Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
TURVAVÄLI!

Mikä helvetti siinä oikeasti on niin vaikeaa? Autolla liikkuessakin nuo hanurinrassaajat vituttaa, mutta pyörän selässä se vitutus vielä potenssiin kymmenen. Sama pätee jos auton ratista näen jonkun "hiillostavan" moottoripyörää. Eikö sitä tosiaan osa autoilijoista ymmärrä, miten kusipäistä ja ennenkaikkea hengenvaarallista tuollainen takarenkaassa roikkuminen on? Ei tuollaista montaa minuuttia jaksa / kannata katsella, vaan tilanteesta ja v-käyrästä riippuen sitten joko näyttänyt ystävällisesti että voitko siirtyä hieman kauemmas, pysähtynyt seuraavalle bussipysäkille tai vääntänyt vähän kahvasta. Onko se niin vaikea kuvitella tilannetta, että siihen mp:n eteen tulee joku este / tekninen vika / tms, jolloin seuraavaksi tuleekin 1,5tonnia ruostunutta paskavolvoa niskaan motoristille. Joku kerta vielä virittelen jostain vanhasta auton pissipojasta taaksepäin lentävän jarruneste/maalinpoistoainesuihkun, jolloin nappia painamalla tulee siitä 5m takarenkaasta ajavan kotilon maalipinnasta vähän eri näköinen.. :) Tai sitten tasku saattaa "vahingoissa" jäädä auki ja taskuun sellaisia kuorma-autoon sopivia pultteja/muttereita.
 
Mua vituttaa kun KAIKKI ryssät ajavat keskiviivan tuntumassa leveäkaistatiellä, pysyisivät nyt saatana siellä oikealla, tai Pietarissa!
 
Itellä ei oo koskaan moottoripyörää ollu, mutta onko niissä jotain tyhjäkäynti ongelmia vai onko puolet kuskeista pakko-oireisia oikean käden ranteesta.. Muutama päivä sitte istuskelin parvekkeella ja kattelin kun tien toisella puolella huoltsikan pihassa motoristi täytti renkaita. Senkin projektin aikana ainakin 3-4 kertaa piti käydä kääntämässä kahvaa:D Sama kun liikennevaloissa pitää veivata sen oikean käden kanssa koko ajan:D
 
Mopopojat tuntuu kans harrastavan tuota että aina pysähdyksissä pitää kaasutella sitä kisakireetä terpiä. Mopoista tulikin mieleen että miks ne ajaa nykyään kuin vammaset, ohitellaan risteyksissä, ajellaan missä sattuu yms.. Vai onko ne aina olleet tommosia?
 
vaajakosken liikenneympyrä kerran puolessa vuodessa.

tänään olisi kolahtanut jos en olisi ollut hereillä. itse tulin vaajakosken keskustasta ja menin helsingin suuntaan, paskapää (merkattu ruskealla) ajeli taas vähän omia reittejään
attachment.php


viimeksi talvella edellä ajava joutui tekemään samanlaisen paniikkijarrutuksen samanlaisesta tilanteest, onneksi kummassakaan tapauksessa ei ollut kauheasti liikennettä, muuten olisi kolissut.

vitun idiootit, se ei ole mitään rakettitiedettä. ainoat vaatimukset ovat että ennen ympyrään ajoa
a) tiedät mihin olet menossa
b) osaat katsoa opasteet ja ryhmittäytyä oikein.

ja se ympyrä oikeasti toimii, eipä ole pelti enää uudistuksen jälkeen ainakaan entiseen malliin rytissyt... eli siitä turha nillittää.
 

Liitteet

  • vaajakosken_kiertoliittyma.webp
    vaajakosken_kiertoliittyma.webp
    18,4 KB · Katsottu: 1 188
^Tuon liikenneympyryän on suunnitellut idiootti, tai paremminkin perusinsinööri. Jos pitää tuon näköisiä opasteita tehdä Suomessa, niin tietää että jotain on mennyt jo vituiksi. Omasta mielestäni aivan liian sekava (vielä ottaen huomioon sijainnin ja liikkennemäärät) ja on aina vituttanut ajaa tuosta. Ei siinä että itse jotenkin arvot miten pitää ajaa, mutta miten tuon suunnittelija on kuvitellut, että se 80 vee pappa matkalla maitokauppaan osaa tuosta ajaa.
 
^Tuon liikenneympyryän on suunnitellut idiootti, tai paremminkin perusinsinööri. Jos pitää tuon näköisiä opasteita tehdä Suomessa, niin tietää että jotain on mennyt jo vituiksi. Omasta mielestäni aivan liian sekava (vielä ottaen huomioon sijainnin ja liikkennemäärät) ja on aina vituttanut ajaa tuosta. Ei siinä että itse jotenkin arvot miten pitää ajaa, mutta miten tuon suunnittelija on kuvitellut, että se 80 vee pappa matkalla maitokauppaan osaa tuosta ajaa.


Näinpä ja kun mun käsityksen mukaan tuotakin liikenneympyrää muutetaan joka toinen vuosi toisenlaiseksi niin voi olla, ettei ole maailman helpoimpia ajettavia.
 
^Tuon liikenneympyryän on suunnitellut idiootti, tai paremminkin perusinsinööri. Jos pitää tuon näköisiä opasteita tehdä Suomessa, niin tietää että jotain on mennyt jo vituiksi. Omasta mielestäni aivan liian sekava (vielä ottaen huomioon sijainnin ja liikkennemäärät) ja on aina vituttanut ajaa tuosta. Ei siinä että itse jotenkin arvot miten pitää ajaa, mutta miten tuon suunnittelija on kuvitellut, että se 80 vee pappa matkalla maitokauppaan osaa tuosta ajaa.
niin, lähtötilanne oli kaksikaistainen ympyrä jossa joka väliin oli 2 luiskaa. mitäs luulet verrattuna tuohon että miten siinä ajettiin? ihan päin vittua koska se (jatkuu seuraavan quoten jälkeen)

e: eli siis kaksikaistainen kiertoliittymä mikälie.
Näinpä ja kun mun käsityksen mukaan tuotakin liikenneympyrää muutetaan joka toinen vuosi toisenlaiseksi niin voi olla, ettei ole maailman helpoimpia ajettavia.
(jatkuu) ensiksi muutettiin yksikaistaiseksi koska kolareita sattui ihan vitusti. jonka jälkeen nyt suunniteltiin uusiksi ja toimii miljoona kertaa paremmin kuin kumpikaan aikaisempi.

kertokaahan että kuinka vitun vaikeita noi liikennemerkit tuossa kyltissä on?!?! kannattaiskohan ajatella ajokortista luopumista jos nuo tuntuu monimutkaisilta? jos tuon vertaa ei järki pelaa liikenteessä, ehkä olisi ihan kaikille parasta että tyytyisi jalkoihinsa tai julkisiin tai taksin etupenkkiin... oikeastaan parempaakaan systeemiä vaikea rakentaa koska loppuu tila kesken joka suunnasta.


pakko olla kesälomien takia tuo, nimittäin sama kaistarikko tapahtui kotiinpäin mennessä. kaveri ajoi kaistalla jossa pitäisi poistua ekasta liittymästä (vaajakosken keskusta -> motari) ja ite ajoin sisempää kaistaa voittaakseni puoli sekuntia. taas liinat kiinni kun vitun homo ajoikin ohi oman liittymänsä.
 
Mua vituttaa kun KAIKKI ryssät ajavat keskiviivan tuntumassa leveäkaistatiellä, pysyisivät nyt saatana siellä oikealla, tai Pietarissa!
Tunnen yhden poliisin, tai itse asiassa otan parhaillaan keittoa sen kanssa. Sen kerto, et kerran sen partiokaveri oli just ton takia pysäyttänyt jonku ryssän. Paperit päin helvettiä ja muutenkin jätkä oli ollu todella arveluttava. Tää poliisi oli heittänyt sille huonolla enklannilla: St Petersburg- go and NEVER come back. Mahtoiko noudattaa miehen neuvoa???
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tunnen yhden poliisin, tai itse asiassa otan parhaillaan keittoa sen kanssa. Sen kerto, et kerran sen partiokaveri oli just ton takia pysäyttänyt jonku ryssän. Paperit päin helvettiä ja muutenkin jätkä oli ollu todella arveluttava. Tää poliisi oli heittänyt sille huonolla enklannilla: St Petersburg- go and NEVER come back. Mahtoiko noudattaa miehen neuvoa???

Mahtaa olla tylsää seuraa ku pitää netissä roikkua samalla.. :rolleyes:
 
mopoilijat moottoriliikennetiellä, jos pakkislaiset ovat koskaan ajelleet Lahdentietä pitkin niin tietävät millainen perseensilmä se leveydeltään on. Ängetään mukaan yksi teiniäpärä mopoineen jota joudutaan jatkuvasti ohittelemaan niin ei ole vaaratilanne kaukana.
Hyvä Kangasalan nuoriso taas, ei ole ensimmäinen kerta kun tekisi mieli piestä ne nulikat sähköjohdonpätkällä siihen kuntoon että lakkaisivat sätkimästä ja kirkumasta.

Toinen on ne vitun pakettiautoilla nussivat idiootit jotka ajavat 100 alueella sen 80 (ei ollut lätkää takakontissa) ja sitten 80 alueella yllättäen miehistyvät ja ajavat sataa
 
Taisi aamulehden etusivulla lukea jotain kaavaillusta japanilais-tyylisestä pakollisesta rajoittimesta kaikkiin moottoriajoneuvoihin, eli sen jälkeen ei kukaan ajaisi 120kmh nopeampaa.
On tämä kyllä perseestä, valvotaan, rajoitetaan, vahdataan ja kytätään kuin mitäkin rikollista sen takia että joku teini ajaa bemarinsa puun kylkeen tai motoristi kaahaa itsensä hengiltä.
Ajetaan sitten kaikki Aygoilla ja täytetään poliisille lappu että "anon lupaa ajaa autollani ruokaostoksille tietä nro.2045 kääntyen 5km päästä vasemmalle tielle nro.2954 matkani tapahtuu maanantaina 14.5.2011 klo. 11.00-12.30, täten hakemukseni oikeaksi ja vilpittömäksi todistavat naapurini Eino Kuranen ja työtoverini Mikael Lotinapelto, Tampereella 5.5.2011"
En meinaan yhtään ihmettelisi vaikka tämä valvontavouhotus menisi siihen että liikkumiseen tarvittaisiin poliisilaitoksen lupa.

Että ajetaan kaikki vain Aygoilla 40kmh ja luvan kanssa poliisin valvonnassa ettei vaan käy vahinkoa.
 
Taisi aamulehden etusivulla lukea jotain kaavaillusta japanilais-tyylisestä pakollisesta rajoittimesta kaikkiin moottoriajoneuvoihin, eli sen jälkeen ei kukaan ajaisi 120kmh nopeampaa.
On tämä kyllä perseestä, valvotaan, rajoitetaan, vahdataan ja kytätään kuin mitäkin rikollista sen takia että joku teini ajaa bemarinsa puun kylkeen tai motoristi kaahaa itsensä hengiltä.
Ajetaan sitten kaikki Aygoilla ja täytetään poliisille lappu että "anon lupaa ajaa autollani ruokaostoksille tietä nro.2045 kääntyen 5km päästä vasemmalle tielle nro.2954 matkani tapahtuu maanantaina 14.5.2011 klo. 11.00-12.30, täten hakemukseni oikeaksi ja vilpittömäksi todistavat naapurini Eino Kuranen ja työtoverini Mikael Lotinapelto, Tampereella 5.5.2011"
En meinaan yhtään ihmettelisi vaikka tämä valvontavouhotus menisi siihen että liikkumiseen tarvittaisiin poliisilaitoksen lupa.

Että ajetaan kaikki vain Aygoilla 40kmh ja luvan kanssa poliisin valvonnassa ettei vaan käy vahinkoa.

Voi pojat, vitun hyvää tekstiä!:lol2:
Näinhän siinä valitettavasti tulee käymään...

No jos autoihin tulee rajoittimet, niin porukkahan rupeaa samantien repimään niitä pois (itse ainakin rupeaisin) ja tilanne menisi samaan kuin mopojen kanssa. Rupeaisiko poliisi sitten pitämään mopo/AUTO ratsioita joissa ne kokeilis kulkeeko auto/mopo yli sallitun vai ei :lol2:
 
niin, lähtötilanne oli kaksikaistainen ympyrä jossa joka väliin oli 2 luiskaa. mitäs luulet verrattuna tuohon että miten siinä ajettiin? ihan päin vittua koska se (jatkuu seuraavan quoten jälkeen)

e: eli siis kaksikaistainen kiertoliittymä mikälie.

(jatkuu) ensiksi muutettiin yksikaistaiseksi koska kolareita sattui ihan vitusti. jonka jälkeen nyt suunniteltiin uusiksi ja toimii miljoona kertaa paremmin kuin kumpikaan aikaisempi.

kertokaahan että kuinka vitun vaikeita noi liikennemerkit tuossa kyltissä on?!?! kannattaiskohan ajatella ajokortista luopumista jos nuo tuntuu monimutkaisilta? jos tuon vertaa ei järki pelaa liikenteessä, ehkä olisi ihan kaikille parasta että tyytyisi jalkoihinsa tai julkisiin tai taksin etupenkkiin... oikeastaan parempaakaan systeemiä vaikea rakentaa koska loppuu tila kesken joka suunnasta.


pakko olla kesälomien takia tuo, nimittäin sama kaistarikko tapahtui kotiinpäin mennessä. kaveri ajoi kaistalla jossa pitäisi poistua ekasta liittymästä (vaajakosken keskusta -> motari) ja ite ajoin sisempää kaistaa voittaakseni puoli sekuntia. taas liinat kiinni kun vitun homo ajoikin ohi oman liittymänsä.

Sähän jo vastasit omaan kysymykseesi. Ne opasteet on suurimmalle osalle liian vaikeita. Edelleenkin siellä ajelee muitakin kun sinä ja näin se asia tulee olemaan. Tämä asia kannattaa sisäistää, mitä tuon suunnittelija ei ole tehnyt. Eikä siinä silloin auta vaikka itse osaat ajaa oikein, jos muut sooloilee mitä sitten kiroat. Kuten jo sanoin, ihmettelen edelleen miten tuollaiseen paikkaan on pitänyt rakentaa tuollainen opastehelvetti ja ihme viritys. Liikennemäärät ei ole lähellekkään vastaavia kuin jossain pääkaupunkiseudulla. Ymmärtäisin jotenkin tuollaisen jossain Mannerheimintien työmaalla.
 
Taisi aamulehden etusivulla lukea jotain kaavaillusta japanilais-tyylisestä pakollisesta rajoittimesta kaikkiin moottoriajoneuvoihin, eli sen jälkeen ei kukaan ajaisi 120kmh nopeampaa.
On tämä kyllä perseestä, valvotaan, rajoitetaan, vahdataan ja kytätään kuin mitäkin rikollista sen takia että joku teini ajaa bemarinsa puun kylkeen tai motoristi kaahaa itsensä hengiltä.
Ajetaan sitten kaikki Aygoilla ja täytetään poliisille lappu että "anon lupaa ajaa autollani ruokaostoksille tietä nro.2045 kääntyen 5km päästä vasemmalle tielle nro.2954 matkani tapahtuu maanantaina 14.5.2011 klo. 11.00-12.30, täten hakemukseni oikeaksi ja vilpittömäksi todistavat naapurini Eino Kuranen ja työtoverini Mikael Lotinapelto, Tampereella 5.5.2011"
En meinaan yhtään ihmettelisi vaikka tämä valvontavouhotus menisi siihen että liikkumiseen tarvittaisiin poliisilaitoksen lupa.

Että ajetaan kaikki vain Aygoilla 40kmh ja luvan kanssa poliisin valvonnassa ettei vaan käy vahinkoa.
Mua kyllä vähän ihmetyttää tällainen asenne, että sulla ja muillakin olisi muka oikeus rikkoa lakia liikenteessä. En mäkään nyt pidä järkevänä, jos rajoittimet asetettaisiin 120km:in tunnissa, mutta esim. joku 140 alkaa jo olla sellainen nopeus, jota edes suunnilleen lain mukaisessa ajossa ei missään tapauksessa tarvitse ylittää, ei edes ohituksissa. Niin miksi sitä rajoitinta ei sitten voisi laittaa pakolliseksi? Se ei millään tavalla haittaisi lain mukaista ajamista, vaan ainoastaan estäisi törkeimpiä ylinopeuksia.

Eli siis, miksi ihmiset kokee sen jotenkin perusoikeuksien loukkaamisena, jos estetään rikkomasta lakia?

Sekään ei ole mikään perustelu, että ihmiset sitten repisivät ne rajoittimet pois. Tuota asiaa voi ihan hyvin valvoa katsastuksissa + pistokokein liikenteessä, normaalin ajoneuvojen lainmukaisuuden valvonnan yhteydessä.
 
Eli siis, miksi ihmiset kokee sen jotenkin perusoikeuksien loukkaamisena, jos estetään rikkomasta lakia?
Se, että auto kulkee yli 120 km/h ei tarkoita, että sillä ollaan rikkomassa lakia. Moni esimerkiksi haluaa käydä autollaan radalla ja tollanen rajoittimen laitto haittaa sitä toimintaa aika paljon. Tai jos haluat lähteä Saksaan, niin ajele siellä nyt sitten 120 taulussa, kun auto ei kulje kovempaa. Vai kielletäänkö samalla moottoriradat ja Saksaan matkustaminen?

No, tossa oli pari huonoa esimerkkiä, mutta muitakin löytynee. Joka tapauksessa joku rajoitin on jo järkyttävää holhoamista, pelkkää vittuilua ja ihmisten aliarvioimista.
 
Tuo ulkomaille matkustus on kyllä ihan hyvä pointti. Eli ehkä niitä rajoittimia ei tosiaan kannata Suomessa säätää pakollisiksi niin kauan kuin esim. muualla EU:ssa saa ajella kovempaa.
 
Ei tällä rajoitinpelleilyllä kyllä estetä kuolinkolareita. Kyllä se 120 km/h on aikas helvetin paljon 40 km/h rajoitusalueen pihateillä ja vastaavilla. Ihmisiä kuolee sen takia, etteivät ne osaa suhteuttaa nopeuttaan olosuhteisiin. Ei näillä rajoittimilla siihen pystytä vaikuttamaan.
 
Ei tällä rajoitinpelleilyllä kyllä estetä kuolinkolareita. Kyllä se 120 km/h on aikas helvetin paljon 40 km/h rajoitusalueen pihateillä ja vastaavilla. Ihmisiä kuolee sen takia, etteivät ne osaa suhteuttaa nopeuttaan olosuhteisiin. Ei näillä rajoittimilla siihen pystytä vaikuttamaan.
[jeesus]Sitä varten kaikkiin autoihin pitää asentaa paikantimet ja autojen nopeusrajoittimet säätyvät satelliitin välityksellä sen mukaan, minkä nopeusrajoituksen tiellä kulkevat. Lisäksi tällä voidaan valvoa retrospektissä ylinopeuksia; Kuukauden päätteeksi tarkistetaan jokaisen auton ajohistoria ja nopeudet, jotta voidaan sakottaa niitä, ketkä saattavat olla onnistuneet kiertämään nopeusrajoittimen.[/jeesus]

:jahas:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom