Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Noista töyssyistä sen verran, että edes meikän ihan vakio perhe-V70:lläkään ei niihin voi ajaa normaalisti. Korkeammassa töyssyssä kun meikän vetokoukku paukahtaa kivetykseen :( Nyt on perävaunun pistorasia vääntynyt jo 45-asteen kulmaan.

Töyssyt on varmaan uutena olleet ok, mutta savisella alustalla maa routii ja töyssyt saattaa kasvaa. Puhumattakaan siitä kuinka töyssyjen alkuun/loppuun tulee "kainalot" ajan myötä kun tarpeeksi moni auto niistä menee.

Eli meikä tulee norminopeutta töyssyyn mutta takarenkaat ajan alas todella hitaasti....

Riippuu tosiaan aika paljon sen henkilöauton luokasta muutenkin. Urheilullisiksi tehdyissä autoissa on jäykempi alusta, ja ovat yleensä muutenkin matalampia. Jos ajan omalla japsilla edes kahtakymppiä tuollaiseen hidasteeseen, niin se pamahtaa iskareihin aivan vitusti, ja varmaan vaurioittaisi pyöräntuentaakin pidemmän päälle. Korisarjaa ei ole, ja auto on ainakin käsittääkseni alustaltaankin vakio.

Jouduin ainakin itse tosiaan melkein pysähtymään noihin, ja on aika ärsyttävää että siellä takapuskurissa roikkuu mielenosoituksellisesti metrin päässä joku nilkki citymaasturinsa tai eurokinnerinsä kanssa.
 
Noi on hidastetöyssyjä, joten niiden pitääkin hidastaa. Kuitenkin se oman auton suojelu menee ihan yli. Tähän ei lasketa sitten enää hidasteitakaan.

Mutta siihen on kyllä tottunut, että jos edellä ajaa Skofa Felicia, Ford Ka, joku samara tai halpa Nissan... Niin kuskina on mummo. Jos taas näkee thyyning auton, niin kuskit ajaa kuin mummo. Auto ajetaan keskelle ruutuja, hidasteissa pysätään, kuulossa on jotain vikaa musiikin voluumin ja itse musiikin paskuuden mukaan.
 
Noi on hidastetöyssyjä, joten niiden pitääkin hidastaa. Kuitenkin se oman auton suojelu menee ihan yli. Tähän ei lasketa sitten enää hidasteitakaan.
Mulla on autossa todella jäykkä ja matala alusta ja oikeasti matalat renkaat (215/35 18), mutta ei noihin hidastetöyssyihin paljoa tarvitse hidastella. Samaa vauhtia niistä päästelen kuin muutkin ilman minkäänlaisia kolinoita.

Tosin kaupungilla on muutama niin terävä monttu tiessä, että niihin on pakko hidastaa todella rankasti ja siitäkös kanssa-autoilijat tykkää. Yksikin sillan ja tien välinen rako on niin terävä, että siinä paskoisi vanteet välittömästi jos ei hidasta kahteenkymppiin. Täällä päin tuntuu muutenkin olevan tiet aika kehnossa kunnossa. Ajolinjat on välillä aika villejä, kun väistelee töyssyjä ja monttuja joista tavallisella autolla ajavalla ei ole tietoakaan.
 
Noi on hidastetöyssyjä, joten niiden pitääkin hidastaa. Kuitenkin se oman auton suojelu menee ihan yli. Tähän ei lasketa sitten enää hidasteitakaan.

Mutta siihen on kyllä tottunut, että jos edellä ajaa Skofa Felicia, Ford Ka, joku samara tai halpa Nissan... Niin kuskina on mummo. Jos taas näkee thyyning auton, niin kuskit ajaa kuin mummo. Auto ajetaan keskelle ruutuja, hidasteissa pysätään, kuulossa on jotain vikaa musiikin voluumin ja itse musiikin paskuuden mukaan.

Hidastetöyssyissä on se ongelma, että ne on suunniteltu suurilta osin aivan päin helvettiä, mitä ei normaali traktorialustaisella perheautolla ajava ymmärrä. Ainakin täällä päin on useita aivan helvetin korkeita hidastetöyssyjä, joista ei ole toivoakaan edes ajaa vähän matalammalla autolla, eikä tarvitse olla edes lähellä 8cm minimimaavaraa. Luulisi olevan itsestäänselvyys että tiet mitoitetaan sen mukaan, että niillä voi lain mukaisilla ajoneuvoilla ajaa. Ajan itse kuorma-autoa ja toinen ongelma on muodissa olevat (uudet!) liikenteenjakajat jne. jotka on myös mitoitettu niin että kyljet raapii liikennemerkkejä.

Lisäksi kaikille se auto ei ole pelkkä liikkumaväline. Joillekkin se auto on harrastus, jonka laittamiseen on käytetty enemmän rahaa kuin sen arvo on (En puhu amis-thyyning muutaman tonnin räpellysautoista). Auto parkkeerataan kaupassa viimeseen ruutuun, jotta ei ole kyljet lommoilla. EI mielellään ajeta hiekkateillä, ei ajeta talvella kun suolapaska ruostuttaa auton. Ei välttämättä haluta tuhota jopa usean tuhannen erikoisvanteita hidastetöyssyihin tai muihin monttuihin (puhumattakaan öljypohjasta, puskurista, alustanosista jne.), joten niihin ei viitsi ajaa yhtä kovaa kuin peruspertti uudella avensiksellaan tai vulvallaan.

Ei välttämättä kovin moni myöskään ymmärrä, jotain täällä paremmin ymmärrettäviä päivittäisten kalorien laskemisia, jotain proteiinien makrojakaumia tai jotain helvetin hauiksen esiväsytystekniikkaa, että saadaan parempi pumppi. Jotkun harrastavat kehonrakennusta, toiset ehkä autoja ja kolmas vaikka puutarhanhoitoa. Tuskin viimeksimainittukaan pitäisi siitä jos crossipyöräilijä menisi sinne puutarhaan vetämään paskarinkiä niin kuin omalla pihallaan tekee. Vähän kunnioitusta muitakin kohtaan, vaikka ei niiden tekemisiä täysin ymmärtäisikään. :)

Niin.. ja ajan itse bemarilla hitaasti töyssyihin.:evil:
 
Mulla on autossa todella jäykkä ja matala alusta ja oikeasti matalat renkaat (215/35 18), mutta ei noihin hidastetöyssyihin paljoa tarvitse hidastella. Samaa vauhtia niistä päästelen kuin muutkin ilman minkäänlaisia kolinoita.

Mutta se onkin Astra. Kun se vääntääkin kuin traktori, miksei se kulkisikin samoista paikoista ;)

Mutta joo, jokin tossa yhtälössä ei toimi. Joko se alusta ei ole oikeasti jäykkä ja auto matala, tai sitten ajat niihin hidasteisiin liian kovaa etkä vain huomaa sitä. Tai sitten ne teilläpäin olevat hidasteet ovat erilaisia kuin mihin itse olen viimeaikoina joutunut tottumaan. Astra on kuitenkin pieni perheauto, mitä muuta sille on tehty kuin madallettu?
 
Mutta joo, jokin tossa yhtälössä ei toimi. Joko se alusta ei ole oikeasti jäykkä ja auto matala, tai sitten ajat niihin hidasteisiin liian kovaa etkä vain huomaa sitä.
Siinä on säädettävät coiloverit jotka on säädetty noin -40 - 50 milliin. Ja jäykkyyttä on sen verran, että tasaista tieosuutta ei ole vastaan tullut. Pompottaa näennäisesti suoralla ja tasaisella tiellä ihan jatkuvasti. Melko ärsyttävää siis.

Mikä ylimatalahan se ei ole, koska ei siinä helmalevikkeitä sun muita ole, joten siitä ei töyssyihin ajo ole kiinni. Meinaan vaan, että eihän se mukavaa ole ajaa samaa vauhtia hidasteisiin kuin muut, mutta onnistuu kyllä ilman kolinoita ja auton rikkomista. Ainoa huoli on ne vanteet ja niin terävää töyssyä en ole vielä nähnyt mihin ne kajahtaa. Enkä nyt meinaa, että ajelen hidasteisiin viittäkymppiä, vaan suunnilleen sillä tavalla tervettä vauhtia kuin muutkin autoaan arvostavat.

Ja tosiaan varsinkin toi hidaste mikä on tossa lähistöllä, josta tulee ajettua pari kertaa viikossa, on aika loiva. Muita hidasteita tuleekin sitten vastaan aniharvoin.
 
Lisäksi kaikille se auto ei ole pelkkä liikkumaväline. Joillekkin se auto on harrastus, jonka laittamiseen on käytetty enemmän rahaa kuin sen arvo on (En puhu amis-thyyning muutaman tonnin räpellysautoista). Auto parkkeerataan kaupassa viimeseen ruutuun, jotta ei ole kyljet lommoilla. EI mielellään ajeta hiekkateillä, ei ajeta talvella kun suolapaska ruostuttaa auton. Ei välttämättä haluta tuhota jopa usean tuhannen erikoisvanteita hidastetöyssyihin tai muihin monttuihin (puhumattakaan öljypohjasta, puskurista, alustanosista jne.), joten niihin ei viitsi ajaa yhtä kovaa kuin peruspertti uudella avensiksellaan tai vulvallaan.

Tää eroaa jostain proteiinin laskemisista sen verran, että se proteiinien laskeminen ei haittaa kävelyä. No ehkä joillain ja se kyllä ärsyttää kun mennään hartiat leviältään ja tönitään kaikkea.

Ja mikä ilo siitä on, että rakentaa auton jolla ei voi ajaa?
 
Tää eroaa jostain proteiinin laskemisista sen verran, että se proteiinien laskeminen ei haittaa kävelyä. No ehkä joillain ja se kyllä ärsyttää kun mennään hartiat leviältään ja tönitään kaikkea.

Ja mikä ilo siitä on, että rakentaa auton jolla ei voi ajaa?
Mitä iloa on treenata lihakset niiin isoiksi, ettei jaksa juosta? Mitä järkeä on syödä ja levätä ja treenata niin paljon, että se haittaa normaalia elämää? Mitä järkeä on pilata terveytensä kasvattaessaan lihaksia, esim. käyttämällä hormoooooneja.

Edit: en mäkään välitä tuosta autojen tuunaamisesta mutta ymmärrän kuitenkin kirjoittajan pointin.
 
Välillä tuntuu, että jotkut fillaristit ei juuri katsele kun menevät teiden yli. Varmasti joskus kopsahtaa, koska eivät kaikki autokuskit niin tarkkaan katso tuleeko sieltä joku 40km/h pyörätietä.
Osa ei katsele, itse arvostan henkeäni niin paljon että katson. Sitä en ymmärrä että rakennuksen nurkan takaa hyökätään suojatielle kolmeakymppiä. Sen verran pitää aina olla näkyvyyttä imo että pystyy pysäyttämään fillarin yllättävässäkin tilanteessa ennen mahdollista onnettomuutta.

Tuossa jälkimmäisessä tilanteessa näin papparaisen pärstän(=takaraivon) 30 sekuntia ennen kuin ylitin tien ja näin sen melkein yhtäjaksoisesti (a-palkki tuli hetkeksi eteen) josta tiesin, että tyyppi tuskin huomasi minua joten ajoin ihan suojatien oikeaa reunaa varmuuden varalta maksimoidakseni turvamarginaalit.
 
Mitä iloa on treenata lihakset niiin isoiksi, ettei jaksa juosta? Mitä järkeä on syödä ja levätä ja treenata niin paljon, että se haittaa normaalia elämää? Mitä järkeä on pilata terveytensä kasvattaessaan lihaksia, esim. käyttämällä hormoooooneja.

Edit: en mäkään välitä tuosta autojen tuunaamisesta mutta ymmärrän kuitenkin kirjoittajan pointin.

Jalkakäytävillä ei katsota juoksemista oikein hyväksi. Nyt puhutaan liikennesäännöistä.

Jos autoa muutetaan niin, että siitä on liikenteelle vaaraksi, niin se ei ole mitenkään ymmärrettävää.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jalkakäytävillä ei katsota juoksemista oikein hyväksi. Nyt puhutaan liikennesäännöistä.

Jos autoa muutetaan niin, että siitä on liikenteelle vaaraksi, niin se ei ole mitenkään ymmärrettävää.
Se nyt on eri asia jos autoa muutetaan niin, että se on liikenteelle vaaraksi. Määräysten mukainen auto harvemmin on liikenteelle vaaraksi. Uskon, että enemmän vaaraa aiheuttavat ne jotka päästelevät hidastustöyssyihin normaali vauhtia kuin ne jotka lähestulkoon pysähtyvät niihin. Hidastetöyssyn tarkoitus on hidastaa, joten se hidastaminen lienee liikennesääntöjen mukaista.

Toki tuolla liikenteessä on näitä amisräpellyksiä joita madalletaan jousia katkaisemalla mutta niin on myös liikenteessa roid ragessa riehuvia bodareitakin...
 
Kaahailevat motoristit. Jonain päivänä heiltä tosin saattaa lähteä joko kortti tai henki, mutta mitäpä sitä murehtimaan kun on vauhti veressä. Ainiin, kortillahan ei ajettu eikä mullan alla tarvitse enää keulia...
 
Ai saatana siihen rampilta tielle tulemiseen ei kyllä oo tullu mitään muutosta, mikä siinä on niin helvetin vaikeeta? Täytyy oikeen taas ottaa esimerkki viikonlopun ajoista, kangasalan prisman rampilta. Olin Lahteen päin menossa tiellä 100 km/h rajoitus, katsoin että ramppia alas tulee muutama auto ja totesin että eivät kyllä eteen ehdi. Noh sieltähän tää teiden ritari heitti suoraan rampilta kaistalle, vaikka siinä olis ollu varaa kiihdyttää noin 150m sitä ramppia pitkin varsinaisen kaistan vieressä, ja mikä parasta nopeutta oli 70km/h kun tuli melkee suoraan meikäläisen eteen ja vielä mikä parasta rampilta tulevan auton perässä tuli viel toinen auto siihen eteen vähän ku samoilla valoilla.. jos nyt joku ajeli lauantai aamuna siellä päin valkosta 405 farmari pösöä tai kullanväristä 1.8T farmari passattia, niin pieni harjoittelu siihen kaistalle liittymiseen ei olis pahitteeks:curs: ja jos siihen eteen on pakko tunkea niin vois nyt saatana etsiä valmiiksi autostansa sen kaasupolkimen ettei siihen rajoituksen salliman nopeuden saavuttamiseen mene seuraavaa viittä kilometriä...
 
Ai saatana siihen rampilta tielle tulemiseen ei kyllä oo tullu mitään muutosta, mikä siinä on niin helvetin vaikeeta? Täytyy oikeen taas ottaa esimerkki viikonlopun ajoista, kangasalan prisman rampilta. Olin Lahteen päin menossa tiellä 100 km/h rajoitus, katsoin että ramppia alas tulee muutama auto ja totesin että eivät kyllä eteen ehdi. Noh sieltähän tää teiden ritari heitti suoraan rampilta kaistalle, vaikka siinä olis ollu varaa kiihdyttää noin 150m sitä ramppia pitkin varsinaisen kaistan vieressä, ja mikä parasta nopeutta oli 70km/h kun tuli melkee suoraan meikäläisen eteen ja vielä mikä parasta rampilta tulevan auton perässä tuli viel toinen auto siihen eteen vähän ku samoilla valoilla.. jos nyt joku ajeli lauantai aamuna siellä päin valkosta 405 farmari pösöä tai kullanväristä 1.8T farmari passattia, niin pieni harjoittelu siihen kaistalle liittymiseen ei olis pahitteeks:curs: ja jos siihen eteen on pakko tunkea niin vois nyt saatana etsiä valmiiksi autostansa sen kaasupolkimen ettei siihen rajoituksen salliman nopeuden saavuttamiseen mene seuraavaa viittä kilometriä...

Nuo on juurikin niitä veikkosia, jotka olettavat, että heitä väistetään, kun he liittyvät motarille. Hienoa porukkaa.
 
Ihan yhtälailla voi myös motarilla heittää siihen vasemmalle kaistalle jos näkee et sieltä rampista on joku tulossa. Olettaen toki että siinä on tilaa.

Arvasin, että joku puuttuu tuohon. Toki heitetään vasemmalle kaistalle, jos siellä on tilaa. Se kuuluu minunkin mielestäni hyviin tapoihin.
 
Motarillahan voi väistellä, jos on mahdollista, mutta kangasalan kohdalla ei kyllä oo paljon varaa antaa tietä vastaantulevan kaistalle:D
 
geelitukkaelvikset ja halvat riisikinnerisportit

Tullaan sataaviittäkymppiä perseeseen kiinni kun on ensin ohiteltu tosi tehokkaalla ja nopeella (etuvetoisella japanilaisella muka-) urheiluautolla kuin hullu ja sitten painetaan seuraavasta rampista samantien ylös.
Toivon sydämestäni että nämä Initial-D japsiässät suistuvat jossain vaiheessa tieltä ja halvaantuvat niin että makaavat paskavaipoissa sängynpohjalla seuraavat 30 vuotta toivoen että voisivat tehdä itsemurhan mutteivät enää halvaantumiseltaan moista toivetta kykene esittämään saatika toteuttamaan.

Pari faktaa: japsiauto ei ole urheiluauto. Celica ei ole urheiluauto vaan corolla vähän stailatulla korilla. Etuvetoinen auto ei ole urheiluauto ja viimeiseksi, T-sport ei ole tehon merkki, jopa pikkuisissa perhevolvoissa ja Fordin kauppakasseissa on se 200 hevosvoimaa joten ei sillä riisikippoputkulla tarvitse ihan kauheasti 1000-heppaista Supraa yleisen liikenteen seassa esittää. Se tyhmä lippaletti tekee kuskin jo muutenkin naurettavaksi.
 
geelitukkaelvikset ja halvat riisikinnerisportit

Tullaan sataaviittäkymppiä perseeseen kiinni kun on ensin ohiteltu tosi tehokkaalla ja nopeella (etuvetoisella japanilaisella muka-) urheiluautolla kuin hullu ja sitten painetaan seuraavasta rampista samantien ylös.
Toivon sydämestäni että nämä Initial-D japsiässät suistuvat jossain vaiheessa tieltä ja halvaantuvat niin että makaavat paskavaipoissa sängynpohjalla seuraavat 30 vuotta toivoen että voisivat tehdä itsemurhan mutteivät enää halvaantumiseltaan moista toivetta kykene esittämään saatika toteuttamaan.

Pari faktaa: japsiauto ei ole urheiluauto. Celica ei ole urheiluauto vaan corolla vähän stailatulla korilla. Etuvetoinen auto ei ole urheiluauto ja viimeiseksi, T-sport ei ole tehon merkki, jopa pikkuisissa perhevolvoissa ja Fordin kauppakasseissa on se 200 hevosvoimaa joten ei sillä riisikippoputkulla tarvitse ihan kauheasti 1000-heppaista Supraa yleisen liikenteen seassa esittää. Se tyhmä lippaletti tekee kuskin jo muutenkin naurettavaksi.

Harvemmin ne kikkailijat japseilla ajavat, amisteinien vakiokulkuneuvo on kuitenkin se BMW.

Muutenkin kuulostaa katkeran miehen tilitykseltä. Ei se teho sinällään mitään auton suorituskyvystä kerro, vaan esim. teho/massa -suhde. Lotus Exige kiihtyy nollasta sataan noin viidessä sekunnissa 1.8 (japsi)koneella.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom