Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tai jos ajat jonkun tuttuakin tutumman 400km pätkän, kuten me joka kuukausi käytännössä. Säästää tunnin kun ajaa mittarin mukaan +10-15km/h isompiin rajoituksiin.
 
mua on alkanu vituttaa nyt ohituskaistalla köröttelijät.

seuraava tilanne on täysin fiktiivinen, vaikkakin tuntuu toistuvan joka ikinen päivä kun työmatkoja ajelee: edessä kolme rekkaa ja muutama henkilöauto, itse ajelet tatti otsassa alinopeutta letkan viimeisenä.
näet onneksesi tien laidassa kyltin "ohituskaistan alkuun 2km", alat jo pikkuhiljaa miettimään rekkojen ohitusta kaistan aikana. no ohituskaistan alku häämöttää ja näet kuinka letkan ensimmäinen henkilöauto laittaa vilkun vasemmalle kaistan alettua. 01-vuosimallin toyota avensista aletaan pikkuhiljaa jo kiihdyttämään rekkojen ohittamiseen vaadittavaan vauhtiin, isoimmalla vaihteella tietty. no ohituskaistan puoliväli koittaa ja avensis on päässyt jo toisen rekan rinnalle. yksi rekka enää, raimo 45v ajattelee avensiksen ratissa. ja kyllähän se viimeinenkin rekka saadaan poimittua ohituskaistan aikana, harmi vaan kun muut eivät kerenneet ohittamaan rekkoja. no tuleehan sieltä seuraava suora jo kymmenen kilometrin kuluttua ja uusi ohituskaistakin heti sen jälkeen.

tämä tuntuu toistuvan hieman kärjistäen joka ikinen päivä. ja kun se ei niin paljon vaatisi, että muutkin kerkeisi käyttää sitä ohituskaistaa turvalliseen ohittamiseen. pienempää vaihdetta vaan silmään ja vaikka 20-30km/h kovempi vauhti mittariin kuin rekoilla. ei se niin vaikeeta ole, kaikki ei vaan tunnu uskaltavan ajaa yli satasta hyvällä kelillä kesällä. perkele. :jahas:
 
En nyt ymmärrä oikein mitä merkitystä sillä auton merkillä ja mallilla nyt on kun matkakuluista oli kyse.
50km pidempiä matkoja kun joutuu niin harvoin ajamaan. Varmana vedettäis sata ja risat lasissa jos ois vaikka 70km työmatka.
Niin ja tunti sinne tai tänne, eipä oo kiire. :)

Itseäni ärsyttää välillä myös kun pikku sorateillä ei ajeta keskivallin päällä edes välillä ja se ruohottuu. En usko että moni täällä kiinnittää tähän asiaan huomiota.:lol2:
 
Mutta mitä järkeä on körötellä jotain 130km/h kun 190km/h ajamalla säästää niinq ihan sikana aikaa. Esim tuttuakin tutummalla 1500km matkalla minkä meikä ajaa pari kertaa päivässä, säästää 3,6 tuntia!
 
Kyllä se nyt on ihan selvä homma(ainakin pitäisi), että jos normaalisti kuluu työmatkaan päivässä 8 litraa, niin esimerkiksi kahden litran säästö joka päivä tuo säästöä kyllä. Tästä taasen pääsee siihen, että jokainen tekee valintansa elämässä. Jotkut haluaa käyttää sen muutaman euron enempi bensaan jotta pääsee vähän rässimään. Itse kuuluun säästäjäporukkaa, jos olisin töissä jossain, mutta kun ajelen hyyyvin vähän, niin sillon tulee vähän rässittyä :). Ite en kyllä ajele alinopeutta, ellei ole pirun hiljaista liikennettä, ettei se ohittaminen kenenkään elämää häiritse.

piik: Mua vituttaa toi myös.

funk: vituttaa myös toi ruohojuttu :D. Ja muutenkin se kumpu keskiosassa vituttaa, tosin sitä ei niin helposti tule sorateillä, vaan se tulee yleensä hiekkateillä.
 
Mutta mitä järkeä on körötellä jotain 130km/h kun 190km/h ajamalla säästää niinq ihan sikana aikaa. Esim tuttuakin tutummalla 1500km matkalla minkä meikä ajaa pari kertaa päivässä, säästää 3,6 tuntia!
Vittu mitä vänkäämistä. Tiedät varmaan vastauksen itsekin, että miksi on eri juttu ajaa satasen alueella 110-115km/h mittarin mukaan kuin 190km/h. Jos tuon oli tarkoitus olla taas joku läppä, niin uskomattoman paska :thumbs:
 
Ensin valitetaan, että bensa on kallista ja sitten sanotaan että ei oo mitään väliä, jos satasella menee 1-2 litraa enemmän:jahas: Jos auto veis vähä matalammalla nopeudella 7 litraa sadalla ja vähän isommalla nopeudella 8 litraa ja huomioiden bensan hinta on nyt noin 1.35e. Toi litran ero kulutuksessa tekee jo sen, että on sama bensa kun maksais noin 1.54e litralta:D Eli logiikkana oli se, että nyt 8 litraa maksaa 8x1.35=10.8 ja jos sen korkeamman kulutuksen kelpuuttaa niin on sama kuin nyt maksaisi 7 litraa 7x1.54=10.8
 
Vittu mitä vänkäämistä. Tiedät varmaan vastauksen itsekin, että miksi on eri juttu ajaa satasen alueella 110-115km/h mittarin mukaan kuin 190km/h. Jos tuon oli tarkoitus olla taas joku läppä, niin uskomattoman paska :thumbs:

No tuo erohan riippuu ihan kuskista. Ehkä sinä et tajua mitä eroa on 100 ja 115km/h? Ja tuossa ylempänä toinen kaiffari ilmoitti että 130 mittarissa on paljon hauskempaa kuin 80. Mutta näinhän se menee, kaikki jotka ajaa sua nopeampaa on kaahaajia, ja hitaampaa ajavat homonysväreitä. Vain sinä menet just sitä Oikeaa Nopeutta.
 
Väännetään nyt sitten aiheesta. Entäs jos käytät vaikkapa sen säästetyn tunnin niin, että tienaat enemmän kuin auton ratissa sillä aikaa?
Toinen ääripää, ajetaan vitosella 50km/h koko matka, bensaa ei kulu paskaakaan..
Itselle on nyt periaatteessa ihan sama mitä vauhtia kukakin ajaa, kunhan ei mitään ruuhkia järjestä. Esim. ajamalla aivan rekan perseessä ilman aikomustakaan mennä ohi.
 
No tuo erohan riippuu ihan kuskista. Ehkä sinä et tajua mitä eroa on 100 ja 115km/h? Ja tuossa ylempänä toinen kaiffari ilmoitti että 130 mittarissa on paljon hauskempaa kuin 80. Mutta näinhän se menee, kaikki jotka ajaa sua nopeampaa on kaahaajia, ja hitaampaa ajavat homonysväreitä. Vain sinä menet just sitä Oikeaa Nopeutta.
Missä olen kuuluttanut sitä että minun nopeuteni on ainoa ja oikea?
Kuten just totesin, mulle on ihan sama mitä vauhtia kukakin ajaa, kunhan huomioi muutkin siellä liikenteessä. Perustelin vain oman vauhtini, en antanu yleisohjetta miksi kaikkien pitää ajaa juuri sitä vauhtia mitä minä ajan.
Kun ajan 115km/h mittarinopeutta satasen alueella, puhutaan siis noin 110km/h todellisesta vauhdista. Tämäkin luonnollisesti olosuhteet huomioiden.
Tottakai tuokin vauhdin lisäys jo tuo lisäriskiä, samoin kuin paskoilla renkailla ajaminen. Itse asiassa loppuun ajetut paskat renkaat vs hyvät renkaat, tuolla kuitataan jo tuo 10km/h nopeusero jarrumatkoissa kevyesti. Mun valinta on ajaa tuota pientä ylinopeutta ja hyväksyä sen tuomat riskit sekä polttoaineen kulutus, jollakin muulla se valinta voi olla toinen.

Joillakin henkilöillä se valinta on ostaa mersu ja siihen paskimmat renkaat mitä löytyy+varoa käyttämästä vilkkua koskaan.. Tämä ei siis liity kodariin mitenkään, tuli vaan mieleen suht yleinen huomio liikenteestä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joillakin henkilöillä se valinta on ostaa mersu ja siihen paskimmat renkaat mitä löytyy+varoa käyttämästä vilkkua koskaan.. Tämä ei siis liity kodariin mitenkään, tuli vaan mieleen suht yleinen huomio liikenteestä.

:hyvä: :lol2:

Juurikin näin :D
Mersumiethet on järjestään niitä jotka haluaa käytettyä/pinnoitettua/halvinta mahdollista autoonsa alle :)
 
Hei sinä sinisellä audillasi kaahaava idiootti,

hankkisitko hermot?

Järkeviä ja todella turvallisia ohituksia kehätiellä. Mut onneksi olit mua 2 sekuntia ennen valoissa. :lol2::lol2:

Ajotyylikin oli todella taloudellinen: Perseessä roikkumista, jarruttelua ihan koko ajan.
 
Auto ois mahtunu yhteen ruutuun. Ego ei:
3654803971_3e4d6c7491_b.jpg
 
Tai sitten se ei halunnut, että joku kateellinen paska hakkaa ovella kylkeen noustessaan toyotastaan.
Kyllä tohon toyotan viereen saa ja paiskottuu ovia ton reunaa jos tahtoo, ei se oo syy, auto ku auto ni ruutuun se pitää silti prkl ajaa.

Suosittelen, että tulostat näitä muutaman ja tommosia kun tulee ni länttää tuulilasiin, niin minäkin teen:

pysakointi1.jpg


[edit] kuvan lisäys
 
Auto ois mahtunu yhteen ruutuun. Ego ei:

No mutta, hyvinhän tuonon mahtuu pari kolme skootteria per puoli parkkiin. Ei tarvi edes jalkatappia laittaa alas kun voi pistää pyörän nojaamaan papan autoon :D

Onkohan missään saittia mihin voi postata paskojen kuskien kuvia/autoja/tilanteita?
 
mua on alkanu vituttaa nyt ohituskaistalla köröttelijät.

seuraava tilanne on täysin fiktiivinen, vaikkakin tuntuu toistuvan joka ikinen päivä kun työmatkoja ajelee: edessä kolme rekkaa ja muutama henkilöauto, itse ajelet tatti otsassa alinopeutta letkan viimeisenä.
näet onneksesi tien laidassa kyltin "ohituskaistan alkuun 2km", alat jo pikkuhiljaa miettimään rekkojen ohitusta kaistan aikana. no ohituskaistan alku häämöttää ja näet kuinka letkan ensimmäinen henkilöauto laittaa vilkun vasemmalle kaistan alettua. 01-vuosimallin toyota avensista aletaan pikkuhiljaa jo kiihdyttämään rekkojen ohittamiseen vaadittavaan vauhtiin, isoimmalla vaihteella tietty. no ohituskaistan puoliväli koittaa ja avensis on päässyt jo toisen rekan rinnalle. yksi rekka enää, raimo 45v ajattelee avensiksen ratissa. ja kyllähän se viimeinenkin rekka saadaan poimittua ohituskaistan aikana, harmi vaan kun muut eivät kerenneet ohittamaan rekkoja. no tuleehan sieltä seuraava suora jo kymmenen kilometrin kuluttua ja uusi ohituskaistakin heti sen jälkeen.

tämä tuntuu toistuvan hieman kärjistäen joka ikinen päivä. ja kun se ei niin paljon vaatisi, että muutkin kerkeisi käyttää sitä ohituskaistaa turvalliseen ohittamiseen. pienempää vaihdetta vaan silmään ja vaikka 20-30km/h kovempi vauhti mittariin kuin rekoilla. ei se niin vaikeeta ole, kaikki ei vaan tunnu uskaltavan ajaa yli satasta hyvällä kelillä kesällä. perkele. :jahas:

Sinänsä ihan ymmärrettävää että tämmönen pistää hatuttamaan. Ainut ongelma on, että ainakin kerran itse tein tällaisen "turvallisen ohituksen" ohituskaistan kohdalla. Ja suoraan poliisin tutkaan ja kuulemma ohitustilanne ainoa selitys ettei lähteny kortti vielä kaupanpäällisiks hyllylle. Tuosta kun sen 500e kärsii nii eipä tee hirveästi mieli tehdä lisää näitä turvallisia ohituksia. Valitan.
 
Sinänsä ihan ymmärrettävää että tämmönen pistää hatuttamaan. Ainut ongelma on, että ainakin kerran itse tein tällaisen "turvallisen ohituksen" ohituskaistan kohdalla. Ja suoraan poliisin tutkaan ja kuulemma ohitustilanne ainoa selitys ettei lähteny kortti vielä kaupanpäällisiks hyllylle. Tuosta kun sen 500e kärsii nii eipä tee hirveästi mieli tehdä lisää näitä turvallisia ohituksia. Valitan.
joo parasta olis noista kahdesta kompromissi. eli 100 alueella mittarissa on ainakin 110 (eli vähintään 100km/h todellista nopeutta ellei renkaat ole perverssin kokoiset) jo siinä vaiheessa kun aloittaa ohituksen. jos ohittamaan lähdettäessä nopeutta on se rekan rajoittimen 88 saati rekan ylämäkeen hyytymisen takia 60km/h niin saa olla aika superauto että saa nopeuden asap siihen tappiin asti eikä jää junnaamaan muiden ohittajien eteen jotka jo mahdollisesti ennakoivat tilanteen ja lähestyvät etummaisen takakonttia 30-40km/h nopeudella...
 

Suositut

Back
Ylös Bottom