Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä oon varmaan tulossa raivohulluksi kun nykyään autoillessa alkaa vituttamaan kun liikenne on niin tökkivää ja joustamatonta. Ei anneta tilaa muille, nukutaan valoissa, hidastellaan kiihdytyskaistalla ja tehdään muutenkin kaikki asiat päin vittua. Onneksi tuli pyöräkelit niin saa ajella rauhassa eikä tarvi olla tuolla junttien autoilijoitten seassa.

Minulla on aivan samoja oireita.

Tänään pisti vituttamaan, kun kaks autoa oli ajettu juuri sopivasti vierekkäin. Välissä oli tila yhdelle autolle, mutta ongelmana oli ettei autosta päässyt pihalle jos siihen rakoon olisi ujuttautunut. Aina pitäs perkele olla piirrettynä ne ruudut, että osataan ees jotenkin ajaa autot järjestykseen:curs:
 
Tänään pisti vituttamaan, kun kaks autoa oli ajettu juuri sopivasti vierekkäin. Välissä oli tila yhdelle autolle, mutta ongelmana oli ettei autosta päässyt pihalle jos siihen rakoon olisi ujuttautunut. Aina pitäs perkele olla piirrettynä ne ruudut, että osataan ees jotenkin ajaa autot järjestykseen:curs:
Tollasta hehtaariparkkeeraamista näkee päivittäin ihan maksullisissa parkkihalleissakin. Ei pitäis olla ajokortin omistavalta henkilöltä kovin paljoa vaadittu ajaa ruutuun tai jos ei osaa heti ajaa ruutuun niin katotaan vaikka ovesta, onko se edes sielläpäin.


Mua on nyt viime aikoina alkanut ärsyttämään kahden auton ohittajat. Jos ajat ohituskaistattomalla tiellä ja kärkyt edessäajavasta ohituspaikkaa ja sitten kun huomaat hyvän paikan löytyvän, niin peilistä vain näkyy, kun arjen antisankari sun takaa lähtee ohittamaan sitten sinua ja sitä edelläs ajavaa. Tuloshan tästä on se, että minä en pääse ohitse välttämättä koko suoralla vaikka itse olin siinä ekana kärkkymässä. Tuskin sitä missään kirjoissa lukee, mutta mun mielestä ohitustilanteessa sillä hitaan ajoneuvon perässä ajavalla olis ikään kuin oikeus ohittaa se ensin, koska silloin se olis kaikista turvallisinta kun ei ohitettais montaa autoa kerralla. Tiedä sitten, mutta pistää vain välillä vähän ärsyttämään. Samaan kategoriaan voi laskea myös ihme show'n ohittamisesta tekevät tuuninkikippojen omistajat. Viime viikolla ohituskaistalla ohitin jonkun hitaan auton ja juuri ja juuri kerkisin vasemmalta kaistalta pois, kun näkyi järkyttävän iso välijäähdytin taustapeilissä ja mk4 Golf pyyhkäisi ehkä jotain 130km/h ohi satasen rajoituksella ja jäi sitten lopulta kuitenkin siihen eteen ajelemaan alinopeutta. Itse kun en edes muuttanut nopeuttani ku cruisella ajelin. Täytyihän sen näyttää ne "tehot" ku oli vähän viritelty.
 
jos ei muuten onnaa niin vilkku päälle vasempaan ennen kuin takana oleva kaveri kerkeää lähteä ohittamaan/vilkuttaa. Sit on käsittääkseni laitonta lähteä takaa ohittamaan yhtään mitään.

On kyllä ollut ihana fillaroida poislukien joku saatanan mamma eilen joka päätti että jos ruuhka-aikaan ajaa vaan jonossa, suojateistä ei tarvitse välittää pätkääkään. saati katsoakaan muualle kuin edellä ajavan rekkaria. Yleensä suojatien eteen hidastaminen on merkki siitä että uskaltaa ylittää sen, tällä kertaa sit ei. Onneks tapana on mennä tosi hiljaa tuollaisiin vähän epävarmoihin tilanteisiin.

Jännä homma muuten että vähän vanhemmat ihmiset ei paljoa ympärilleen vilkuile. Esim yks pappa meinasi saada sydärin kun ajoin sen auton edestä suojatietä ja tyyppi huomasi minut siinä vaiheessa kun tulin siihen sektoriin josta tulee autot joille hän oli väistövelvollinen. Jos olisi katsonut muualle kuin vasuriin puolen minuutin sisällä, ei olis tarvinnut säikähtää. No mutku mitä sitä kevyttä liikennettä seuraamaan, kunhan ei auton eteen valuta pysähtymättä stop-merkin takaa :D
 
Mua on nyt viime aikoina alkanut ärsyttämään kahden auton ohittajat. Jos ajat ohituskaistattomalla tiellä ja kärkyt edessäajavasta ohituspaikkaa ja sitten kun huomaat hyvän paikan löytyvän, niin peilistä vain näkyy, kun arjen antisankari sun takaa lähtee ohittamaan sitten sinua ja sitä edelläs ajavaa. Tuloshan tästä on se, että minä en pääse ohitse välttämättä koko suoralla vaikka itse olin siinä ekana kärkkymässä. Tuskin sitä missään kirjoissa lukee, mutta mun mielestä ohitustilanteessa sillä hitaan ajoneuvon perässä ajavalla olis ikään kuin oikeus ohittaa se ensin, koska silloin se olis kaikista turvallisinta kun ei ohitettais montaa autoa kerralla. Tiedä sitten, mutta pistää vain välillä vähän ärsyttämään.
Tunnustan kesäisin harrastavani tuota ja joskus vaikka autoja olisi useampiakin kuin kaksi, mikäli muut olosuhteet antaa mahdollisuuden. Tosin kyllä odotan jos se edellä oleva selvästi on ohitusaikeissa, mutta valitettavan yleinen skenaario on, että ajetaan aivan sen hitaan ajoneuvon perseeseen kiinni --> ei mitään näkyvyyttä ja siellä sitten odotellaan jotain kahden kilometrin suoraa samalla kun jono perässä kasvaa. Osa taas tuntuu ajavan ihan muuten vain edellä olevan perseessä kiinni, ohituksen jälkeen katellu taustapeilistä, niin ei siellä pitkälläkään tyhjällä suoralla kukaan ohita :hyvä:

Oma vitutusaihe liittyykin samaan aiheeseen, ajat tuollaisen letkan kiinni, niin ne hännillä olevat mitkä on ensin ajaneet rauhassa omaa vauhtiaan, saa yhtäkkiä hirveän tarpeen vetää letka kiinni ja ajaa edellä olevan takapuskuriin. Siinä sitten toivot erittäin pitkää tyhjää suoraa tai että osa edes kääntyisi jonnekin. Voisin myös avautua varsinkin keski-ikäisten ja monien (juu ei kaikkien) naisten ohitustyylistä, perus perhekotterolla odotellaan eka se sadan kilsan suora, sitten jahkaillaan puolet suorasta, kunnes lähdetään suurin vaihde päällä hiljalleen lipumaan viereisellä kaistalle. Tuloksena on, että ennen suoran päätyä monesti ohitettava saa polkea jarrua että nämä sankarit pääsevät ohi. Varmistamalla ohitusmahdollisuus jo suoran alussa ja tiputtamalla suoraan vaihde kolmoselle ja kaasua --> ohi pääsee jo useampikin kuin yksi sen suoran aikana.
 
jos ei muuten onnaa niin vilkku päälle vasempaan ennen kuin takana oleva kaveri kerkeää lähteä ohittamaan/vilkuttaa. Sit on käsittääkseni laitonta lähteä takaa ohittamaan yhtään mitään.

On kyllä ollut ihana fillaroida poislukien joku saatanan mamma eilen joka päätti että jos ruuhka-aikaan ajaa vaan jonossa, suojateistä ei tarvitse välittää pätkääkään. saati katsoakaan muualle kuin edellä ajavan rekkaria. Yleensä suojatien eteen hidastaminen on merkki siitä että uskaltaa ylittää sen, tällä kertaa sit ei. Onneks tapana on mennä tosi hiljaa tuollaisiin vähän epävarmoihin tilanteisiin.

Jännä homma muuten että vähän vanhemmat ihmiset ei paljoa ympärilleen vilkuile. Esim yks pappa meinasi saada sydärin kun ajoin sen auton edestä suojatietä ja tyyppi huomasi minut siinä vaiheessa kun tulin siihen sektoriin josta tulee autot joille hän oli väistövelvollinen. Jos olisi katsonut muualle kuin vasuriin puolen minuutin sisällä, ei olis tarvinnut säikähtää. No mutku mitä sitä kevyttä liikennettä seuraamaan, kunhan ei auton eteen valuta pysähtymättä stop-merkin takaa :D

Välillä tuntuu, että jotkut fillaristit ei juuri katsele kun menevät teiden yli. Varmasti joskus kopsahtaa, koska eivät kaikki autokuskit niin tarkkaan katso tuleeko sieltä joku 40km/h pyörätietä.
 
Tuskin sitä missään kirjoissa lukee, mutta mun mielestä ohitustilanteessa sillä hitaan ajoneuvon perässä ajavalla olis ikään kuin oikeus ohittaa se ensin
Niinhän se kai periaatteessa on, mutta kun monet jättää sen oikeutensa käyttämättä. Jos tuota noudattaisi, joutuisi usein ajamaan kymmeniä kilometrejä letkassa alinopeutta odottaen sitä edellä ajavan papan tai mamman ratkaisua. Ohittaminen on suomalaisille jostakin syystä uskomattoman vaikeaa, liimaudutaan kyllä kiinni takapuskuriin mutta ohi ei päästä. Itse en kaahaa, mutta periaatteenani on että ohitukset tehdään ripeästi kun siihen on tarvetta. Kun tulee eteen noita alinopeutta ajavia letkoja, joutuu usein vetämään ohi 2-5 autosta kerralla, kun nyhveröt ajavat letkassa kiinni toistensa takapuskureissa. Ehkä ohittamista kannattaisi enemmän opettaa autokoulussakin?
 
Näin juhlapyhäruuhkien aikaan pikateillä on kyllä aikamoista toimintaa välillä. Jos on nopeusrajoitus on 100 km/h niin ei se ole mikään oikeus toikkaroida "alinopeuden" ajajien välissä. Ajetaan jokaisen puskuriin kiinni ja ohitellaan viuhahtaen ohi. Kauheeta haitariliikettä tulee. Joskus voisi joustaa ja ei tartte yrittää ajaa sitä 110km/h liikenten seassa, kun ei siihen vaan pysty. Vituttaa vaan kun joku idari tulee eteen ja sitten se kärkkyy seuraavaa paikkaa. 30 min päästä sama auto näkyy vielä horisontissa.

Sitten ne voi vielä pysähtyä tupakille välillä taukopaikalle.

Niin ja just sain ite ylinopeussakot. :david:
 
Tollasta hehtaariparkkeeraamista näkee päivittäin ihan maksullisissa parkkihalleissakin. Ei pitäis olla ajokortin omistavalta henkilöltä kovin paljoa vaadittu ajaa ruutuun tai jos ei osaa heti ajaa ruutuun niin katotaan vaikka ovesta, onko se edes sielläpäin.
Tähän jotkut syyllistynee sen pelossa, että viereen tulee joku ja paukuttelee ovilla kylkeen. Joskus kun tilaa on reilusti teen tuota itsekkin.
 
hehtaariparkkeeraamisesta tuli mieleen, kotinurkilla oli joku ässä tuunannut Golfinsa ja parkkeerasi AINA ruutuviivan päälle, että kaksi ruutua per "hiano" tuning-golf. Piti joskus käydä kavereiden kanssa tökkäämässä syyläriin pari reikää mutta luovuttiin ajatuksesta.
 
hehtaariparkkeeraamisesta tuli mieleen, kotinurkilla oli joku ässä tuunannut Golfinsa ja parkkeerasi AINA ruutuviivan päälle, että kaksi ruutua per "hiano" tuning-golf. Piti joskus käydä kavereiden kanssa tökkäämässä syyläriin pari reikää mutta luovuttiin ajatuksesta.
Sillähän se asia olis selvinny!:hyper:

Kyllä itseäkin vituttaa tollaset. Kävi vähän samantapanen juttu eilen kun olin menossa Teboilille tarkistamaan rangaspaineita niin joku vitun :david: parkeerasi autonsa siihen kaapin eteen niin, että en saa otettua sitä laitosta sieltä jolla ne paineet tarkistetaan. Meinasi alkaa pinna kiristymään ja pyysin pari kertaa kohteliaasti, että siirtää autonsa jonnekkin muualle. Kun ei alkanut onnistumaan niin aloin sitten tapani mukaan mesoamaan ihan vitusti ja uhkasin tempasta koteloon jos se auto ei liiku kohta siitä. Alko muuten auto siirtymään.

Inhottavaa kun asiallisesti pyytää ja ei voi edes yrittää vastata kohteliaasti taikka toimia pyydetyllä tavalla.

Jos ei hyvällä niin sitten pahalla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin! Tuli tuosta ruutuparkkeerauksesta mieleen näiden hienojen "tuning" autojen omistajat jotka nykii edessä 5km/h -> 40km/h ->5km/h. Vitun pulkat vois sitten jättää sinne radalle jos ei kerran hidastetöyssyjä voi ylittää melkein pysähtymättä.
 
Niin! Tuli tuosta ruutuparkkeerauksesta mieleen näiden hienojen "tuning" autojen omistajat jotka nykii edessä 5km/h -> 40km/h ->5km/h. Vitun pulkat vois sitten jättää sinne radalle jos ei kerran hidastetöyssyjä voi ylittää melkein pysähtymättä.

Jotkut vaan ei halua rikkoa autoaan :jahas:
 
Voitas kyllä viedä keskitysleirille autoja hajottavien hidastetöyssyjen keksijät. Helppo varmaan VelttoV:nkin puolen metrin maavaran omaavalla katumaasturilla niistä päästellä, mutta jotkut koittavat suojella autojaan.
 
Mä ajelin joskus Mussella ,ni se kyl tuli parkkeerattua keskelle viivaa,nykyään Golffi alla,sen voi huoletta jättää vaikka minkä mannevolvon viereen :D
 
Jotkut vaan ei halua rikkoa autoaan :jahas:

No ei niistä hidasteista tarvii nyt sitä neljääkymppiä tietysti ajaa mutta mitä vitun järkeä on tehdä autosta niin matala että ei etusormi sovi alle. "Thyning" on joillekkin joku sairas pakkomielle joka viedään välillä niin pahasti överiks ettei voi käsittää.

Autoahan pitää tuunata vain jos se alunperin on paska :hyvä:
(toki muutama onnistunutkin teos löytyy)
 
No ei se aina siitä ole kiinni että kuinka matala auto on. Jos on esim. erittäin kova urheilualusta niin se kolahtaa kyllä aika ikävästi kun ajaa tuollaiseen töyssyyn. Eri asia sitten jos ajaa jollain vanhalla paskalla Corollalla, niin sillä ei sitten ole mitään väliä...
 
prätkäkuskit joilla on jäänyt vilkku päälle. Arvatkaa vaan tulenko eteen jos pyörä vilkuttaa risteyksessä? Kyllä muuten käännyn. Opetelkaa laittamaan se vilkku POIS päältä niin tulee vähemmän vaaratilanteita.

edittii: tilanne oli siis että olin X-risteyksessä kääntymässä vasemmalle. Oikealta tulee kuitenkin prätkä vilkku päällä josta olisi kuvitellut että tyyppi on kääntymässä itse oikealle, pois tieltä jolle olin itse autolla menossa. Vahinkoja sattuu mutta tuollaisessa tilanteessa voisi teoriassa pienen huolimattomuuskämmin takia olla aineksia vaikka mihin.
 
prätkäkuskit joilla on jäänyt vilkku päälle. Arvatkaa vaan tulenko eteen jos pyörä vilkuttaa risteyksessä? Kyllä muuten käännyn. Opetelkaa laittamaan se vilkku POIS päältä niin tulee vähemmän vaaratilanteita.
Onhan toi inhottavaa, mutta nykyään katson aina kääntyykö se auto / pyörä vai ei, ennen kuin menen itse eteen. Parisen kertaa tullut autokin noin, että on vilkuttanut ja jatkanutkin sitten suoraan. Ja jos kolahtaa, niin sehän ei mene vilkuttajan piikkiin, joten ei kannata tosiaan väkisin mennä sinne eteen.
 
Noista töyssyistä sen verran, että edes meikän ihan vakio perhe-V70:lläkään ei niihin voi ajaa normaalisti. Korkeammassa töyssyssä kun meikän vetokoukku paukahtaa kivetykseen :( Nyt on perävaunun pistorasia vääntynyt jo 45-asteen kulmaan.

Töyssyt on varmaan uutena olleet ok, mutta savisella alustalla maa routii ja töyssyt saattaa kasvaa. Puhumattakaan siitä kuinka töyssyjen alkuun/loppuun tulee "kainalot" ajan myötä kun tarpeeksi moni auto niistä menee.

Eli meikä tulee norminopeutta töyssyyn mutta takarenkaat ajan alas todella hitaasti....
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom