Feidaamisen kaikki muodot.
Vittu et on ärsyttävä sana.
Vittu et on ärsyttävä sana.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuhtua-verbi taipuu ainakin savossapäin "kutun, kutut, kuttuu/ kuhtuu, kutumme, kututte, kuhtuvat. Kututaan." Parempi joka tapauksessa kuhtua ihmisiä kyllään ku käskee. :D
Ketjun aloittajalta puuttuu possessiivisuffiksi. Oikea muoto olisi ollut "minun tämänhetkinen listani".
Minua vituttaa ihmiset, jotka unohtavat possessiivisuffiksin käytön.
Eli nykyisin ihmisten lisäksi myös iso osa tiedotusvälineitä.
Voiko tiedotusväline unohtaa jotakin?
Erittäin totta. Ei se tällaisessa nettikirjoittelussa mitään haittaa, mutta paikoissa joissa odottaisi kunnollista kieltä ja näkee tollasta, niin alkaa nousta käry korvien välistä. Esimerkiksi joskus jonkun tv-ohjelman tekstityksissä on tollasta näkynyt. Siis ihan oikean suomentajan jäljiltä oikeassa telkkarista tulevassa ohjelmassa.Ketjun aloittajalta puuttuu possessiivisuffiksi. Oikea muoto olisi ollut "minun tämänhetkinen listani".
Ketjun aloittajalta puuttuu possessiivisuffiksi. Oikea muoto olisi ollut "minun tämänhetkinen listani".
Maha-asukki.
maha-asukki.
Mieheke ja avokki (ihan ku joku vajakki!) on äärimmäisen rasittavia. Samaten kaikki tyyliin hani, kultsu yms. lässynlässyt. Tai jos kumppanista sanotaan "se yks". Ihan ku jostain koirasta puhuttaisiin.
Stadi on kamala, ihan keneltä vaan.
Työpaikkailmoituksia kun selaa niin ärsyttää nuo työtehtävien nimikkeet. On myyntiassistenttia, asiakaspalveluhenkilö, myynninedistäjää ja kaikenlaista bullshit-titteliä. :curs:
On tuokin parempi kuin masuasukki.
On joo, mutta tossa tuo "masu" vähän sieventää tota tilannetta. Maha-asukista tulee enemmän mieleen se yks Alienin kohtaus.