Mopoauto pitäisi sallia vain yli 80v tai vammaisille.
Myös se vituttaa ettei nuo mopourpot osaa lukea. Joka päivä ajelen tietä minkä vieressä kulkee erillinen pyörätie. Jossa lukee suurella "SALLITTU MOPOILLE". Silti ne mopot ja skootterit ajelevat autotiellä - jossa muuten on 80 rajoitus :curs:
Kolikon kääntöpuoli tässä taas on se että itse jalankulkijana (varsinkin jos on vaikka muksu rattaissa messissä) vihaan kun mopoilijat ajaa 45-80km/h 50cm päästä ohitse mopoilla, joiden putkista lähtee niin hirveä ininän ja paukkeen sekotus ettei mitään rajaa:curs:
Toisaalta sitten ne on kyllä ihan yhtä vittumaisia kohdata autollakin, liikennesäännöt yleensä aivan hakusessa ja mopo kulkee 3-5x enemmän kuin kuskilla ois kapasiteettia ohjata turvallisesti. Tästä syystä ohitan ne kyllä välittömästi turvallisen tilaisuuden sattuessa, sillä erotuksella, että toisin kuin mopoilijat jalkakäytävillä, ohitan kyllä niin isolla leveysvälillä kuin tie vain antaa myöten.
Ja aniharva noista mopoilijoista ajaa siellä tien oikeassa reunassa, niin kuin kuuluisi.
Ihan oma lukunsa on sitten nää papat, joilta poliisi on varmaan vienyt näön puutteessa kortin ja nyt on sitte ostettu skootterivessa kun laki sen sallii (TÄYSIN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ). Pari kuukautta takaperin meinas pappa tulla tuulilasista sisään, olin kääntymässä talon parkkipaikalla omaan ruutuuni, kun parkkipaikan edessä menevän hiekkatien viereiseltä niityltä laukkas jotain 40km/h sen hiekkatien poikki mun PARKKIRUUDUN "LÄPI" ja jatkoi matkaansa pienen "säikähdyksen" saattelemana tohottaen. Olin siis jo puoliksi ruudussa kun tämä teiden ritari punaisella homosohvallaan kirmasi niityn poikki.:curs:
muutama viikko takaperin tossa meidän sisäpihalla (ympärillä varmaan 5 taloa, joissa yhteensä varmaan 25 rapullista ihmisiä) oli n. 30 hengen teinilauma dokaamassa. Siinähän ei sinänsä vielä mitään, että pitivät tosiaan 25 rapullista ihmisiä hereillä örvellyksellään, mutta sen lisäksi ajoivat mopoillaan pillurallia ilman kypäriä ja ilmeisen kännissä. :jahas: Poliisi onneksi kävi heivaamassa porukan helvettiin siitä.
Tätä nykymenoa kun kattoo, tulee väistämättä mieleen että olinko itse samanlainen koheltaja tuolloin, vai meno muuttunut ?:wtf: Tien oikealla reunalla en aina muistanut ajaa, ja mopokin kulki lain silmissä ehkä liikaa mutta muuten mulla kyllä oli järki päässä. Enkä edes sakkoja saanut. Silloin jo tuntui käsittämättömältä, miten joku viitti lähteä ajamaan jurrissa :curs:
Puuh mikä avautuminen. Kyllä helpotti:lol2: