuttaa kun ajaa ympyrään eli antaa merkin, että poistuu ympyrästä, mutta ajaakin silti sisään. Huoh
 
Tähän on joillain ratkaisu. Tullaan rampilta huutaen samalla BANZAIIII! kahdeksaakymppiä satasen tielle. Suoraa rampilta, käyttämättä kiihdytyskaistaa. Kyllähän motarilla ajelevat väistää, jarruttaa tai jotain. Aina ennenkin tehneet niin.

Jotain tämänsuuntaista meinasin itekki kommentoida, mutta oman ikäni takia en viittiny :lol2:

Tänään meinas iskiä myötähäpeä, kun käännyin isossa risteyksessä vasemmalle ja perässä tuli uudehko subaru. Oikealta oli tulossa yhdistelmä ja toivoin että subaru ei tulis meikän perään ni yhdistelmän ajajan ei tarvi hiljentää. No, pakkohan sen oli perässä tulla ja meitsi lyö lusikan pohjaan että subaruki ehtii, mutta ei. Sehän saatana kiilas sen yhdistelmän ihan täysin (oli kaks kaistaa vierekkäin, ja se kaista jolle me ryhmityttiin loppuu pian, mutta subaru kuski päätti olla hyödyntämättä sitä kaistaa vaan vaihtoi kaistalle jota yhdistelmä tuli. Toivoin koko ajan että se rysäyttäs sen perään ja sanois sitte poliisille että ei ehtiny jarruttaa :D
Jos laittaa tommosen vähän harvinaisemman auton ni ei se oikeuta ajamaan ilman järkeä.

Edit. Tulipa vähän epäselvästi kirjotettua, jos joku haluaa tarkennuksia niin lyödään paint piirrustus pöytään!
 
Oli joku urpo pakettiautonsa kanssa liikenteessä... :wall: Meinasin kaks kertaa kolaroida sen kanssa. Ensin se päättää tulla risteyksestä kolmion takaa ahtaimpaan välikköön mitä löytää, seurauksena mä jouduin vetämään liinat kiinni ja huutamaan kaikki mahdolliset kirosanat mitä mieleen tulee ku mä vaan liu'un kohti sen takapuskuria. Tästä selvittyäni lähetään rampille kohti moottoritietä. No tää pakettiauto päättää yrittää liittyä siihen motarille ku sillä on vauhtia 60km/h ja kappas se tajuuki ettei se ihan onnistukkaan, ei muuta ku se vetää jarrut pohjaan, saman teen mäki ja toivoin taas etten osu sen takapuskuriin. Nyt oli jo vitutus niin korkeella, et hakkasin torvea kaksin käsin ja niin teki muutki :curs:. Eipä ollu kenenkään rampilla olijan suosiossa tää törppö.
 
Noiden ylläolevien perässäroikkumisten yms. lisäks suunnatonta vihaa ja raivoa itselleni aiheuttaa vihreisiin valoihin jarruttaminen. SIIS MITÄ VITTUA?!?! Eilen todistin taas kun ajoin jonku persereiän takana taajama-alueella missä ei ollut 2km säteellä muita autoja ja vihreä palaa. Nopeusrajoitus oli 60km/h ja sitäsiinä ajettiin peräkkäin, mutta valoihin tultaessa painaa jarrua ja tiputtaa nopeuden siihen 50km/h pintaan. MITÄ JÄRKEÄ!?! Onko multa jäänyt autokoulussa jotain oppimatta, että vihreisiin valoihin pitää tiputtaa nopeusrajoituksen mukaista nopeutta 20-30%??!?! Ei jumalauta.

Komppaan, tommoset persereiät pitäis ampua lailla, aivan vitun ärsyttävää toi vihreisiin valoihin himmaaminen.
 
Tohon markettien perhe paikoille pysäköintiin sen verran, että itse jätän niille aina kun on vapaana, oven viereen ei ole tarvetta. Ei ole perhettä, toukkia, mutta auto jossa vähän normaalia leveemmät ovet. Normi paikkaan kun yrittää ja jättää mahdollisemman kauas niin silti joku spede jättää oman kipponsa ihan viereen vaikka olis ruutuja muuallakin. Vielä kun omistaa "posticorollan" niin sisään yrittäminen ilman toista autoa kolhimatta on jokseenkin haasteellista. Inva paikoille en jätä ikinä.
 
Olen lopettanut autoilun melkein kokonaan, koska yleensä en ehdi sata metriä kotipihasta kauemmas ennen kuin sappi kiehuu jonkun ääliö kanssa-autoilijan takia. Salille ja kauppaan, muuta en aja. Juuri kaupan pihalla joutuu usein puremaan nyrkkiä kun ei ihmiset saatana ymmärrä miten parkkipaikoilla ajetaan. Kun kerran lähes 40 % kakista liikenneturmista sattuu pysäköintialueilla, niin luulis että sitä painotettaisiin HIEMAN enemmän autokoulussa. Oikealta tulevia väistetään jos ei merkein muuta ole osoitettu. Mikä vittu siinä on niin vaikea ymmärtää??
 
Yksi mikä on alkanu nostaa verenpainetta on kun tullaan koskelantieltä lahden moottorielle jossa siis vasemmalta ja keskimmäiseltä kaistalta saa kääntyä vasemmalle ja usein tää vasen kaista on ihan tukossa ja keskimmäinen iha tyhjillään
 
Mikä vittu siinä on, että kun huonon kelin takia kaistojen rajoja ei enää näy, niin sitten surffataan vittu kaistojen laidasta laitaan kuin joku vitun kiimainen kameli? Saatana jos ei osaa/uskalla ajaa tai autossa on huonot renkaat ni sit vittu on hyvä ja jää kotiin. Tuolla on nyt niin onneton ajokeli muutenkin, että täytyy muutenkin olla tarkkana. Tuntuu muutenkin että heti kun on vähänkin huonompi keli niin osa autoilijoista ei tosiaan uskalla ajaa ja osa on sitten BANZAAIIIIIII!!!!111 - meiningillä tulossa kolmion takaa yms.
 
Tämä nyt ei varsinaisesti ärsytä liikenteessä mutta kuitenkin eli se että vielä nykyäänkin jotkut luulevat valo-ohjattujen risteysten valojen toimintaan voisi vaikuttaa omia autojen valoja vilkuttelemalla. Jotkut lähestyessään risteystä vilkuttelevat pitkiä valojaan uskoen että punaiset vaihtuisivat nopeammin vihreiksi kun omia pitkiä vilkuttelee. Eteenkin monet raskankaluston kuljettajat toimivat näin. Todellisuudessahan nämä liikennevalot saavat "ohjauksensa" antureista jotka on kaivettu tiehen tai "infrapuna/liiketunnistimista ylhäällä tolpassa. Kumpikaan näistä antureista ei reagoi autojen valoihin. On siis turha aiheuttaa ihmetystä ja hämmennystä muissa autoilijoissa valoja vilkuttelemalla koska mitään hyötyä siitä ei ole. Kyllä nämä liikennevalot toimivat yhtä nopeasti tai hitaasti lähestyi niitä sitten valoja vilkuttelemalla tai peräti ilman valoja.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ärsyttää että vaikka tulenkin kolmion takaa mutta renkaat ei pidä niin silti se on minun vika kun törmään kylkeen. Saati että kolmion juuressa oli niin iso penkka että autoa ei näkynyt. Ärsytystä lisää se että se vastapuolen ruova jostain syystä sopivasti pysähtyi siihen eteen keskelle risteystä, muuten oisin voinut väistää takaa ohi... Toki ois pitänyt olla silti vielä varovaisempi.
 
Toi ramppi homma on kyllä ihan perseestä.. melkee tuntuu, että suurin osa rampilta tulijoista luulee olevansa etuajo-oikeutettuja.. Edelliseen postiin viitaten, se ei muuten välttämättä mene sitten rampilta tulijan syyksi, jos ajaa sun kylkeen. Muistaakseni on ollu tapaus, jossa auto tuli rampilta kylkeen, mutta todettiin, että siinä kaistalla ajava olisi voinut estää onnettomuuden väistämällä ja meni siis sen kaistalla ajaneen piikkiin se kolari..
Lain mukaan moottoritiellä ajava ei saa väistää sisemmälle kaistalle noita rampilta tulijoita, vaan rampilta tulija väistää moottoritiellä ajavia. Ja kyllä kolmiokin sanoo, kuka väistää... aika omituinen oikeuden tuomio.

Tuulilasissa esitettiin viime vuonna tapaus, jossa moottoripyöräilijä kuoli 4-kaistaisella moottoritiellä (2/suunta): joku oli tulossa rampilta moottoritielle, ulommalla kaistalla ollut rekka vaihtoi sisemmälle kaistalle, jolloin sisempää kaistaa ajanut ohittava moottoripyöräilijä ajoi rekan perään ja kuoli. Kaikki meni rekkakuskin syyksi, koska hän vaihtoi turhaan kaistaa moottoritiellä.
Jostain vaan on tullut suomalaisille autoilijoille päähän, että kyllä ne moottoritiellä ajavat väistää sisemmälle kaistalle, kun aina on niin tehty. Jos niin ei tee, vaan noudattaa lakia, leimautuu täysin mulkuksi.
Paras ratkaisu olisi, että muutettaisiin ne kiihdytyskaistat pidemmiksi, jolloin kaikki rampilta tulijat voisi rauhassa liittyä liikenteen sekaan, eikä moottoritiellä uloimmalla kaistalla ajavien tarvitse vaihtaa vasemmalle kaistalle.
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/...ottoritiella-vasemmalle-kaistalle-vaistaminen

Ootteko lukeneet uusinta TM:ää, jossa oli juttu suojateillä käyttäytymisestä? Asia, joka vituttaa minua tällä hetkellä kaikista eniten ja jonka takia joka vuosi kuolee lapsia yms. jalankulkijoita liikenteessä: Jos auto on pysähtynyt useampikaistaisella tiellä päästääkseen jalankulkijan suojatien yli, on viereiselläkin kaistalla ajavan pysähdyttävä. Harva suomalainen tekee niin. Suomalaiset ei enää itse asiassa edes uskalla pysähtyä suojatien eteen, koska viereistä kaistaa ajavan pelätään kuitenkin jatkavan matkaa suoraan. Ei vittu mikä tilanne! Tämä kun yhdistetään suomalaisen "olen liikenteessä jumala ja vahvin, heikommat väistää ja varoo"-asenteeseen, meinaa itku päästä. Samoin pitäisi myös pysähtyä suojatien eteen, jos suojatiestä on 5m etäisyydellä auto tai muu näköeste.
Jalankulkijaa, joka näyttää sille että on astumassa suojatielle, on väistettävä. Ajonopeuden on myös oltava sellainen, että pysähtyminen onnistuu tarvittaessa ennen suojatietä.

Liikennevalistusta tarvittaisiin aika paljon lisää.
 
Ärsyttää että vaikka tulenkin kolmion takaa mutta renkaat ei pidä niin silti se on minun vika kun törmään kylkeen. Saati että kolmion juuressa oli niin iso penkka että autoa ei näkynyt. Ärsytystä lisää se että se vastapuolen ruova jostain syystä sopivasti pysähtyi siihen eteen keskelle risteystä, muuten oisin voinut väistää takaa ohi... Toki ois pitänyt olla silti vielä varovaisempi.

= tilannenopeus.
 
Olen lopettanut autoilun melkein kokonaan, koska yleensä en ehdi sata metriä kotipihasta kauemmas ennen kuin sappi kiehuu jonkun ääliö kanssa-autoilijan takia. Salille ja kauppaan, muuta en aja. Juuri kaupan pihalla joutuu usein puremaan nyrkkiä kun ei ihmiset saatana ymmärrä miten parkkipaikoilla ajetaan. Kun kerran lähes 40 % kakista liikenneturmista sattuu pysäköintialueilla, niin luulis että sitä painotettaisiin HIEMAN enemmän autokoulussa. Oikealta tulevia väistetään jos ei merkein muuta ole osoitettu. Mikä vittu siinä on niin vaikea ymmärtää??

Taitaa muuten suurin osa isoista parkkipaikoista olla sellaisia, että ruutualueiden välissä kulkevat väylät ei ole pysäköintialuetta, ja eikös silloin pysäköintialueelta tuleva väistä siinä väylällä kulkevaa? Varsinkin näin talvella saa kyllä olla aika tarkkana tuolla parkkipaikoilla..
 
Tässä yhtenä päivänä ajelin moottoritiellä vakionopeudensäädin päällä n. 110 km/h mittarinopeutta. Jossain vaiheessa meni pakettiauto ohi, jatkoin matkaa täsmälleen samaa nopeutta. Pakettiauto ei kuitenkaan kadonnut horisonttiin vaan jäi ajamaan suunnilleen samaa nopeutta parin sadan metrin päähän. Pikkuhiljaa sitten pakun nopeus hidastui niin että saavutin sitä ja tulin lopulta jo aika lähelle, itselläni siis koko ajan mittarissa täsmälleen sama nopeus kuin oli silloin kun paku ohitti oman autoni. Päätin sitten että pakko mennä ohi, kun en viitsinyt hidastaa nopeuttani ohittajan takia (!) ja painoin vähän reilummin kaasua ettei tarvinnut ihan hiipiä ohitse. Joku varmaan jo arvaakin mitä pakun kuski tässä vaiheessa teki, eli tietysti alkoi kiihdyttämään tosissaan ja yritti blokata ohitukseni. :wtf: :D

Ohituksen jälkeen pakun kuski sitten vielä vilkutteli pitkiä, kun tein niiin törkeän tempun että kehtasin ohittaa... :lol2:
 
...Paras ratkaisu olisi, että muutettaisiin ne kiihdytyskaistat pidemmiksi, jolloin kaikki rampilta tulijat voisi rauhassa liittyä liikenteen sekaan, eikä moottoritiellä uloimmalla kaistalla ajavien tarvitse vaihtaa vasemmalle kaistalle...

Ei saatana auta. Monet kiihdyttävät vielä hitaammin kun on pitkä kiihdytyskaista ja kas, taas tulee yllätyksenä että kaista loppuu ja joutuu syöksymään 80km/h sinne satasen liikennevirtaan.
 
Tässä yhtenä päivänä ajelin moottoritiellä vakionopeudensäädin päällä n. 110 km/h mittarinopeutta. Jossain vaiheessa meni pakettiauto ohi, jatkoin matkaa täsmälleen samaa nopeutta. Pakettiauto ei kuitenkaan kadonnut horisonttiin vaan jäi ajamaan suunnilleen samaa nopeutta parin sadan metrin päähän. Pikkuhiljaa sitten pakun nopeus hidastui niin että saavutin sitä ja tulin lopulta jo aika lähelle, itselläni siis koko ajan mittarissa täsmälleen sama nopeus kuin oli silloin kun paku ohitti oman autoni. Päätin sitten että pakko mennä ohi, kun en viitsinyt hidastaa nopeuttani ohittajan takia (!) ja painoin vähän reilummin kaasua ettei tarvinnut ihan hiipiä ohitse. Joku varmaan jo arvaakin mitä pakun kuski tässä vaiheessa teki, eli tietysti alkoi kiihdyttämään tosissaan ja yritti blokata ohitukseni. :wtf: :D

Ohituksen jälkeen pakun kuski sitten vielä vilkutteli pitkiä, kun tein niiin törkeän tempun että kehtasin ohittaa... :lol2:

Tää sun kertoma tarina on erittäin yleinen ilmiö ja erittäinkin ärsyttävä! Esimerkiksi länsiväylää ajaessani tässä taannoin, kun liikennettä oli melko vähän pistin vakkarin päälle 89km/h ja siinä ajelin ja kävi samalla tavalla kuin sinulla, mutta sen lisäksi sitten tuo ohittamani auto tuli eteeni vielä uudestaan ja painoi jarrua, joten jouduin itsekin painamaan jarrua. Tämän jälkeen se sitten lähti omille teilleen.
Eli ärsyttää kun ihmiset vaihtelevat nopeuksia ajaessaan samalla rajoitusalueella!
 
Komppaan, tommoset persereiät pitäis ampua lailla, aivan vitun ärsyttävää toi vihreisiin valoihin himmaaminen.

Meikäläinen sai joskus nuorena ja hurjana itseasiassa ihan poliisitädiltä palautetta tuosta asiasta kirjallisen varoituksen muodossa. Kyllä siihen kuuluu sillä tavalla ajaa, että sen auton saa varmasti pysähtymään jos vaihtuu valot, eli periaatteessa nuo himmailijat ovat kyllä tässä keississä ihan oikein toimineet. Ellen ihan väärin muista niin autokoulussakin jotain saman suuntaista puhuivat ;)

Itseäni taasen ottaa päähän nämä sankarit, jotka tulevat perseeseen motarin vasemmalla kaistalla kiinni (yleensä jollain mukahienolla uudehkolla autolla) kun ohitat isoa jonoa 100 km/h alueella 110 km/h gps-nopeutta. Usein vielä "hyökkäilevät" aggressiivisesti ilmeisesti meinaten, että pitäisi omaa nopeutta vielä lisätä entisestään että pääsee mahd. nopeasti pois sankarin edestä. Yleensä ajelen ihan rauhassa jonon ohi ja päästän kaaharin ohi, mutta jos erehtyy valoja vielä vilkuttelemaan niin menee kyllä jarrulle jalka ainakin huonona päivänä. Ei ole tietääkseni mikään autobaana toi kotimainen motari.
 
Meikäläinen sai joskus nuorena ja hurjana itseasiassa ihan poliisitädiltä palautetta tuosta asiasta kirjallisen varoituksen muodossa. Kyllä siihen kuuluu sillä tavalla ajaa, että sen auton saa varmasti pysähtymään jos vaihtuu valot, eli periaatteessa nuo himmailijat ovat kyllä tässä keississä ihan oikein toimineet. Ellen ihan väärin muista niin autokoulussakin jotain saman suuntaista puhuivat ;)

Ei siinä 10m ennen risteysaluetta enään auta vaikka kuinka himmailee, ainoa mitä saa aikaan niin takana tulevat jäävät 100% varmasti valoihin ja aiheutuu turhia vaaratilanteita peräänajon muodossa. Kiva kun juttu kun edessä joku urpo jarruttaa vihreisiin ja itsensä takana joku rekka. Paniikki aika lähellä sillon, tulee yllättäviä tilanteita :lol2:

e. Miten voi saada huomautuksen jos ajoit vihreillä valoilla liikennerajoitusten mukaisesti? Ei taida sellaista pykälää löytyä missä käskettäisiin hidastamaan liikennevaloihin?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom