Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kiva että lähestyit varovasti suojatietä tällä kertaa, ensi kerralla sitten hieman varovaisemmin ettei tarvi lukkojarrutella.
Nyt on kyllä pakko kysyä, että hidastatko itse jokaisen suojatien kohdalla? Eihän siitä mitään tule, jos aina suojatien kohdalla vauhti tippuu ja taas kiihdytetään.
 
Nyt on kyllä pakko kysyä, että hidastatko itse jokaisen suojatien kohdalla? Eihän siitä mitään tule, jos aina suojatien kohdalla vauhti tippuu ja taas kiihdytetään.

Anteeksi, ehkä olen ymmärtänyt jotain väärin, mutta...

Eikös ihan perusjuttuja pitäis olla sen että suojatietä lähestyttäessä sovitetaan vauhti semmoiseksi että pystytään pysähtyyn ajoissa jos joku haluaa päästä siitä kävellen yli.
 
Anteeksi, ehkä olen ymmärtänyt jotain väärin, mutta...

Eikös ihan perusjuttuja pitäis olla sen että suojatietä lähestyttäessä sovitetaan vauhti semmoiseksi että pystytään pysähtyyn ajoissa jos joku haluaa päästä siitä kävellen yli.
En minä ainakaa sovittele vauhtiani jos näen että suojatiellä taikka sen lähellä ei ole ihmisiä. Tuollaisessa tilanteessa jatkan sitä samaa nopeutta koko ajan ilman, että hidastaisin suojatien kohdalla. Tietenkin jos siinä suojatien vieressä on ihminen niin silloin voin sovittaakin sitä vauhtia mutta en automaattisesti jokaisen suojatien kohdalla.
 
Anteeksi, ehkä olen ymmärtänyt jotain väärin, mutta...

Eikös ihan perusjuttuja pitäis olla sen että suojatietä lähestyttäessä sovitetaan vauhti semmoiseksi että pystytään pysähtyyn ajoissa jos joku haluaa päästä siitä kävellen yli.
Ja sehän tarkoittaisi sitä, että jokaisen suojatien kohdalle pitäisi pysähtyä. Vaikka sulla olis vauhtia 10 km/h, niin joku voi vielä ehtiä hyppäämään eteen juuri kun olet kohdalla. Parempi vaan posottaa samaa vauhtia, ettei jalankulkijalle tule tunnetta, että: "Päästää, ei päästä, päästää, ei päästänyt. Miksi se sitten hiljensi niin paljon?" Eli tarkkaavainen kannattaa olla ja hiljentää jos joku näyttää siltä, että on astumassa suojatielle. Kyllä mun mielestä jalankulkija saa katsoa peiliin jos jää auton alle hypättyään ihan tyhmässä paikassa suoraan eteen.

Itse en päästä ikinä jalankulkijoita ensin ellen vedä pitkää jonoa. Jos ajelen yksistäni tyhjällä tiellä, niin sille jalankulkijalle on ihan sama odottaa sen aikaa, että olen mennyt, tai odottaa sen aikaa, että saan autoni pysäytettyä.

Ja kyseisellä jutulla ajoin vähän sitä takaa, että eikös D.Yates sovittanut sen vauhtinsa ihan hyvin, jos pysähtyi, kun jalankulkija halusi yli? Vai olisiko pitänyt hiljentää kilometri ennen, kun tiesi, että kilometrin päässä on suojatie jossa saattaa olla joku odottamassa yli pääsyä?

Ja yhdyn wnhaan.
 
Nyt on kyllä pakko kysyä, että hidastatko itse jokaisen suojatien kohdalla? Eihän siitä mitään tule, jos aina suojatien kohdalla vauhti tippuu ja taas kiihdytetään.

Kyllä ainakin vähän, myös letkassa ajaessa. En tietenkään jos näkyvyyttä on ja ei ole jalankulkijoita liikkeellä.

Miksi turhaan sikailla liikenteessä, keksivät kokoajan meille lisää rajoitteita.
Hidastetöyssyistä, 30 km/h nopeuksista ja valoristeyksistä lähes kaikkialla saa kiittää teitä, kiitos.
 
Ja sehän tarkoittaisi sitä, että jokaisen suojatien kohdalle pitäisi pysähtyä. Vaikka sulla olis vauhtia 10 km/h, niin joku voi vielä ehtiä hyppäämään eteen juuri kun olet kohdalla.

En mä tarkottanu että tarvis
a) olla idiootti
b) varautua siihen että joku yrittää tehdä itsarin hyppäämällä alle
 
Kiva että lähestyit varovasti suojatietä tällä kertaa, ensi kerralla sitten hieman varovaisemmin ettei tarvi lukkojarrutella.

Tiedoksi että näillä keleillä ei ihan kovin kummoisista vauhdeista tarvitse yrittää pysähtyä kun absit hakkaa ja nastat raapii. Eli se että absit hakkaa, ei automaattisesti ole indikaatio siitä että kuljettaja on ylinopeushurjasteleva kusipää.

Ainakin stadissa oli tänään ajokeli todella perseestä ja liukasta kuin jäisellä peltikatolla.
 
Vituttaa muuten ihan suunnattomasti ajella emännän autolla liukkailla keleillä ku siinä on kitkat alla. Ei pysähdy saatana millään. Hävettää ihan alkaa hiljenteleen liiotellun aikasin valoihin ettei vaan liu'u edessä olevan perään. Varsinki ku meidän Volvossa absit tuntuu ottavan kiinni turhanki aikasin.

Ei siinä, osa johtuu kokemattomuudesta totta kai. 24 pv vasta ollut kortti taskussa :)
 
Vituttaa muuten ihan suunnattomasti ajella emännän autolla liukkailla keleillä ku siinä on kitkat alla. Ei pysähdy saatana millään. Hävettää ihan alkaa hiljenteleen liiotellun aikasin valoihin ettei vaan liu'u edessä olevan perään. Varsinki ku meidän Volvossa absit tuntuu ottavan kiinni turhanki aikasin.

Ei siinä, osa johtuu kokemattomuudesta totta kai. 24 pv vasta ollut kortti taskussa :)
No ei näillä keleillä voi liiotellun varovasti ajaa. Tai ei sitä ainakaan hävetä tarvi, enemmän hävettää sit ku on jonku Audi A8:n perseessä kiinni, kuten kaveri onnistu tekee
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ei näillä keleillä voi liiotellun varovasti ajaa.

No jos käännetään noiden kitkojen pito-ominaisuudet kiihdytyksiin, kato edessä olevan puskuri melko nopeaa edestä kun lähen liikkeelle. Jos kiihdyttäsin nopeampaa ni renkaat löis heti tyhjää. Pintakaasulla saa ajaa kolmoselle asti. Ei varmasti takana tulevaa naurata. Enkä nyt tiiä onko täällä Rovaniemen korvilla niin liukkaat kelit normaali talvi keliin verrattuna :D
 
Joo, täällä etelässäkin on nyt melko liukkaat kelit jopa nastoilla. Lähdöt on varsinkin inhottavia, kun on niin pienet välitykset, että ykkönen sutii vähän liian helposti.
 
Hidasta on toki liikkeelle lähtö, varsinkin nyt kun päivän aikana iskenyt 20 senttiä kerralla lunta. Itelläkin kitkat alla, mun mielest pärjää kuitenki iha hyvin. Enemmän mua vituttaa ajella nastoilla kun lumet sulaa ja alla paljas asfaltti :) Tosin en tiedä esiintyykö tuota ongelmaa samalla tavalla rollossa kun etelässä, täällähän nyt voi hyvinkin ensviikolla olla täys kesäkeli päällä :D
 
Kyllähän se naston kuluttaminen asfaltilla vituttaa mutta sen muutaman kerran vuodessa kun niitä etelässä tarvii niin silloin kyllä kiittää, ettei ole vaihtanut kitkoihin. Tällä viikolla lähti mukavasti kehän liittymässä auto luisuun vaikka vauhtia oli n. 40km/h, enpä olisi halunnut kitkoilla siinä olla luistelemassa.
 
Kyllähän se naston kuluttaminen asfaltilla vituttaa mutta sen muutaman kerran vuodessa kun niitä etelässä tarvii niin silloin kyllä kiittää, ettei ole vaihtanut kitkoihin. Tällä viikolla lähti mukavasti kehän liittymässä auto luisuun vaikka vauhtia oli n. 40km/h, enpä olisi halunnut kitkoilla siinä olla luistelemassa.
Äsken kiertelin pk-seudulla ja pääsin liittymistä päälle viidenkympin. ContiVikingContact 5 on ilmeisesti jeesusrengas. :piis:
 
Äsken kiertelin pk-seudulla ja pääsin liittymistä päälle viidenkympin. ContiVikingContact 5 on ilmeisesti jeesusrengas. :piis:

Joo, kyllä minäkin päivällä pääsin hyvin ajamaan ja tänään oli muutenkin parempi pito teillä mutta perjantaina oli sellaista peilijäätä joka paikassa, ettei siinä paljon nastatkaan auttaneet.
 
Saatanan pyöräilijät.
Pyöräilijä oli ylittämässä suojatietä ja oli juuri siinä kadun keskellä (siis mennyt jo toiselta puolelta yli), kun aloin pysähtyä. Viitoin pyöräilijälle että menee yli ja olin periaatteessa jo pysähtynyt siihen suojatien eteen. Mitä tekee pyöräilijä? Viittoo minulle, että menisin ensin!! Voi helvetti sentään, mähän olin jo pysähtynyt, vittuako se mun matkaa enää helpottaa vaikka mut päästetään ensin. Pysähdyin siis ihan turhaan kun yritin olla mukava :jahas:

Lisäksi mulla oli huono päivä, joten näytin miehelle keskaria. En tiedä tajusiko syytä.
 
Saatanan pyöräilijät.
Pyöräilijä oli ylittämässä suojatietä ja oli juuri siinä kadun keskellä (siis mennyt jo toiselta puolelta yli), kun aloin pysähtyä. Viitoin pyöräilijälle että menee yli ja olin periaatteessa jo pysähtynyt siihen suojatien eteen. Mitä tekee pyöräilijä? Viittoo minulle, että menisin ensin!! Voi helvetti sentään, mähän olin jo pysähtynyt, vittuako se mun matkaa enää helpottaa vaikka mut päästetään ensin. Pysähdyin siis ihan turhaan kun yritin olla mukava :jahas:

Lisäksi mulla oli huono päivä, joten näytin miehelle keskaria. En tiedä tajusiko syytä.

:hyper:

Eikait se pysähtyminen ja liikkeellelähtö niin vaikeaa voi olla?
 
:hyper:

Eikait se pysähtyminen ja liikkeellelähtö niin vaikeaa voi olla?

Ei, mutta ärsyttää kun sitä joutuu tekemään turhaan. Olisi vaan mennyt yli niin mulle olisi tullut hyvä mieli.
 
mutta perjantaina oli sellaista peilijäätä joka paikassa, ettei siinä paljon nastatkaan auttaneet.
Nimenomaan kato. Ohuen ohut jääkerros asfaltin päällä, niin on melkein ihan sama onko nasta vai kitka. Nastakaan kun siihen ei pure. Oon tässä kolme viimeistä talvea kitkoilla ajellut ja nastoihin en kyllä vaihda. Nyt on alla uudet Michelin x-ice 2 ja pitoa löytyy kyllä sen verran, että pärjää oikein hyvin. Ajelin viikonloppuna autolla jossa oli toista talvea alla olevat uudenveroiset Nokian hkpl 4:t, eikä niillä huomannut kitkoihin kyllä muuta eroa kuin hirveän nastojen ropinan.

Aika harvassa on tilanteet missä nastan paremmuus tulee käytännössä esiin. Tosin ei ihme, että kitkoja haukutaan, kun alla on kymmenen vuotta vanhat puolipintaiset Hakkapeliitta Q:t. Yli parin vuoden ikäinen kitka alkaa olemaan jo vähitellen hiukan kova ja näinollen parhaat päivänsä nähnyt, vaikka pintaa vielä olisikin.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom