Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo en tiedä onko jo sanottu, mutta "ketä" sanan käyttö "kuka" sanan tilalla. Ärsyttävää!
Ite aina sanon "ketä" "kuka";n tilalla. Pyrin kuitenkin aina korjaamaa. :D ei hajuu mist toi "ketä" tulee =)

On teilläkin vaikeeta kun pitää muiden murteistakin päivänsä pilata. Pitkää ikää ja elämän iloa... :thumbs:
Jos nyt joku ongelma pitäisi keksiä niin monilla puheen, oli se sitten täynnä mitä murretta ja sanoja tahansa, sisältö tai oikeastaan sen puute... Mitä helvettiä sä nyt koitat sanoa? :lol2:

On teilläkin vaikeeta kun pitää muiden murteistakin päivänsä pilata.
Toivottavasti et mua sisällytä tähän ryhmään. Itse puhuin ennen just noin, ja uudelle paikkakunnalle muuton myötä aloin puhumaan toisin, kun ketä-sanasta sai kuulla jatkuvasti. Eipä tarvii kenenkään enää valittaa.

Khyyl. Voiko rasittavampaa ilmaisua olla, en osaa edes kuvailla millanen ihminen mulla tulee mieleen jos se sanoo ton "Khyyyllä" oikein viimeisen päälle ärsyttävän kuuloisesti, ootte varmaan joskus kuulleet.

Nyt vähän vituttaa tuo Soneran iPhone-mainos:
...ja näin selaat tuhansia uusia applikaatioita...:wall:

Nyt tulee samaan sarjaan turhista englanti-väännöistä seuraava vitutus: Alexander Stubb MTV3:lla kympin uutisissa puhui, että ihmiset "frustroituvat".

Edukas. Saatana! Perkele! Helevetin vittu! Että voi kielikorvaan purra: edukas! Hyi! Toinen on, jota en ikinä halua kuulla, on "ehana". Toivottavasti se on jo painunut unholaan.

Että voi kielikorvaan purra: edukas! Hyi!

Olen samaa mieltä, mutta harmikseni sana on ihan oikeaa suomen kieltä ja löytyy jo monta kymmentä vuotta vanhasta suomen kielen sanakirjasta... Ilmeisesti otettu uudestaan käyttöön, koska isäni mielestä se on ihan kelvollinen sana.

- näillä eväillä
- jatketaan harjaamista (muunnos vähintään yhtä ärsyttävästä sanonnasta: "jatketaan harjoituksia")

Olen samaa mieltä, mutta harmikseni sana on ihan oikeaa suomen kieltä ja löytyy jo monta kymmentä vuotta vanhasta suomen kielen sanakirjasta... Ilmeisesti otettu uudestaan käyttöön, koska isäni mielestä se on ihan kelvollinen sana.

Huolimatta siitä, onko se suomen kieltä vai ei, se on huono sana. Se ei vielä sinänsä ole tae mistään. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom