Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Espoolaiset ja vantaalaiset autosankarit!
Vittu, opetelkaa liikenteen etiikkaa ja hankkikaa pelisilmää.
Harjottaisitte ennakoivaa ajoa, vitun nössöt! :thumbs:
 
Voi jeesuksen perse noita tienpitäjien parhaita keksintöjä kuten esim. korotetut suojatiet ja sit hidastetöyssyt. Kummatkin on ihan ok, jos ne huomaa hyvissä ajoin ja kerkiää hidastamaan kävelyvauhtiin niiden kohdalla. Tänään tossa illalla pimeässä huomasin kuitenkin vieraassa kaupungissa aivan vitun fiksun idean laittaa alamäkeen korotettu suojatie. Eihän siinä muuta, mutta se korotus oli tehty siten, että se oli vain sen suojatien alapäässä eli pudotuksena mulle. Ilmeisesti ratkaisu johtui siitä, että alamäen yläosassa oli suojatiessä vain etuosassa sellanen korotus. Anyway, en sitten huomannut tota jäljempää pudotusta ja voi jeesuksen perse, että meni kyllä takuuvarmasti joka helvetin iskunvaimennin ja jousi pohjaan asti. Vauhtia oli ehkä 35km/h, mutta silti jysähti kyllä niin pahasti, että olin varma, että nyt keräillään puskurit ja helmat tienvarresta, mutta ei onneks. Jos musta tulis diktaattori niin kieltäisin noi korotetut suojatiet ja laittasin vaikka poliisin nopeusvalvontakamerat niiden suojateiden kohdalle, niin pysyis autoilijoiden tilannenopeudet asiallisina. Tähän aikaan vuodesta Suomen tiet on muutenkin aivan täynnä kuoppia, poteroita ja reikiä, niin pakkoko noita kaiken maailman korotuksia vielä väsäillä.
 
http://www.esaimaa.fi/page.php?page_id=4&news_id=200916865021

Taas yksi surullinen tapaus. Kyllä nuo on vaan niin turhia juttuja. Turhaa kärsimystä taas monelle perheelle. Jotenkin tuo kolari vaan pisti miettimään normaalia enemmän kun sattui kotikaupungissa. Toinenkin takapenkillä olija on kuollut. Paikassa 60km/h rajoitus. Ei taida auto mennä kahtia 60 vauhdissa.

Nuori kuski juuri saanut kortin. Hurjastellaan, luullaan että ollaan hyviä kuskeja ja homma hallussa. Sit lähtee lapasesta ja silmänräpäyksessä muuttuu monta elämää. Nykyään nuoret naisetkin hurjastelee siinä missä miehetkin. Kuskilla "mukava" taakka loppuelämänsä tuosta. Turhaa turhaa.
 
Perjantai 3.4 2009 ja nelostie väillä Hki-Jkl. Satasen rajoituksella autojonon (n. 25 autoa) vauhti vaihtelee viiden- ja seitsemänkympin välillä, kun saavutan letkan. Letkaa vetää uudehko iso Jagge. Osalla porukasta alkaa tunteet käydä selvästi todella kuumana itseni mukaanlukien ja raivokkaita kamikaze-ohituksia nähdään, joihin itsekin syyllistyn useita kertoja.

Kun sitten noin vartin verran olen ohitellut letkan autoja yksi toisensa jälkeen niin saavutan tämän Jagen ja voi vittu saatana mikä näky siellä odottaa; noin 60v bisnesmiehen näköinen liituraitaan pukeutunut kuski porisee kaikessa rauhassa kännykkään ja tekee jotain muistiinpanoja ratissa eikä välitä vittujakaan perässä tulevasta kilometrin autoletkasta, vaikka ihan varmasti näkee, että porukka käy siellä ihan vitun kuumana ohitellessaan toisiaan. Mistä vitusta näitä idiootteja oikein sikiää?!?!? :curs:
 
Voi jeesuksen perse noita tienpitäjien parhaita keksintöjä kuten esim. korotetut suojatiet ja sit hidastetöyssyt. Kummatkin on ihan ok, jos ne huomaa hyvissä ajoin ja kerkiää hidastamaan kävelyvauhtiin niiden kohdalla. Tänään tossa illalla pimeässä huomasin kuitenkin vieraassa kaupungissa aivan vitun fiksun idean laittaa alamäkeen korotettu suojatie. Eihän siinä muuta, mutta se korotus oli tehty siten, että se oli vain sen suojatien alapäässä eli pudotuksena mulle. Ilmeisesti ratkaisu johtui siitä, että alamäen yläosassa oli suojatiessä vain etuosassa sellanen korotus. Anyway, en sitten huomannut tota jäljempää pudotusta ja voi jeesuksen perse, että meni kyllä takuuvarmasti joka helvetin iskunvaimennin ja jousi pohjaan asti. Vauhtia oli ehkä 35km/h, mutta silti jysähti kyllä niin pahasti, että olin varma, että nyt keräillään puskurit ja helmat tienvarresta, mutta ei onneks. Jos musta tulis diktaattori niin kieltäisin noi korotetut suojatiet ja laittasin vaikka poliisin nopeusvalvontakamerat niiden suojateiden kohdalle, niin pysyis autoilijoiden tilannenopeudet asiallisina. Tähän aikaan vuodesta Suomen tiet on muutenkin aivan täynnä kuoppia, poteroita ja reikiä, niin pakkoko noita kaiken maailman korotuksia vielä väsäillä.
Oliko liikennemerkillä ilmoitettu korotuksesta jos oli niin mitä itket katotaan mitä merkeissä lukee.
 
Ihmiset jotka eivät osaa milläänlailla ottaa muita liikenteessä olijoita huomioon. Vilkkua ei kannata käyttää kun se vaan kuluu turhaan, kaasua vaan jos joku näyttää yrittävän ohi, suojatiellä oleva jalankulkija on tietysti väistämisvelvollinen ja yleensäkin liikennesäännöt on luonnollisesti vaan muotoseikkoja.
Varsinkin liikenneympyrät tuntuu monille olevan jotenkin vaikeita etenkin vilkuttamisen ja väistämissääntöjen suhteen.

Jos tienkäyttäjiä ajatellaan ryhminä niin teinisankareita älyttömämpiä suhareita on vaan noi keski-ikäiset äijät. Molemmilla pitäisi olla lakisääteisesti joku merkki varoittamassa muita tiellä liikkujia ja lisäksi autossa joku systeemi, joka rajoittaa vauhdin ainakin taajamassa automaattisesti 40:iin..

Yksi näistä keski-ikäisistä maailmanomistajista kaasutteli talla pohjassa päin kun kävelin rauhassa suojatiellä, jarrutti, pysähtyi suojatien eteen ja huusi ikkunasta, "kuolema!" !!! :wtf:
Äijällä vielä eukko ja lapset kyytissä!! :eek:
Sanoin vaan takaisin, että etkö oo suojatiestä kuullut! Harmitti jälkeenpäin, etten katsonut rekkaria muistiin. Olisin voinut tehdä rikosilmoituksen ainakin liikenteen vaarantamisesta ja laittomasta uhkauksesta! :jahas:

Toinen keski-ikäinen sankari just pari viikkoa sitten roiskutti mersulla parkkiin kurvaillessaan lätäkön verran vettä mun ja kaverin päälle eikä edes ollut häpyä tulla pyytämään anteeksi.. :curs:

vai onkohan nää kaikki älykääpiöt vaan pesiytyneet Riihimäelle.. :curs:

Jeps..

[/VUODATUS] :nolo:
 
Se on kyllä jännä, miten moottoritiellä hitaampien autojen nopeus lisääntyy kun on menossa vakionopeudensäädin päällä ohi... Tänäänkin sama toistui pari kertaa, kun on rinnalla niin ohitettavan nopeus onkin noussut samaksi kuin itsellä. Kaasupoljin tietysti auttaa, mutta rasittavaa siltikin, kun moottoritiellä mielellään ajaisi tasaista nopeutta.
 
Se on kyllä jännä, miten moottoritiellä hitaampien autojen nopeus lisääntyy kun on menossa vakionopeudensäädin päällä ohi... Tänäänkin sama toistui pari kertaa, kun on rinnalla niin ohitettavan nopeus onkin noussut samaksi kuin itsellä. Kaasupoljin tietysti auttaa, mutta rasittavaa siltikin, kun moottoritiellä mielellään ajaisi tasaista nopeutta.

Ei voi vastustaa...
http://www.youtube.com/watch?v=Ly1pXhM3Teg
 
kevät ja kauhiasti kaahaavat muoviluotikuskit. Vaikka se prätkä kulkee sen 200 niin onko sillä pakko senverran ajaa?

edit: ei sen puoleen että autollakaan pitäisi kahtasataa ajella
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Parkkipaikkakolhut.:curs: Tarvitseeko siihen enää muuta lisätä?

Itse avaan aina ovet niin varovasti, ettei takuulla pääse kolahtamaan viereiseen autoon, mutta sitten taas monesti näkee näitä kaupungin vuokrataloissa ulkoasun perusteella asuvia mammoja vuoden -82 mädillä Datsuneillaan, jotka vain tönäisevät ovet auki ja ovi saattaa tuurillaan pysähtyä ennen vieressäolevaa autoa tai sitten kolauttaa siihen kivan kolhun. Kaikki ei autoistaan välitä eikä halua niistä huolta pitää, mutta silti suotakoon halukkaille oikeus pitää autostaan hyvää huolta eikä paukutella puolitahallaan niitä ovia toisen kylkeen.
 
Parkkipaikkakolhut.:curs: Tarvitseeko siihen enää muuta lisätä?

Itse avaan aina ovet niin varovasti, ettei takuulla pääse kolahtamaan viereiseen autoon, mutta sitten taas monesti näkee näitä kaupungin vuokrataloissa ulkoasun perusteella asuvia mammoja vuoden -82 mädillä Datsuneillaan, jotka vain tönäisevät ovet auki ja ovi saattaa tuurillaan pysähtyä ennen vieressäolevaa autoa tai sitten kolauttaa siihen kivan kolhun. Kaikki ei autoistaan välitä eikä halua niistä huolta pitää, mutta silti suotakoon halukkaille oikeus pitää autostaan hyvää huolta eikä paukutella puolitahallaan niitä ovia toisen kylkeen.

Tuon takia kannattaakin parkkeerata mahdollisimman kalliiden autojen viereen, jos on valinnanvaraa. Niiden omistajat ovat vähän tarkempia kolautteluista.
 
Oli tässä yksi päivä varsin mukava kokemus, kun persiissä ajeli kymmenien tonnien painoinen rekka 60 km/h ruuhkaisella Helsingintiellä :haart:

Sai vain toivoa, ettei edessäajaville tulisi aihetta jarrutella.
 
Oli tässä yksi päivä varsin mukava kokemus, kun persiissä ajeli kymmenien tonnien painoinen rekka 60 km/h ruuhkaisella Helsingintiellä :haart:

Sai vain toivoa, ettei edessäajaville tulisi aihetta jarrutella.
Valitettavasti aivan liian yleistä tuo on. Rekassa tulee vain helposti niin turvallinen illuusio siinä perässä roikkuessakin, kun näet edellä olevan auton yli liikenteen, mutta sitten ei kuitenkaan tajuta sitä, että rekka ei pysähdy paineilmajarruilla aivan yhtä nopeasti kuin henkilöauto. Lyhyellä turvavälillä rekka on edellä ajavan jarruttaessa auton perässä ennen kuin jarrujärjestelmään tulee edes paineet.

Myös monien autoilijoiden sellanen laumaeläinefekti on aika ärsyttävä toisinaan varsinkin pimeällä, kun tie on aivan tyhjä 5km matkalta ja sitten auto tulee sun taakse, niin sen on pakko jäädä hiillostamaan siihen takapuskuriin, mutta ei se kuitenkaan ohi halua mennä. Kaikille olis kivempaa kun jätettäis vaikka se 200m turvaväliä, koska jos ei ole halua ohittaa ja tie on muuten ihan tyhjä niin suottako siinä perässä kyttäämään. Itse tykkään risteyksissä vähän harrastaa ituhippeilyä ja tulla rauhallisesti moottorijarrulla niihin, niin sitten ei kehtaa moottorijarrutella jos joku on puskurissa kiinni.
 
:offtopic: Minkä takia rekoissa on paineilmalla toimivat jarrut?
 
Lyhyellä turvavälillä rekka on edellä ajavan jarruttaessa auton perässä ennen kuin jarrujärjestelmään tulee edes paineet.

Pakkonipo: ilmanpaine pitää jarrut auki, ei kiinni. Paineet siis menee, ei tule : )

e: @Janpa: paineilma on ilmeisesti todettu "kustannustehokkaimmaksi" tavaksi välittää voima perille. Tarvittava nesteen määrä olisi turhan suuri, nimenomaan siis toiminnan aikana, koska työsylintereitä on paljon ja isoja. Suurin syy on varmaan se, että paineilmajärjestelmä voidaan liittää helposti myös perävaunun jarruihin, myös pakkasella. Nestejarruissa liittimien rakentaminen sellaisiksi että ne ovat helposti liitettävissä mutta eivät päästä yhtään ilmaa nesteen sekaan olisi hyvin vaikeaa. Paineilmajärjestelmä on "vikasietoisempi", sietää pikku vuodotkin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pakkonipo: ilmanpaine pitää jarrut auki, ei kiinni. Paineet siis menee, ei tule : )

-k
Niinhän se olikin.:D Päässyt jo opit unohtumaan, mutta tosiaan noin se olikin ku nytkin vielä muistelee niitä autokoulun opettajien esimerkkejä siitä, että käsijarru ei lähde pois päältä pitkän seisomisen jälkeen ja olihan niissä kirjoissa kaavakuviakin siitä jarrujärjestelmästä. Oli miten oli, niin jarruviive paineilmajarruissa silti on.:rolleyes:
 
Parkkipaikkakolhut.:curs: Tarvitseeko siihen enää muuta lisätä?

Ei parkkipaikat vielä mitään, mutta kun asuu kantakaupungin alueella ja auto on aina kadun varressa, niin jumalauta että perse ja etupää näyttää tosiaan sen mukaiselta. Aina joku kolhii, siltä ei voi väälttyä. Ei sen puoleen, itekkin aikoinaan harrastin suht kyseenalaisia taskuparkkeerausmenetelmiä.:haart:
 
Yritinpä tänään sitten opettaa pikkusiskoa ajamaan skootterilla. Eihän siitä meinannut tulla aluks lasta eikä paskaa, koska ei se jostain syystä vain tajunnut, millä vauhdilla voi ajaa mutkiin ja muuta. Luulin, että jokainen fillarilla ajanut tajuaa, ettei mutkiin voi ajaa täysiä, mutta ilmeisesti olin siinäkin väärässä. Kertaakaan se ei tota ennen ole ajanut mopolla jollei ihan lyhyttä kokeilua lasketa. Kerran meinas ryteikkö paukkua oikein kunnolla, kun eihän se tajunnut, että kurviin ei voi ajaa kovaa eikä se sitten pystynyt kääntämään sitä siihen mutkaan ja oli muutamista senteistä kiinni, ettei mennyt koko vehje ojaan. Yritin painottaa, että älä aja kovaa, kun et osaa, mutta jotenkin tuntui se vietti vain vievän.:(

Toisena sitten kans systerin liikennetiedot/-ymmärrys. Eihän se tajua yhtään mitään siitä, kuka kääntyy aivan tavallisissa risteyksissä ensin ja ketä väistetään. On toi mopokortti kyllä aivan totaalinen arpalipuke! Mökiltä tullessa yritin muutamaan kertaan kysyä sitä, että kuka väistää ja kuka ei, niin ei sillä ollu oikeastaan mitään ymmärrystä. Moneen kertaan sen tietojen perusteella oltais oltu auton alla. Myönnän itsekin, että muutamaan kertaan olin vähän isommissa risteyksissä mopoilun alkuaikoina vähän pallo hukassa, mutta en mä sentään noin pahasti pihalla oo koskaan liikennesäännöistä ollu.:eek:

Taitais oikeasti olla korkea aika hivenen verran parantaa sitä mopokorttikoulutusta vaikka sitten hinnankin kustannuksella, mutta eihän noita uskalla oikeasti liikenteeseen laskea. Viime viikollakin näin erään tyttömopoilijan toimesta niin totaalisen "näin tapan itseni liikenteessä"-vedon risteyksessä, koska tyttöparka luuli, että kaistan oikeassa raunassa ajettaessa ja vasemmalle käännyttäessä pitää antaa takanatulevillekin tietä ja meinas kopsahtaa, mutta valpas autoilija jarrutti ajoissa. Ei vissiin ryhmittäytymisestä ollut kuullut. Periaatteessa tytön ajotavassa oli kyllä hiven järkeä, koska sillä tavallakin saa ajaa, mutta tota tyyliä ei kannattais ehkä ihan kaikkialla soveltaa.
 
Yritinpä tänään sitten opettaa pikkusiskoa ajamaan skootterilla. Eihän siitä meinannut tulla aluks lasta eikä paskaa...jne...

Itseäni pelottaa vielä enemmän se, että samoilla tiedoilla ja taidoilla saa ajaa hieman raskaampaa mopoautoa.. yleistyksenä henkilöimättä mitenkään edellisen kirjoittajan sukulaisiin
 

Suositut

Back
Ylös Bottom