Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Välinpitämättömät kuljettajat "ärsyttävät" enemmän kuin esim. osaamattomat kuljettajat. Liikenteessäkin voi harjoittaa vuorovaikutustaitoja ja ainakin YRITTÄÄ ottaa toisetkin huomioon, eikä painella minäminä-asenteella eteenpäin miten sattuu. Eipä tarvitse ihmetellä miksi Suomen tieliikenteessä kuolee satoja ja loukkaantuu tuhansia ihmisiä vuosittain. Jotkut maasta irtaantuneet vielä asettavat lähivuosien tavoitteeksi alle sata kuollutta vuoteen... Vaikka hyvähän niitä tavoitteita on olla.

Välinpitämättömät kuljettajat "ärsyttävät" enemmän kuin esim. osaamattomat kuljettajat. Liikenteessäkin voi harjoittaa vuorovaikutustaitoja ja ainakin YRITTÄÄ ottaa toisetkin huomioon, eikä painella minäminä-asenteella eteenpäin miten sattuu. Eipä tarvitse ihmetellä miksi Suomen tieliikenteessä kuolee satoja ja loukkaantuu tuhansia ihmisiä vuosittain. Jotkut maasta irtaantuneet vielä asettavat lähivuosien tavoitteeksi alle sata kuollutta vuoteen... Vaikka hyvähän niitä tavoitteita on olla.

Yhdyn varsinkin tohon ekaan lauseeseen, siks esim. naiset ei vituta mua kovinkaan paljoa liikenteessä, varsinkaan sen takia jos ne nyt sattuu sähläämään sen auton käsittelyn kanssa. Todella paljon taas vituttaa ne, ketkä TIETÄÄ OSAAVANSA AJAA :curs: ne business farmarit jotka suhahtelee välillä käsittämättömistä mestoista ohi. "Kyllähän minä tungen tohon risteyksen keskelle vaikka tilaa ei selkeästi olekaan!" (vaikka saatan ehkä estää koko risteävän väylän liikenteen) Harvemmin tietty pelkällä tollasella sikailulla tapetaan jengiä, joten ehkä se ei sitten haittaa tai näy tilastoissa :jahas:

Näin muuten tuossa joku aika takaperin parkkihallissa (jossa suht ahtaat ruudut), kun joku nainen sähläs oikeen olan takaa. Autona tais olla Yaris tai Corolla Verso, en muista. Olin siis itse lähdössä ks. hallista, kun tämä nainen etsi ruutua edelläni. No, huomasi vapaan ruudun reilu metrin liian myöhään, ja pysähtyi. Tässä vaiheessa itse pysähdyin myös, välillämme olisi ollut reeeeilusti tilaa peruuttaa ja sitä myös odotin. No, mitä hän tekee? Hän tottakai lähtee pistämään autoaan siihen ruutuun, ja siitä näki aivan välittömästi ettei se vaan taitu millään siihen. No se hissukseen vaan meni ja meni kunnes sitten kuuluu "SKRIIIIIIIIIK":hyvä:, jonka jälkeen taktinen peruuutus ja 10m päähän parkkiin (jossa oli ruututolkulla TYHJÄÄ tilaa, miksei siis alunperin mennyt sinne?), katsomatta edes toisen auton vaurioita. No, otettiin kilpi ylös ja tsekattiin, josko tuli vaurioita tähän parkissa olleeseen autoon, no eihän siinä ollut, koska ks. kohdassa siinä oli paksu "jääreuna", joka sen sijaan tähän naisen autoon veti kyllä komeat naarmut.:D Aateltiin et oltais menty kyselemään tältä naiselta (jos siis vaurioita olis tullu tähän syyttömään autoon) että pitäsköhän sun vaikka soitella tolle toisen auton omistajalle vai soitellaanko poliiseja paikalle:curs: Saatana että ihmiset voi olla välinpitämättömiä.

Repesin kyllä aivan vitusti kun se kuuluisa "skriik" kuului :hyper:

Vaimo tykkää kun tulee aina mainittua edessä ajavasta epävarmasta kuskista että se on joko vanhus, humalassa tai nainen :)

:D Mun muija tiuskii aina jos joku tukkii liikennettä että "Siellä on taas joku akka töppäilemässä!"

Ja minä siihen tietysti aina totean että "Se voi kuule olla mieskin ihan yhtä hyvin!"

Not.:D

Omien empiiristen havaintojen perusteella häijysti yleistäen keski-ikäiset miehet (erityisesti Premium-autoilijat) sikailevat ja kuvittelevat olevansa autoilun ylijumalia ja naiset iästä riippumatta eivät vaan osaa. Vanhukset taas menee aika pitkälti naisten kanssa samaan sarjaan, sillä lisäyksellä että heidän mittaristossa ilmeisesti lukee että yli 30km/h vauhti tappaa.:david:

Onko joku muuten koskaan ajanut bussia vastaan jossa on pitkät päällä? Minä olen, ei ollut kivaa. En nimittäin nähnyt saatana omaan tuulilasiini asti. Tossa lähitiellä (40 alue, taajama) oli 100m pätkällä katuvalot pimeänä, niin bussikuskilla välähti ja ajo pitkät päällä. Voi saatana että häikäs kun se siis ajo ne päällä koko pätkän ajan, vähät välittäen vastaantulijoista. Saatana vilkku discopallot silmissä puol tuntia ton jälkeen.:curs:

Omien empiiristen havaintojen perusteella häijysti yleistäen keski-ikäiset miehet (erityisesti Premium-autoilijat) sikailevat ja kuvittelevat olevansa autoilun ylijumalia ja naiset iästä riippumatta eivät vaan osaa. Vanhukset taas menee aika pitkälti naisten kanssa samaan sarjaan, sillä lisäyksellä että heidän mittaristossa ilmeisesti lukee että yli 30km/h vauhti tappaa.:david:

Tosta ensimmäisestä ryhmästä vois tehdä melkeinpä listauksen siitä minkä automallien kuljettajat saavat erityismaininnan saavutuksistaan liikenteessä. Väitän että chrysler voyagerien kuljettajat ovat helvetin korkealla. Eikä nyt tarkoiteta sitä että "kaikki voyager kuljettajat on homoja :curs: " yllättävän moni vaan..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo varmaan onkin turvallisempia. Tutkittu varmaan jotain kolaritilastoja, tuskin kuitenkaan niin typerä tutkimus että vaan kuolonkolareita?
Tosta paremmuudesta taas on vaikea lähteä sanomaan, miten sitä on tutkittu? Mun mielestä hyvä kuski on sellanen jonka kyydissä on mukava kulkea, siinä se. Hirveästi en ole naisen kyydissä ollut verrattuna siihen kuinka paljon olen ollut miehen kyydissä, mutta ne naiset kenen kyydissä olen ollut ovat olleet lähinnä turhankin epävarmoja ja ajoittain vihaisia :D ei kuitenkaan erityisen huonoja kuljettajia mielestäni.

Sano nyt wnha mitä kaikkea tänne pitäis rustata liittyen tähän :D

Henkilökohtaisesti mua hieman vituttaa autoilussa ihmiset, jotka eivät ymmärrä autoista yhtään mitään. Jotenkin oma mielipiteeni on vain se, että autoa käyttäessään täytyisi edes vähän ymmärtää, miten se toimii. Esimerkkinä tästä tulee kahden viimeisen päivän ajalta mieleen ensimmäisinä eräs varusmies. Eilen teimme ajoonlähtötarkastusta erääseen pv:n autoon, niin olin enemmän kuin ällistynyt siinä vaiheessa, kun jätkä ei osannut avata nokkapeltiä auton sisältä. Jannu yritti etsiä avausnappia siitä ilmastointilaitteen käyttöpaneelin vierestä. Oli aivan ihmeissään, kun kerroin, että se on yleensä kahvan muodossa kuskin jalkatilan vasemmassa reunassa. Tuulihakaa en enää edes viitsinyt kysyä häntä avaamaan. Seuraavaksi kun siirryimme öljyjen tarkastukseen, niin jätkä avasi öljyntäyttökorkin, ja ihmetteli, miten öljymäärä oikein tarkastetaan. Onneksi autohallin seinä oli sentään sen verran kaukana, ettei nokka siihen kolahtanut, kun seuraava rasti oli se, ettei ko. henkilö löytänyt peruutusvaihdetta, vaan "peruutti" ykkönen päällä. Vaihdekepissä olevia nostorenkaita on kuulemma vain kuorma-autoissa.

Tänään sen sijaan kuulin porukoiden autoon tulleen vian, kun takalasinpyyhin pyyhki koko äidin työmatkan ajan. Vikana oli tosiaan se, että takalasinpyyhin oli ilmeisesti vahingossa laitettu viiksestä päälle, eikä äiti tiennyt, miten se laitetaan pois päältä.:jahas:

Itse kun olen tekniikan kanssa pelannut ikäni, niin mun mielestä on melko ällistyttävää, että sellaista porukkaa on liikenteessa tuhansittain, jotka eivät tiedä yhtään mitään auton toiminnasta. En tarkoita, että kaikkien autoilijoiden pitäisi mitään kovin syvällistä sielunelämää autosta tietää, mutta mun mielestä kuitenkin joku nokkapellin avaaminen ja lasinpyyhkijän toiminta on niin perusasioita, että jokaisen pitäis suunnilleen unissaan tietää, miten ne toimii. Nykyään autoilu tuntuu vain muuttuvan enemmän ja enemmän siistiksi bränditouhuksi, johon Laakkonen tms. liisaa auton ja huolehtii siitä lasinpesunesteistä lähtien, eikä kuljettajalta voi odottakaan mitään renkaanvaihtoa, jos rengas puhkeaa - sitä vartenhan oli se care-numero, johon sai soittaa.

Jumalauta, että meinas mennä hermot tossa päivällä Manskulla. Edessä ajoi bussi, joka ihan reteesti veti joka vitun kerta päin punaisia. Eikä niin, että olis mennyt vanhoilla vihreillä vaan ihan kunnolla päin punaisia. Kerran se meinas tulla kylkeen kun rupes väistämään jotain toista bussia. Vittu kun noi saatanan peltirotterot ei tajua, ettei siinä paljoo väistellä kun vasemmalla menee sporat ja ajoväylä on muutenkin normaalia kapeampi tuon vitun lumen takia.

pezkulle: Niin, maailma ei ole mikään keijumaa. Samankaltaisia ajatuksia löytyy itseltäkin monessa asiassa: Pitäis ja pitäis mutta kun ei ole.

Noiden em. Premium-autoilijoiden(ja näiden turpo intterkuurel -miesten) pysäyttely suojatien eteen kaupungissa on yks suurimmista huveista. Vaikka tulis laivalla niin suojatien eteen pysähdytään jos joku on menossa yli.
Kyllä sitä hiukan kusipää pitää aina olla. :D

Miksei tota lunta voi kolata pois esim. Kehä ykköseltä, varsinkin nyt kun ihmiset ovat tehneet ihan omat ajourat kaikkialle muualle paitsi kaistaviivojen väliin?

Miksei tota lunta voi kolata pois esim. Kehä ykköseltä, varsinkin nyt kun ihmiset ovat tehneet ihan omat ajourat kaikkialle muualle paitsi kaistaviivojen väliin?

Kaikki kalusto varmaan pyörii keskustan pikkuteillä, jotka menee nopeasti ihan saatanan tukkoon. Ainakin äsken näkyi aika paljon aurauskalustoa olevan liikkeellä. Illemmalla/yöllä kolataan sitten kehät.

Äsken vähän pisti ärsyttämään, kun tuli muutamakin kävelijä vastaan... Tietysti pitää kävellä vierekkäin ja keskellä tietä, eikä voida _senttiäkään_ väistää sinne tien reunaan vaan itse on siirryttävä vastaantulioiden kaistalle, jotta mahtuu ajamaan ohi :rolleyes:

Tänään sen sijaan kuulin porukoiden autoon tulleen vian, kun takalasinpyyhin pyyhki koko äidin työmatkan ajan. Vikana oli tosiaan se, että takalasinpyyhin oli ilmeisesti vahingossa laitettu viiksestä päälle, eikä äiti tiennyt, miten se laitetaan pois päältä.:jahas:

Voi ei :lol2:

Mä voin tunnustaa, etten tiedä autoista mitään. Ostin oman, koska halusin päästä paikasta A paikkaan B vähän kätevämmin. Niin ja jostain syystä myös päätin haluta oman auton, vaikka en sitä oikeastaan edes tarvitsisi.

Mielestäni mun ei kuitenkaan edes tarvitse tietää juuri mitään autoista, koska ammattilaiset ovat sitä varten että heiltä voi kysyä apua ja he hoitavat kaikki huoltotoimenpiteet. Osaan ajaa ja käyttää kaikkia toimintoja, mitä ajaessa tarvitsee. Sillä pääsee kokemuksieni mukaan aika pitkälle :D

Noiden em. Premium-autoilijoiden(ja näiden turpo intterkuurel -miesten) pysäyttely suojatien eteen kaupungissa on yks suurimmista huveista. Vaikka tulis laivalla niin suojatien eteen pysähdytään jos joku on menossa yli.
Kyllä sitä hiukan kusipää pitää aina olla. :D
Kannattaa varmaan pysyä näillä keleillä aika tarkkana ton pysäyttelyharrastuksen kanssa, voi harrastus loppua kertaheitolla. Ite en kuivallakaan kelillä lähtisi jalkaisin liikkeellä ollessani haastamaan autoja törmäilykisaan, äkkiä siinä jää kakkoseksi. Mutta olisihan se tietysti hienoa jos hautakivessä lukisi: "Oli oikeassa loppuun asti." :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom