Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Se oli suunnattu kaikille jotka kuuntelevat mielummin milloin mitäkin. Kaikka äänet ovat varmasti jonkun mielestä raivostuttavia kun ne ovat tarpeeksi kovia. Joku voi tykätä soittaa musiikkia kovalla, toisen mielestä se voi häiritä oli se kuinka hyvää musiikkia tahansa. Siis pointtina oli se, että noiden räpättimien ym. kanssa pitäisi ottaa myös muut huomioon, eikä viritellä autoonsa, mopoonsa, stereoihin liian kovia ääniä.
Siinä olet oikeassa.

Se oli suunnattu kaikille jotka kuuntelevat mielummin milloin mitäkin. Kaikka äänet ovat varmasti jonkun mielestä raivostuttavia kun ne ovat tarpeeksi kovia. Joku voi tykätä soittaa musiikkia kovalla, toisen mielestä se voi häiritä oli se kuinka hyvää musiikkia tahansa. Siis pointtina oli se, että noiden räpättimien ym. kanssa pitäisi ottaa myös muut huomioon, eikä viritellä autoonsa, mopoonsa, stereoihin liian kovia ääniä.

tämä itkupotkuraivari tuli taas yllättävältä taholta.

Noh, liikenne nyt sattuu olemaan täynnä vittumaisia asioita. Mikä se sitten on kenellekkin.
Oli se sitten poliisit, rekat jotka viskoo kiviä ikkunoihin, hidastelijat, paskat parkkeeraukset, kovaääniset autot jne.
Elämä on, ei auta kuin sopeutua.provohan tuo taas vaihteeks sieltä tuli mutta valittaminen kovista äänistä ja vertaaminen niitä tyyliin hävittäjän ääniin on sitä perus mummojen (ja muiden samanmielisten) ja kukkahattujen arkipäiväistä narinaa. Valitetaan koska voidaan. Se että itse ei osaa nauttia autoilusta / moottoripyöräilystä ei pitäisi tarkoittaa automaattisesti sitä että muutkaan ei saisi. "kukaan muu kuin sä ei pidä sun autoas siistinä äänien takia". Hienosti pannaan taas sanoja muiden suuhun! Itse olen ainakin saanut jopa tuntemattomilta positiivistä kommenttia autoni äänistä. omg, minä tykkään ja vielä joku muukin tykkää!

Tää oli taas tätä, pistähän taas uutta provoa tulemaan ja listaa asiat joista voit olla taas meidän kanssa vaikka väkisin erimieltä. Jotkut saa huvinsa valittamisesta ja jotkut autoilusta..

No joo joo. Vittut ne "miehekkäät mörinät" mitään siistejä ole muiden kuin bensalenkkareiden mielestä. Luuletteko, että ketään normaalia kadun tallaajaa kiinnostaa onko se ääni joku "siisti V8:sin mörinä suorilla tupla putkilla" vaiko joku omenapora muoviluoti oli siinä akrapovicia tai sitten ei. Samanlaista melusaastetta se on rälläkällä leikkaamisen, katuporan tai känniääliön ölinän kanssa.

Edit: ette te oikeasti ole cooleja vaikka teillä on autossa kovat äänet, oli ne sitten pörinäpöntöt taikka suorat putket. Samaan kategoriaan menette vaikka omasta mielestänne olettekin siistimpiä.

Olen kyllä täysin samaa mieltä. Ei noissa tavisautojen pakoäänissä ole mitään hienoa, lähinnä rupeaa vaan naurattamaan/säälittämään tuollainen spedeily.

Kattokaa, mun auto pitää ihan vitun hirveetä ääntä!!11

Noh, liikenne nyt sattuu olemaan täynnä vittumaisia asioita. Mikä se sitten on kenellekkin.
Oli se sitten poliisit, rekat jotka viskoo kiviä ikkunoihin, hidastelijat, paskat parkkeeraukset, kovaääniset autot jne.
Elämä on, ei auta kuin sopeutua.provohan tuo taas vaihteeks sieltä tuli mutta valittaminen kovista äänistä ja vertaaminen niitä tyyliin hävittäjän ääniin on sitä perus mummojen (ja muiden samanmielisten) ja kukkahattujen arkipäiväistä narinaa. Valitetaan koska voidaan. Se että itse ei osaa nauttia autoilusta / moottoripyöräilystä ei pitäisi tarkoittaa automaattisesti sitä että muutkaan ei saisi. "kukaan muu kuin sä ei pidä sun autoas siistinä äänien takia". Hienosti pannaan taas sanoja muiden suuhun! Itse olen ainakin saanut jopa tuntemattomilta positiivistä kommenttia autoni äänistä. omg, minä tykkään ja vielä joku muukin tykkää!

Tää oli taas tätä, pistähän taas uutta provoa tulemaan ja listaa asiat joista voit olla taas meidän kanssa vaikka väkisin erimieltä. Jotkut saa huvinsa valittamisesta ja jotkut autoilusta..

Tuo mun kommentti nyt vain oli samanlainen kuin teidänkin mutta toiselta kannalta esitetty. Teidän mielestä kovat äänet ovat siistejä ja muut "kukkahattutädit ym." saavat vain kärsiä. Mikä tekee sinun mielipiteestäsi sen oikean? Itse kyllä harrastan autoilua ja minun autossani on mielestäni "siistit äänet" vaikka eivät olekaan kovat (vakio putkisto). Itse asiassa harrasta myös moottoripyöräilyä aina silloin tällöin, ts. joka toinen kesä kun jaksan niin osta pyörän ja ajelen sillä. Edellinen pyöräni oli muoviluoti jossa oli itse tehty äänen vaimennin. Äänet olit siinäkin "siistit" mutta kuitenkin olematta liian kovat. Joten ymmärrän myös teidän pointtinne noiden äänien osalta mutta ei siitä tarvitse suuttua jos esitän eriävän näkemyksen. Suurin osa ihmisistä nyt ei vain satu harrastamaan moottoripyöräilyä taikka autoilua siinä mitassa, että heistä olisi siistiä kun autossa/pyörässä on kovat äänet. Luulempa vielä, että suurinta osaa ne kovat äänet häiritsevät ja sitä varten meillä on säännökset niiden aisoissa pitämiseen, minä autoilua harrastavana ymmärrän myös tämän pointin.

Sitähän se on aina, huomion hakua nuo kovat äänet.
Pikkupoikina laitettiin räpättimiä pyöriin ja vanhempana sitten ollaan ylpeitä pörisijöitä.
Kaipa sitä halutaan huomiota ja ollaan onnessaan, kun sitä saadaan... Vaikkakin usein saatetaan kuvitella väärin huomion olevan positiivistä.

Mutta mielestäni naurettavaa vaihtaa putki autoon tai pärrään vain äänien takia... Eikä sillä ihan oikeasti sitä tehoakaan juuri tule merkittävästi, paitsi hyvin harvoissa tapauksissa.
HD pöristelijöillä tuo on mennyt jo ihan naurettavuuksiin...
On se jännä kun moisella mopolla saa ajaa suorien putkien kanssa melko ongelmitta koko kesän, mutta otapa putki pois Corollasta ja lähde kaupungille. Ei varmaan montaa tuntia tarvitse ajella ilman virkavallan huomiota.

Itsekin soittaisin poliisille noista äänistä jos heillä vaan olisi resursseja asian hoitamiseen, mutta heillä taitaa olla usein isompiakin huolia.

Päristelijöiden puolustukset ovat melko huvittavia... Siis ihan oikeesti miettikää nyt uudestaan.
Sääntöjä saa ja voi rikkoa jos se on omasta ja joidenkin harvojen kavereiden mielestä kivaa ja häiritä muiden ihmisten elämää? Tuota samaa logiikkaa voi varmaan sitten käyttää melko monen muun asian oikeutukseen?

Ei tässä nyt varmaankaan ole kysymys ihan turhaan valittamisesta. Esimerkkinä eräskin kerta, kun pyöräilin autokaistaa (ei pyörätietä) ja odottelin ihan liikennesääntöjen mukaisesti liikennevaloissa. Eiköhän joku vähän isommalla äänellä varustautunut moottoripyörä sattunut päräyttämään taakseni ja ihan vielä tieten tahtoen ulvotuttanut sitä menopeliään. Pointti lienee se, että pitäisi ajatella myös niitä muista liikenteessä olevia (myös muissa kuin ääniasioissa). Epäilenpä, että jos olisi ollut pikkuinen lapsi ylittämässä suojatietä sen motskarin edessä, olisi parkunut pelosta.

Ei tässä nyt varmaankaan ole kysymys ihan turhaan valittamisesta. Esimerkkinä eräskin kerta, kun pyöräilin autokaistaa (ei pyörätietä) ja odottelin ihan liikennesääntöjen mukaisesti liikennevaloissa. Eiköhän joku vähän isommalla äänellä varustautunut moottoripyörä sattunut päräyttämään taakseni ja ihan vielä tieten tahtoen ulvotuttanut sitä menopeliään. Pointti lienee se, että pitäisi ajatella myös niitä muista liikenteessä olevia (myös muissa kuin ääniasioissa). Epäilenpä, että jos olisi ollut pikkuinen lapsi ylittämässä suojatietä sen motskarin edessä, olisi parkunut pelosta.

Tässähän se onkin. Itse en todellakaan revittele pyörää, jos jotain kersoja on lähellä. Etenkin jos joku neitokainen työntelee vauvankärryjä, niin pyrin ajamaan mahdollisimman tasaisella kaasulla siitä ohi (hiljaiset hurinat). Revitellään sitten aukeammilla paikoilla, kun ei muita ole läsnä. Eikä siinä todellakaan ole mitkään korvia auki repivät äänet, vaan tasakaasulla suht hiljaset hurinat jotka muuttuu mörinöiksi vasta happea antaessa.

Muista en tiedä.

Tässähän se onkin. Itse en todellakaan revittele pyörää, jos jotain kersoja on lähellä. Etenkin jos joku neitokainen työntelee vauvankärryjä, niin pyrin ajamaan mahdollisimman tasaisella kaasulla siitä ohi (hiljaiset hurinat). Revitellään sitten aukeammilla paikoilla, kun ei muita ole läsnä. Eikä siinä todellakaan ole mitkään korvia auki repivät äänet, vaan tasakaasulla suht hiljaset hurinat jotka muuttuu mörinöiksi vasta happea antaessa.

Muista en tiedä.

Tää onkin oikein ja sitä toisten liikenteessä olevien huomioonottamista. Kaikki eivät vain ilmeisesti sitä ymmärrä. Jossain kauempana keskustasta/asutuksesta ei liene äänistäkään niin haittaa niin siellä voi sitten testailla kuinka äänet toimii mutta muiden ihmisten liepeillä hieman iisimmin, kuten sanoitkin/ teetkin.

Olen kyllä täysin samaa mieltä. Ei noissa tavisautojen pakoäänissä ole mitään hienoa, lähinnä rupeaa vaan naurattamaan/säälittämään tuollainen spedeily.

Kattokaa, mun auto pitää ihan vitun hirveetä ääntä!!11
joo jos tykkää kovista äänistä niin tässä pari vinkkiä:

F1
F3
Porsche cup
DTM

kaikkea muuta vilkuilin nyyrpuuringillä paitsi F1:stä (liput liian kalliit) ja voin sanoa että kaikki tuollaiset jokapojan räpättimet on tissiposkien naurettavia virityksiä noihin verrattuna. lisäks esim "jokamiesten" ratapyörät saa olla suht meluisia, äänenvaimentimeksi riittää poikittainen ruuvi pakoputken päässä että pääsee suomessa ainakin melkein kaikille radoille. siellä voi jokainen kaltaistensa kanssa päristellä koska radat on jossain ihan muualla kuin jonkun ikkunoiden alla...

eli lopettakaa se vitun säälittävä pelleily ja ruetkaa harrastamaan jotain edellä mainittua jos saatte kiksejä niistä äänistä. ite mieluummin ottaisin 600Nm pelkällä rengasmelulla kuin 50Nm vitunmoisella mölyllä...

ja sit uuteen vitutuksen aiheeseen:
tänä aamuna mulkvisti kiinteistöhuollon pakulla
a) ajoi kolmion takaa mun eteen. fillaroin autotiellä koska ei ollut kevyenliikenteenväylää.
b) veti melkein liinat kiinni jokaiseen tasa-arvoiseen x-risteykseen
c) ajattelin puikata oikealta ohi, onneksi ajotyyli oli herättänyt epäilykset. se vitun uuno sit kääntyi samalla hetkellä oikealle ilman minkäänlaisia vilkuttamisia ja kaiken lisäksi tien vasemmasta laidasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heh, voin vaan kuvitella kuinka käärmeissään ihmiset on, kun päästelen hiljaisena kesäyönä menemään tolla Akrapovicilla varustetulla ykskuppisella supermotolla.

:D

101dB @ ~4500rpm ;)

Ei, itse en mökärööriä laittanut, eikä köyhällä ole varaa ostaa hiljaisempaa.

Naapuritkaan ole vielä mitään sanoneet mökästä, toisaalta lähimmiltä naapureilta löytyy ties mitä hoodeeta, ducatia ja muuta papatinta.

Jotta aiheessa vielä pysyttäisiin, eniten pannuun ottaa vasemmalla kaistalla hissuttelijat.
SE ON MOOTTORITIELLÄ OHITTAMISTA VARTEN SE KAISTA!!!

Viimeaikoina on tuntunut siltä ettei se motarin vasen kaista ole ohittamista varten. Se on sitä varten että saa ajaa ihan vitun lujaa bemulla ja räpytellä valoja kun urpot ei tajuu väistää alfaurosta. Varmaan kiire kotiin pistämään tehoputkea mopediin että saa sitten illalla pöristellä ja unelmoida siitä kuinka siistinä kaikki pitää...

edit: itse asiassa tämä on mielenkiintoinen ilmiö. Koko kevät meni ok. Heti kun aurinko alkoi paistamaan ja kesä tuli, motareille tuli F1 kuskit ohittelemaan ja pujottelemaan. Tuntuu että oma 120km/h ei ole mitään. No en ole yksin ongelman kanssa. On vaan helvetin hienoa ohittaa rekkaletkaa kun metrin päähän perseestä tulee joku hyppyritukkahomo valoshown kanssa.

Usein toi vasemman kaistan tukkoisuus johtuu siitä, että ihmiset eivät osaa käyttää sitä oikein. Sinne on tarkoitus mennä vasta sitten, kun tosiaan ollaan menossa sen edellä ajavan ohi, Ei sillon kun ollaan vielä 500m päässä rekasta. Kun iso joukko tekee tätä, niin vasemmalla kaistalla on kilsan letka autoja muka ohittamassa ja vain yksi rekka oikealla kaistalla. Lisätään tähän turvavälit ja nysvääjät, niin nopeus on hidastunut aika helvetisti sinne letkan viimeiseen mennessä.
ei_nain.jpg

Jos ohitus hoidettaisiin nopeasti ja vasta sitten, kun tosiaan ollaan menossa ohi, niin tilanne purkautuisi nopeammin.

IMO motarilla takaa tulevat on otettava huomioon. Itse en ainakaan koskaan ole kehdannut jäädä siihen eteen pidättelee kiireisiä sillä "omalla oikealla nopeudellani".

Itseä pisti ärsyttämään viime viikonloppuna motarilla yks pelle pakulansa. Ajelin vakkari päällä 140 km/h vasenta kaistaa pitkän matkaa, koska oikealla oli koko ajan autoja. Siis en viitsinyt käydä sillä oikealla kaistalla koska sekunnin päästä olisi taas pitänyt vaihtaa vasemmalle kaistalle. Noh, tämän pakun mielestä ajelin liian hitaasti joten hän kävi aina välillä sillä oikealla kaistalla rinnallani, olisi varmaan ajanut ohitsekin jos olisi ehtinyt mutta kuten sanoin oikealla kaistalla oli niin paljon autoja ettei siellä voinut kuin käydä jos piti tuota minun vauhtiani yllä. Noh, ei tässä mitään mutta sitten kun tuli vähän pidempi väli oikealla kaistalla niin siirryin sinne ja ajelin edelleen tuota 140 km/h tunnissa. Paku kuski ei nyt sitten menekään ohitse vaan jurruttaa siellä jossain takana. Minulla sitten alkaa taas auton perä lähentyä joten vaihdoin taas vasemmalle kaistalle. No eikös tämä paku taas roiku perässä ja vilkuttelee valojansa. Ei, en vaihtanut hänen eteensä vaan hän hinautui taas pikku hiljaa perseeseeni ja sitten alkoi valoshow. Ois saatana polkenut siihen linttaansa vauhtia silloin kun olin sillä oikealla kaistalla niin olisi päässyt ohi mutta kun ei.

Täällä porukoiden luona ajan useimmiten teillä, missä ei ole keskiviivaa ja mitkä ovat melko mutkaisia. Olen oppinut ajamaan sopivassa kohtaa ja jos kaikki tekisivät niin, ohittaminen olisi mutkissakin helppoa. Mutta valitettavasti joillain ihmisillä ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä siitä, miten keskellä voi ajaa ohittaessa! Varsinkin mutkissa... Voihan siitä koukata vastaantulevan kaistalle jos ei ole liikennettä, mutta pitää aina varautua että mutkan takaa voi tulla joku. Ajoin eilen melkein ojaan kun joku saatanan urpo tuli ihan keskellä tietä vastaan ja jouduin väistämään oikealle.

Vaikka kyseessä on aika pieni tie, ei se tarkoita sitä että voi ajella maailmanomistajana keskellä tietä :jahas:

Mopoilijat ottaa vähä kupoliin. Eilen olin salilta lähdössä, parkkikselta tielle liittyessäni katsoin normaalista kumpaakin suuntaan ettei ketään tule. Olin jo lähdössä tielle, kun vasemmalta tulee mopo noin 80km/h kolmenkympim rajoituksella. Säikähdin ihan törkeesti ja ei kun jarrua. Mun vikahan se olisi ollut, jos kylkeen olisi tullut, mutta varmasti olisin mukissut tämän nopeudesta. Vituttaa, kun osa näistä mopo aaseista kuvittelee, että mopolla saa ajaa missä tahansa niin kovaa kuin se kulkee. Kävelytiellä vedetään niin kovaa kun pyörä uudella metra kitin tehoputkella kulkee.

Ne jotka kääntyvät vasemmalle ja jäävät odottaan että vastaantulevat on tullu sillein ettei pääse mitenkään ohi jos ite menossa suoraan, ja vieläpä tietenkin valollisessa risteyksessä niin että joutuu itse odottaan uusia vihreitä.

Usein ei oo kyllä muuta vaihtoehtoa ellei ole todella leveä tie. Ite vedän joskus jopa vastaantulijoiden kaistalle hiukan ennen risteystä ettei takana tulevien tarvii pysähtyä, tilanteen salliessa.

Tuo keskellä tietä ajaminen( varsinki mutkasilla teillä, mäissä yms.) on kyllä varmaan se suurin synti, täällä päin tulee heti palautetta jos joku vaan näkee. :lol2:
Pitäs olla ihan perusjuttuja, ajoneuvolla ajetaan tien oikeassa reunassa. Tuon nyt oppi perusteellisesti jo siihen aikaan kun traktorilla huristeltiin.

Sama muuten ryhmittymisessä, kun käännytään, ryhmitytään sinne reunaan niin mahtuu muutkin rinnalle. Ei pitäis olla vaikeaa mut usein tuntuu olevan.

IMO motarilla takaa tulevat on otettava huomioon. Itse en ainakaan koskaan ole kehdannut jäädä siihen eteen pidättelee kiireisiä sillä "omalla oikealla nopeudellani".

Itse asiassa voin itkeä tästäkin asiasta. Melkein joka päivä tulee vastaan tämä tilanne: ajelen 120km/h ja siinä samalla ohitan rauhakseen oikean kaistan letkaa. No takaa tulee joku tyyppi about puskuriin kiinni. No ajattelen että olen herrasmies ja väistä oikealle kaistalle niin että tyyppi pääsee ohi. Eli heti kun tulee vähän pidempi väli oikealle, niin menen sinne. Paitsi ettei se takaa tuleva olekaan niin kiireinen. Se paskiainen ajaa 0,0001km/h nopeampaa kuin meikä. Käytännössä jää siihen rinnalle. Ja kohta meikällä tuleekin jo auton perää vastaan oikealla kaistalla. Ohi ei pääse kun se aiemmin takaa tullut on pussittanut minut. Pakko painaa jarrua. Hyvällä mäihällä se takaa tullut vetää perässää pidempää letkaa (5m välit), joten siihempä jään oikealle kaistalle odottamaan.

Sitten on vielä nämä random nopeuden ajajat. Ensin 140km/h meikän ohi, kiilataan suoraan auton eteen ja tiputetaan vauhti jonnekin 115km/h kohdalle. Tulee vastaan rekka. Aletaan ohittamaan. Jäädään vähäksi aikaa rekan rinnalle. Sitten taas 140km/h lasiin, ajetaan pidempään sitä vauhtia ja kiilataan takaisin oikealle jonnekin letkan keskelle. Ajetaan 110km/h siinä. Sitten taas 130km/h lasiin, äkkiä letkan ohi ja seuraavasta liittymästä ulos.

Ajattelin että johtuu varmaan vakkarisäätimen puutteesta tai jotain. Mutta paskat. Työkaverilla on uusi A4 nyt. Ei käytä kuulemma koskaan vakkaria kun se on niin tylsää. Mukavampi ajella ilman ja vaihdella nopeutta. :hyvä:

Suositut

Back
Ylös Bottom