Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
joo parasta olis noista kahdesta kompromissi. eli 100 alueella mittarissa on ainakin 110 (eli vähintään 100km/h todellista nopeutta ellei renkaat ole perverssin kokoiset) jo siinä vaiheessa kun aloittaa ohituksen. jos ohittamaan lähdettäessä nopeutta on se rekan rajoittimen 88 saati rekan ylämäkeen hyytymisen takia 60km/h niin saa olla aika superauto että saa nopeuden asap siihen tappiin asti eikä jää junnaamaan muiden ohittajien eteen jotka jo mahdollisesti ennakoivat tilanteen ja lähestyvät etummaisen takakonttia 30-40km/h nopeudella...

Jos hiukan heikko tehoisemmalla autolla haluaa tollasen homman hoitaa rivakasti niin ei kai sitä tarvi ajaa ihan sen rekan perässä kiinni. Samalla tavalla sitä ohitusta voi ennakoida kuin ne kauempana jonossa ajavat. Jos joku siihen rekan perään haluaa roikkumaan niin kai sitten omistaa sellasen auton millä pääsee ohikin ilman sitä lentokentän kiitoradan pitusta suoraa.
 
Eilen oli duunis taas niin perus "mersumies".

kolmesatanen mersu. Allaolevissa renkaissa tiehen otti kosketusta varmasti enemmän metalli kuin itse kumi. Eli kohtuu "tarkkaan" oli renkaat ajettu. Eipä siinä, kontista "uudet" renkaat tilalle, eli kaks rengasta joissa oli 1.8-2mm pintaa, ja kaks joissa oli niin vähän pintaa että sakko tulee taatusti. Ojan puolelle pantiin sitten ne huonommat renkaat, ja "poliisien" puolelle ne joissa oli ruhtinaalliset 0.2mm vielä kulutuspintaa. Ajatteleeko kukaan koskaan että ne renkaat voisi olla omankin turvallisuuden kannalta hyvä olla sellaiset joilla uskaltaa ajaa? Varsinkin jos on vielä naperoita kyydissä. No eipä siinä ,homma valmis, 3 lasta kyytiin ja eikun ajamaan . Vittu että voi olla säälittävää :urjo:
 
Jos hiukan heikko tehoisemmalla autolla haluaa tollasen homman hoitaa rivakasti niin ei kai sitä tarvi ajaa ihan sen rekan perässä kiinni. Samalla tavalla sitä ohitusta voi ennakoida kuin ne kauempana jonossa ajavat. Jos joku siihen rekan perään haluaa roikkumaan niin kai sitten omistaa sellasen auton millä pääsee ohikin ilman sitä lentokentän kiitoradan pitusta suoraa.
joo juurikin niin että sillä hetkellä kun ohituskaista alkaa, on 1,0 variksellakin mittarissa jo se satku jos kerran ohittaa tahtoo.
 
Eilen oli duunis taas niin perus "mersumies".

kolmesatanen mersu. Allaolevissa renkaissa tiehen otti kosketusta varmasti enemmän metalli kuin itse kumi. Eli kohtuu "tarkkaan" oli renkaat ajettu. Eipä siinä, kontista "uudet" renkaat tilalle, eli kaks rengasta joissa oli 1.8-2mm pintaa, ja kaks joissa oli niin vähän pintaa että sakko tulee taatusti. Ojan puolelle pantiin sitten ne huonommat renkaat, ja "poliisien" puolelle ne joissa oli ruhtinaalliset 0.2mm vielä kulutuspintaa. Ajatteleeko kukaan koskaan että ne renkaat voisi olla omankin turvallisuuden kannalta hyvä olla sellaiset joilla uskaltaa ajaa? Varsinkin jos on vielä naperoita kyydissä. No eipä siinä ,homma valmis, 3 lasta kyytiin ja eikun ajamaan . Vittu että voi olla säälittävää :urjo:
tuota en ole koskaan ymmärtänyt. oma isäkin ajaa renkaat selkeästi sakoille mutta en tosiaan ymmärrä että mitä hiton järkeä on säästää satanen tai kaksi renkaissa turvallisuuden kustannuksella.
 
Ja kun se vitsi on nimenomaan se mersu. Juurikin mersuista ne kaikkein paskimpaan kuntoon revityt renkaat aina alta otetaan. Juuri mersuihin tulee aina halvinta,käytettyä,pinnoitettua. Halpaa pitää olla, mielellään antaa vielä vähän rahaakin mukaan.
 
Olisikohan niin, että nuo mersu-ukot ostaa Mesensäkin halvalla? Jotain vanhoja taksipaskoja Saksasta? Loppuunajettu lahna + sakkokumit, ei mene rahaa ja silti saa olla Mersu Mies. Kuunnella Kari Tapiota kasetilta ja hieroa pulisonkeja.
 
Jyväskylässä Gummeruksenkadun ja Hannikaisenkadun risteys. Hannikaisenkatua ajavista suunnilleen joka toinen ymmärtää, että se on tasa-arvoinen. Taas eilen joku paviaani yritti ajaa päälle, kun käännyin Gummeruksenkadulta Hannikaisenkadulle. Ja tätä tapahtuu ihan vitun usein. Siinä Hannikaisenkadulla on vieläpä varoituskolmio tasa-arvoisen risteyksen merkiksi, niin että aika silmät kiinni pitää ajaa, jos ei tuota tajua. Vittu joku kerta kyllä ajan ihan kylmästi alle, niin pääsee runkkari maksamaan peltiä ja saan konepellinkin oiottua ilmaiseksi.
 
Onko noilla helvetin pyörillä kulkevilla kopeilla (mopoautoilla) sallittua ajaa noilla 80km/h rajoituksen teillä? Tuossa joku teinityttö körötteli onnellisenä kehä kolmosta pitkin semmosta tasasta 45km/h nopeutta mopoautollaan, kun muu liikenne painaa takaa jotain 80-90km/h (nopeusrajoitus oli tuossa vielä hetki sitten vaihtunut 100->80km/h. Siinä ei tarvita, kuin yksi autoilija joka ei kerkeä reagoimaan ajoissa tuohon noin hitaasit kulkevaan pikku koppiin ja pamauttaa mopoauton kasaan.

Vaikka ei välttämättä laitonta ole, niin itse kyllä oman turvallisuuden ja liikenteen sujuvuuden takia ajaisin jotain muita, kuin kehäteitä tai muita isompia teitä pitkin.
 
Onko noilla helvetin pyörillä kulkevilla kopeilla (mopoautoilla) sallittua ajaa noilla 80km/h rajoituksen teillä? Tuossa joku teinityttö körötteli onnellisenä kehä kolmosta pitkin semmosta tasasta 45km/h nopeutta mopoautollaan, kun muu liikenne painaa takaa jotain 80-90km/h (nopeusrajoitus oli tuossa vielä hetki sitten vaihtunut 100->80km/h. Siinä ei tarvita, kuin yksi autoilija joka ei kerkeä reagoimaan ajoissa tuohon noin hitaasit kulkevaan pikku koppiin ja pamauttaa mopoauton kasaan.

Vaikka ei välttämättä laitonta ole, niin itse kyllä oman turvallisuuden ja liikenteen sujuvuuden takia ajaisin jotain muita, kuin kehäteitä tai muita isompia teitä pitkin.
Laki kieltää motarilla ajon, valitettavasti kehiä ei vain motariksi lueta. Mikä on juuri ton kannalta helvetin typerää.



Joku turkkilaisen näköinen sälli kunnostautui oikein olan takaa tänä aamuna lahden motarilla. Ajeli ohituskaistalla 80km/h 120 km/h alueella, eikä siis ollut todellakaan ketään ohittamassa. Oli kovin ihmeissään kun porukka meni oikealta siitä ohi.:david:
 
Siinä ei tarvita, kuin yksi autoilija joka ei kerkeä reagoimaan ajoissa tuohon noin hitaasit kulkevaan pikku koppiin ja pamauttaa mopoauton kasaan.
Sen takia niissä mopoautoissa on hitaan ajoneuvon kolmio, joka varoittaa takaa tulevia. Tai pitäisi olla, ellei mopohomo ole repinyt sitä pois. Näitäkin on ja se on tyhmyyden huippu. No, kolmiosta huolimatta meinasin kerran myös täräyttää tollasen paskakopin kontista sisään satasen alueella, kun en heti huomannut / rekisteröinyt sitä kolmiota. Ei tullut mieleen, että satasen alueella joku köröttelee neljääkymppiä. Että kaikesta huolimatta noi on kyllä hengenvaarallisia ja vittumaisia laitoksia jotka pitäisi kieltää kokonaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mopoauto pitäisi sallia vain yli 80v tai vammaisille.

Myös se vituttaa ettei nuo mopourpot osaa lukea. Joka päivä ajelen tietä minkä vieressä kulkee erillinen pyörätie. Jossa lukee suurella "SALLITTU MOPOILLE". Silti ne mopot ja skootterit ajelevat autotiellä - jossa muuten on 80 rajoitus :curs:
 
Mopoauto pitäisi sallia vain yli 80v tai vammaisille.

Myös se vituttaa ettei nuo mopourpot osaa lukea. Joka päivä ajelen tietä minkä vieressä kulkee erillinen pyörätie. Jossa lukee suurella "SALLITTU MOPOILLE". Silti ne mopot ja skootterit ajelevat autotiellä - jossa muuten on 80 rajoitus :curs:
Kolikon kääntöpuoli tässä taas on se että itse jalankulkijana (varsinkin jos on vaikka muksu rattaissa messissä) vihaan kun mopoilijat ajaa 45-80km/h 50cm päästä ohitse mopoilla, joiden putkista lähtee niin hirveä ininän ja paukkeen sekotus ettei mitään rajaa:curs:


Toisaalta sitten ne on kyllä ihan yhtä vittumaisia kohdata autollakin, liikennesäännöt yleensä aivan hakusessa ja mopo kulkee 3-5x enemmän kuin kuskilla ois kapasiteettia ohjata turvallisesti. Tästä syystä ohitan ne kyllä välittömästi turvallisen tilaisuuden sattuessa, sillä erotuksella, että toisin kuin mopoilijat jalkakäytävillä, ohitan kyllä niin isolla leveysvälillä kuin tie vain antaa myöten.

Ja aniharva noista mopoilijoista ajaa siellä tien oikeassa reunassa, niin kuin kuuluisi.


Ihan oma lukunsa on sitten nää papat, joilta poliisi on varmaan vienyt näön puutteessa kortin ja nyt on sitte ostettu skootterivessa kun laki sen sallii (TÄYSIN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ). Pari kuukautta takaperin meinas pappa tulla tuulilasista sisään, olin kääntymässä talon parkkipaikalla omaan ruutuuni, kun parkkipaikan edessä menevän hiekkatien viereiseltä niityltä laukkas jotain 40km/h sen hiekkatien poikki mun PARKKIRUUDUN "LÄPI" ja jatkoi matkaansa pienen "säikähdyksen" saattelemana tohottaen. Olin siis jo puoliksi ruudussa kun tämä teiden ritari punaisella homosohvallaan kirmasi niityn poikki.:curs:


muutama viikko takaperin tossa meidän sisäpihalla (ympärillä varmaan 5 taloa, joissa yhteensä varmaan 25 rapullista ihmisiä) oli n. 30 hengen teinilauma dokaamassa. Siinähän ei sinänsä vielä mitään, että pitivät tosiaan 25 rapullista ihmisiä hereillä örvellyksellään, mutta sen lisäksi ajoivat mopoillaan pillurallia ilman kypäriä ja ilmeisen kännissä. :jahas: Poliisi onneksi kävi heivaamassa porukan helvettiin siitä.

Tätä nykymenoa kun kattoo, tulee väistämättä mieleen että olinko itse samanlainen koheltaja tuolloin, vai meno muuttunut ?:wtf: Tien oikealla reunalla en aina muistanut ajaa, ja mopokin kulki lain silmissä ehkä liikaa mutta muuten mulla kyllä oli järki päässä. Enkä edes sakkoja saanut. Silloin jo tuntui käsittämättömältä, miten joku viitti lähteä ajamaan jurrissa :curs:



Puuh mikä avautuminen. Kyllä helpotti:lol2:
 
Myös se vituttaa ettei nuo mopourpot osaa lukea. Joka päivä ajelen tietä minkä vieressä kulkee erillinen pyörätie. Jossa lukee suurella "SALLITTU MOPOILLE". Silti ne mopot ja skootterit ajelevat autotiellä - jossa muuten on 80 rajoitus :curs:
Itsekin kun aikoinani 12tkm mopolla ajelin, niin tuli nuo pyörätietkin tutuksi. Autotiellähän on laillista ajaa mopolla, vaikka kevyen liikenteen väylällä mopoilu olisikin sallittua, eli mitään laitontahan tuossa ei ole. Muutaman kerran kun mopoille sallituilla pyöräteillä ajelin, niin meinasi olla kolarit niin lähellä, joten sen jälkeen ajelin vain autoteiden reunoja. Vähän väliä siellä pyörätiellä joku ulkoiluttaa viittä koiraa ja ne on hajaantunut 10m flekseissään ympäri tienoota, joten mopoilu on noiden joukossa vähintäänkin vaarallista. Lisäksi vielä se, että jollei mopo ole viritetty millään amispatenteilla poraamalla reikiä putkeen, niin ihmiset ei oikein tahdo kuulla sen ääntä, ja sitten helposti säikähtävät, kun heistä ajaa ohitse. Aamulla ja iltapäivällä nuo tiet on lisäksi täynnä kaikkia ekaluokkalaisia, jotka pörrää kuin ampiaiset ympäri sitä tietä ymmärtämättä muusta liikenteestä mitään, eikä heitäkään viitsisi liiskata mopolla. Pyöräilijät ja koirienulkoiluttajat varmasti kiittävät mopoilijoita, jotka ajelevat sitä autotietä.
 
Mopoautolla ei saa ajaa pyörätiellä, vaikka siinä olisi "sallittu mopoille" -lisäkyltti. Mopoauto on eri luokan ajoneuvo kuin mopo. http://www.liikenneturva.fi/www/fi/kysyttya/muu.php?we_objectID=3638

Tuli kirjoitettua huonosti. Siis tarkoitin jälkimmäisessä valituksessa normimopoja, en siis mopoautoja.

Tuo pyörätie josta puhun kulkee vanhan ykköstien varrella. Siinä ei ikinä liiku ketään muita kuin pari kolme fillaristia per päivä. Ei siinä ole edes muuta asutusta varrella kuin Wahlströmmin kartano. Prkl lääniä olisi ajaa mopolla siellä. Mutta ei, pakko olla tukkeena kun miljoona autoa ajaa aamuisin työmatkaa. Joskus harvoin näkee että joku on tajunnut mennä sinne pyörätielle.

Parhaimmat mopopaskiaiset ajavat rinnakkain autotiellä.
 
Aamulla ja iltapäivällä nuo tiet on lisäksi täynnä kaikkia ekaluokkalaisia, jotka pörrää kuin ampiaiset ympäri sitä tietä ymmärtämättä muusta liikenteestä mitään, eikä heitäkään viitsisi liiskata mopolla. Pyöräilijät ja koirienulkoiluttajat varmasti kiittävät mopoilijoita, jotka ajelevat sitä autotietä.
Samaa mieltä siitä, että pyöräteillä mopoilu on aika vaarallista vaikka se sallittua joissain paikoissa onkin.

On se jännä muuten, että jokainen sukupolvi alkaa ruikuttamaan mopoilijoiden kauheudesta 10-15 vuotta oman mopoiän jälkeen... Kyllä mopolijat nyt oikeasti on ongelmista pienimpiä. Itse asiassa nykymopot alkaa olla jo liiankin siistejä ja hiljaisia, vaaleanpunaisella skootterimopolla ajamisessa ei enää paljon kapinaa ole... :)
 
On se jännä muuten, että jokainen sukupolvi alkaa ruikuttamaan mopoilijoiden kauheudesta 10-15 vuotta oman mopoiän jälkeen... Kyllä mopolijat nyt oikeasti on ongelmista pienimpiä. Itse asiassa nykymopot alkaa olla jo liiankin siistejä ja hiljaisia, vaaleanpunaisella skootterimopolla ajamisessa ei enää paljon kapinaa ole... :)
Myönnän, että jotkut tehoputkiviritykset vituttaa ihan suunnattomasti. Niistä lähtee järjetön meteli. Mutta en ole paljoa viitsinyt siitä valittaa, kun itse huristelin samanlaisella mopoiässä.

Että ei noi mopot niinkään vituta, mutta kaikki mopoautot pitäisi räjäyttää. Ne on ihan oikeasti huono keksintö.
 
Ihmiset jotka eivät osaa ohittaa oikein. Ei voi olla niin vaikeaa tiputtaa kolmosella ja pistää kaasu pohjaan, ei se kunnossa oleva moottori siitä mihinkään hajoa. Mutta ei, odotetaan elämää pidempi suora ja kiihdytetään suurimmalla vaihteella. Millä tahansa normiautolla noilla suorilla pienemmälle vaihtamalla olisi ehtinyt moni muukin ohittaa sen hitaamman ajoneuvon.
Tähän kun yhdistetään se, että muuten vedetään kortinlähtörajoilla, saadaan aikaan mukavat jonot joka kerta kun edessä on joku hitaampi.
Ne turvavälit, jos ei olla ohittamassa, niin miksi pitää roikkua siinä takapuskurissa aivan kiinni. Tästä nautti varmasti myös eräs moottoripyöräilijä, eipä ollut kaukana kolari kun autoilija ei tajua mikä ero niillä on jarruttaessakin.
Kyseessä yksi ja sama ihminen, tultiin yhtä matkaa pari sataa kilometriä eilen.
Ekat 130km katoin ton tilanteen yhä uudelleen ja uudelleen. Kun edessä alkoi näkyä joku 7-8 autoa ei ihan jonossa, mutta hitaampia seassa niin en sitten jäänyt enää samaa odottamaan. (eikä tarvinnut reippaasti kiihdyttäen ajaa kuin +10km/h mittarin mukaan rajoituksen päälle) Luulin jo että se jäi sille tielle, meni joku 30-40km, niin sieltähän se taas lopulta peräpeilissä näkyi. :D
 
En oikeasti ymmärrä mikä saa terveen ihmisen roikkumaan tuolla liikenteessä siinä muutaman päässä takapuskurista/renkaasta. Varmasti tätäkin joku sellainen "roikkuja" lukee, niin voisi valaista että mitä sillä luulee edes saavuttavansa? Ihan jo oman turvallisuuden kannaltakin ei tulisi kyllä mieleenkään siinä auton/pyörän mitan verran perseessä roikkua, puhumattakaan siitä että samalla saa autoonsa kaikki mahdolliset pikkukivet joita edessä menevän renkaista lentää. Ohitettaessakaan tuosta perässäroikkumisesta ei todellakaan ole ainakaan apua, päinvastoin. Joskus ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun taaempaa seuraa jotain täysperävaunurekkaa, jonka takapuskuriin on sitten liimaantunut se farkku-Volvo "kyttäämässä ohituspaikkaa". Monta hyvää paikkaa menee ohittajalta täysin sivu suun, kun eihän se raukka siitä rekan läpi mitään voi nähdä. Sitten hetken päästä menee hermo, ja ohi lähdetään kun näkyvyyttä on 200m ja seuraava mutka kääntyy jyrkästi mäennyppylän jälkeen oikealle.. :rolleyes: Pitäisi kaikille määrätä lain mukainen pakko ajaa tietyn väliajoin jollain 50heppaisella Nissan Micralla niin oppisi ne ohituksetkin ennakoimaan ihan eri tavalla kun vaatii sen 10s tallan pohjassa pidon jotta sen vauhdin saa nousemaan siitä 80 - > 100 :D

Ihan oikeasti, sellainen vähintään 50-100m turvaväli tuolla maantiellä ei varmasti ole keltään pois. Taino, menettäähän siinä satasen vauhdissa jo pari arvokasta lisäsekuntia elämästään. :jahas: Tämä on noussut omalla liikenteessä vitutusta aiheuttavien asioiden listalla kyllä kirkkaasti ihan omaan kastiinsa. Ei edes kolmion takaa eteen tunkeminen vituta niin kovin, sehän voi olla puhtaasti 'vahinko' kun ei ole viitsitty tarpeeksi tarkasti tiirata. Mutta aivan perseessä hiihtäminen, etenkin kun pyörän kanssa on liikkeellä, on ihan puhdasta vittuilua ja toisen terveydestä välittämättä jättämistä.
 
Itse tulee joskus hetkellistä perseessäroikkumista harjoitettua siinä tapauksessa, että edessä ajava matelee aivan saatanallisen hitaasti. Vähän voi koittaa aina herätellä. Jos edessä oleva apina ei kuitenkaan tähän havahdu ja ohikaan ei pääse, niin tappio on nieltävä ja turvaväli jälleen jätettävä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom