Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Se, että auto kulkee yli 120 km/h ei tarkoita, että sillä ollaan rikkomassa lakia. Moni esimerkiksi haluaa käydä autollaan radalla ja tollanen rajoittimen laitto haittaa sitä toimintaa aika paljon. Tai jos haluat lähteä Saksaan, niin ajele siellä nyt sitten 120 taulussa, kun auto ei kulje kovempaa. Vai kielletäänkö samalla moottoriradat ja Saksaan matkustaminen?

No, tossa oli pari huonoa esimerkkiä, mutta muitakin löytynee. Joka tapauksessa joku rajoitin on jo järkyttävää holhoamista, pelkkää vittuilua ja ihmisten aliarvioimista.
Onhan tuolla radoilla tällä hetkelläkin tieliikenteeseen soveltumattomia ajoneuvoja eikä se ole ongelma. Itse en nyt tuota rajoitinta kannata mutta kyllähän se nyt olisi helppo tehdä sellaiseksi, että sen saa kytkettyä radalle taikka muihin laillisiin tarkoituksiin pois päältä.
 
Ei tässä muu riso kuin se että ihmisiä pitäisi muka jatkuvasti holhota. Mitä seuraavaksi, pannaan kaikille perseeseen satelliittipaikannin jotta voidaan valvoa myös sitä ettei aja kenenkään muun autolla kovaa?
Entäpä jos pannaan implantti joka sijainnin lisäksi näyttäisi henkilön ajatukset jotta näitä voitaisiin kätevästi valvoa, ettei vaan riko lakia tai aiheuta vahinkoa? Vääristä ajatuksista saisi sakkoja ja nämä voitaisiin kirjata muistiin mahdollisia myöhempiä tarkastelutarpeita varten?

Kaukaa haettuja esimerkkejä ehkä, mutta ovat täysin samalla polulla minkä ensimmäinen askel olisi nopeusrajoitinten pakolliseksi määrääminen ja mahdollinen sijainnin valvonta. Sehän on sama kuin laitettaisiin joku poliisi/virkamies seuraamaan jatkuvasti perässä, ei demokraattiseen, vapaaseen valtioon kuulu kansalaisten kyttääminen vartioiminen, voi olla että olen jonkun mielestä väärässä, mutta osana tätä vapautta on OMASTA MIELESTÄNI se ettei kansalaisten laitteistoihin asennella mitään isoveli-moodauksia "turvallisuuden nimissä."
 
Ei tällä rajoitinpelleilyllä kyllä estetä kuolinkolareita. Kyllä se 120 km/h on aikas helvetin paljon 40 km/h rajoitusalueen pihateillä ja vastaavilla. Ihmisiä kuolee sen takia, etteivät ne osaa suhteuttaa nopeuttaan olosuhteisiin. Ei näillä rajoittimilla siihen pystytä vaikuttamaan.
Tää on kyllä totta. Toihan ehkäisee ylinopeuksia ainoastaan moottoritiellä, ja nehän on tunnetusti sieltä turvallisimmasta päästä vaikka nopeudet on reiluhkoja.

Onhan tuolla radoilla tällä hetkelläkin tieliikenteeseen soveltumattomia ajoneuvoja eikä se ole ongelma.
Juu, mutta tieliikenteen ja rata-ajon yhdistäminen olisi ton jälkeen vieläkin hankalampaa. Ja joku radalle pois kytkettävä olisi sama kuin vapaehtoinen rajoitin. Sen saa liikenteessä joko pitää päällä tai ottaa pois. Jos sen voi radalla sammuttaa, onnistuu se varmaan liikenteessäkin.

No, itse uskon kyllä siihen että mitään rajoittimia ei ole tulossa. Koko idea on todella huono, eikä paranna kenenkään turvallisuutta.
 
Juu, mutta tieliikenteen ja rata-ajon yhdistäminen olisi ton jälkeen vieläkin hankalampaa. Ja joku radalle pois kytkettävä olisi sama kuin vapaehtoinen rajoitin. Sen saa liikenteessä joko pitää päällä tai ottaa pois. Jos sen voi radalla sammuttaa, onnistuu se varmaan liikenteessäkin.

No, itse uskon kyllä siihen että mitään rajoittimia ei ole tulossa. Koko idea on todella huono, eikä paranna kenenkään turvallisuutta.
Juu, tuskimpa on tulossa. Ja mitä itse rajoittimeen tulee niin jos se on ihmisen tekemä niin kyllä sen saa pois(tettua) kytkettyä mutta siihen pitäisi vain suunnitella jokin "kikka", että sitä ei tieliikenteessä kytkettäisi pois. Esim. vitunmoiset sakot. Tietenkin niidenkin tulee olla suhteessa rikkomukseen joten pitäisi kehittää jokin muu tapa. Ensimmäisenä tuleekin täällä Suomen "veroparatiisissa" mieleen, että jos kerran hirvän kokoisia sakkoja ei oikein voida käyttää niin lyödään saatanalliset veroseuraamukset samoin kuin esim. silloin kun ajaa toisen nimissä olevaa ulkomaille rekisteröityä autoa tai kun ajaa valopetroolilla tms. (mikä se nyt on mikä noissa dieseleissä toimii). Vielä enemmän saadaan kiusaa aiheutettua sillä, että jos jää kiinni ilman tuollaista rajoitinta niin auto ei olisikaan enää "tyypihyväksytty" tms. ja rekisteriin saadakseen on hankittava todistukset VTT:ltä. Ja tällöinhän mikään yleinen todistus vastaavasta ajoneuvosta ei kelpaisi vaan olisi "tyypitettävä" se samainen auto. Kyllä näitä "byrokraattisia" keinoja lyötyy, varsinkin kun pistetään jokin työryhmä vielä niitä keksimään.
 
- Vitun ihmiset ketkä vetää motarilla 120km/h rajotuksella 80, jollette uskalla kovempaa ajaa niin painukaa helvettiin motarilta, teidän takia tulee vaara tilanteita.

- Te motoristit ketkä ei osaa ottaa sitä VILKKUA POIS PÄÄLTÄ KUN OOTTE KÄÄNTYNYT niin opetelkaa se taito uusiksi, ei se saatanan nyt niin vaikeeta voi olla, turha selittää se unohtuu, jos sen osaa laittaa päälle niin kyllä sen myös silloin osaa sammuttaa, on se niin vitun kiva ajaa perässä kun edellä menee motoristi kenen vilkku koko ajan vilkuttaa oikealle, saa arpoa, että millon se oikee kääntyy.

- Kiihdytyskaistan hidastelijat, SAATANA ONKO VAIKEETA PAINAA SITÄ KAASUA!!!! on se mahtavaa koittaa liittyä liikenteeseen kun edellä menee auto 50 ja pitäis sinne 100 alueelle koittaa liittyä kun saatana ette osata painaa kaasua!

helpotti taas....
 
Kiihdytyskaistan hidastelijat, SAATANA ONKO VAIKEETA PAINAA SITÄ KAASUA!!!! on se mahtavaa koittaa liittyä liikenteeseen kun edellä menee auto 50 ja pitäis sinne 100 alueelle koittaa liittyä kun saatana ette osata painaa kaasua!helpotti taas....
Joo nuo kiihdytyskaistan hidastelijat pitäs oikeesti kurittaa jossai kunnolla!
Tässä yks päivä sattu tommonen apina eteen kun olin kuorma-autolla liikenteessä. Niin hitaasti kiihtyvää henkilöautoa ei voi olla että se kiihtyisi kuorma-autoa hitaammin, siisti oli sit 50 lasissa liittyä sinne tielle.
 
Yksi syy siihen, miksi joku ei halua kiihdyttää niin että joka vaihteella käydään punarajalla, voi olla se että kyydissä on pieni lapsi tai eläin joka vasta totuttelee autossa matkustamiseen ja pelkää kovia kiihdytyksiä ja kovia kaarrenopeuksia. Kuvittelisin että sama voi päteä toisaalta vanhoihinkin ihmisiin. Vaikka auto ja kuski pystyisikin ajamaan vaikka moottoritien liittymän mutkat 120 lasissa, niin matkustajan takia voi joutua ajamaan huomattavan hiljaa.
 
Tai jos haluat lähteä Saksaan, niin ajele siellä nyt sitten 120 taulussa, kun auto ei kulje kovempaa. Vai kielletäänkö samalla moottoriradat ja Saksaan matkustaminen?

Lehdestä lueskelin,että laki toteutuessaan ei koskisi vaan Suomea vaan kaikkia EU:n maita-->yritetään yhtenäistää eri euroopan maiden nopeusrajoituksia..
 
Nää on taas näitä ihan samoja juttuja ku moottoripyörän eturekisterikilpi. Eräs poliitikko sitäkin ajoi aika kovasti. Ei ehkä kannata kovin tosissaan ottaa, koska tuskin tulee ihan lähivuosina toteutumaan. Se on sitten eri asia, jos uusien autojen huippunopeutta pudotetaan vaikka johonkin 170km/h erilaisilla vaihteistoilla, mutta tuskin noita rajoittimia ihan hetkeen putkahtelee.
 
Yksi syy siihen, miksi joku ei halua kiihdyttää niin että joka vaihteella käydään punarajalla, voi olla se että kyydissä on pieni lapsi tai eläin joka vasta totuttelee autossa matkustamiseen ja pelkää kovia kiihdytyksiä ja kovia kaarrenopeuksia. Kuvittelisin että sama voi päteä toisaalta vanhoihinkin ihmisiin. Vaikka auto ja kuski pystyisikin ajamaan vaikka moottoritien liittymän mutkat 120 lasissa, niin matkustajan takia voi joutua ajamaan huomattavan hiljaa.
Ei kai nyt sentään joka toinen autoilija kuljeta mukanaan autoon tottumatonta lasta/eläintä tai ole seniili patu? Varmaankin puolet niistä motarille liittymisistä kun edessä ajaa henkilöauto joutuu tolla mun neljäsataatonnia sahatulla kuorma-auton romullakin kiihdyttämään alle puolella kaasulla, kun se edellä ajava roikkuu etupuskurissa kiinni. Kiihdytyskaistojen päihin saisi ihan oikeasti alkaa asentamaan valvontakameroita, jos ajaa siinä liian hiljaa niin lappu kotiin liikenteen vaarantamisesta. Loppuis se ihmettely.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
- Te motoristit ketkä ei osaa ottaa sitä VILKKUA POIS PÄÄLTÄ KUN OOTTE KÄÄNTYNYT niin opetelkaa se taito uusiksi, ei se saatanan nyt niin vaikeeta voi olla, turha selittää se unohtuu, jos sen osaa laittaa päälle niin kyllä sen myös silloin osaa sammuttaa, on se niin vitun kiva ajaa perässä kun edellä menee motoristi kenen vilkku koko ajan vilkuttaa oikealle, saa arpoa, että millon se oikee kääntyy.
Itsellä tullu oikein pakko-oire tuosta vilkkunapin painelusta (jolloin vilkku menee pyörässä siis pois päältä) ja sitä tulee ajellessa paineltua "jokunen" kerta ihan turhaakin. :D Kerran itsekin kotilolla painoin kolmion takaa eteen (50 alueella) kun pyörä vilkutti samaan suuntaan mistä olin tulossa ja vieläpä vähän näytti himmailevan ennen risteystä, mutta ei sitten ollutkaan kääntymässä. No onneksi oli kaveri hereillä ja kerkesi vetää liinat kii, kun "puusilmä autoilija" törttöili. Aika skeptisesti tulee nykyisin etenkin pyörän selässä noihin vilkuttelijoihin suhtauduttua, eikä siihen pelkkään vilkkuun pitäisi todellakaan luottaa.

- Kiihdytyskaistan hidastelijat, SAATANA ONKO VAIKEETA PAINAA SITÄ KAASUA!!!! on se mahtavaa koittaa liittyä liikenteeseen kun edellä menee auto 50 ja pitäis sinne 100 alueelle koittaa liittyä kun saatana ette osata painaa kaasua!

helpotti taas....
Tieliikennelaki on vaan jotenkin niin ihmeellinen. Vedät tyhjällä tienpätkällä jossain maaseudulla 80-alueella 120km/h, aiheuttaen näin "abstraktia vaaraa" ja joudut suurinpiirtein vankilaan. Mutta sitten kun joku oikeasti aiheuttaa vaaraa esim. juuri tuollaisella 50 köröttelyllä motarin kiihdytyskaistalla ja sitten tyrkkäämällä sinne liikenteen sekaan 70km/h nopeuserolla, tai työntämällä kolmion takaa eteen "kun ei huomannut" niin siitä seuraa sitten korkeintaan varotus, yleensä ei sitäkään. Noihin voisi ihan oikeasti alkaa puuttumaan, auton kanssakin vituttaa jos on paljon liikennettä motarilla ja kiihdytyskaistan tukkii joku köröttelijä, mutta voin vain kuvitella miltä jostain 50t rekan kuljettajasta sitten tuntuu yrittää sinne liikenteen sekaan päästä. :rolleyes:

Jos ei uskalla/osaa ajaa motarilla oikein, niin luulisi että oma järkikin sitten kehottaisi niistä pysymään kaukana.


Edit: Pistetääs nyt ihan omakin vitutuksen aihe. Mainittukin täällä jo miljoonaan kertaan, mutta sen verta rankasti vituttaa tämä että hyvä mainita tasaisin väliajoin. Eli edessä ajaa auto "mittarinopeutta" tai alle (~10km/h alinopeutta siis). Lähdet sopivassa paikkaa ohi, ja mitäs helvettiä, vieressä oleva auto lähtee samalla kiihtymään. :) Pyörän kanssa tuo nyt ei mitään haittaa, saapahan "hyvän" syyn vähän kahvaa kääntää, mutta auton kanssa on pari kertaa pulssi muutamalla pykälällä tuon johdosta noussut. Joku kerta vielä lähden perään ja kysyn, että mitä vittua oikeesti meinaat.
 
Yksi syy siihen, miksi joku ei halua kiihdyttää niin että joka vaihteella käydään punarajalla, voi olla se että kyydissä on pieni lapsi tai eläin joka vasta totuttelee autossa matkustamiseen ja pelkää kovia kiihdytyksiä ja kovia kaarrenopeuksia. Kuvittelisin että sama voi päteä toisaalta vanhoihinkin ihmisiin. Vaikka auto ja kuski pystyisikin ajamaan vaikka moottoritien liittymän mutkat 120 lasissa, niin matkustajan takia voi joutua ajamaan huomattavan hiljaa.
Jos noin joillain on niin sillon ei ees kannata sinne motarille lähtä ajamaa, ajelkoot muita tietä pitkin.

Itsellä tullu oikein pakko-oire tuosta vilkkunapin painelusta (jolloin vilkku menee pyörässä siis pois päältä) ja sitä tulee ajellessa paineltua "jokunen" kerta ihan turhaakin.
Jeap, noin vois ne kaikki tehä, en mie siihen vilkkuun 110% luota mut kyl toi nakertaa kun vilkku koko ajan päällä ja sit himmaillaan risteykseen mutta kas kummaa kun ei käännytäkkää, sit saa arpoa perässä et millo kääntyy.
 
Lehdestä lueskelin,että laki toteutuessaan ei koskisi vaan Suomea vaan kaikkia EU:n maita-->yritetään yhtenäistää eri euroopan maiden nopeusrajoituksia..
:hyper:

Senhän mä haluan nähdä, kun saksalaiset luopuu vapaista rajoituksistaan...
Ellei niille sitten myönnetä niitä kansallisia erivapauksia, vaimitänenytoli.

Onkos kukaan muu ehtinyt huomaamaan miten vittumaisesti virolaiset katumaasturit liikkuvat teillämme?
Yhtenä aamuna meinasin kahteen eri kertaan jäädä noiden mulkkujen alle, kun näyttää se vilkunkäyttö ja peiliin katsominen olevan niin ylivoimaisen hankalaa.
 
Tieliikennelaki on vaan jotenkin niin ihmeellinen. Vedät tyhjällä tienpätkällä jossain maaseudulla 80-alueella 120km/h, aiheuttaen näin "abstraktia vaaraa" ja joudut suurinpiirtein vankilaan.


Entäs kun sieltä sivutieltä on tulossa auto eteesi, joka olettaa että ajat sitä sallittua 80km/h? No, se sivutielltä tuleva katsoo että tohon väliin ehtii ihan hyvin. Ja kun juuri kun hän saa autonsa käännettyä tielle, niin eikö sieltä joku perkele tullutkin 120km/h ja ajaa suoraan perseeseen...

Ja varsinkin kun nuo maaseudun tyhjät tienpätkät sattuvat olemaan aika mutkaisia, niin se sivutieltä tulevan on aika vaikea arvioida että millaisella nopeudella se kaahari sieltä mutkan takaa on tälläkertaa tulossa.
 
Jos noin joillain on niin sillon ei ees kannata sinne motarille lähtä ajamaa, ajelkoot muita tietä pitkin.
Eiköhän niitä tuunattuja karvanoppabemareita ja työsuhdevolvoja liiku muillakin teillä, ei koske pelkästään moottoriteitä. Kiire on aina joka tapauksessa.

Tosin nämä nyhveröt ei sitten maanteillä pääse ohitse kilometrin suorillakaan, pitää vaan roikkua takapuskurissa kiinni kun on "kiire".
Itse puhuin esimerkinomaisesti moottoriteiden liittymien / luiskojen mutkista, en varsinaisesti moottoritiellä ajamisesta ollenkaan. Ja edellä mainitsemani asia oli vain yksi mahdollinen syy, tuskin koskee kovin suurta osaa "hidastelijoista".
 
Entäs kun sieltä sivutieltä on tulossa auto eteesi, joka olettaa että ajat sitä sallittua 80km/h? No, se sivutielltä tuleva katsoo että tohon väliin ehtii ihan hyvin. Ja kun juuri kun hän saa autonsa käännettyä tielle, niin eikö sieltä joku perkele tullutkin 120km/h ja ajaa suoraan perseeseen...

Ja varsinkin kun nuo maaseudun tyhjät tienpätkät sattuvat olemaan aika mutkaisia, niin se sivutieltä tulevan on aika vaikea arvioida että millaisella nopeudella se kaahari sieltä mutkan takaa on tälläkertaa tulossa.
puhumattakaan että kuinka paljon nopeammin se 120km/h kulkee matkan totaalisesta katveesta auton/traktorin kylkeen vs 80km/h... välillä oikeasti tuntuu että 80 tiellä ajaa todellista nopeutta 70km/h tiukasta mutkasta että ongelmia tulee varmasti jos joku ponkaisee mutkan takana valtralla pellolta tielle. saati mummeli sotkee fillarilla piennarta ja toinen auto tulee vastaan samaan aikaan...
 
No kylläpä taas huonosti asiani ilmaisin.. Tuolla "tyhjällä tienpätkällä jossain maaseudulla" tarkoitin siis jotain suoraa, peltojen reunustamaa tietä, josta on näkyvyys joka suuntaan (myös niille sivuteille) ettei siinä pysty käytännössä mikään muu tienkäyttäjä yllättämään. Paitsi kerran 100 vuodessa paikalle osuva poliisi mikä tuollaisesta veisi automaattisesti kortin pois. Kolmion takaa ollaan tultu tänäkin kesänä jo aivan liian monta kertaa eteen (vaikken olisi "kaahannutkaan"), enkä luota tippaankaan siihen ettei se kolmion takana väijyvä puusilmä siellä korollassaan sitä taas tekisi. Ja ne traktorit kääntyvät joka kerta vasemmalle kun lähdet ohi, tai jos vastaan tulevat niin sieltä hyökkää takaa pimeään mutkaan joku munanjatke-katumaasturi ohi.
 
No kylläpä taas huonosti asiani ilmaisin.

Et nyt ymmärrä, että kaikkea mitä täällä sanot, voidaan vääntää siihen muotoon että sitä käytetään sinua vastaan. Sano niin, ne sanoo näin. Sano näin, ne sanoo niin :D Liikenne on vielä sellainen aihe että jengi lämpenee jo pelkästään siitä puhuttaessa.
 
olen täällä ennenkin sanonut ja sanon uudelleenkin: miten voi olla niin vitun vaikeeta lähtee liikennevaloista sillai jouhevasti?????
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom