Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eilen motarilla ajoin 99-102km/h kun joku vuoden tampio päättää ohittaa minut ohituskaistaa apuna käyttäen. Ihan oikein , ei siinä mitään mutta vauhtia sillä oli ehkä 1 tai max 2km/h enempi ku mulla.
Varmaan viisi minuuttia molopää ajo siinä vierellä tehden sitä "ohitusta" , tässä vaiheessa rupes vituttamaan se pelleily joten nostin vauhdin sinne 110km/h (oikea kaista oli lähes tyhjä, autoja tyyliin sadan metrin välein yksi). En väitä estäneeni "ohitusta" :jahas:

Eilen motarilla ajoin 99-102km/h kun joku vuoden tampio päättää ohittaa minut ohituskaistaa apuna käyttäen. Ihan oikein , ei siinä mitään mutta vauhtia sillä oli ehkä 1 tai max 2km/h enempi ku mulla.
Varmaan viisi minuuttia molopää ajo siinä vierellä tehden sitä "ohitusta" , tässä vaiheessa rupes vituttamaan se pelleily joten nostin vauhdin sinne 110km/h (oikea kaista oli lähes tyhjä, autoja tyyliin sadan metrin välein yksi). En väitä estäneeni "ohitusta" :jahas:
Tuo on vitun ärsyttävää. Usein vielä sen 10-15min ohituksen suoritettuaan tunkevat siihen eteen niin, että itse hidastettava jos haluaa pitää jonkinlaisen turvavälin. Yleensä kyllä tuosta provosoituneena painan itse ohi pienellä ylinopeudella :D

Tuo mateleva ohittaminen on parhaimmillaan sillon kun alkaa tulemaan joku rekka vastaan. Etkä pääse siitä ohi kun toinen blokkaa ohituskaistaa. Siksi autossa pitäisi olla sinko.

Tuosta yksi versio on myös se, että ajat jonkun matelijaohittajan takana. Kun tämä on vihdoinkin päässyt ohitse ja vaihtaa kaistaa, niin jostain se sitten löytääkin 5-10km/h lisää vauhtia -> et pääsekään enää siitä ohi -> vaihdat kaistaa sen taakse -> vauhti hiljenee -> saa taas vaihtaa kaistaa, että pääsee ohi. Hienoa. Juurikin näin. Käyttäkää perkele sitä joukkoliikennettä.

Joo toi vakionopeudensäädinpelleily on kyl motareil ärsyttävää. sitä monoa vois antaa siinä ohitus hetkellä kyllä ihan rohkeesti, ja kun ohi on päässy ni vois jatkaa sitä omaa (1-5km/h) nopeempaa nopeuttansa sen vakkarin kanssa jos siltä tuntuu.

Toissapäivänä kieltämättä syyllistyin tohon hivutukseen :D kiihdytin rampilta toyota yariksen perässä, olin hieman ennen sitä saanu sen 100 lasiin ja vakionopeuden säädin päälle. Saavutin yarista ehkä just jotain 5km/h ja aattelin että mennään ihan vakkarisäätimellä ohi.
Yariksen nopeus sitten ilmeisesti vähän vaihteli mutta en jaksanut alkaa lähes tyhjällä öisellä motarilla säätää nopeutta enään, ja ajoin varmaan joku 3-4km siinä rinnalla :D lopulta kiihdytin ohi jotta pääs liittymään pois.

Nuo hitaasti ohittajat varmaankin pelkäävät että ohittavat siviili poliisia ja hidastelee sen takia. Ylinopeuttahan ei saa ohittaa :jahas: Se on muuten melko koominen tilanne kun ajat motarilla n. 105 km/h ja edessä ajavaan tuunattuun golffiin syttyy siniset valot ja lähtee sitä ohittaneen auton perään. Ei voi käsittää mutta tilanteen nähny. Kunnon :david: poliiseja

Niin, kysehän ei tietenkään voi olla vaikka siitä että sillä pysäytettävällä on haku päällä. Tms. joka vaatii tsekkausta. Tuskinpa ne ihan herkästi 5km/h ylinopeudesta pysäyttelevät, varsinkaan motarilla..

Kyllä mä ainakin pari viikkoa sitten ohitin maijan motarilla kun rupes vituttamaan sen matelu siinä etupuskurissa. Eipä ne mitään pysäytellyt kai on parempakin tekemistä kuin pikkunopeuksista pysäyttely.
Nyt on jostain syystä ollut aika paljon poliiseja liikenteessä, liekö syynä kun on joka paikassa autoja ojan pohjassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nuo hitaasti ohittajat varmaankin pelkäävät että ohittavat siviili poliisia ja hidastelee sen takia. Ylinopeuttahan ei saa ohittaa :jahas: Se on muuten melko koominen tilanne kun ajat motarilla n. 105 km/h ja edessä ajavaan tuunattuun golffiin syttyy siniset valot ja lähtee sitä ohittaneen auton perään. Ei voi käsittää mutta tilanteen nähny. Kunnon :david: poliiseja

Onneks itse ainakin sivarin tunnistaa, lähes aina - ei tarvi hivuttaa ohi. Joskus on kyllä huomannu sivarin vasta ohittaessa :D ei oo niitä kiinnostanu.

Niin, kysehän ei tietenkään voi olla vaikka siitä että sillä pysäytettävällä on haku päällä. Tms. joka vaatii tsekkausta. Tuskinpa ne ihan herkästi 5km/h ylinopeudesta pysäyttelevät, varsinkaan motarilla..

Ei kun meillä oli 105 vauhtia, ja ohittava ajoi ehkä n. 115-120 nopeutta.. Onhan se jo huomattava ylinopeus. Mutta voihan se toki olla että sillä Bemmin katumaasturilla oli haku päällä, ei kyllä voi tietää.

Just tänään jarrutin ja annoin tietä suojatiellä kulkijoille. No oli liukas keli ja nastat vähän raapi ja jopa ABS ruksutti niin mitä tapahtui? Pysähdyin suojatien eteen ja jalankulkija näytti keskisormea!!

Voi vittu, en odotakaan että kukaan työmiehen mitalia tarjoaa mutta tämä nyt oli jo kaiken huippu, vittu ajan ens kerralla päälle ja vielä ohjaan että varmasti osuu, saatanan runkkari!

Just tänään jarrutin ja annoin tietä suojatiellä kulkijoille. No oli liukas keli ja nastat vähän raapi ja jopa ABS ruksutti niin mitä tapahtui? Pysähdyin suojatien eteen ja jalankulkija näytti keskisormea!!

Voi vittu, en odotakaan että kukaan työmiehen mitalia tarjoaa mutta tämä nyt oli jo kaiken huippu, vittu ajan ens kerralla päälle ja vielä ohjaan että varmasti osuu, saatanan runkkari!

Kiva että lähestyit varovasti suojatietä tällä kertaa, ensi kerralla sitten hieman varovaisemmin ettei tarvi lukkojarrutella.

Ei sulle tuo alla oleva, mutta suojatie ei ole turvallinen paikka Suomessa. Hieman varovaisuutta kaikille siellä ratin takana, näitä ei tarvitsisi tapahtua.

---
Nainen jäi auton alle suojatiellä Pieksamäellä
Lauantai 19.12.2009 klo 17.39

Keski-ikäinen nainen toimitettiin Kuopion yliopistolliseen sairaalaan pelastushelikopterilla.

Nainen lähti ylittämään tietä Citymarketin kohdalla Kukkaronniementiellä Pieksamäellä.

Hän jäi Tahiniemen suunnasta tulleen henkilöauton alle suojatiellä.

Keski-ikäinen nainen toimitettiin sairaalahoitoon pelastushelikopterilla. Vammojen vakuvuudesta ei ole vielä tietoa.

Poliisin mukaan tapahtumapaikalla oli voimakas auringonpaiste.
---

Mulle kävi taannoin samalla tavalla. 40km/h vauhdista jarrutin sillai että ABS rutisi, kun huomasin jalankulkijan tulevan suojatielle. Näytti sitten "vain" nyrkkiä mulle... Jotkut ei sitten tajuu että henkilöauto ei pysähdy talvikelissä yhtä nopeasti kuin kesäkelissä. Vielä pahempi on esim. linja-auto joka ei hevillä pysähdy. Ilmeisesti se kuulostaa uhkaavalta kun jalankulkija kuulee jarrutus äänen.

EDIT: Tämä jalankulkija tuli yllättäen mun näkökenttään kun eräs auto oli pysäköity väärin suojatien viereen.

EDIT: Tämä jalankulkija tuli yllättäen mun näkökenttään kun eräs auto oli pysäköity väärin suojatien viereen.
Väärinpysäköidyn (alle 5m suojatiestä) auton viereen tulee pysähtyä samalla tavalla, kuin olisi viereisellä kaistalla ajoneuvo pysähtynyt suojatien eteen.

Väärinpysäköidyn (alle 5m suojatiestä) auton viereen tulee pysähtyä samalla tavalla, kuin olisi viereisellä kaistalla ajoneuvo pysähtynyt suojatien eteen.

Se oli toisella puolella katua. Heti suojatien jälkeen. Itseasiassa, saatan olla väärässä. Saahan siihen vissiin pysäköidä. Mutta tämä kaveri joka oikeesti tuli vauhdilla suojatielle, on vanha tuttu eikä "kaikilla pytyillä käy".

Eli tämä kaveri tuli vasemmalta suojatielle melkein juoksujalkaa ilman mitään itsesuojelu vaistoa... Ja oli liukasta! Tällä kaverilla ei mun mielestä ole koskaan ollut autoa.

Suojateistä puheenollen: Minkä helvetin takia suomalaiset purkavat turhautumistaan kiusanteolla suojatiellä, kun ovat kännipäissään?

Helsingissä monesti viikonloppuiltaisin ajellessa tulee tämmösiä tapauksia, että känniläiset ovat ylittämässä suojatietä. Jarrutan aina hyvissä ajoin ja olen päästämässä ihmiset yli ihan omasta aloitteesta, mutta saan vastapalvelukseksi suojatielle selkeästi tahallista pysähtymistä ja sormea. Ei ole ollenkaan harvinaista, että joku saatanan tursake hidastaa vauhtiaan ja nostaa sormen pystyyn hyeenanaurun kera. :curs: Muistanpa yhden kerran, kun jotkut oikein laskivat kaljasäkkinsä tielle.

Muutaman kerran, kun on pahasti hermot menneet, niin tällaiset tapaukset on kuitattu kaasupolkimella ja nämä tyypit ovatkin löytäneet taas reippaan kävelykykynsä. :whip:

Kesällä tuli nähtyä Salossa cooli kaveri. Ylitti kävellen kadun ihan normaaleissa jalankulkijavaloissa. Autot olivat punaisissa ja tällä kaverilla vihretä. Äijä näytti keskaria kaikille. Käveli suojatietä ja pyöritteli keskaria tyyliin mr.Bean. Päässä oli regee lätsä ja kainalossa kaljaa.

Itse asiassa ilmekin oli vähän mr.Bean.

Suositut

Back
Ylös Bottom