Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itseäni ärsyttää suunnattomasti tuo, kun sanotaan esim. "sanos" että puhutaan, jos näin kävisi, vaikka puhutaankin siitä, miten on käynyt tai tapahtunut. Mielestäni myös Turkulaisten aikaansaannoksia.

"Ulkona tuules kovasti". Mua räsyttää myös, että kansalaisuudet kirjoitetaan isolla. Varsinkaan turkulaisuudessa ei ole mitään ison kirjaimen arvoista. ;)

Eräät lausuvat integraation "inttegraatio", argh.

...tunnustan käyttäväni foooolioooo, mutta mä oonkin Savosta ja asun Keski-Suomessa, joten venyttäminen on jotenkin hyvin luonnollinen asia. :jahas:

Parisuhdejumppa ja vaakamambo.

Useaan otteeseen mainittu "khyyyyyyyl".

SIKKEkivaa, SIKKEpaljon, SIKKEmageeta...

Pörpäntti ja poipäntti = tyttöystävä ja poikaystävä

Vittu teil on vaikeuksii, jos ärsyttää tollaset sanat. Just esim. joku "Thaimaaseen", mitä vitun väliä kumpi se on jos kuitenkin tajuaa mitä tarkoitetaan?

Sain juuri oppitunnin miten se on Thaimaahan, ei thaimaaseen.
Tämän jälkeen oppitunnin pitäjä käytti sanaa "välttis" ja meinasi pää räjähtää siihen paikkaan.

kiloeuro

Älä ikinä sano "kiloeuro" tai "keur", äläkä varsinkaan käytä sanaa kilo tarkoittamaan tuhatta euroa. Kilo on SI-järjestelmän etuliite, eikä euro kuulu siihen. Se on "tuhat euroa" tai "tuhatta euroa". Sano mielummin vaikka "dona" tai "tonttu", niinkuin 90-luvulla sanottiin.

Älä ikinä sano "kiloeuro" tai "keur", äläkä varsinkaan käytä sanaa kilo tarkoittamaan tuhatta euroa. Kilo on SI-järjestelmän etuliite, eikä euro kuulu siihen. Se on "tuhat euroa" tai "tuhatta euroa". Sano mielummin vaikka "dona" tai "tonttu", niinkuin 90-luvulla sanottiin.

Itseäkin ärsytti aluksi toi kilo, mutta sitten siihen tottui kun se niin vakiintunutta slangia pokeripiireissä. Eipä tuo nykyään enää ärsytäkään.

Mua ei taas haittaa yhtään, etuliitteitähän käytetään nimenomaan isojen ja pienien lukujen käyttöä helpottamaan. Oli ne yksiköt sitten euroja, grammoja tai vareja.

Luulin että vain yhdyssanat kirjoitetaan erikseen nykyisin. Vähänpä tiesin...
nimimerkillä vittu maista :wtf:

"maukasta" ja vittuvittuvittukiroilu. Jos kiroilee paljon nii pitäs muistaa ettei käytä kokoajan pelkkää vittua ku se kuulostaa ärsyttävält ku sitä kuulee kokoajan.

-ristus notta ku mollahan pöyröötä, ajattelin sanua sulle notta lähäretähän vähä paariittelemahan....jne-

eli älkää puhuko pohjanmaanmurretta, vituttaa itseasiassa kaikki murteet. turun murre, se vitun lapissa jauhettava paska sekä tää pohjanmaanmurre kaikkein eniten.

murteellapuhuvat ihmiset on sisäsiittoisia sivistymättömiä juntteja. tai tälläinen kuva mulle ainaki tulee murteilla puhuvista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom