Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ne vielä vajaaälyisemmät jotka laittaa vapaalle ja kässärin päälle valoissa aina. Ei muuten mitään tota tyyliä vastaan mutta se vaatii toimiakseen pientä valppautta valojen vaihtuessa jota harvalta ilmeisesti löytyy, ettei sitten huomata sitten vasta kun valot on vihreät että oho onpas mulla vieläkin kässäri, pitäisköhän sitä alkaa lähtemään ---> kaksi autoa pääsee valoista.
 
Jengi jotka ei voi suosiolla ajaa kerralla siihen paikkaan jonon perälle missä meinaa pysyä, vaan liu'uttavat autoa pari metriä kerrallaan. Eka pysähdytään jonon perälle (tai noin 10-15 metrin päähän), sitten pari metriä - stop - paria metriä - stop... Tänään jonkun - varmaankin automaattilootaisen - uudehkon mustan Passatin perässä juuri ihmettelin tuota touhua stadissa.
Toi on helvetin ärsyttävää, etenkin jos tulee itse valoihin prätkällä ja haluaisi lepuuttaa paikkoja nousemalla pystyyn (etukeno ajoasento) tai muuten verytellä. Samaan kastiin menee porukka joka hidastaa valoihin jo piiiitkältä ettei vaan tarvitse pysähtyä. Muuten ihan mukava tapa, mutta luulisi jokaisen älyävän jättää sen tekemättä silloin kun takana on autoja ja liikutaan valoista valoihin.
 
T-risteystä ylittämässä fillarilla -> pakettiauto pysähtyy antamaan tietä, niin että peittää näkyvyyden sen takaata tulevat autot -> jään odottamaan noin 10 sekunniksi, koska luulin nähneeni auton tulevan pidempää ennen pakun siirtymistä eteen -> auto ajaa ohi 80km/h ja kyllä sillon 10v pojan loksahti auki, kuinka läheltä liippas alle jääminen.
 
Toi on helvetin ärsyttävää, etenkin jos tulee itse valoihin prätkällä ja haluaisi lepuuttaa paikkoja nousemalla pystyyn (etukeno ajoasento) tai muuten verytellä. Samaan kastiin menee porukka joka hidastaa valoihin jo piiiitkältä ettei vaan tarvitse pysähtyä. Muuten ihan mukava tapa, mutta luulisi jokaisen älyävän jättää sen tekemättä silloin kun takana on autoja ja liikutaan valoista valoihin.
Suoritin kesällä kakkosvaiheen ja opettaja motkotti mulle nimenomaan siitä, että mun pitäisi hidastaa valoihin piiitkältä...Kun mulla on siis tapana ajaa ronskisti jonoon ja lähteä myös yhtä nopsasti.
 
Onko muuten jotenkin kiellettyä / laitonta jättää iso väli jossain valoissa seistessä seuraavaan autoon? Itseäkin vituttaa suunnattomasti ne jotka hiljaa nytkyttävät sitä väliä kiinni ja pysähtyvät välillä ja sen takia itse ajankin edellä olevan auton perään ja jään siihen. Ei pätkääkään huvita ajaa sitä väliä uudestaan kiinni jos joku retardi edessä päättää siirtää autoaan aina metrin kerrallaan eteenpäin.
 
Onko muuten jotenkin kiellettyä / laitonta jättää iso väli jossain valoissa seistessä seuraavaan autoon? Itseäkin vituttaa suunnattomasti ne jotka hiljaa nytkyttävät sitä väliä kiinni ja pysähtyvät välillä ja sen takia itse ajankin edellä olevan auton perään ja jään siihen. Ei pätkääkään huvita ajaa sitä väliä uudestaan kiinni jos joku retardi edessä päättää siirtää autoaan aina metrin kerrallaan eteenpäin.

Mua vituttaa nämä tyypit, jotka jättävät metritolkulla sitä väliä autoissa. Sitten kun ne samat idarit on vielä niitä, joilla se valoissa lähteminen kestää ihan saatanasti niin siinä ei montaa autoa pääse samoilla valoilla läpi.
 
^ Ja toiset jättää valoissa seisoessaan auton keulan ja suojatien väliin 4 metriä :david:

Mua vituttaa ihmiset ketkä ei putsaa autoa kunnolla lumesta tai raappaa auton laseja kunnolla vaan ajelee tuolla 15x15cm neliö tuulilasissa ja takavalot lumen peitossa.
 
Oon ihmetelly miks helvetissä niin monet ajaa huomattavasti nopeusrajotuksen alle? Ymmärrettävää jos on järkyttävä ajokeli mut miks esim. kehällä (80km/h) joka 5. auto ajaa 70km/h? Kumpa se oliskin jokaisen oma asia mutta kun se on vitun ärsyttävää koittaa esim. päästä l-pakilan liittymästä kehälle kun porukka ajaa tiiviissä jonossa seittemääkymppiä ja 500 metrin päässä pitäis olla vähintään 2 kaistan verran vasemmalla jotta pääsee jatkaan suoraan!
Toki se on ihan ymmärrettävää jos noudattaa sokeesti auton nopeusmittaria joka hyvin usein heittää aika helvetisti ylöspäin..
Myös hyvin monet vanhukset ärsyttää. Tietää jo kaukaa kun vanha mummo tai pappa ajaa autolla. Esim. yks kerta motarilla keimolanportin kohalta mummo ajaa muutaman kilometrin samaa vauhtia rekan kanssa n. 80km/h kesärajotuksilla ohituskaistalla. Takana varmaan kilometrin jono.. onneks takana ajava nainen suomalaiseen tapaan ajo kiltisti perässä huomauttamatta valoilla tai töötillä, kunnes mummeli hidasti ja päätti jäädä rekan perään
 
Noniin, nyt kun kelit pikkasen lauhtui, niin on taas armottomasti kylvetty tota suolaa tielle ja tiet on ihan pöpperöisiä. Vaarallisempaa siellä nyt on ajaa, kun sitä paskaa on levitetty tonnikaupalla.
 
Mua vituttaa nämä tyypit, jotka jättävät metritolkulla sitä väliä autoissa. Sitten kun ne samat idarit on vielä niitä, joilla se valoissa lähteminen kestää ihan saatanasti niin siinä ei montaa autoa pääse samoilla valoilla läpi.

En siis jätä sitä väliä normaalisti mutta jos ajan jonkun perään kiinni normisti ja sitten se edellä ajava lähtee liikkellee ilman että valot vaihtuu niin ei kiinnosta ajaa väliä enää uudestaan kiinni.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä olen meinannut, että jatkossa vetäsen siihen väliin. En tajua niitä mulkkuja, jotka stadissa jättävät valoissa 10metrin raon, muutenkin ahdasta näissä valoväleissä.
Tuossa Pasilan aseman edessä ylämäessä eilen tulin. Joku runkkari piti kauheeta rontin 15 metrin väliä seuraavaan autoon jonossa valoissa. Vedin ihan vain vittuillakseni siihen väliin, tuli hyvä mieli. Mikä pointti noilla mulkuilla on venyttää niitä valojonoja?
 
No jos esimerkiksi se kaista, johon tämä älykkö on ryhmittynyt, on lyhyt, niin siihen mahtuu sitten yksi auto vähemmän.

4m on kyllä keskimäärin aika lyhyt matka ja mielestäni tuollainen väli suojatiehen on ihan fiksua valoissa. Ja miksikö fiksua? Esimerkiksi siksi että takaa tulevaa hälytysajoneuvoa on helpompi väistää kun on tilaa, samoiten mahdollisen peräänajon sattuessa on vähän "suojaetäisyyttä" suojatiehen ja jalankulkijat eivät niin helposti joudu kohteeksi ja monessa paikassa liikennevalot näkee vähän paremmin kun ei ole nenä kiinni suojatiessä. Liikennevalojen näkeminen saattaa vaikuttaa liikenteen sujuvuuteen huomattavasti enemmän kuin muutaman metrin tila ennen suojatietä. Monessa paikassa tiehen on maalattu valkoinen viiva ennen suojatietä ja viiva on yleensä kai 5m päässä suojatiestä mutta kai sekin pitäisi tukkoon ajaa?
 
Monessa paikassa tiehen on maalattu valkoinen viiva ennen suojatietä ja viiva on yleensä kai 5m päässä suojatiestä mutta kai sekin pitäisi tukkoon ajaa?

Siis täh? Yleensähän se on niitten valojen tasalla, eli risteyksestä riippuen kolmestakymmenestä sentistä metriin?
 
Miten se vilkun käyttö on niin vitun vaikeaa? Toissapäivänä olen kääntymässä liikennevalottomassa risteyksessä ruuhka-aikaan vasemmalle. Vastaantulevien kaistalla tulee joku hituri ja mä venaan, että se menee ohi. Juuri risteyksen kohdalla se sitten laittaa sen vitun vilkkunsa päälle ja kääntyy oikealle. Liikenneympyröistä nyt puhumattakaan kun jengi käyttää sitä vilkkua ihan miten sattuu. Varmaan joka kymmenennellä palaa vilkku vasemmalle kun siinä ympyrässä pyörii - ei jumalauta.
 
Miten se vilkun käyttö on niin vitun vaikeaa? Toissapäivänä olen kääntymässä liikennevalottomassa risteyksessä ruuhka-aikaan vasemmalle. Vastaantulevien kaistalla tulee joku hituri ja mä venaan, että se menee ohi. Juuri risteyksen kohdalla se sitten laittaa sen vitun vilkkunsa päälle ja kääntyy oikealle. Liikenneympyröistä nyt puhumattakaan kun jengi käyttää sitä vilkkua ihan miten sattuu. Varmaan joka kymmenennellä palaa vilkku vasemmalle kun siinä ympyrässä pyörii - ei jumalauta.

Tämä juuri. Mitähän helvettiä se vilkun päälle laitto enää siinä vaiheessa auttaa kun ollaan jo risteyksen alussa/puolivälissä... :david:
 
Olenkohan samasta aiheesta ennenkin ollut pannu kuumana mutta on se nyt jumalauta kumma millaisia apinoita tuolla liikenteessä on. Varsinkin nelostie sen jälkeen kun motari loppuu on välillä sellainen paikka, että verisuoni meinaa katketa päästä. Ei voi ymmärtää mitä joidenkin ihmisten päässä liikkuu, jotka ajavat useita kymmeniä km/h alinopeutta päivänvalossa ja normaalilla tai lähes normaalilla talvikelillä eivätkä voi ajaa tiensivuun, kun takana on jopa kymmenien autojen letka.

Ja vielä lisäksi mitä liikkuu niiden parin-kolmen kuljettajan päässä, jotka ajavat välittömästi tämän hidastelijan takana? Miksi ei voi mennä ohi vaikka hyviä paikkoja löytyy vaikka kuinka paljon ja vastaantulijoita ei ole? Välillä tuntuu melkein siltä, että suomalaiset oikein rakastavat tuota jonossa ajamista hitaasti jurraten. Eihän siinä mitään mutta itse ainakin vihaan jurnuttaa alinopeutta hyvällä kelillä ja noiden hidastelijoiden takia joutuu sitten tekemään kovan työn, että saa esim. parinkymmenen auton letkan ohitettua, jonka vauhti pumppaa 50-70km/h kasikympin ja jopa satkun rajoituksella, kun jonoa vetävä pässi ei ymmärrä ajaa sivuun ja seuraavat ovat liian paskahousuja ohittamaan.

Pitempää matkaa kun ajaa niin kyllä välillä vituttaa niin saatanasti, kun tuollaiseen jonoon joutuu.
 
Olenkohan samasta aiheesta ennenkin ollut pannu kuumana mutta on se nyt jumalauta kumma millaisia apinoita tuolla liikenteessä on. Varsinkin nelostie sen jälkeen kun motari loppuu on välillä sellainen paikka, että verisuoni meinaa katketa päästä. Ei voi ymmärtää mitä joidenkin ihmisten päässä liikkuu, jotka ajavat useita kymmeniä km/h alinopeutta päivänvalossa ja normaalilla tai lähes normaalilla talvikelillä eivätkä voi ajaa tiensivuun, kun takana on jopa kymmenien autojen letka.

Ja vielä lisäksi mitä liikkuu niiden parin-kolmen kuljettajan päässä, jotka ajavat välittömästi tämän hidastelijan takana? Miksi ei voi mennä ohi vaikka hyviä paikkoja löytyy vaikka kuinka paljon ja vastaantulijoita ei ole? Välillä tuntuu melkein siltä, että suomalaiset oikein rakastavat tuota jonossa ajamista hitaasti jurraten. Eihän siinä mitään mutta itse ainakin vihaan jurnuttaa alinopeutta hyvällä kelillä ja noiden hidastelijoiden takia joutuu sitten tekemään kovan työn, että saa esim. parinkymmenen auton letkan ohitettua, jonka vauhti pumppaa 50-70km/h kasikympin ja jopa satkun rajoituksella, kun jonoa vetävä pässi ei ymmärrä ajaa sivuun ja seuraavat ovat liian paskahousuja ohittamaan.

Pitempää matkaa kun ajaa niin kyllä välillä vituttaa niin saatanasti, kun tuollaiseen jonoon joutuu.

Eikä siinä mitään, että porukka ajaa letkassa sen hitaan perässä. Mutta kun ajetaan kolonnassa puskuri puskurissa kiinni niin mitenpä mahdut siihen väliin jos haluat ohittaa. Kyllä se aika hazardiksi menee kun pitää ohittaa kymmenen autoa kerralla. Ja mun mielestä ei se ensimmäinen sitä jonoa tee, vaan se toinen ja kolmas jotka eivät uskalla mennä ohi.
 
Eikä siinä mitään, että porukka ajaa letkassa sen hitaan perässä. Mutta kun ajetaan kolonnassa puskuri puskurissa kiinni niin mitenpä mahdut siihen väliin jos haluat ohittaa. Kyllä se aika hazardiksi menee kun pitää ohittaa kymmenen autoa kerralla. Ja mun mielestä ei se ensimmäinen sitä jonoa tee, vaan se toinen ja kolmas jotka eivät uskalla mennä ohi.

Juurikin näin. Monesti lähes mahdotonta ohittaa yhtä tai kahta autoa kerrallaan kun parin auton mitan jättävät väliä toisiinsa, joka tosiaan aiheuttaa taas sen, että lähes koko letka on ohitettava kerrallaan ja vauhtiakin pääsee kertymään aika mukavasti jos yli 5 autoa kerrallaan yrittää poimia.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom