Älä sano näin

Mun mielestä toi kiroiluongelma on suurempi maalla asuvien /maalta muuttaneiden keskuudessa kuin pkseutulaisten. Ainakaan meidän kaveripiirissä tuskin kukaan pkseutulainen kiroilee niinkään taajaan kuin he, jotka ovat muuttaneet muualta Suomesta tänne. (huomioni koskee siis noin 20-30 vuotiaita, ei teinejä, niistä en tiedä)

Ok antaa kirota, jos on kirottavaa, mutta kirosanan käyttö partikkelina on vähän, eh junttimaista.? Ennen kaikkea oma häpeä jos ei osaa puhettaan tehostaa muilla tavoin. Ja yleesä noi kirosanat liittyy vielä hyvinkin liiottelevaan kontekstiin.

"vituttaa" sanaa on hirveän vaikea korvata! "Ärsyttää" tai "harmittaa" ei lähellekään korvaa sanaa "vituttaa" vaikka niiden edellä olisi voimakkaitakin tehostesanoja? Ehkä "olla kypsä jhnkin" vastaisi parhaiten?

Tämä olis älyttömän hyvä gradun aihe. hmm..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä toi kiroiluongelma on suurempi maalla asuvien /maalta muuttaneiden keskuudessa kuin pkseutulaisten. Ainakaan meidän kaveripiirissä tuskin kukaan pkseutulainen kiroilee niinkään taajaan kuin he, jotka ovat muuttaneet muualta Suomesta tänne. (huomioni koskee siis noin 20-30 vuotiaita, ei teinejä, niistä en tiedä)

Ok antaa kirota, jos on kirottavaa, mutta kirosanan käyttö partikkelina on vähän, eh junttimaista.? Ennen kaikkea oma häpeä jos ei osaa puhettaan tehostaa muilla tavoin. Ja yleesä noi kirosanat liittyy vielä hyvinkin liiottelevaan kontekstiin.

"vituttaa" sanaa on hirveän vaikea korvata! "Ärsyttää" tai "harmittaa" ei lähellekään korvaa sanaa "vituttaa" vaikka niiden edellä olisi voimakkaitakin tehostesanoja? Ehkä "olla kypsä jhnkin" vastaisi parhaiten?

Tämä olis älyttömän hyvä gradun aihe. hmm..

Voi elämä mikä pelle! :D Taas joku "pkseutulainen", joka ei oo ikinä muualla käynykkään kun Helsingissä ja jolle Vantaa on jo Suomen pahinta maaseutua.

Et nyt sitten sattumoisin keksiny muuta sanaa tohon kun "junttimainen", kun puhutaan muista kun jostain "pkseutulaisista"?

Tee ehdottomasti gradu tästä aiheesta, voit siinä pohtia noita mielenkiintoisia ajatuksiasi.

Kuinka kauan sulla meni poistaa ne "vittu" sanat millä meinasit kuvailla mua? Arvaan että ihan tiedostetusti jätit pois.

Sitten ihan tällaisena elämänohjeena: älä kirjoita tunnelatauksen alla. Helposti käy niin , ettei ymmärrä lukemaansa.(viittan sinuun nyt) Minä kirjoitin , että kiroilu on junttimaista, aivan sama onko se helsinkiläinen vai savolainen, tai ehkä saamelainen tai suomenruotsalainen. Kirjoitin myös , että olen tehnyt havainnon, että muualta muuttaneet kiroilevat enemmän kuin he , jotka asuvat pkseudulla. (ja tämä oli vastaus edelliseen kirjoitukseen , jossa väitettiin pkseutulaisten kiroilevan huomattavasti) Henkilökohtaisesti en ilmiölle mitään voi, tämä on vain huomattavissa kun kuuntelee toisten puhetta.

ps. Vantaa on landea, pahinta ikinä.JUST

Kuinka kauan sulla meni poistaa ne "vittu" sanat millä meinasit kuvailla mua? Arvaan että ihan tiedostetusti jätit pois.

Sitten ihan tällaisena elämänohjeena: älä kirjoita tunnelatauksen alla. Helposti käy niin , ettei ymmärrä lukemaansa.(viittan sinuun nyt) Minä kirjoitin , että kiroilu on junttimaista, aivan sama onko se helsinkiläinen vai savolainen, tai ehkä saamelainen tai suomenruotsalainen. Kirjoitin myös , että olen tehnyt havainnon, että muualta muuttaneet kiroilevat enemmän kuin he , jotka asuvat pkseudulla. (ja tämä oli vastaus edelliseen kirjoitukseen , jossa väitettiin pkseutulaisten kiroilevan huomattavasti) Henkilökohtaisesti en ilmiölle mitään voi, tämä on vain huomattavissa kun kuuntelee toisten puhetta.

ps. Vantaa on landea, pahinta ikinä.JUST
Mä hiffaan just mitä zä bamlaat. Vitjun janarit snaijaa mitää :rock:

Mä hiffaan just mitä zä bamlaat. Vitjun janarit snaijaa mitää :rock:
MeinaatsA oikee-eesti? vähäks cool.. kelaa mita jyväjemmareita noi ketka ei tajuu. ei ihme et joutuu jäämään sinne jyskylaa, vai mikä jyväkyla tjsp. onkse muute jossai Vaasan lähel? tai no joo, iha sama, ei kiinnosta. Keha ygösen ulkopuolel ei niinku oo mitaa.

Aiheeseen vielä : eikö kukaan muu ole huomannut tätä ilmiötä? Musta tämä on niin laaja , ettei voi kuitata esim sosioekonomisella luokituksella.

Sitten toinen kiinnostava ilmiö(joka melkein liittyy aiheeseen): viha ja ylenkatsominen jopa katkeruus(?) helsinkiläisiä kohtaan kun he muuttavat tai menevät MAASEUDULLE (uskaltaako tätä sanaa edes käyttää kun jyvärit vetää herneet nenään) käymään.
Luulen, että monikin on huomannut joutuvansa ennakkoluulojen kohteeksi jos on kotoisin Helsingistä.

Hahaha, ei voi muuta ku ihailla "stadilaisten" kykyä nähdä koko muu suomi itsensä alapuolella.
Onhan se toki niinkin, "ollaanhan me hei niinQ stadilaisia, koko suomen kermaa, miks tuo muu pohjasakka ei voi pysyä siellä landella (helsingin rajojen ulkopuolella) ? "

Mielestäni ne kirosanat sopivat paremmin "jyväjemmareiden" suuhun, kuin tsadilaisten. Asiastahan voidaan olla tietenkin montaa mieltä :) Itse myönnän kyllä kiroilevani joskus aikalailla, mutta skaala on laajempi kuin "vittu" :D

Stadilaiset ovat liian ämmiä trendivaatteissaan, ettei ne voi kiroilla.
Olkoon siellä pehmeässä kaupungissa miten on.
Me muut oikeat miehet kiroillaan jos vituttaa.

Tuossa oli aika paljon testoa ja hyymöriä, joten ei mielellään herneitä. Mut osa oli tottakin perkele.

Stadilaiset ovat liian ämmiä trendivaatteissaan, ettei ne voi kiroilla.
Olkoon siellä pehmeässä kaupungissa miten on.
Me muut oikeat miehet kiroillaan jos vituttaa.

Tuossa oli aika paljon testoa ja hyymöriä, joten ei mielellään herneitä. Mut osa oli tottakin perkele.

Juu, kovat jätkät on semmosia jotka ei ittestään huolehdi, puhuu paskaa ja runkkaa...

ps. ihan läpällä

helsinki2.jpg

Älä kirjoita näin:

Perjaate.

Ei vittu miten typerän ja junttimaisen kuulosta ja idioottimaista lukea.

^Kirjoittaako joku oikeasti näin? :wtf:

Ärsyttää kun pääkaupunkiseudun ulkopuolisesta Suomesta käytetään yhteistä nimitystä 'maaseutu'. On suomessa taajamia muuallakin. Ja en nyt pode alemmuutta pk-seutulaisia kohtaan, enkä ajattele, että maaseutu olisi jotenkin taajamia huonompaa seutua jne. (enkä muuten ole myöskään koskaan asunut maaseudulla).

P.S. mun mielestä on ihan mahtavaa seurata näitä Helsinki vs. muu Suomi -väittelyitä, kun ne lähtee aina ihan hanskasta. :D

^Kirjoittaako joku oikeasti näin? :wtf:

Ärsyttää kun pääkaupunkiseudun ulkopuolisesta Suomesta käytetään yhteistä nimitystä 'maaseutu'. On suomessa taajamia muuallakin. Ja en nyt pode alemmuutta pk-seutulaisia kohtaan, enkä ajattele, että maaseutu olisi jotenkin taajamia huonompaa seutua jne. (enkä muuten ole myöskään koskaan asunut maaseudulla).

P.S. mun mielestä on ihan mahtavaa seurata näitä Helsinki vs. muu Suomi -väittelyitä, kun ne lähtee aina ihan hanskasta. :D

Kyllä:D

Älä sano:

pönde

Nyt on pakko päästä avautumaan. Alkaa jatkuvasti ärsyttämään enemmän ja enemmän täälläkin lähes joka päivä näkyvät kirjoitusvirheet, kuten "kuullostaa", "liekkö" ja "dietti".

Lisäksi ottaa päähän muodot "irroittaa" tai "karkoittaa" ja vastaavat. On se kumma kun ei osata suomen kieltä edes ton vertaa. En minäkään mitään täydellistä suomea kirjoita, mutta noi on jo niin törkeitä virheitä, että pistää vituttamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom