Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tilanne eilen kehä 1:llä ruuhkissa:

Olin menossa länteenpäin kehä1:stä ja juutuin ruuhkiin pitkällä suoralla ennen Vihdin liittymää. Liikenne melkein seisoi ja eteenpäin mentiin sellaista kävelyvauhtia. Takaa tulee moottoripyörä autojen välissä ja ajaa muita nopeammin eteenpäin. Minun edessä oleva auto yrittää kiilata tätä pyörää niin, ettei se pääse jatkamaan matkaa autojen välissä, siinä kuitenkaan onnistumatta. Pari autoa tästä eteenpäin joku noheva autoilija huomaa tilanteen ja ajaa oman autonsa aivan rinnakkaisen auton viereen ettei moottoripyöräilijä pysty enää "etuilemaan" :eek: Mikä näitä ihmisiä taas riivaa...

No huhhuh!!!

Ei taida tulla raja vastaan sille miten isoja mulkkuja rattien takana onkaan.
Aina löytyy joku toista pahempi...

Itse olen jo ennen A-kortin ajamista pyrkinyt aina jättämään splittaajille tilaa, eihän se perkele multa oo pois jos joku pääsee himaan ennen mua...

Tuosta Teuden tilanteestakin sen verran, että aivan hyvin ymmärrän miksi sitä Volvoa tuli monotettua...
Ja tämä monottaminen auttoi tilanteessa, miten?

Eihän se tietenkään auta mitenkään, mutta hermojen menetys on erittäin todennäköinen ja myöskin ymmärrettävää.
Juuri itse kerroit, kuinka vaarallista tuo ko. Volvon kiilaaminen oli ja sitten hyväksyt maltin menetyksen. Suomen liikenteessä kaikista pahin ongelma juuri on se, että ihmiset ottaa asiat niin hirveän henkilökohtaisesti. Varmasti mennään vuositasolla useassa kymmenessä liikennekuolemassa, jotka johtuu maltin menettämisestä ja provosoitumisesta. Liikenteessä ei saisi missään nimessä menettää malttiaan ja lähteä provosoitumaan toisten tekemisistä, ja kaikista naurettavinta on vetää jotkut itkupotkuraivarit ja potkia toisen autoa. Tästä on ollut ennenkin täällä puhetta, mutta liikenteessä ihmisistä tulee sairaita, hulluja ja raivotautisia, ja kaikki inhimillisyys ihmisten kuljettamien autojen väliltä häviää. Monesti ollut puhetta siitä, kun joku mummoilee edessä niin sitten ohitettavan on pakko roiskaista sen auton päälle kaikki kivet ajamalle pientareella ja muuta vastaavaa. Samassa tilanteessa monesti myös ohitettava provosoituu ja rupeaa roikkumaan puskurissa. Jos verrataan tilannetta vaikka ostarin liukuportaisiin tai snägärin jonoon, niin ei siellä kukaan uskalla naamatusten haistattaa toiselle paskaa tai sylkeä kasvoille jos joku mummo hidastelisi huonon liikuntakykynsä takia. Autolla se vaan on niin helppoa ja kivaa ku ollaan ikään kuin tekemisissä vain koneiden kanssa ja oikea identiteetti pysyy tavanomaisesti piilossa.

Juuri itse kerroit, kuinka vaarallista tuo ko. Volvon kiilaaminen oli ja sitten hyväksyt maltin menetyksen. Suomen liikenteessä kaikista pahin ongelma juuri on se, että ihmiset ottaa asiat niin hirveän henkilökohtaisesti. Varmasti mennään vuositasolla useassa kymmenessä liikennekuolemassa, jotka johtuu maltin menettämisestä ja provosoitumisesta. Liikenteessä ei saisi missään nimessä menettää malttiaan ja lähteä provosoitumaan toisten tekemisistä, ja kaikista naurettavinta on vetää jotkut itkupotkuraivarit ja potkia toisen autoa. Tästä on ollut ennenkin täällä puhetta, mutta liikenteessä ihmisistä tulee sairaita, hulluja ja raivotautisia, ja kaikki inhimillisyys ihmisten kuljettamien autojen väliltä häviää. Monesti ollut puhetta siitä, kun joku mummoilee edessä niin sitten ohitettavan on pakko roiskaista sen auton päälle kaikki kivet ajamalle pientareella ja muuta vastaavaa. Samassa tilanteessa monesti myös ohitettava provosoituu ja rupeaa roikkumaan puskurissa. Jos verrataan tilannetta vaikka ostarin liukuportaisiin tai snägärin jonoon, niin ei siellä kukaan uskalla naamatusten haistattaa toiselle paskaa tai sylkeä kasvoille jos joku mummo hidastelisi huonon liikuntakykynsä takia. Autolla se vaan on niin helppoa ja kivaa ku ollaan ikään kuin tekemisissä vain koneiden kanssa ja oikea identiteetti pysyy tavanomaisesti piilossa.

Aamen.

Myönnän itsekin, että joskus tulee käyttäydyttyä vittumaisesti, kun on kotilon sisällä piilossa tai potta päässä.

Viimeisen parin vuoden ajan olen jopa aktiivisesti yrittänyt päästä roadragesta eroon ihan ajelemalla rajoitusten mukaan (eli siis kutakuinkin kaikkien ohitettavana) ja poissa vilkkaasti liikennöidyiltä teiltä ja ruuhkista.

Nyt kun joku kukkahattu kuitenkin tarttuu nopeusrajoituksiin, niin kannattaa ihan oikeasti pitää silmät auki kun ajaa keskellä päivää esim. Kehä kolmosta tai mitä vaan pk-seudun isompaa tietä tarkalleen rajoituksen mukaan.
Aivan varmasti et saavuta ketään ja autoja menee ohi jatkuvasti.

Kiitos ja anteeksi, eikä herneitä :)

No saanks mäki sit hermostuu jos motoristi hölmöilee ja lyödä vaikka sitä ovella, niinQ?

Asiaan, hitto mikä urpo oli taas tuolla liikenteessä, katselin kun muutaman sadan metrin päässä henkilöauto kyhnyttää kuorma-auton perseessä, ja sitten kun tuli risteys, lähti tämä ohittamaan kuorma-autoa vasemmalta kääntyvien kaistan kautta, onneksi tajusi luovuttaa sillä edessä oli vastaan tulossa auto kääntymässä sen kaistan yli, ja sen jälkeen alkoikin jo kaide ja ohituskaista. Oli varmaan niin kiire että ei voinut sitä sataa metriä odottaa. Kaiken lisäksi kyseinen sankari pysähtyi tien varteen parin kilometrin päässä tästä.

No ei voi suakaan kovin fiksuksi kehua. Jos lähdetään oikein ruotimaan niin olet mielestäni pahempi kusipää kuin tuo volvo kuski. Toinen tekee luultavasti vahingossa virheen ja sinä potkit kylkeen. Juu juu, vittu oppiipahan katsomaan. Joka tapauksessa minä näen suurempana pahana tahallisen kusipäisyyden jolla aiheutetaan vahinkoa kuin vahingossa tapahtuneen mokan mikä ei edes aiheuta kuin sydämen tykytystä.

Ei tuo autojen potkiminen meikäläisenkään mielestä mitään loistavaa käytöstä ole, mutta pitää ottaa huomioon, että tuollaisilla välinpitämättömillä kaistanvaihdoilla pahimmillaan tappaa tai vammauttaa toisen. Auton potkimisesta taas tulee korkeintaan varpaat kipeäksi. Miten ylipäätään voi vaihtaa kaistaa toisen päälle "vahingossa"? Jos katsoo peiliin ja kuolleeseen kulmaan, pitäisi kaistanvaihdoin onnistua ketään jyräämättä. Välinpitämättömyyttä tuo mielestäni on. Jakeluautot ja muut isot vehkeet, joista ei välttämättä näe joka kulmaan, ovat tietenkin eri asia. Varsinkin kaksikaistaiset yksisuuntaiset kadut (helsingissä uudenmaankatu, lönkka) tuntuvat olevan ihmisille ylivoimaisia ryhmittymisen suhteen. Oikealta kaistalta käännytään vasemmalle ynnä muuta. Mielestäni tällaisia asioita pitäisi valvoa eikä aina vain marista ylinopeuksista.

Asiasta toiseen:
Helsingissä hietalahden torin ympäristössä kannattaa ajella varovasti kun Hietalahdenkatu ja Abrahaminkatu ovat muuttuneet kaksisuuntaisiksi. Tämä aiheuttaa "hauskoja" tilanteita päivittäin, mukavaa varsinkin prätkällä ajaessa kun omaa kaistaa pitkin tulee vastaan auto (volvo tietenkin :lol2:)

Liikenteessä ei saisi missään nimessä menettää malttiaan ja lähteä provosoitumaan toisten tekemisistä, ja kaikista naurettavinta on vetää jotkut itkupotkuraivarit ja potkia toisen autoa.
...
Jos verrataan tilannetta vaikka ostarin liukuportaisiin tai snägärin jonoon,
Tossa saattaa ihan oikeasti säikähtää kun autolla tuutataan eteen, joten siinä adrenaliinihuuruissaan ei välttämättä ensimmäisenä tule mietittyä mikä olisi sopivan aikuismainen käyttäytymismalli tässä kohdassa. Tossa tilanteessa on todennäköisesti yhtä harkintakykyinen kuin nakkikiskajonossa puukkoa väistellessään. Ja välillä jengi ihan oikeasti vaihtaa kaistaa mopoilijoiden eteen aivan surutta, itekkin meinannut pari kertaa potkaista kylkeen, josko sitten edes huomaisivat että nyt oli roadkill melko lähellä.

Ja kyllä sitä kaistaa vaihdetaan eteen vaikka olisi jollain pikkukopillakin liikenteessä. Viime syksynä kun oma auto oli telakalla hetken aikaa, ajelin kakkoskoppa-Golffilla sen ajan. Ja oli ihan oikeasti aivan mieletön ero kaiken maailman kiilauksissa ja muissa vähän tiukemmissa kaistanvaihdoissa mitä eteen sattui. Tolla meksikon poikien tekeleellä saa ajella ruuhka-aikanakin kehillä ja motareilla melko rauhassa, kaupunkiajosta nyt puhumattakaan. Mutta tolla kolopallolla liikennöidessä porukkaa tunki eteen vähän joka kolosta ja tilannetta pukkasi toisensa perään. Eli viidakon lait toteutuu melko hyvin tuolla liikenteessä, se näemmä menee ekana jolla on isoin kameli.

tästä ketjusta käy hyvin ilmi miksi moottoripyöräilijöiden arvostus ei ehkä ole autoilijoiden keskuudessa kovin suurta. Kannattaisi vähän miettiä minkälaista hallaa se oma pelleily ja elvistely harrastajakunnan maineelle - sitä kautta sekä itselle ja muille - tekee. :piis:

Itse autoillessa pyrin joskus jopa antamaan tilaa. Sehän nopeuttaa minunkin matkaani, että liikenne etenee. Miettikääs mitkä ruuhkat noissa suurkaupungeissa olisi jos jokainen skootteri seisoisi jonossa paikallaan vieden yhden auton tilan. Skootteritkin vielä peräkkäin turvaväleillä, taitaisi loppua maailmasta tiet.
Miten se voi nopeuttaa sun matkaasi että sun takaata ajaa joku sun ohi?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mua ärsyttää eniten ne ketkä haluaa ohi sen takia että pääsisi kääntymään 500m päässä olevasta risteyksestä (5 kokonaista sekuntia) aiemmin, tai päästäkseen niihin punaisiin valoihin odottamaan:david:

Tänään varsinkin pääsi nauramaan räkänaurua yhdelle puikkelehtijalle: Jono vasemmalla kaistalla kulkee 1km/h hitaammin kuin oikealla niin heti vaihdetaan kaistaa, sitten oikea kaista menee hitaammin kuin se vasen niin hetken päästä mennään takaisin samaan vanhaan jonoon :hyvä: Yksikin tunki alle puolen metrin raolla mun auton puskurin ohi peräkärryn kanssa kun halusi laillista nopeutta ajavan auton takaa pois kun ei 5km/h yli rajotuksen vauhti kelvannut.

Sitten vielä nää ohittajat jotka menee ohi kun ajat 60alueella mittariin 70, ja sitten hidastelee edessä kun yrität ajaa 100alueella 110 mittariin niin tämä posottelee sen 90-99km/h oikeaa nopeutta siinä edessä. Niin moni elää vissiin uhmaikäänsä liikenteessä, kaikki MULLE ja HETI:curs:

Ainiin, ja tottakai tämä: ite yrität ajaa ennakoivasti ja turvallisesti ja eiköhän sitä tule ajettua ylinopeutta kameraan jonka ohi on ajanut ainakin 50kertaa, ja tuntee paikan kuin omat taskunsa. Oli oikeen reilu jarrutus ennen kameraa ja se välähti kerran. Eikö ne yleensä välähdä 2 kertaa? Oon viimevuonna nimittäin saanut ylinopeussakot kun en seurannut mittaria ja kamera välähti 2x. Tämä joka välähti kerran välähti myös tosi kaukana eikä mun mielestä ollut järkevällä etäisyydellä rekisterin kuvaamiseen:eek:

Miten se voi nopeuttaa sun matkaasi että sun takaata ajaa joku sun ohi?
Jos katsot kokonaiskuvaa niin varmaan voit ymmärtää miten se nopeuttaa minunkin matkaani. Ei tietenkään se minun tilan antamainen yksistään voi nopeuttaa minun matkaani mutta jos voin osaltani vaikuttaa siihen, että liikenne etenee jouhevasti niin silloinhan se auttaa myös minua, siis kokonaisuutena.

Kun ajaa mopolla mopoille ja fillari/jalkamies tarkoitetulla valkoisella puolella( siis se missä on 20 cm tilaa ettei ole puskassa) 40kmh, näkee peilistä et joku on tulossa ohi ja ''kuolleessa kulmassa lymyilee'' niin vittu jos lähtee ohittaa niin onko vittu pakko lymyillä siinä kulmassa, tosin eihän mopoilijoilla ole oikeutta vaihtaa kaistaa jos on kääntymässä. yleensä yrittää selvittää homman jarruttamalla, mutta mitäs sieltä tuleekaan? seuraava auto?

Toinen. BUSSIKUSKIT VITTU KATTOKAA !!!! ajoin kaupungissa vasemmal kaistal ''motarilla ohituskaista?'' bussi oikealla puolella rinnalla ajelee tyytyväisesti. laittaa sen vitun huomaamattoman vilkun ja kiilaa, äkkijarrutus mopopojalle tuleepi ja kukas se vittu perseeseen ajaakaan? ei ruuhka-ajan taksi.

kolmas: mikä vittu siinä on kun on pakko kokoajan nauraa ''' hehee mopopoika , lol säälittävää.'' se rupee vituttaa kun tulee halveksuvaa katsetta vittu ihan joka kulmasta, love u taxi kuskit.

kokeile ens kerran miettiä mitä kirjoitat. voi saada jopa selvää.

Mua ärsyttää eniten ne ketkä haluaa ohi sen takia että pääsisi kääntymään 500m päässä olevasta risteyksestä (5 kokonaista sekuntia) aiemmin, tai päästäkseen niihin punaisiin valoihin odottamaan:david:

No aivan varmasti. Miksen ohittaisi? Ei ole meinaan yksi tai kaksi kertaa käynyt niin, että olen sielä jonossa joutunut odottamaan useammatkin valot kun oon ajatellut, että kyllä mä niihin valoihin ehdin vaikken ohitakkaan.

Olin töissä kevyt perävaunuja valmistavassa tehtaassa puolitoista vuotta kokoonpano puolella.
Monta kertaa sinne tuotiin peräkärryjä korjaukseen, koska ne alkoivat käyttäytymään hallitsemattomasti kun nopeus kasvoi 120 km/h

Usein näitä tiukkoja ohitustilanteitakin tulee kun peräkärry perässä apinat painaa ohi pienimmästä raosta.

Mä oon varmaan tulossa raivohulluksi kun nykyään autoillessa alkaa vituttamaan kun liikenne on niin tökkivää ja joustamatonta. Ei anneta tilaa muille, nukutaan valoissa, hidastellaan kiihdytyskaistalla ja tehdään muutenkin kaikki asiat päin vittua. Onneksi tuli pyöräkelit niin saa ajella rauhassa eikä tarvi olla tuolla junttien autoilijoitten seassa.

05052009.jpg

Ajoväylä kahden rakennuksen parkkipaikalle

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom