Timo-Tee-Aa
Banned
- Liittynyt
- 11.3.2009
- Viestejä
- 262
Ärsyttävät asiat liikenteessä - Poliisit ja tiekamerat!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oliko liikennemerkillä ilmoitettu korotuksesta jos oli niin mitä itket katotaan mitä merkeissä lukee.Voi jeesuksen perse noita tienpitäjien parhaita keksintöjä kuten esim. korotetut suojatiet ja sit hidastetöyssyt. Kummatkin on ihan ok, jos ne huomaa hyvissä ajoin ja kerkiää hidastamaan kävelyvauhtiin niiden kohdalla. Tänään tossa illalla pimeässä huomasin kuitenkin vieraassa kaupungissa aivan vitun fiksun idean laittaa alamäkeen korotettu suojatie. Eihän siinä muuta, mutta se korotus oli tehty siten, että se oli vain sen suojatien alapäässä eli pudotuksena mulle. Ilmeisesti ratkaisu johtui siitä, että alamäen yläosassa oli suojatiessä vain etuosassa sellanen korotus. Anyway, en sitten huomannut tota jäljempää pudotusta ja voi jeesuksen perse, että meni kyllä takuuvarmasti joka helvetin iskunvaimennin ja jousi pohjaan asti. Vauhtia oli ehkä 35km/h, mutta silti jysähti kyllä niin pahasti, että olin varma, että nyt keräillään puskurit ja helmat tienvarresta, mutta ei onneks. Jos musta tulis diktaattori niin kieltäisin noi korotetut suojatiet ja laittasin vaikka poliisin nopeusvalvontakamerat niiden suojateiden kohdalle, niin pysyis autoilijoiden tilannenopeudet asiallisina. Tähän aikaan vuodesta Suomen tiet on muutenkin aivan täynnä kuoppia, poteroita ja reikiä, niin pakkoko noita kaiken maailman korotuksia vielä väsäillä.
Se on kyllä jännä, miten moottoritiellä hitaampien autojen nopeus lisääntyy kun on menossa vakionopeudensäädin päällä ohi... Tänäänkin sama toistui pari kertaa, kun on rinnalla niin ohitettavan nopeus onkin noussut samaksi kuin itsellä. Kaasupoljin tietysti auttaa, mutta rasittavaa siltikin, kun moottoritiellä mielellään ajaisi tasaista nopeutta.
Parkkipaikkakolhut.:curs: Tarvitseeko siihen enää muuta lisätä?
Itse avaan aina ovet niin varovasti, ettei takuulla pääse kolahtamaan viereiseen autoon, mutta sitten taas monesti näkee näitä kaupungin vuokrataloissa ulkoasun perusteella asuvia mammoja vuoden -82 mädillä Datsuneillaan, jotka vain tönäisevät ovet auki ja ovi saattaa tuurillaan pysähtyä ennen vieressäolevaa autoa tai sitten kolauttaa siihen kivan kolhun. Kaikki ei autoistaan välitä eikä halua niistä huolta pitää, mutta silti suotakoon halukkaille oikeus pitää autostaan hyvää huolta eikä paukutella puolitahallaan niitä ovia toisen kylkeen.
Valitettavasti aivan liian yleistä tuo on. Rekassa tulee vain helposti niin turvallinen illuusio siinä perässä roikkuessakin, kun näet edellä olevan auton yli liikenteen, mutta sitten ei kuitenkaan tajuta sitä, että rekka ei pysähdy paineilmajarruilla aivan yhtä nopeasti kuin henkilöauto. Lyhyellä turvavälillä rekka on edellä ajavan jarruttaessa auton perässä ennen kuin jarrujärjestelmään tulee edes paineet.Oli tässä yksi päivä varsin mukava kokemus, kun persiissä ajeli kymmenien tonnien painoinen rekka 60 km/h ruuhkaisella Helsingintiellä :haart:
Sai vain toivoa, ettei edessäajaville tulisi aihetta jarrutella.
Lyhyellä turvavälillä rekka on edellä ajavan jarruttaessa auton perässä ennen kuin jarrujärjestelmään tulee edes paineet.
Niinhän se olikin.:D Päässyt jo opit unohtumaan, mutta tosiaan noin se olikin ku nytkin vielä muistelee niitä autokoulun opettajien esimerkkejä siitä, että käsijarru ei lähde pois päältä pitkän seisomisen jälkeen ja olihan niissä kirjoissa kaavakuviakin siitä jarrujärjestelmästä. Oli miten oli, niin jarruviive paineilmajarruissa silti on.Pakkonipo: ilmanpaine pitää jarrut auki, ei kiinni. Paineet siis menee, ei tule : )
-k
Parkkipaikkakolhut.:curs: Tarvitseeko siihen enää muuta lisätä?
Yritinpä tänään sitten opettaa pikkusiskoa ajamaan skootterilla. Eihän siitä meinannut tulla aluks lasta eikä paskaa...jne...