Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itse omistan kohtuullisen raskaan kaasujalan, sen kyllä myönnän. Mutta en todellakaan roiku kenenkään perseessä koska se vituttaa itseänikin niin paljon ettei mitään rajaa.
Ohituksissa on juuri kuten sanoit se ennakointi ja pelisilmä tärkeimmät.
Jos rekka on 100m päässä sinusta ja suoralla on tulossa auto vastaan niin länttäät vaan kaasun pohjaan niin että siinä vaiheessa kun vastaantuleva auto ohittaa rekan ja sinut , on välimatkaa rekkaan vielä ainakin 25-50metriä. Siitä vaan sitten toiselle kaistalle ja hyvällä vauhdilla ohi. Ohitus ei vie paljoa aikaa, rekkakuskin ei tarvitse huolehtia perseessä roikkuvasta autoilijasta. Ohitus on käytännössä ihan yhtä helppoa kuin paperilla. Esimerkkihän oli siis maantieltä.
 
Itse tulee joskus hetkellistä perseessäroikkumista harjoitettua siinä tapauksessa, että edessä ajava matelee aivan saatanallisen hitaasti. Vähän voi koittaa aina herätellä. Jos edessä oleva apina ei kuitenkaan tähän havahdu ja ohikaan ei pääse, niin tappio on nieltävä ja turvaväli jälleen jätettävä.
Samat sanat. Joskus toi herättely jopa tuottaa tulosta, ja välillä tulee ajettua toisen taakse ihan vahingossa turhan liki. Meidän kämpän vieressä on semmonen jyrkkä mäki missä porukat yleensä ajaa aika reilusti, mutta jos siellä sattuu olemaan joku turisti miettimässä ajo-oikeuksia saattaa tulla tosi hätänen jarrutus, jos on ollu ajatuksissaan ja kuvitellu sen edellä ajavan nopeuden liian suureksi. Sama tietenkin aamuisin, mutta suunta alaspäin.

Siitä vaan sitten toiselle kaistalle ja hyvällä vauhdilla ohi. Ohitus ei vie paljoa aikaa, rekkakuskin ei tarvitse huolehtia perseessä roikkuvasta autoilijasta. Ohitus on käytännössä ihan yhtä helppoa kuin paperilla.
Mä ohitan usein samalla tyylillä. Toi tyyli vaan kusee joskus, kun hitaampi päättää lykätä vilkun päälle ja vaihtaa kaistaa ennen itseä.. menee koko ohitus ihan vituksi. :)
 
Kunnon koukkaus sinne tien laitaan niin alkaa etäisyys kasvaa iloisen ropinan säestämänä. :lol2:
 
moottoripyöräilijät takapuskurissa.

Itseä sapettaa kun moottoripyöräilijät pörräävät siinä takarekisterikilven kohdilla ensin pitkään, ja sen jälkeen ego ohitus vaikka olisi 100kh/h alueella itsellä mittarissa se 109km/h.

Olen pariin otteeseen alkanut ylipesemään takalasia, niin saavatpahan edes hyvät kirvelyt silmiin ja maut suuhun lasinpesunesteestä. Oulu-Pudasjoki tiellä sain todistella kun kyseinen ego päräyttelijä ohitti auton ja sen perään bussin ja vastaan tulikin toinen bussi. Heikostihan siinä kaverille kävi. En vaan oikeasti ymmärrä että jos niitä hummia löytyy ja vehje kiihtyy, niin miksi täytyy sinne auton takapuskuriin kiinnittyä, eihän sieltä edes näe mitään.
 
Kunnon koukkaus sinne tien laitaan niin alkaa etäisyys kasvaa iloisen ropinan säestämänä. :lol2:
Sit pääsee parhaassa tapauksessa maksumieheksi. Ja ei, siinä ei voi syyttää toista siitä, että oli liian lähellä. Tai siis toki voi mutta ei oikein auta.
 
mopot.

miksi on pakko kattoa taaksepäin jatkuvasti kun ajaa mopolla ? kevareilla ja sitä suuremmilla ajavilla en ole tätä huomannut, mutta vain mopokuskit, ja mahdollisesti "takapenkillä" istuva on ku korkkiruuvina ku on pakko kattoo taakse enempi ku etee, miksi ? helpottaa varmasti ajamista kun keskittyy siihen omaan ajoon ja kattoo eteen, jos on pakko nähä taakse ni ostas peilit prkl

ja sitte ku ne ajaa, oot ite pakettiautolla ja mopo tulee takana, et huomaa muualta kun varjosta, koska se tulee aivan puskurissa kiinni ja KESKELLÄ, miksi ? eiks jokapaikassa opeteta että mopolla oikeeta reunaa ? mulle ainakin näin kerrottiin, ei oo varmasti hirmu turvallista olla siinä metrinpäässä pakettiauton takapuskurista, kun kuski ei näe sinua, etkä varmasti ehdi reakoida kun pakettiauto jarruttaa...tai kun liikennevaloissa 5 mopoa rinnan samalla kaistalla ja lähdetään niin hitaasti liikkeelle etkä varmasti pääse mistään kautta ohi:curs:
 
Sit pääsee parhaassa tapauksessa maksumieheksi. Ja ei, siinä ei voi syyttää toista siitä, että oli liian lähellä. Tai siis toki voi mutta ei oikein auta.
Ehkä tuo "koukkaus" oli hiukan väärä sana tähän. Täällä pienillä teillä on ihan perusteltua välillä ajaa hyvin reunassa. Tuleekin ajettua usein ihan reunassa, mikä lie tapa.:D

Mopoilijat on tosi uunoja, kyllä suurin osa oppii kun rysähtää mutta valitettavasti monilla täälläkin se oppi on ollut hyvin lopullista...:(
 
Tyypit jotka pistää vilkun päälle viime tipassa. Olen pyrkinytkin ajamaan aina risteyksien kohdalla hiljaa, koska sitä ei koskaan tiedä että päättääkö edessä oleva auto kääntyä. Jossain tilanteissa taas oikealla puolella on niin paljon muita teitä, että sen vilkun on pakko laittaa viime tipassa.
 
ja sitte ku ne ajaa, oot ite pakettiautolla ja mopo tulee takana, et huomaa muualta kun varjosta, koska se tulee aivan puskurissa kiinni ja KESKELLÄ, miksi ? eiks jokapaikassa opeteta että mopolla oikeeta reunaa ? mulle ainakin näin kerrottiin, ei oo varmasti hirmu turvallista olla siinä metrinpäässä pakettiauton takapuskurista, kun kuski ei näe sinua, etkä varmasti ehdi reakoida kun pakettiauto jarruttaa.

Sangen yleinen ilmiö taajama-alueella, että mopot roikkuu aivan perseessä kiinni, eikä se henkilöautonkaan takana ole yhtään turvallisempaa. Syytä olisi sisäistää se tosiasia, että se ei ole autoilijan niska joka menee nurin äkkipysäyksen ja törmäyksen seurauksena.
 
Tyypit jotka pistää vilkun päälle viime tipassa. Olen pyrkinytkin ajamaan aina risteyksien kohdalla hiljaa, koska sitä ei koskaan tiedä että päättääkö edessä oleva auto kääntyä. Jossain tilanteissa taas oikealla puolella on niin paljon muita teitä, että sen vilkun on pakko laittaa viime tipassa.
Ärsyttäväähän se on, mutta tuohonkin auttaa se paljon puhuttu turvaväli. Ymmärrän tietysti, että ruuhka-aikaan taajamassa ei voi jättää mitään kymmenien metrien välejä, mutta muuten on itsellekin mukavampi ajella reilun välimatkan päässä edellä ajavasta. Jos se tekee jotain yllättävää, niin siihen ehtii paremmin reagoida, eikä tartte vetää heti jarruja lukkoon.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Etanat ottaa päähän.
40 alueella vetää sitä 35:sta, tekis mieli hypätä autosta ulos ja juosta ohi.

Tosin täälläpäin suomea on vajaan 10 vuoden aikana nopeuksia pudotettu lähes joka paikassa.
80 alueet ->60
50 --II-- -->40
40 -----> 30.
Tuokin ottaa päähän, esim kylän pääväylällä on molemmilla puolilla pyörätiet noin 5m maantiestä ja yksi risteys. Tiellä pitäis körötellä 40. No on ainakin aikaa kattella kaikki mahdolliset perseet.
Ja näillä rajoituksilla mopot pärjäävät vauhdin puolesta. vaan silti niitä ohitetaan, mutta samat tyypit eivät autoa ohita.... "koska siitä pääsee niin helposti ohi"


Onhan noita. Tänäänkin ajelin prätkällä pikatiellä ja 100 alueella joku mersu veti 90. Ohitin ja kas kummaa kun tuli 20 lisää vauhtia kotteroon.

Ja vaikka ajankin nopeusrajoituksien ylärajoilla / sakkorajoilla en ole puskurissa roikkuja. Se on ehkä ärsyttävintä mitä on. Tähän asiaan liittyy se vitutus kun joku takaa änkeää siihen sun jättämään turvaväliin..
 
Heh, no johan on ongelmat jos viiden kilometrin alinopeus 40km/h alueella aiheuttaa vitutusta ;)
 
No onhan tuo nyt aivan uskomattoman ärsyttävää. Mua vituttaa 4 kilsan soratiepätkä jota joutuu ajamaan jos menee porukoille kylään. Vaikka kahtakymppiä köröttelee niin silti auto on aina aivan pölynen tai rapainen. Ihanuutta lisää se että tuossa pätkällä on 80 rajotus joten välillä joku apina päästää 20 vuotta vanhalla mersulla kaheksaakymppiä vastaan niin että pellit vaan rapisee kiveniskuista:curs:. Tätä nykyä ajan kylmästi keskitiellä tuollaisissa tapauksissa niin kummasti vauhti hidastuu...
 
No onhan tuo nyt aivan uskomattoman ärsyttävää. Mua vituttaa 4 kilsan soratiepätkä jota joutuu ajamaan jos menee porukoille kylään. Vaikka kahtakymppiä köröttelee niin silti auto on aina aivan pölynen tai rapainen. Ihanuutta lisää se että tuossa pätkällä on 80 rajotus
Hehe, muistelen kanssa että yhdellä kottikärryn levyisellä soratiellä jota joskus ajettiin mökille, oli myös 80 rajoitus. Siinä oli vielä yhdessä kohtaa 90 asteen mutka, aika rallikuski olisi saanut olla jos sen olisi ajanut kahdeksaakymppiä läpi. Nykyään sitten viivasuorilla, leveillä maanteillä on joskus jopa 60 rajoitusta...
 
Hehe, muistelen kanssa että yhdellä kottikärryn levyisellä soratiellä jota joskus ajettiin mökille, oli myös 80 rajoitus. Siinä oli vielä yhdessä kohtaa 90 asteen mutka, aika rallikuski olisi saanut olla jos sen olisi ajanut kahdeksaakymppiä läpi. Nykyään sitten viivasuorilla, leveillä maanteillä on joskus jopa 60 rajoitusta...
joo lämmittää aina noita kottikärryteitä ajella kun näkee 80 rajoituksen.. tulee aina mieleen nelostie jyväskylästä pihtiputaalle. ohituskaistaa, tie miljoona kertaa paremmassa kunnossa kuin kuoppainen hiekkatie ja silti sama rajoitus :D

toisaalta taas oulusta kuusamoon pätkällä on satkun rajoitus talvellakin huonommin pidetyllä tiellä kuin toi nelostie on....

eli joo, nelostien rajoitukset ärsyttää aina kun sitä joutuu hankaamaan.
 
Heh, no johan on ongelmat jos viiden kilometrin alinopeus 40km/h alueella aiheuttaa vitutusta ;)

tarkennetaan että toi alinopeus ottaa päähän tiellä jossa vois ihan hyvin olla 50 tai 60 rajoituksena, ei mua hermostuta jossain kaupungissa körötellä alinopeutta. Viranomaiset on pistäneet tuolle tielle valmiiksi jo alinopeusrajoituksen..
 
Tänään meinasin saada ensimmäisen rastin Roadkill-listalleni. Tilanne meni niin, että käännyin kaupan pihasta tielle ja kiihdytin vauhdin neljäänkymppiin, jonkun matkaa edelläni meni bussi. Tien vasemmalta puolelta lähti kaksi pirkkoa (iältään ehkä vaille parikymppisiä) kävelemään suojatietä pitkin, he olivat keskikorokkeella juuri kun bussi meni ohi. Ajattelin että enpä jaksa pysähtyä kun mun jälkeeni ei tule ketään, joten jalankulkijat eivät kuitenkaan joudu odottamaan kauaa, eikä ne olleet niin hyvännäköisiä että olisin ihan perseidenkatselumielessä pysähtynyt.

Nämä jalankulkijat pysähtyivät keskikorokkeelle ja jäivät odottamaan että mene romullani ensin, kunnes toinen sitten päätti repäistä ja kävellä suoraan eteen. Ei siinä muuta kuin liinat kiinni ja auto pysähtyikin 1-2m päähän tästä järjen jättiläisestä, jota ei 3 tonnia kohti tulevaa rautaa juuri tuntunut liikuttavan. Ihan oikeasti aika vaikea kuvitella mitä tolla liikkui päässä, ne molemmat kuitenkin ehti venailla sekunnin pari aivan paikallaan ennen kuin tämä toinen päätti marssia eteen. Ei siis johtunut siitä ettei huomannut mua.

Voihan se tietysti olla että keulalla oleva pässilogo sai toisen näistä, ulkoisista tuntomerkeistä päätellen savannilla kasvaneista, luulemaan autoa kivaksi ja söpöksi eläimeksi jonka kanssa voi leikkiä siinä suojatiellä.
 
Tänään meinasin saada ensimmäisen rastin Roadkill-listalleni. Tilanne meni niin, että käännyin kaupan pihasta tielle ja kiihdytin vauhdin neljäänkymppiin, jonkun matkaa edelläni meni bussi. Tien vasemmalta puolelta lähti kaksi pirkkoa (iältään ehkä vaille parikymppisiä) kävelemään suojatietä pitkin, he olivat keskikorokkeella juuri kun bussi meni ohi. Ajattelin että enpä jaksa pysähtyä kun mun jälkeeni ei tule ketään, joten jalankulkijat eivät kuitenkaan joudu odottamaan kauaa, eikä ne olleet niin hyvännäköisiä että olisin ihan perseidenkatselumielessä pysähtynyt.

Nämä jalankulkijat pysähtyivät keskikorokkeelle ja jäivät odottamaan että mene romullani ensin, kunnes toinen sitten päätti repäistä ja kävellä suoraan eteen. Ei siinä muuta kuin liinat kiinni ja auto pysähtyikin 1-2m päähän tästä järjen jättiläisestä, jota ei 3 tonnia kohti tulevaa rautaa juuri tuntunut liikuttavan. Ihan oikeasti aika vaikea kuvitella mitä tolla liikkui päässä, ne molemmat kuitenkin ehti venailla sekunnin pari aivan paikallaan ennen kuin tämä toinen päätti marssia eteen. Ei siis johtunut siitä ettei huomannut mua.

Voihan se tietysti olla että keulalla oleva pässilogo sai toisen näistä, ulkoisista tuntomerkeistä päätellen savannilla kasvaneista, luulemaan autoa kivaksi ja söpöksi eläimeksi jonka kanssa voi leikkiä siinä suojatiellä.

Ei jumalauta, olisiko ollut niin kauhea vaiva päästää jalankulkijat ihan vapaaehtoisesti yli, kun ihan liikennesäännötkin sitä olisivat edellyttäneet? Miksi sinun aikasi muka on niin paljon arvokkaampaa kuin noiden kahden jalankulkijan, että he kyllä voivat odottaa, mutta sinä et voi pariksi sekunniksi pysäyttää?

En sano, että on järkevää loikata auton eteen, mutta on todella ääliömäistä tulla tänne valittamaan tuosta, kun olet itse meinannut rikkoa liikennesääntöjä.

Liikenteessä ärsyttää Suomessa minä-minä-minä -autoilijat.
 
Mä en noin yleensä ottaen päästä jalankulkijoita suojatien yli elleivät ole juuri siihen ajotielle astuneet. Syynä se, kun ne paskiaiset tottuu siihen yllättävän helposti, että kyllä ne autoilijat sitten väistää aina. Mun mielestä pitäis muutenkin puuttua enemmän jalankulkijoiden ja fillaristien liikennekäyttäytymiseen kuin pelkästään ratin takana oleviin. Kaupunkiajelut on toisinaan yhtä helvettiä, kiitos muuan muassa jatkettujen pyöräteiden, jotka on sijoitettu mahdollisimman monitahoisiin risteyksiin tuomaan sellaista pientä lisäjännitettä autoilijoille. Lisäksi kun fillarilla saa käytännössä ajaa missä huvittaa, eikä siihen voida juurikaan puuttua poliisin jalkapartioiden puuttuessa. Tosin sekään ei ole selitys. Tuntuvat sakot (ei mitään vitun 20 eskon rikesakkoja) siitä, että vetää zig-zagia fillarilla jalkakäytävältä ajotielle tai että ei pysähdy liikennevaloissa ryhmittyen autojonon jatkeeksi.

Mutta itseppähän häviätte, vitun ituhipit. Kumpi voittaa: rauta vai hamppupipo?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom