Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No ymärtäähä sen vaika puhis enemäki päi persetä. Mutta kai sitä vois samalla vaivalla oikeinkin puhua.Vittu teil on vaikeuksii, jos ärsyttää tollaset sanat. Just esim. joku "Thaimaaseen", mitä vitun väliä kumpi se on jos kuitenkin tajuaa mitä tarkoitetaan?
Samoin. Mistä toi "ketä"-sanan käännös on peräisin?.. :wtf:
Tunnen pari tyyppiä jotka jättää koon pois ks-loppuisista sanoista, esim. onneks -> onnes tai anteeks -> antees. Aaargh!!
(Täällä päin jätetään puheessa lopusta i pois tuommosista sanoista)
Sitten yks entinen koulukaveri sano verta -> vertaa, "Polvesta tuli vertaa." :wall:
Ja yks äijä työpaikalla sanoo trukkilavoja vaihtolavoiks. :curs:
Ja monet sanoo paalia paaluks, (ja ekat jannut sanos että paalus) "heinäpaalu" Voi perksaavit!
Mua vituttaa sama asia. Meillä oli yläasteella joskus fysiikassa sijainen (joku kunnon "fyysikko") ja se aina venytti noita sanoja esim. neutrooni. :jahas:Yksi mikä ottaa päähän on kun ihmiset pitkittävät tietyissä sanoissa noita vokaaleja. Esim. elektrooni tai positrooni. Prkl kun ne on elektroni ja positroni. :wall:
ketä, sanasta.
Jos kysyy:
Kuka siellä oli ----> kysyy yksikössä / tarkoittaa vain yhtä henkilöä
Ketä siellä oli ----> kysyy useampaa henkilöä
Näin minä puhun. Ja muahan vituttaa ihmiset jotka ei sitä tajua :P
Samaa sarjaa: foolio, kookkos.Peenis. Sinaappi.
mitä vittua menee tekee kakaroita jos ei oo helvetti ees pinnasänkyyn varaa!!!
--ja pikavippihän ratkasee kaiken, way to go.
Mua vituttaa sama asia. Meillä oli yläasteella joskus fysiikassa sijainen (joku kunnon "fyysikko") ja se aina venytti noita sanoja esim. neutrooni. :jahas:
Niinhän se on ennen vanhaan (velä 70-luvulla) sanottu. "Stoikiometria" lausutaan samn koulukunnan tyylillä "stökiometria".Tuli tästä mieleen..
Meiän lukion maikka sanoo ionia "joniksi", ärsyttää niin että meinaa pää räjähtää aina ku kuulen sen!