Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä en ymmärrä sitä miksi ihmiset ovat niin hätäisiä ja paniikissa liikenteessä kun jotain poikkeavaa tapahtuu. Esim. tuo mäkilähtöhomma. Ei se ole sen ihmeempää kuin laittaa vaikka hätävilkut päälle ja käydä sanomassa takana olevalle, että mikäli haluaa liikkeelle niin kannattaa antaa tilaa muuten itse ei uskalla lähteä, koska auto voi valua. Kyllähän tuossa aikaa menee ja tööttiäkin tulee mutta ei siitä pidä olla ihmeissään tms.

Sama homma on monesti tilanteissa joissa on kaksi eri suuntiin kääntyvää kaistaa ja pitäisi päästä toiselle kaistalle mutta siinä on jonoa. Monet jättävät menemättä, etteivät vahingossakaan joutuisi toimimaan "poikkeavasti", tällöin he ajavat ja käntyvät väärään suuntaan ja voivat joutua ajelemaan kilometrejä vain sen takia, etteivät viitsi. Itse laitan vain vilkun päälle ja pysähdyn. Kyllä siitä toisesta jonosta tilaa löytyy, varsinkin kun siinä jonossa olijat huomaavat, että muuten myös toinen jono seisoo.

Ei se liikenne mitenkään ihmeellinen paikka ole. Ottaa vain rauhallisesti, eikä välitä niistä kaiken maailman turhaan tööttääjistä. Joskus vielä mullekin varmasti tulee se tilanne, missä en voi liikkua (auto rikki, tai liikenne muuten jumissa) ja toinen nojaa tööttiin. Silloin pääsen rauhallisesti sanomaan tööttääjälle, että mä voin tulle pitämään sitä tööttiä sillä aikaa kun sinä käyt työntämässä tuon auton pois tms.
 
Ärsyttää navigaattorien käyttäjät, tai no eivät kaikki mutta ne joilla se on keskellä sitä tuulilasia. Mistä te olette hommanneet sellaisia navigaattoreita jotka näyttävät myös muut tienkäyttäjät? Okei, taitaa sellainen ollakin jossa on kamera toisella puolella ja se kuvaa sitä näkyvää kuvaa siihen näytölle ja piirtää navigointihommelit siihen päälle. Mutta kaikki nämä minun näkemäni laitteet ovat olleet perus tomtomeja yms.
 
Tänään ahdisti motarilla. Joku päättii auttaa motarille liittymisessä. Tein kuten joka aamu kun liityn Turun motarille: tulen kiihdytyskaistaa yksinäni, ajan about ~80km/h ja sitten riippuen liikenteestä kiihdytän lopuksi motarille mukaan. No problem. Tänään sitten tulin sitten ramppia alas ja näin että sieltä motarilta tulee kohtsilleen auto. Ajattelin että ok, ajan 80km/h kiihdytyskaistalle, toinen menee ohi ja sitten vasta tulen motarille. Paitsi että se toinen auto päättikin hidastaa että "pääsen paremmin" motarille. Prkl mulla alkaa kiihdytyskaista lähenemään loppua, ja toinen vaan hidastaa. No en mä siihen eteen toi tulla koska se kuitenkin ajaisi lopulta peräloosteriin ja minä maksan. Ei auta, kuuttakymppiä lopulta pääsin liittymään motarille. Se akka jäi S60:llä kyntämään siihen eteen satasta, joten vedin vasemmalle kaistalle ja ohittamaan. Jolloin se kiihdytti 120km/h :curs:

Pääsin ohi. Seuraavassa rampissa se taas auttoi liittyjiä. Veti vasemmalle kaistalle väistääkseen. Rampista tuli kaveri motarille ja S60:nen jäi sitten siihen rinnalle kun kummallakin oli sama vauhti. Takaa ei päässyt ohi. Muija kiihdytti lopulta ohi mutta hävisi lopulta meikän peräpeilistä kun ilmeisesti alkoi taas säätämään jotain...

Pitäisi saada kaikille kaaliin että motarilla kannattaa vain ajaa tasan omaa nopeutta. Ei muutella sitä, ei väistellä, kiemurrella, koukkailla yms. Tälliöin muut pystyy arvioimaan miten toimia. Jos ajat satasta, niin aja sitä. Älä jarruta, älä kiihdytä. Äläkä herran jumala ala keksimään omia kuvioita liittymissä. Ja jos ajaa 150km/h niin pidä turvaväli äläkä ala pujottelemaan ja kiilailemaan.
 
Pitäisi saada kaikille kaaliin että motarilla kannattaa vain ajaa tasan omaa nopeutta. Ei muutella sitä, ei väistellä, kiemurrella, koukkailla yms. Tälliöin muut pystyy arvioimaan miten toimia. Jos ajat satasta, niin aja sitä. Älä jarruta, älä kiihdytä. Äläkä herran jumala ala keksimään omia kuvioita liittymissä. Ja jos ajaa 150km/h niin pidä turvaväli äläkä ala pujottelemaan ja kiilailemaan.
:worship: Juuri näin. Liittyminen on pääasiassa liittyjän tehtävä. Se onnistuu parhaiten, kun motarilla (tai oikealla kaistalla) olevien nopeus pysyy samana eikä aleta mihinkään jarrutusrumbaan liittymisen "helpottamiseksi". Liittyjä kuitenkin suorittaa sitä arviointia jo tullessaan kiihdytyskaistalle.
 
:worship: Juuri näin. Liittyminen on pääasiassa liittyjän tehtävä. Se onnistuu parhaiten, kun motarilla (tai oikealla kaistalla) olevien nopeus pysyy samana eikä aleta mihinkään jarrutusrumbaan liittymisen "helpottamiseksi". Liittyjä kuitenkin suorittaa sitä arviointia jo tullessaan kiihdytyskaistalle.

Melkein aina kun yritän tehdä noin (pysyä oikealla kaistalla ja pitää nopeuden tasaisena) niin se liittyjä hoitaa homman vituiksi ja mä joudun vaihtamaan kaistaa. Ja ongelma on yleensä aina siinä, että liittyjä uskalla antaa sille hopalle kenkää.

Siispä vaihdan melkein aina suosiolla kaistaa, jos näyttää menevän vähänkin tiukille.
 
Melkein aina kun yritän tehdä noin (pysyä oikealla kaistalla ja pitää nopeuden tasaisena) niin se liittyjä hoitaa homman vituiksi ja mä joudun vaihtamaan kaistaa. Ja ongelma on yleensä aina siinä, että liittyjä uskalla antaa sille hopalle kenkää.

Siispä vaihdan melkein aina suosiolla kaistaa, jos näyttää menevän vähänkin tiukille.
Näinhän se on, koska kukaan ei ole tottunut siihen, että joku tekis jotain oikein. :hyper:
 
Joo, ja parhaimmat tapaukset näyttää sieltä kiihdytyskaistalta vielä keskaria kun itse eivät osaa sieltä pois tulla :lol2:

Hulluinta tuossa on se, että aina kun mulle käy noin, niin minä olen se ainoa auto motarilla. 5km olisi tilaa edessä ja takana, mutta ei, motarille pitää päästä liittymään just siihen missä minä ajan. Jos väistän vasemmalle, niin se toinen jää sitten siihen rinnalle ajamaan.

Varmaan samat jampat menee semityhjälle parkkikselle, etsii sieltä sen ainoan toisen auton ja parkkeeraa sentin päähän sen kuskinovesta.
 
Näinhän se on, koska kukaan ei ole tottunut siihen, että joku tekis jotain oikein. :hyper:

Ei vaan sen takia, että suomalaiset ovat täysin onnettomia liittymään motareille. Ongelma todellakin on siinä, että pelätään sen auton räjähtävän tuhannen pillun päreiksi, jos sen polkimen painaa pohjaan hetkeksi kakkos- tai kolmosvaihteella. Tai no, ehkä jotkut eurokipot (Opel & Ford) ja jotkut jenkkilotjat näin voivat tehdäkin...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei vaan sen takia, että suomalaiset ovat täysin onnettomia liittymään motareille.

Ja vielä pahempaa on se, että nopeudennosto ihan suoralla tielläkään ei onnistu. Esim. kun Treen motari alkaa (Treen suuntaan) ja rajoitus muuttuu 80>120, niin vielä Keimolan Nesteen kohdalla nopeus on ohituskaistallakin sellaiset 95kmh, kun tumpelot eivät osaa kaasuttaa.
 
Ja vielä pahempaa on se, että nopeudennosto ihan suoralla tielläkään ei onnistu.
Kaikilla ei vain ole valitettavasti kiire mihinkään. Harvemmin munkaan enää tulee ajeltua yli 80km/h. Tavoitenopeuteen kyllä kiihdytän ripeästi koska se on taloudellisempaa kuin kilometri hinuttaminen.

Eniten vituttaa se kun ajelen motarilla sen 80km/h, niin sinne perseeseen kertyy jotain hippiäisiä jotka eivät voi mennä ohitte vaikka vasen kaista olisi vapaa. Ilmeisesti se S80 tai E sarjan mersun kiihtyvyys on niin kyseenalaista, ettei uskalleta mennä ohitte. Voi vaikka tie loppua kesken. Kuka tietää.
 
Kaikilla ei vain ole valitettavasti kiire mihinkään.

No onko sitä pakko ajaa siellä vasemmalla kaistalla sitä 80kmh 120kmh rajoituksen alueella? Jos nimittäin luit viestini kokonaan, niin puhuin juurikin ohitus- eli vasemmasta kaistasta. Eikä sillä ole kiireen kanssa mitään tekemistä jos haluaa ajaa nopeinta sallittua nopeutta.

Ja muutenkaan viestini ei tainnut olla tarpeeksi selkeäsanainen, sillä tarkoitin juuri sitä, että hinataan se vauhti 80>120 neljän kilometrin matkalla käyttäen juuri sitä vasenta kaistaa. Eli sitä epätaloudellista hinuttamista.

Ihan ilman vittuilua, miten liityt motarille, jos et halua ajaa yli 80kmh? Kun sieltä kolmion takaa ei ole tarkoitus tunkea 40kmh nopeuserolla toisten eteen.
 
Sama homma on monesti tilanteissa joissa on kaksi eri suuntiin kääntyvää kaistaa ja pitäisi päästä toiselle kaistalle mutta siinä on jonoa. Monet jättävät menemättä, etteivät vahingossakaan joutuisi toimimaan "poikkeavasti", tällöin he ajavat ja käntyvät väärään suuntaan ja voivat joutua ajelemaan kilometrejä vain sen takia, etteivät viitsi. Itse laitan vain vilkun päälle ja pysähdyn. Kyllä siitä toisesta jonosta tilaa löytyy, varsinkin kun siinä jonossa olijat huomaavat, että muuten myös toinen jono seisoo.

Tällaiseen tilanteeseen pääsee yleensä keskittämällä katseensa oman autonsa keulaan.. :D
 
No onko sitä pakko ajaa siellä vasemmalla kaistalla sitä 80kmh 120kmh rajoituksen alueella? Jos nimittäin luit viestini kokonaan, niin puhuin juurikin ohitus- eli vasemmasta kaistasta. Eikä sillä ole kiireen kanssa mitään tekemistä jos haluaa ajaa nopeinta sallittua nopeutta.

Ja muutenkaan viestini ei tainnut olla tarpeeksi selkeäsanainen, sillä tarkoitin juuri sitä, että hinataan se vauhti 80>120 neljän kilometrin matkalla käyttäen juuri sitä vasenta kaistaa. Eli sitä epätaloudellista hinuttamista.

Ihan ilman vittuilua, miten liityt motarille, jos et halua ajaa yli 80kmh? Kun sieltä kolmion takaa ei ole tarkoitus tunkea 40kmh nopeuserolla toisten eteen.
Luin kyllä kokonaan. Käsitin vain tuon tekstisi alun yleistykseksi, kun siinä ei ollut mitään ohitus kaistasta. Mutta tuosta olen kyllä samaa mieltä, että siellä ohituskaistalla saa ajella mitään sunnuntai ajelua.

Hyvin se motarille liittyminen onnistuu. Yleensä aina on sopiva väli mihin voi mennä 80km/h ilman että joku on puskurissa kiinni tai seisoo jarrupolkimen päällä. Vaihtoehtoisesti liityn vähän kovemmalla vauhdilla ja hiljentelen sitten vähän matkan päästä pikkuhiljaa.
 
Kaikilla ei vain ole valitettavasti kiire mihinkään. Harvemmin munkaan enää tulee ajeltua yli 80km/h. Tavoitenopeuteen kyllä kiihdytän ripeästi koska se on taloudellisempaa kuin kilometri hinuttaminen.

Eniten vituttaa se kun ajelen motarilla sen 80km/h, niin sinne perseeseen kertyy jotain hippiäisiä jotka eivät voi mennä ohitte vaikka vasen kaista olisi vapaa. Ilmeisesti se S80 tai E sarjan mersun kiihtyvyys on niin kyseenalaista, ettei uskalleta mennä ohitte. Voi vaikka tie loppua kesken. Kuka tietää.

Toi on kyllä motarilla melko ärsyttävää raskaamman liikenteen kannalta varsinkin jos on yhtään enemmän liikennettä. Kyllähän siinä ohi pääsee, mutta joutuu kuitenkin turhaan tukkimaan sitä ohituskaistaa. Suosittelisin ajamaan ajamaan vähintään sitä rekkojen vauhtia, tosin harva siellä hiljempaa ajaakaan.
 
Tappelua ei ollut tarkoitus alkaa väkisin vääntämään, mutta noi esimerkit on ihan oikeasti aivan älyttömiä.
Hohhoijaa, kun et taida koskaan kuitenkaan ymmärtää vaikka rautalangasta vääntäisi, niin en ala enempää selittämään. Hauskaa elämää, muista suuttua liikenteessä aina helvetisti kun joku ajaa hiljempaa kuin sinun 300 hp turbosubarullasi pääsisi.
 
noi vitun idiootit jotka eivät uskalla repäistä ovea auki silloin kun auto näkyy peilistä mutta fillareista ei luonnollisesti tartte välittää... varsinkaan jos ollaan osittain kevyenliikenteenväylällä..

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200906189794912_hi.shtml

itellä kerran meinas käydä melkein vastaavasti. onneksi näin tilanteen jo kaukaa ja siirryin kauas tien reunasta. poljin siis autotiellä koska tarjolla oli pelkkä jalkakäytävä + autotie.


e: ja noista postauksista tuli mieleen niin vielä kerran: ne vitun rekkahomot jotka säästää 0,4sek/100km kun puskevat motarilla 3km ohituksen 100km/h tai parhaillaan 120km/h nopeusrajoituksen alueella.
 
ja noista postauksista tuli mieleen niin vielä kerran: ne vitun rekkahomot jotka säästää 0,4sek/100km kun puskevat motarilla 3km ohituksen 100km/h tai parhaillaan 120km/h nopeusrajoituksen alueella.
Tai kun ajavat toistensa imussa. Hienoa vetää kolmen rekan letkan perässä, varsinkin kun myös eräät munattomat henkilöautokuskit eivät pääse siitä turvallisesti ohi vaan jäävät junnaamaan siihen perseeseen pidentäen jonoa ja estäen muiden ohitusmahdollisuuden mukavasti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom