Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No onhan tuo nyt aivan uskomattoman ärsyttävää. Mua vituttaa 4 kilsan soratiepätkä jota joutuu ajamaan jos menee porukoille kylään. Vaikka kahtakymppiä köröttelee niin silti auto on aina aivan pölynen tai rapainen. Ihanuutta lisää se että tuossa pätkällä on 80 rajotus joten välillä joku apina päästää 20 vuotta vanhalla mersulla kaheksaakymppiä vastaan niin että pellit vaan rapisee kiveniskuista:curs:. Tätä nykyä ajan kylmästi keskitiellä tuollaisissa tapauksissa niin kummasti vauhti hidastuu...

Et onneksi liene tosissasi? :)

Oikeastaan meikääkin on viime aikoin alkanut ärsyttämään kun muut eivät tajua vähän joustaa niin että mun liikenne olisi sujuvampaa. Esim. jos tulen punaisten valojen takaa risteykseen niin miksi pitää soittaa torvea ja näyttää keskaria. Odottaisi sen 5 sekuntia kun mä menen ja sitten vasta jatkaisivat mataa. Mulla on kuitenkin oikea auto ja se on joskus ollut kalliskin, mulle se on vieläkin. Miksi pitää turhaan kuluttaa jarrupaloja kun ei se tee mun ajosta yhtään sujuvampaa? Penkathan on sitä varten että muut voi väistää kun meikä tulee uber siistillä autolla.

Oikeastaan meikääkin on viime aikoin alkanut ärsyttämään kun muut eivät tajua vähän joustaa niin että mun liikenne olisi sujuvampaa. Esim. jos tulen punaisten valojen takaa risteykseen niin miksi pitää soittaa torvea ja näyttää keskaria. Odottaisi sen 5 sekuntia kun mä menen ja sitten vasta jatkaisivat mataa. Mulla on kuitenkin oikea auto ja se on joskus ollut kalliskin, mulle se on vieläkin. Miksi pitää turhaan kuluttaa jarrupaloja kun ei se tee mun ajosta yhtään sujuvampaa? Penkathan on sitä varten että muut voi väistää kun meikä tulee uber siistillä autolla.

Omistat ilmeisesti bmw:n?

Eniveis mua ainakin ketuttaa tuo että polkupyöräilijöiden pitää ajaa ajoväylällä. Suuntaa antavaa käsimerkkiä ei koskaan anneta, puikkelehditaan ties miten, 3 pyöräilijää ajaa rinnakkain ettei pääse ohi.
Saatana :curs:

Täällä nyt ei sentään ihan kolmirinnan ajeta, mut suuntamerkkiä ei vaan voi näyttää. Sitten taas vanhemmat mammat katselee pelästyneinä suunnan näyttämisen jälkeen et vittuako toikin tuossa hymyilee psykopaatin näköisenä autossaan.

Ja muistaakseni jollain sivulla oli tosta teinien tien ylityksestä, eli kun ne räkäpäät päästää menemään, niin eiköhän sieltä vähintään hidasteta vauhtia. Jopa kukkamekkoinen 10v äpärä oli oppinut tavoille ja mulkoili vittuilevasti kukkakorinsa takaa.

Mikä helvetti siinä muuten on, et jalankulkijat/pyöräilijät väittää ettei niitä oteta huomioon liikenteessä, mut kun niitä päästää menemään niin reaktio on perussuomalaiseen tapaan "emmää mee sää, vittukunvaivautunut oon..." - tai sitten tää on taas tätä Raumlaiste tapoja ja pahoittelen et otin asian edes puheeksi...

Sä olet sisäistänyt kaikille joustavan liikenteen konseptin, propsit siitä ja rispekt :) Mikä on joustavaa minulle, on joustavaa koko liikenteelle. (juu: ymmärsin tuon olevan sarkasmia&huumoria)

Tästä päästiinkin hyvin jälleen yhteen ärsyttävään seikkaan: risteyksiin keltaisilla tunkevat ja sitten keskelle risteystä punaisten syttyessä jumiutuvat joustavan liikenteen sankarit (kts. Tullinpuomi Helsingissä). Onko sitten hjuva fiilis, kun jumitat itsesi lisäksi 50 muutakin autoa? Tuliko joustava fiilis? Olitko aikaisemmin kotona?

Monet muuten varmaan ovat kiroilleet useiden taksikuskien kyvyttömyyttä käyttää vilkkua? Mersujen kohdalla tajusin ainakin hieman syytä tuohon koeajaessani sellaisen. Se vilkkuviiksi on aivan törkeän huonossa paikassa (liian matalalla). Kyllä sitä käyttää voi, mutta myötätuntoni heräsi hieman 8-12h/päivä vilkuttelevaa kuskia kohtaan.

Et onneksi liene tosissasi? :)

Totta joka sana. Jos jollain ruoskalla ajelisin niin ei nuo kiveniskemät haittaisi niin pahasti, mutta kun on rahallisesti paljon kiinni autossa niin totta vitussa koitan sitä varjella kaikin keinoin. Ootkos ikinä joutunut autoosi tuulilasia vaihtamaan? Ei oo kovin halpaa.

No et sä silti voi alkaa keskellä tietä ajaa! Se on laitonta. Vituttaa tommoset 'poliisit', jotka luulee et niillä on oikeus valvoa muiden ajamista. Toivottavasti joku rysäyttää sun nokkaan joku kerta. Siinähän makselet sitten molempien autot.

Tosta suojatien lähestymisestä vielä sen verran, että tosiaan se jarrutus kannattaa aloittaa ajoissa ja riittävän voimakkaasti. Jalankulkijan on nimittäin vaikea huomata auton nopeuden hidastumista, kun se katsoo sitä lähes suoraan edestä päin, varsinkin jos syvyysnäkö vielä on vähän heikompi. Eli joissakin tapauksissa se jalankulkijan arpominen voi johtua ihan siitä, että ei ole huomannut auton jarruttavan -> ei tiedä, onko autoilija huomannut jalankulkijaa/aikooko päästää yli -> ei uskalla mennä yli. Sellainen reipas jarrutus riittävän kaukana suojatiestä haittaa sujuvuutta vähemmän kuin se, että ensin jarrutellaan vähän, sitten kun jalankulkija ei uskalla mennä yli, pysähdytään kokonaan siihen suojatien eteen ja sitten taas kiihdytellään.

Tietysti vika on usein jalankulkijassakin, mutta osa autoilijoista ei vaan osaa ottaa huomioon tällaisia asioita, kun ei ajatella tilannetta jalankulkijan näkökulmasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mopopojat jotka ajelee jossain saatanan laumoissa autojen kaistoilla, vaikka tien sivuun on jätetty ihan hyvä siivu heitä silmällä pitäen.

No et sä silti voi alkaa keskellä tietä ajaa! Se on laitonta. Vituttaa tommoset 'poliisit', jotka luulee et niillä on oikeus valvoa muiden ajamista. Toivottavasti joku rysäyttää sun nokkaan joku kerta. Siinähän makselet sitten molempien autot.

Luuletko että siinä keskitiellä katkeraan loppuun asti köröttelen? Tottakai meen sivuun jos sieltä joku idiootti täysillä paahtaa hidastamatta vauhtiaan. Muutenkin tuolla tiellä kuuluisi olla 60 rajoitus maksimissaan kun on kapea, mutkainen ja paska. Lisäksi autoja tuolla menee parhaimpina päivinä ehkä 20, joten mikään motari ei todellakaan ole kyseessä. Sitä paitsi jos tuossa kolari tulee niin mun vakuutus sen korvaa enkä minä:david: (toki bonukset laskee)

Joo'o. Juuri keväällä kirosin kun joku oli paukauttanut marketin(?) parkkipaikalla ovella kylkeen. Tänään oli osunut sitten toisen kerran, kiitti vitusti ilmeisesti punaisen auton omistavalle läskiperseelle joka repii ovensa auki kuin mikäkin apina. Sitten vielä lähtee saatana menemään vaikka varmasti kuulee että kolahtaa.
Joskus vielä jos jumalauta saan tuollaisen ovenkolhijan kiinni itseteosta niin turpaan tulee ja lujaa. Tai sitten kenkäisen vastineeksi sen oveen ja ollaan tasoissa. Vitun vitun vittu näitä parkkipaikkamulkkuja!

Joo'o. Juuri keväällä kirosin kun joku oli paukauttanut marketin(?) parkkipaikalla ovella kylkeen. Tänään oli osunut sitten toisen kerran, kiitti vitusti ilmeisesti punaisen auton omistavalle läskiperseelle joka repii ovensa auki kuin mikäkin apina. Sitten vielä lähtee saatana menemään vaikka varmasti kuulee että kolahtaa.
Joskus vielä jos jumalauta saan tuollaisen ovenkolhijan kiinni itseteosta niin turpaan tulee ja lujaa. Tai sitten kenkäisen vastineeksi sen oveen ja ollaan tasoissa. Vitun vitun vittu näitä parkkipaikkamulkkuja!

Itellä on nyt 6kk aikana myös tullut kummallekkin puolelle pienet jäljet jostain viereisen auton ovista ja kummatkin tuli vantaan myyrmannin parkkihallissa. Ovat tosin aika pieniä, mutta mustalla maalipinnalla erottuu ikävästi. :curs: Nykyään laitan noiden markettien ja muiden vastaavien halleissa/parkkipaikoilla auton aina sen verran kauas, että ei ihan heti ole tunkemassa siihen viereen joku pertti datsuninsa tai mamma jonkun pentulaumansa kanssa.

Olen tästä ennenkin vaahdonnut, mutta tuo pyöräilijöiden käyttäytyminen täällä Jyväskylän yläkaupungilla on kyllä täysin holtitonta. Tänään taas olin ylittämässä Kauppakatua siinä K-market Kympin kohdalla, niin sieltä tulee pyöräilijä punaisia päin suoraan päälle suojatiellä. Meinasin aluksi, että varmana en väistä ja jatkoin kävelyä normaalisti, mutta pakkohan se oli pysähtyä, kun se pyöräilijä olisi muuten oikeasti ajanut päälle, enkä nyt kuitenkaan viitsi toista kaataa siitä pyörän selästä keskelle tietä. Pysähdyin sitten siinä keskelle suojatietä, ja tämä sankaritar paahtaa suunnilleen kosketusetäisyydeltä ohi.

Sen vielä ymmärrän, jos tyhjällä tiellä pyöräillään päin punaisia, ja itsekin teen sitä joskus. Mutta se, että ajetaan suojatiellä jalankulkijoiden päälle päin punaisia, on kyllä :david:^2. :curs:

Ja kun tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, kun tällaista tapahtuu, eikä varmaan myöskään viimeinen. Kyseessä siis valo-ohjattu risteys, jossa valot vaihtuu aina vihreiksi ensin jalankulkijoille, jolloin vielä risteävillekin jalankulkijoille palaa vähän aikaa vihreä, ja vasta vähän ajan päästä vaihtuu autoilijoiden/pyöräilijöiden valot. Niin jostain vitun syystä n. 2/3 pyöräilijöistä lähtee liikkeelle silloin, kun ne jalankulkijoiden valot vaihtuu.

Ei jumalauta, olisiko ollut niin kauhea vaiva päästää jalankulkijat ihan vapaaehtoisesti yli, kun ihan liikennesäännötkin sitä olisivat edellyttäneet? Miksi sinun aikasi muka on niin paljon arvokkaampaa kuin noiden kahden jalankulkijan, että he kyllä voivat odottaa, mutta sinä et voi pariksi sekunniksi pysäyttää?

En sano, että on järkevää loikata auton eteen, mutta on todella ääliömäistä tulla tänne valittamaan tuosta, kun olet itse meinannut rikkoa liikennesääntöjä.

Liikenteessä ärsyttää Suomessa minä-minä-minä -autoilijat.
Ei, ei olisi ollut kauheaa päästää jalankulkijoita menemään. Ja jos ne olisivat menneet suoraan sen dösän jälkeen, ei tilanteessa olisi kummempaa ihmeteltävää ollut. Mutta nämä pysähtyivät siihen, odottivat että olen lähestulkoon kohdalle, jonka jälkeen toinen hyppäsi tielle. Minä virheellisesti kuvittelin että nämä jalankulkijat toimivat kuten minä tai moni muu vastaavassa tilanteessa jalankuljana toimii, eli odottaa sen yhden auton ja menee sitten.

Tossa tilanteessa mun auto pysähtyi osittain suojatien päälle, joten hengenlähtö oli tällä pirkolla ihan oikeasti lähellä. Tosta törmäyksestä ei olisi katkenneilla jaloilla selvitty, n. 1,5 metrin korkeudella maasta oleva konepelti olisi voinut pienen kuhmun päähän tehdä. Mua siis ihan oikeasti hämmästyttää miksi tuossa tilanteessa oli tarpeen loikata suojatielle aivan viime tipassa. Mutta ilmeisesti suojatiellä on kuolematon, koska on oikeassa?

Ensimmäisessä viestissäni ei siis ollut kyse siitä että jalankulkija käytti etuajo-oikeuttaan, vaan se että tällä kertaa kyseessä vaikutti olevan lähinnä epäonnistunut itsemurhayritys.

Olen tästä ennenkin vaahdonnut, mutta tuo pyöräilijöiden käyttäytyminen täällä Jyväskylän yläkaupungilla on kyllä täysin holtitonta. Tänään taas olin ylittämässä Kauppakatua siinä K-market Kympin kohdalla, niin sieltä tulee pyöräilijä punaisia päin suoraan päälle suojatiellä. Meinasin aluksi, että varmana en väistä ja jatkoin kävelyä normaalisti, mutta pakkohan se oli pysähtyä, kun se pyöräilijä olisi muuten oikeasti ajanut päälle, enkä nyt kuitenkaan viitsi toista kaataa siitä pyörän selästä keskelle tietä. Pysähdyin sitten siinä keskelle suojatietä, ja tämä sankaritar paahtaa suunnilleen kosketusetäisyydeltä ohi.

Sen vielä ymmärrän, jos tyhjällä tiellä pyöräillään päin punaisia, ja itsekin teen sitä joskus. Mutta se, että ajetaan suojatiellä jalankulkijoiden päälle päin punaisia, on kyllä :david:^2. :curs:

Ja kun tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, kun tällaista tapahtuu, eikä varmaan myöskään viimeinen. Kyseessä siis valo-ohjattu risteys, jossa valot vaihtuu aina vihreiksi ensin jalankulkijoille, jolloin vielä risteävillekin jalankulkijoille palaa vähän aikaa vihreä, ja vasta vähän ajan päästä vaihtuu autoilijoiden/pyöräilijöiden valot. Niin jostain vitun syystä n. 2/3 pyöräilijöistä lähtee liikkeelle silloin, kun ne jalankulkijoiden valot vaihtuu.

Suomessa on kyllä ihan perseelleen hoidettu noikin asiat. Ei tunnu poliiseja paljon kiinnostavan tuo, että miten pyöräilijät suhailee. Aika moni ajaa autotiellä ja aina punaisten kohdalla koukkaa jalkakäytävän puolelle ja ylittää risteyksen sitä kautta ilman että tarvitsee pysähtyä.

Eräs tanskassa asuva sukulainen käytti samaa "taktiikkaa" kun ekoja kertoja köpiksessä pyöräili, niin poliisit pysäytti ja antoi sakot punasia päin ajamisesta. :)

Suomessa on kyllä ihan perseelleen hoidettu noikin asiat. Ei tunnu poliiseja paljon kiinnostavan tuo, että miten pyöräilijät suhailee. Aika moni ajaa autotiellä ja aina punaisten kohdalla koukkaa jalkakäytävän puolelle ja ylittää risteyksen sitä kautta ilman että tarvitsee pysähtyä.

Eräs tanskassa asuva sukulainen käytti samaa "taktiikkaa" kun ekoja kertoja köpiksessä pyöräili, niin poliisit pysäytti ja antoi sakot punasia päin ajamisesta. :)
Niinpä. Riittäis varmaan vaikka yksi viikko vuodesta, jos laittais muutaman poliisin pitämään tehovalvontaa pyöräilijöille kaupunkien keskustoissa. Kerran kun maksaa sakot tuollaisesta perseilystä, niin ehkä ne liikennesäännöt pysyis vähän paremmin mielessä. Luulen että monet noista päin persettä ajavista pyöräilijöistä ei vaan tiedä liikennesääntöjä, kun ei niillä ole ajokorttiakaan. Sen verran ihmeissään ne aina mulkoilee, kun jalankulkijat ei väistäkään niitä jalkakäytävällä tai suojatiellä.

mistä noita sankareita riittää muutaman kilsan tienpätkälle?
sankari oli vieläpä taksikuski.

tie oli täysin tyhjä, rekka oli 500m perässä ja taksi alkoi hiljalleen pohottamaan ohi 80 alueella bout satkua. rajoitus muuttuu niillä hollilla sataseen ja kiihdyttelin reippaasti itsekin bout taksin vauhteihin eli 115 mittarin mukaan. no tämä sankari varmasti luuli että iso volvo jättää pikku riisikupin niin että 5 sekunnissa olen horisontin takana kun aikoi aluksi vaihtaa kaistaa suoraan mun etukulmaan... hitto että hyppäs sydän kurkkuun. onneksi tajusi ennenkuin loppui väistövara...

ei jeesus tiellä kaksi kaistaa suuntaansa, nolla autoa edessä koko tienpätkällä (totesin jälkikäteen toim huom tien loputtua) ja ainut kohta vaihtaa kaistaa on vähän ennen mun keulaa?!?!?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom