Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mummot ajo satasen rajotuksela 70, ja sit ku ohitustie alko ja olin menossa letkan ohi 120km/h, niin yks niistä mummoista, puskee suoraan eteen (70km/h). Pisti vihaks:curs: Tais mummo tööttii pelästyy :P

Keskisormi.jpg

vitun mulkku citroenperheauto omistaja, oli hieno veto kiilata eteen motarilla 120km/h rajotuksella suoraan mun eteen, tuli vähän kiire jarrutella, ajelit 90 siinä rekan rinnalla ja kesti iäisyys että pääsit ohi, seuraavan kerran ku teet noin ni ajan surutta perseeseen, voit olla varma siintä.

[edit] kirjotusvirhe

Hohhoijaa, kun et taida koskaan kuitenkaan ymmärtää vaikka rautalangasta vääntäisi, niin en ala enempää selittämään. Hauskaa elämää, muista suuttua liikenteessä aina helvetisti kun joku ajaa hiljempaa kuin sinun 300 hp turbosubarullasi pääsisi.
Niin, kysehän oli siitä että mun kuorma-autolla joutuu kiihdyttämään motarin rampissa puolella kaasulla, kun edessä jännitetään. Motarilla ajelen sitten yhdeksääkymppiä, vaikka ihan niin kovaa ei laillisesti saisikaan ajaa. Selittäisitkö nyt ainakin tuon turbosubarun liittymisen tähän aiheeseen?

Harvemmin minua mikään asia liikenteessä ärsyttää (mopoja lukuunottamatta), mutta näin juhannuksen korvilla pistää lomalle tulleet vituttamaan ihan kunnolla. Joka saatanan risteys tukossa ja keskinopeus päätiellä on valehtelematta suunnilleen 20km/h. Vielä kun työn puolesta on pakko pyöriä keskustassa autolla 7-8 tuntia päivässä suht kiireisellä aikataululla, niin pinna palaa vähemmästäkin.

Kaksi esimerkkitilannetta tältä päivältä:

1) Lomalle tullut perhe arpoo risteyksen kanssa. Ajetaan päätietä taajama-auleella 20km/h samalla etsien risteystä mistä kääntyä. Puolessa välissä kylää, 30 metrin autojono perässä, risteys löytyy. Vilkku vasemmalle ja auto pysähdyksiin keskelle kaistaa. siinä sitten odotellaan parikymmentä sekuntia että vastaantulevien kaistalta löytyy liikenteen seasta sopiva aukko. Vähän ennen vapaata tilaa kuljettaja huomaakin että "ei perkele, väärä risteys". Vilkku pois ja matka jatkuu. Autoa siirretään 50 metriä ja sama rumba uudestaan.

2) Olen kääntymässä oikealle. Päätietä pitkin tulee vasemmalta käsin auto. 30 metriä ennen risteystä tämä hidastaa ja laittaa vilkun päälle aikoen kääntyä siihen suuntaan mistä olin tulossa. 5 metriä ennen risteystä vilkku pois ja jumalaton kiihdytys takaisin taajamanopeuteen. Väärä risteys. Onneksi olin melko varma ettei tuo turisti kyseisestä risteyksestä käänny. Kyseessä on nimittäin pieni pihatie, jolla on vielä molempiin suuntiin ajo kielletty. Normaalissa risteyksessä olisin saanut vierailijan pelkääjän puolen ovesta sisään.

Tai kun ajavat toistensa imussa. Hienoa vetää kolmen rekan letkan perässä, varsinkin kun myös eräät munattomat henkilöautokuskit eivät pääse siitä turvallisesti ohi vaan jäävät junnaamaan siihen perseeseen pidentäen jonoa ja estäen muiden ohitusmahdollisuuden mukavasti.
Juu ja sitten kaiken maailman radio-ohjelmissa (mm. novan joku liikenneohjelma missä seurataan liikennettä) ihmiset valittavat kun joku ajaa koko letkan ohi. No helvetti jos ovat niin kädettömiä siinä letkassa, etteivät uska/tajua/osaa ohittaa niin minä kyllä tulen koko porukan ohi. Turha valittaa etteivät ehdi tms. jos minä ehdin 5-10 auton + sen rekan ohi niin luulisi, että se rekan takanakin ajava ehtisi siitä rekasta ohi.

mitä sä siellä autolla teit jos molempiin suuntiin ajo kieletty

Postin piha jolla ajo-oikeus ainoastaan postin autoilla ja henkilökunnalla. Olen siis postinjakaja.

Mulla on aina tapana päästää jalankulkijat ylittämään suojatie välittömästi. Eilen lähdin Kantsusta keskustaan hakemaan lääkkeitä infernaaliseen päänsärkyyni.

Näin kaukaa, että suojatietä oli pian ylittämässä joukko Kantsun kännisiä teinejä. Aloin jo hidastaa, että pääsisivät rauhassa yli. Sitten yksi näistä alkoi selkeästi hidastella vittuillakseen ja käytännössä pysähtyi suojatielle virnistelemään mulle. Siis vittu! :curs: Päästän hyvää hyvyyttäni tyypit suojatien yli ja saan tollasta paskaa takas.

Heitin sitten pienimmän vaihteen, mitä geartronic salli ja kaasun pohjaan. Teini löysi taas entistä reippaamman kävelytaitonsa. :lol2: Aukinaisesta ikkunasta kuulin, kun perääni huudeltiin vittusaatanaa. :david:

Mulla on aina tapana päästää jalankulkijat ylittämään suojatie välittömästi...

Näin kaukaa, että suojatietä oli pian ylittämässä joukko Kantsun kännisiä teinejä...

edelleen vituttaa yli-ystävälliset ihmiset jotka houkuttelevat jalankulkijoita suojatielle! Autokoulussa mulle ainakin jo opetettiin että ketään ei tarvitse alkaa houkuttelemaan suojatielle. Itseasiassa tähän meinasi inssikin kusta kun aloin jalankulkijoita houkuttelemaan kun oli vähän semmonen tuleeko vaiko eikö-tilanne

Pari kertaa olen melkein törmännyt edellä ajavan perseeseen kun pitkällä suoralla joku valopää lyö lukkojarrutuksen ja alkaa viittomaan kiltisti omaa vuoroaan odottavia jalankulkijoita/pyöräilijöitä/rollarimummoja/keksiitselisää suojatien yli. KYLLÄ NE SIELTÄ OSAA TULLA IHAN ITSEKIN!

liikennevalot ja risteysalueet nyt ovat tietty sitten asia erikseen.

Ehkä nyt käsitit väärin, mutta en tosiaan odottele ihmisiä sieltä jos ovat esim. yli metrin päässä suojatiestä. Pysäytän sitten, kun ovat selkeästi näyttäneet, että ovat jatkamassa yli. Monet mummot jäävät keskelle odottamaan, kun eivät uskalla lähteä yli ja jos on kanssa-autoilijoita liikkeessä, niin en tosiaan ala hidastamaan niiden menoa, että voisin houkutella mummon ylittämään.

Tässä tapauksessa laskettelin loivaa mäkeä alas ja noin 50 metrin päässä teinit olivat jo aloittaneet tien ylityksen ja yksi näistä päätti hidastaa/pysähtyä keskelle tietä muiden mennessä edeltä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Auto pysyy jyrkässäkin mäessä helposti paikallaan pelkän kytkimen avulla. Kannattaa opetella. Pystyy erittäin helposti lähtemään mäestä kuin mäestä ilman, että auto liikkuu senttiäkään taaksepäin.
Jep, monesti ihmiset valuttaa autoaan ihan turhaa, kun pelkää, että kytkin kuluu, jos sitä käyttää. Juuri ennen liikkeellelähtöä tapahtuva pieni kytkimen luistaminen nyt tuskin on niin kamalaa. Ja usein nämä samat ihmiset vieläpä valittaa, miten mäkilähtö on niin vaikea. :)

Millasesta mäkilähdöstä on kyse? Meinaan mää olen lähtenyt mäistä aina tavallisesti jalka jarrulla, kytkin ripeästi tuntumaan ja reilu kaasu. Ei mitään kunnon valumista ole tullut koskaan. Ja kyllähän se nyt saakin valua, ellei takana oleva auto ole pysähtynyt takapuskuriin kiinni.

tuleepas vaihteeks tarinaa tänne. Kyydissä istuin omassa autossa 80 rajoituksen tiellä. Mittarin mukaan nopeutta 85 eli hitusen alle 80 oikeasti niin mutkasessa kohdassa volkkari alkaa painamaan ohi ja kuskin oli pakko jarruttaa kun mutkan takaa tulikin vastaan kaksi autoa. Sit hirveää kyytiä jatkui volkkarin matka ja ennen tien muuttumista taajamaksi volkkari tuli "vastaan" perä edellä eli edessä jarrutteli joku sitikka. Sit taajamassa kun sitikasta päästiin kaveri ajeli suht reipasta ylinopeutta. Oman auton mittarissa 65-70 ja ei pysytty perässä. Sit ajeltiin hiljakseen (e:siis me ajeltiin, annettiin kaverin kaasutella matkoihinsa) ja 3km päässä kotiristeyksessä ajettiin vielä ihan peräkanaa valoista.

Eli ihan vitun turhaan kauheaa ylinopeutta. Onneksi ei tullut yhtä enempää vaaratilanteita. Siinä oli kunnon :david:

Arpominen. Jotkut jalankulkijat ja autoilijat ei tunen itsekään tietävän mennäkö ja suunta on vielä suurempi mysteeri. Meni tai ei, pitäs selvästi ilmaista se oma aikomus.

Itse kun tykkään ajaa taloudellisesti, ei tule juuri 80-90 km/h kovempaa ajettua. Nostapa nopeus tuonne 120-130 paikkeille ja kulutus nousee yli kaksi litraa. Eli eipä tunnu se bensa paljoa maksavan suurimmalle osalle "kiireisistä." :)

Maksaahan se nyt selvästi kun tankille joutuu ajamaan aiemmin. Sillä parilla litrallakin kun ajaa vielä 30-40km.
Ja mulla harvemmin on väliä meneekö matkaan 1 tunti vai 1½ tuntia.

No ei sillä nyt mitään väliä ole jos bensiiniä kuluu 2 litraa enemmän, on kuitenkin sen verran paljon hauskempaa ajaa 130km/h kuin 80km/h. Itseäni ainakin vituttaa körötellä kahdeksaakymppiä, vasta kun vauhti on +100km/h niin ajamisesta alkaa nauttimaan.

No ei sillä nyt mitään väliä ole jos bensiiniä kuluu 2 litraa enemmän, on kuitenkin sen verran paljon hauskempaa ajaa 130km/h kuin 80km/h. Itseäni ainakin vituttaa körötellä kahdeksaakymppiä, vasta kun vauhti on +100km/h niin ajamisesta alkaa nauttimaan.

Jep.
Tämä seikka nyt riippuu täysin siitä autosta. Jollain vanhalla hiacella kuulosuojaimet päässä ajaminen ei oo kyllä kivaa missään vauhdissa.

Varsinkin kun alkaa päivittäin ajamaan työmatkoja reilun satasenkin niin kyllä siinä äkkiä tulee kulutettua isoja aikoja ylimääräistä jos kasikymppiä köröttelee. Kyllä sillä vapaa-ajalla mieluiten tekee jotain fiksumpaa kuin ajelee paskalla autolla alinopeuksia :D

Suositut

Back
Ylös Bottom