Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eiköhän niitä tuunattuja karvanoppabemareita ja työsuhdevolvoja liiku muillakin teillä, ei koske pelkästään moottoriteitä. Kiire on aina joka tapauksessa.
Miten tää nyt tähän hidasteluun liitty?

Tosin nämä nyhveröt ei sitten maanteillä pääse ohitse kilometrin suorillakaan, pitää vaan roikkua takapuskurissa kiinni kun on "kiire".
Puskurissa roikkuminen vituttaa yhtä lailla kun tuo hidastelu kiihdystysrampilla motarille tullessa.


Itse puhuin esimerkinomaisesti moottoriteiden liittymien / luiskojen mutkista, en varsinaisesti moottoritiellä ajamisesta ollenkaan. Ja edellä mainitsemani asia oli vain yksi mahdollinen syy, tuskin koskee kovin suurta osaa "hidastelijoista".
Edelleenkiin se on _KIIHDYTYSTÄ_ varten se ramppi sinne motarille tullessa rakennettu, siinä nimenomaan kiihdytetään se vauhti sinne rajotukseen että päästään sinne motarille liittymään jouhevasti. 2 esimerkki tilannetta

esim 1:

auto kiihdyttää motarille missä rajoitus 100km/h, auto kiihdyttää vauhin 50km/h ja alkaa puskemaan motarille missä autoja liikkuu aika liuta, motarilla olevat autot joutuvat tekemään äkkijarrutuksia koska 50km/h tuleva auto ei tajua kiihdyttää sitä vauhtia, että nopeusero ei olisi noin suuri jolloin syntyy vaaratilanteita mutta onneksi ei mitään käy, koska ihmiset ovat hereillä autoissansa.

esim 2:

auto kiihdyttää rampilla vauhdin 90km/h, motarilla rajoitus sama kun edellisessäkin eli 100km/h, autoja saman verran jne, liikenteeseen liittyminen on paljon jouhevampaa ja turvallisempaa kaikille koska nopeusero ei ole enään niin suuri.

Ja itse jouduin eilen tilanteeseen numero 1, irtosi pari hikipisaraa kun katsoi sitä touhua. Ne lemmikit autossa ei estä sitä reipasta kiihdytystä motarille tullessa, kyllä ne pystyssä pysyvät, jos on lapsi joka pelkää kiihdytystä niin silloin menkööt ajamaan hiljemmille teille ja tähän mennessä en ole tavannut yhen ainutta lasta joka pelkäisi kiihdytystä niin kovasti, vanhat papat/mammat jotka eivät uskalla kiihdyttää koska pelkäävät että auto hajoaa alta niin myös menkööt niille pienemmille teille ja sitä kautta koti.
 
Tämmöiset tilanteet pistää suuresti kiehumaan; tuun liikennevaloihin ruuhka-aikaan, mun edessä oleva auto pitää sellasta 10 metrin väliä seuraavaan jonossa olevaan autoon. Menee kytkimellä sentin. Pysähtyy, tekee saman uudestaan, pysähtyy. Etenee kytkintä kusettamalla sentin kerrallaan.

Miksi ihmeessä siihen jonoon ei voida ajaa kauniisti suoraan ettei tarttis sitä kytkintä kusetella ja ränkkäillä koko ajan?!? Pyydän rakkaat liikenneveroa maksavat asflattiritarit, lopettakaa tälläinen sentti kerrallaan etenemis-idiotismi, säästäkää autojenne kytkinlevyä ja minun hermojani ja menkää siihen jonoon suoraan eikä nitkutella niitä välejä omaan tahtiin.
 
Miten tää nyt tähän hidasteluun liitty?
Hidastelu on suhteellinen käsite. Karvanoppabemarikuskin tai keski-ikäisen V70-kuskin mielestä se on hidastelua, jos ajaa 110 km/h satasen alueella tai 90 km/h kasikympin alueella...

Oikeastaan tämä on turha väittely sikäli että usein itsekin hermostun hidastelusta. Yritin vaan herättää sen ajatuksen, että joissakin tilanteissa joillakin kuljettajilla voi olla järkevä syy ajaa hiljaa. Nuo lemmikit/lapset oli vain yksi esimerkki, toinen voisi olla jos kuljettaa vaikka stereoita tai mitä vaan rikkoutuvaa, saattaa haluta ajaa mutkissa jne. vähän normaalia hiljempaa, mitä takana tuleva ei tietysti voi tietää.

Edelleenkiin se on _KIIHDYTYSTÄ_ varten se ramppi sinne motarille tullessa rakennettu, siinä nimenomaan kiihdytetään se vauhti sinne rajotukseen että päästään sinne motarille liittymään jouhevasti.
Edelleenkiin puhun moottoritien rampin _MUTKASTA_. Monissa moottoritien liittymissä saattaa olla vaikka 180 asteen mutka, ennen kuin tullaan siihen kiihdytyskaistalle. Monen kiireisen mielestä nuo _MUTKAT_ (tai _KAARTEET_) pitäisi ajaa nelipyöräluisun rajamailla.
 
ihan selvennykseksi jos joku ei tiedä minkälainen on 180 asteen mutka, se näyttää tältä :


----------------------------------------------------------------------------------

tossa keskivaiheilla se on.
 
ihan selvennykseksi jos joku ei tiedä minkälainen on 180 asteen mutka, se näyttää tältä :


----------------------------------------------------------------------------------

tossa keskivaiheilla se on.
Hehehee. Koitappa silleen, että ajat autolla suoraan ja käännyt sitten 180 astetta... mihin päin autosi keula osoittaa? Voit kokeilla myös kävelemälläkin jos et jaksa ulos lähteä.
 
Kuitenkin kyse tais olla niistä rampeista, jotka on sen verta kaarevia "lyhyellä säteellä", että kulkusuunta muuttuu 180 astetta. Kaikki kyl varmasti tajus :D

KUITENKIN toi nyt ei mikään syy oo ajaa motarille viittäkymppiä. Itse ainakin kyseisenlaisesta paikasta ajoin ja sain kuitenkin ex-appivanhempiehdokkaiden Micran kiihtyyn siihen kahdeksaankymppiin vaikka ramppi ei himopitkä ollutkaan. Täytyy vaan vähän antaa kenkää :) lähteepä karstat...
 
Oikeastaan tämä on turha väittely sikäli että usein itsekin hermostun hidastelusta. Yritin vaan herättää sen ajatuksen, että joissakin tilanteissa joillakin kuljettajilla voi olla järkevä syy ajaa hiljaa. Nuo lemmikit/lapset oli vain yksi esimerkki, toinen voisi olla jos kuljettaa vaikka stereoita tai mitä vaan rikkoutuvaa, saattaa haluta ajaa mutkissa jne. vähän normaalia hiljempaa, mitä takana tuleva ei tietysti voi tietää.
Eikös tieliikennelaissa ole sellainen pykälä jossa käsitellään aihetta kuorman sitominen? Eli olisko kuorma silloin vähän niinkuin huonosti kiinnitetty, jos sen takia ei pysty ajamaan muun liikenteen tahtiin henkilöautolla? Noi sun esimerkit on ihan oikeasti huonoja tekosyitä kiihdytyskaistalla matelemiselle, ei voi mitään. Mulle ei tule äkkiseltään yhtäkään syytä mieleen miksi kiihdytyskaistalla ei voisi normikipolla polkea ihan reilusti, ei tommoinen keskivertoauto niin hyvin kiihdy että lapset pelästyy ja koirat vetää hätäpaskat takakonttiin kun limupullon kokoisesta voimanpesästä otetaan mittaa.

Ja mä tarkoitan tällä hidastelemattomuudella sitä että ajetaan reippaasti, ei siis tarvitse painaa menemään kuin ruusperi viikatemiestä uhmaten, mutta kuitenkin niin että kuorkilla ei tarttis mutkissa polkea jarrua kun edellä jännitetään. Ja jos se sählääminen johtuu siitä että ei uskalla ajaa normaalia vauhtia, niin onhan noita busseja ja junia missä mahtuu kulkemaan. Ja jos taas siitä että auto on huonossa kunnossa, niin se pitäis varmaan korjata. Ja jos renkaat on niin huonot että ei uskalla, niin ne pitäis varmaan vaihtaa.
 
Eikös tieliikennelaissa ole sellainen pykälä jossa käsitellään aihetta kuorman sitominen? Eli olisko kuorma silloin vähän niinkuin huonosti kiinnitetty, jos sen takia ei pysty ajamaan muun liikenteen tahtiin henkilöautolla? Noi sun esimerkit on ihan oikeasti huonoja tekosyitä kiihdytyskaistalla matelemiselle, ei voi mitään.
Onko pakko kehittää tappelu tällaisestakin asiasta? Tästähän oikeasti ei edes voi tapella, koska molemmat on väärässä ja samalla oikeassa. Shane nyt vain toi esille muutaman seikan jotka saattavat olla syynä siihen, ettei haluta kiihdytellä. Ja lisää keksii vaikka millä mitalla jos vaan haluaa. Ei ollut kyse hitaan kiihdytyksen puolustelusta. Ja esimerkit on ihan hyviä. Kukaan ei voi tietää minkä takia edellä hidastellaan. Joskus siihen on syy, suurimmassa osassa tapauksista kuitenkaan ei ole ja se vituttaa ketä tahansa.
 
Miten tää nyt tähän hidasteluun liitty?


Puskurissa roikkuminen vituttaa yhtä lailla kun tuo hidastelu kiihdystysrampilla motarille tullessa.



Edelleenkiin se on _KIIHDYTYSTÄ_ varten se ramppi sinne motarille tullessa rakennettu, siinä nimenomaan kiihdytetään se vauhti sinne rajotukseen että päästään sinne motarille liittymään jouhevasti. 2 esimerkki tilannetta

esim 1:

auto kiihdyttää motarille missä rajoitus 100km/h, auto kiihdyttää vauhin 50km/h ja alkaa puskemaan motarille missä autoja liikkuu aika liuta, motarilla olevat autot joutuvat tekemään äkkijarrutuksia koska 50km/h tuleva auto ei tajua kiihdyttää sitä vauhtia, että nopeusero ei olisi noin suuri jolloin syntyy vaaratilanteita mutta onneksi ei mitään käy, koska ihmiset ovat hereillä autoissansa.

esim 2:

auto kiihdyttää rampilla vauhdin 90km/h, motarilla rajoitus sama kun edellisessäkin eli 100km/h, autoja saman verran jne, liikenteeseen liittyminen on paljon jouhevampaa ja turvallisempaa kaikille koska nopeusero ei ole enään niin suuri.

Ja itse jouduin eilen tilanteeseen numero 1, irtosi pari hikipisaraa kun katsoi sitä touhua. Ne lemmikit autossa ei estä sitä reipasta kiihdytystä motarille tullessa, kyllä ne pystyssä pysyvät, jos on lapsi joka pelkää kiihdytystä niin silloin menkööt ajamaan hiljemmille teille ja tähän mennessä en ole tavannut yhen ainutta lasta joka pelkäisi kiihdytystä niin kovasti, vanhat papat/mammat jotka eivät uskalla kiihdyttää koska pelkäävät että auto hajoaa alta niin myös menkööt niille pienemmille teille ja sitä kautta koti.
vielä epävirallinen esimerkki 3:

auto kiihdyttää rampilla vauhdin 110km/h, etsii hyvän välin ja vähän höllää kaasua. helpompaa seurata edellä ajavan perän lähestymistä vauhtia 10km/h kuin takanaolevan lähestymistä 10km/h ja mahdollisesti pakottaa takanaoleva jarruttamaan vaikka itse tulee kolmion takaa.

mitään en itse tunnusta mutta isot pojat on kertoneet että tuolla lailla pääsee helpoiten liikenteen virtaan mukaan. jos köröttelet alinopeutta ajavan perässä niin henkensä kaupallahan siinä sit saa vilkuilla peileihin ja toivoa että tiellä olisi reilusti tilaa urpolle + tilanteeseen pakotetu(i)lle.

disclaimer: ylinopeus on väärin. joustamaton liikennekulttuuri on väärin. se on masan sanoin vähän "up yours" että etsiikö kompromissin noille vai noudattaako jompaakumpaa bout suoraan.


nii ja liikennevaloista lähtö. ei jumalauta lähden 1 vaihteen tunturi-fillarilla viivalta nopeammin kun jotkut urpot autollaan. sit 50m päässä kun saavat kakkosen silmään, pääsevät just ja just ohi. joskus tuntuu että tyypit lyö suoraan kolmosen pesään ja alkavat kierrättämään konetta jostain 300rpm paikkeilta ja odottelevat 15min että auto kiihtyy taajamanopeuteen. pyyntö näille tyypeille: hidastelkaa sydämenne kyllyydestä silloin kun ei ole ketään takana, muuten vittu sitä jalkaa kaasulle niin että moottori huutaa hoosiannaa... nousee kulutus ehkä 2dl/100km vaikka lähtisi joka valoista noin. luulisi että 1,30e/l bensanhinnoilla olisi moiseen varaa...jos ei ole niin pysykää kaukana keskustoista jne..
 
nii ja liikennevaloista lähtö. ei jumalauta lähden 1 vaihteen tunturi-fillarilla viivalta nopeammin kun jotkut urpot autollaan. sit 50m päässä kun saavat kakkosen silmään, pääsevät just ja just ohi. joskus tuntuu että tyypit lyö suoraan kolmosen pesään ja alkavat kierrättämään konetta jostain 300rpm paikkeilta ja odottelevat 15min että auto kiihtyy taajamanopeuteen. pyyntö näille tyypeille: hidastelkaa sydämenne kyllyydestä silloin kun ei ole ketään takana, muuten vittu sitä jalkaa kaasulle niin että moottori huutaa hoosiannaa... nousee kulutus ehkä 2dl/100km vaikka lähtisi joka valoista noin. luulisi että 1,30e/l bensanhinnoilla olisi moiseen varaa...jos ei ole niin pysykää kaukana keskustoista jne..
Itse asiassa tuskin edes nousee kulutus vaan pikemminkin laskee, jos kiihdyttää kunnolla eikä hidastele. Tietysti jos moottori huutaa hoosiannaa, niin varmaan näkyy myös kulutuksessa. Mutta ainakin mulle autokoulussa väittivät, että kunnollinen kiihdytys on taloudellisempi kuin pikkuhiljaa satojen metrien matkalla taajamanopeuteen kiihdyttäminen, jota kyllä näkee valitettavan paljon.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse asiassa tuskin edes nousee kulutus vaan pikemminkin laskee, jos kiihdyttää kunnolla eikä hidastele. Tietysti jos moottori huutaa hoosiannaa, niin varmaan näkyy myös kulutuksessa. Mutta ainakin mulle autokoulussa väittivät, että kunnollinen kiihdytys on taloudellisempi kuin pikkuhiljaa satojen metrien matkalla taajamanopeuteen kiihdyttäminen, jota kyllä näkee valitettavan paljon.
Ripeä kiihdytys on taloudellisempi jos
a) ei paina kaasua pohjaan asti, koska pedaali lattiassa on seoksen pakkorikastus, jotta saadaan viimoset hepat irti
b) ei kierrätä konetta yli 3000rpm

Sutimiset ja muut on sitten sen verran itsestäänselvyyksiä, ettei varmasti tarvitse mainita.
 
Vituttaa noi kusipäät jotka ei voi millään tajuta, että siellä liikenteessä on Myös sellassia jotka on just saannu kortin tai ei oo vaan ajanu vielä pitkään. :curs::curs:

Jokaiselle autoilijalle vois suoda sen "oman tilan" eli jätä turvaväli edessä olevaan! Esim tänään ku ajoin töistä kotiin, olin letkassa mukana, edessä palo punasta ja tottakai jouduin pysähtymään ihan helkutinmoiseen ylämäkeen ja mikä oli näkymä mun auton peilistä: se, että mä pystyin erottamaan mun takana olijan autoilijan silmien sävyn! Ihan totta kun tarkemmin yritin arvioida sitä etäisyyttä mitä mun ja sen takana olijan välissä oli niin kyse oli vaan kymmenistä senteistä! Ja mä veikkaan että neki kuskit jotka on ajanu kauan, ei välttämättä saannu autoonsa liikkeelle niin ettei se valunu mihinkään. Ei siinä mitään jos se ois siel pitäny edes metrin verran tilaa, mut ei pakko tulla siihen takapuskuriin kiinni. Varmaan olis nopeuttanu sen matkaa ihan hirveesti jos mun auto olis valunu sen autoon kiinni ja sitä ois pitäny rupee selvittelemään. Ei siinä hävii yhtään mitään jos siihen edellä ajavaan pitää sen metrinki väliä, päinvastoin: ei oo niin pelkoo et joku valuu etupuskuriin ja sen lisäks voi paremmin jo valmistautua valojen vaihtumiseen.

Ja toinen esimerkki ajoin 100km/h moottoritiellä mun edessä oli rekka joka ajo 80km/h, katoin peilistä, joo ei oo ketään just ohittelemassa joten mä lähin ohittamaan sitä rekkaa olin just päässy sen vierelle (takakulmassa) vilkasen peiliin ja katon vaan et ei saatana tuolt takaalt tullaan ja LUJAA eli joku oli kans tulos ohittamaan: no vaikka se näkee mut niin se vaan jatko kiihdyttämistä, no mitä mä voin tehä ku olin just lähös ohittamaan sitä rekkaa? Painoin tietysti kaasua lisää meinaan se mun takana olija oli niin lähellä, että mä näin sen naaman mun peilissä. Voin sanoo, että ihan vitun paniikki siinä tuli ku näkee et takana olija vaan lähestyy ja lähestyy ja mä yritän painaa kaasua lisää et pääsisin siitä rekasta eka ohi että voisin mennä karkuun sitä joka tulee takaalta. Niin ja varmaan hyvä sanoo että munki vauhti oli 110km/h kun mä päätin lähtee ohittamaan sitä rekkaa. Ja hyvä muistuttaa että edes ohitustilanteissa vauhti ei sais ylittää sitä nopeusrajotusta sillä tiellä. Sen jälkeen ku mä olin päässy ohittamaan sen rekan ja palasin siihen kaistalle niin tää perässä ajaja vaan ampas mun ohi ja syy miks mä en nähny sitä aikasemmin oli varmaan sama mitä mä näin sen jälkeen ku se pääs mun ohi: se jatko samalla vauhdilla matkaansa vuorotellen kaistalta toiselle vasen, oikee, vasen, oikee, vasen

Ennen kun kukaan rupee valittaa mitään, että jos et osaa ajaa niin pysy kotonas settii. Niin jostainhan sitä on alotettava ja vaikka mä olisinki huippukuski ja ajanu vaikka kuinka kauan, niin onko se niin vaikeeta oikeesti kunnioittaa toisia autoilijoita niin että annetaan jokaiselle oma tila ajaa, eikä roikuta niissä puskureissa kiinni. Ihan vaan turvallisuudenki takia.
Ajatelkaapa vaikka omalle kohdalle toi ohitus tilanne jos mä ajoin jo 110km ni se kyll tuli sen 140km/h mun takana jos te istuisitte siinä autossa ja ootte jo niin lähellä edellä olijaa että se pystyy tunnistamaan teijät peilistä niin miten teille käy jos mun täytyy syystä tai toisestä vetää jarrut pohjaan??

Ja vielä viimeseks mä en siis todellakaan pidä itteeni hyvänä kuskina, mulla on vielä paljon opittavaa joka saralla, mutta kyllä mä voin sanoo että mä pärjään tuolla liikenteessä. Eikä nää nyt tarkottanu sitä, että niiltä jotka on just kortin saannu niin täytyy ihan kaikkea kestää esim moottoritie on moottoritie siellä ajetaan nopeusten mukaan eikä mitään 50km/h, että kyllä täytyy niittenki (munkin) pärjätä liikenteessä sen verran hyvin että sinne voi sekaan mennä.

No toivottavasti joku ymmärsi mun pointtia. Ja ei muuta kun kiitos ja :worship::worship: niille jotka siellä liikenteessä tajus että en oo vielä ajellu kauaa ja jotka antovat tilaa. Ja niitähän oli verrataessa kyllä paljon enemmän kun näitä josta tähän alkuun kirjotin. :) (Johan helpotti)
 
Jokaiselle autoilijalle vois suoda sen "oman tilan" eli jätä turvaväli edessä olevaan! Esim tänään ku ajoin töistä kotiin, olin letkassa mukana, edessä palo punasta ja tottakai jouduin pysähtymään ihan helkutinmoiseen ylämäkeen ja mikä oli näkymä mun auton peilistä: se, että mä pystyin erottamaan mun takana olijan autoilijan silmien sävyn! Ihan totta kun tarkemmin yritin arvioida sitä etäisyyttä mitä mun ja sen takana olijan välissä oli niin kyse oli vaan kymmenistä senteistä! Ja mä veikkaan että neki kuskit jotka on ajanu kauan, ei välttämättä saannu autoonsa liikkeelle niin ettei se valunu mihinkään. Ei siinä mitään jos se ois siel pitäny edes metrin verran tilaa, mut ei pakko tulla siihen takapuskuriin kiinni. Varmaan olis nopeuttanu sen matkaa ihan hirveesti jos mun auto olis valunu sen autoon kiinni ja sitä ois pitäny rupee selvittelemään. Ei siinä hävii yhtään mitään jos siihen edellä ajavaan pitää sen metrinki väliä, päinvastoin: ei oo niin pelkoo et joku valuu etupuskuriin ja sen lisäks voi paremmin jo valmistautua valojen vaihtumiseen.

Toi ei ole kyllä hyvä tapa, jos alkaa pitämään valoissa 1-2 metrin välejä... Mietippä vähääkään vilkasliikenteisemmässä paikassa kuinka tukossa on kääntyvien kaistat, jos joka auton välissä on metri tyhjää.. On muuten kohtuullisen epämiellyttävää jättää sit oma auto sille varsinaiselle kaistalle, kun kääntyvien kaista on täynnä autoja..

Edit. ja kyllähän sitä mäkilähtöä on hyvä treenailla jossain muuallakin kuin liikenteessä, eikös vaan?
 
Kyllä mäkilähtö kannattais opetella. Jossei muuten niin käsijarrulla. Ja kannattaa myös muistaa, että taustapeili suurentaa. Eli vaikka se takana oleva olis lähelle, se ei välttämättä ole niin lähellä kuitenkaan.
 
Jos näytetään sitä vilkkua vahingossa väärään suuntaan ja ollaan väärällä kaistalla ja vaihdetaankin mieltä mihin ollaan menossa niin tehdään se sitten rauhallisesti eikä miljoonaa, kuten eräs tantta eilen Vectrallaan. Oli kääntymässä oikealle erillistä kaistaa vilkku päällä kun yht'äkkiä juuri ennen kääntymistä päättikin ettei haluakkaan kääntyä vaan leikkasi suoraan keskelle risteystä. Vauhtia oli ihan kivasti ja onneksi en ehtinyt alle kun tämä sompaili miten sattui. Vois vähän kattoa miten siellä liikenteessä heiluu. :curs:
 
Tuo välijuttu valoissa on kyllä aivan ihmeellinen, sillä kun kakkosvaiheen aikoinani muistaakseni YD:llä ajoin, niin niillä oli joku vitun "pakotie" -systeemi käytössä. Eli joka kerta kun pysähdyt valoihin, niin edellä ajavaan käskettiin jättää vähintään metri, ja miettiä valmiiksi joku "pakotie" mistä pääsee karkuun, 'jos takana tulija ei pysähdykään'. Olin alkuun vähän että wtf, onko toi ukkeli nyt tosissaan, mutta kyllähän se oli. Ei hirveän pitkälle oltu vissiin mietitty tuota systeemiä, kun joku vähänkään ruuhkaisempi aika kyseessä niin kaikki kääntyvien kaistat liikennevaloissa ihan tukossa.

Kannattaa oikeasti reenata sitä mäkilähtöä jossain, sen auton saa nimittäin ihan helposti lähtemään sillai ettei se valu milliäkään taaksepäin. Toki ei ole huomaavaista ihan sentin päähän siihen takapuskuriin kenenkään ajaa, mutta tosiaan mitään metrin välejä ei kannata jättää tai risteykset menee ihan tukkoon. Jarru pohjassa ja H I T A A S T I kytkintä pikkuhiljaa ylös, kunnes kierrokset alkaa laskea (tämän voi alkaa tekemään jo siinä vaiheessa kun huomaa risteävän tien valojen vaihtuvan keltaisiksi), jonka jälkeen sitten rauhallisesti jalka jarrulta kaasulle ja vähän antaa kierroksia lisää samalla kun nostaa hitaasti kytkimen ylös.

En nyt varsinaisesti tuohon sinun esimerkkiisi tätä kommentoi, mutta jos kuvailemassasi tilanteessa näet että joku tulee sitä vasenta kaistaa jonkun verran kovempaa ja itselläsi on vielä tilaa pysyä siinä oikealla, niin aivan turha siihen eteen silloin kiilata. Antaa sen "hurjastelijan" mennä menojaan niin välttyy siltä perseeseen lukkiutumiselta ja valojen välkyttelyltä. Sanoit kyllä ettet sitä huomannut kun kaistaa vaihdoit, mutta älä ainakaan sellaiseksi kotipoliisiksi rupea "itse en aja ylinopeutta niin ei tuonkaan tarvitse".. Kaikenlainen joustavuus joka suuntaan on aina hyvästä liikenteessä.

Turvallisia kilometrejä! :thumbs:
 
Auto pysyy jyrkässäkin mäessä helposti paikallaan pelkän kytkimen avulla. Kannattaa opetella. Pystyy erittäin helposti lähtemään mäestä kuin mäestä ilman, että auto liikkuu senttiäkään taaksepäin.
 
Eheheehe, mitäköhän noille mopoilijoille pitäis tehdä, että ne ymmärtäis edes vähän jostain liikennesäännöistä? Tänään kaks soturia derbeillään ajo 80km/h rajoituksella niillä ratsuillaan vierekkäin tukkien koko ajokaistan. Hyvä tossa neljän ruuhkassa sitten jynssätä niiden perässä, ku ei pääse mitenkään ohi. Oli pojat vissiin sen verran virittäny vehkeitään, että 55 meni auton mittariin, niin kai sitten terpin mittari näytti kaheksaakymppiä ettei tarttenu tietä antaa.
 
Onko pakko kehittää tappelu tällaisestakin asiasta? Tästähän oikeasti ei edes voi tapella, koska molemmat on väärässä ja samalla oikeassa. Shane nyt vain toi esille muutaman seikan jotka saattavat olla syynä siihen, ettei haluta kiihdytellä. Ja lisää keksii vaikka millä mitalla jos vaan haluaa. Ei ollut kyse hitaan kiihdytyksen puolustelusta. Ja esimerkit on ihan hyviä. Kukaan ei voi tietää minkä takia edellä hidastellaan. Joskus siihen on syy, suurimmassa osassa tapauksista kuitenkaan ei ole ja se vituttaa ketä tahansa.
Tappelua ei ollut tarkoitus alkaa väkisin vääntämään, mutta noi esimerkit on ihan oikeasti aivan älyttömiä. Lähestulkoon kiihdytyskaistalla kuin kiihdytyskaistalla saa keskivertoauton suunnilleen rajoituksen mukaiseen nopeuteen ilman että tavarat ja vanhukset lentää ympäri autoa. Sanottakoon nyt vielä se, että nyt en tarkoita Hämeenlinnan motarin kehä kolmosen eteläpuolisia kiihdytyskaistoja, vaan noita huomattavasti pidempiä mitä on tehty jo pitkän aikaa ja joita on suurin osa kiihdytyskaistoista.

Ja mitä tulee mäkilähtöihin, niin kaikkein paras apuväline on automaattilaatikko. Ei tarvii hämmästellä kytkimen kanssa ja veivata sitä tattia oikella kädellä kuin viimeistä päivää, senkun ajelee rauhassa menemään. ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom