Älä sano näin

OLEN HOMO - JA YLPEÄ SIITÄ!

Vittu, mulle on ihan sama onko joku homo vai ei, mutta kannattaako siitä nyt isoon ääneen ylpeillä. Perkele. Tuo slogan on nyt tullu kuultua esim. tuntemattomissa ja suomen huippumalliohjelmassa.
Enhän minä niitä ohjelmia tietenkään itse katso, mutta sivusta kuulin :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En muista olenko jo täällä tätä kironnut, mutta..

"Lähden radalle" ja kaikki variaatiot siitä, kun tarkoitetaan känni-iltaa kaupungin juottoloissa, joita myös yökerhoiksi jotkut kutsuvat. Voi perkele! Miten jotkut tuota vielä jaksaa hokea. Kuulostaa ihan saatanan typerältä.

Seuraavan kerran kun kuulen jonkun sanovan lähtevänsä perjantai-iltana "radalle" kysyn , että oletko pitkäänkin keilannut??!!

Nyt tulee samaan sarjaan turhista englanti-väännöistä seuraava vitutus: Alexander Stubb MTV3:lla kympin uutisissa puhui, että ihmiset "frustroituvat".
Ylipäänsä kaikki itseään (yliopisto)sivistyneistönä pitävät ihmiset, jotka viljelevät tarpeettoman paljon vierasperäisiä sanoja. Pahin mieleentuleva esimerkki on muuan dosentti, joka rakennuksen tuhoamisesta kertoessaan puhui ruineeraamisesta.

Ylipäänsä kaikki itseään (yliopisto)sivistyneistönä pitävät ihmiset, jotka viljelevät tarpeettoman paljon vierasperäisiä sanoja. Pahin mieleentuleva esimerkki on muuan dosentti, joka rakennuksen tuhoamisesta kertoessaan puhui ruineeraamisesta.
Joo tuo on kyllä ihan perseestä. Mikä vika suomenkielisissä sanoissa on, kun ne pitää korvata jollain ihme väännöksillä englannista? Se on tietysti eri asia, jos jollekin sanalle ei ole kunnollista (tai vakiintunutta) suomenkielistä käännöstä, mutta tuollainen täysin tavallisten sanojen korvaaminen noilla väännöksillä on täysin älytöntä.

Joo tuo on kyllä ihan perseestä. Mikä vika suomenkielisissä sanoissa on, kun ne pitää korvata jollain ihme väännöksillä englannista? Se on tietysti eri asia, jos jollekin sanalle ei ole kunnollista (tai vakiintunutta) suomenkielistä käännöstä, mutta tuollainen täysin tavallisten sanojen korvaaminen noilla väännöksillä on täysin älytöntä.

Se ei ilmeisesti kuulosta tarpeeksi hienolta, jos puhutaan vaikkapa verkkosivuista tai toiminnasta. Pitää olla webbiä ja äksöniä.

Mielestäni suomen kielen aliarvostetuin sana on "olla". Verenpainetta kohottaa todella huolella sellaiset paskailmaukset kuin "hän omaa siniset silmät". Hänellä on siniset silmät. ON.

"Meidän musiikki on sellaista persoonallista, sitä ei voi oikein lokeroida mihinkään musiikkityyliin"

Jumalauta jos joskus kuulen bändin joka sanoo haastattelussa ettei soita omalaatuista ja persoonallista lokeroimatonta musiikkia niin lupaan ostaa levyn heti. Oli se sitten saatana minkälaista poppia, rokkia, huttua tai soppaa niin joka ikinen muusikko tekee niin persoonallista itsensä näköistä musiikkia. Onkohan ne koskaan kuunnelleet radioa tai ostaneet levyjä :curs:

Tää on niin IHKUUU... (sanottuna teinitytön honottavalla äänellä ja loppu uuuta venyttämällä ja nuottia nostamalla)

Siinä vielä toinen ärsytyksen kohde :curs:

- öö blaablaa
- öö no tota blaablaa
- öö itseasias blaablaapäläpäläblaa*olet tyhmä ja minä en*blaablaa

Sekä muita variaatioita ööstä. Joskus tekisi nuo kirjaimet kuullessaan tehdä jotakin.. ajattelematonta.. :evil:
Saatanan viisastelijoita ja pilkunnussijoita riittää nykyää jokanurkkaan.

Eli/Elikkä

Vituttaa esim. tänne pakkiksellekin tulevat uudet threadit jotka alkaa noin. Heti tulee semmonen olo että ei jaksa edes lukea pidemmälle.

"Elikkä ongelmana nyt tällainen..."
"Eli oon 8wee kundi ja tarttis lihaa.."

Työkaveri aina puhuu noin. Hän on kotoisin Pattijoelta. Voiko tämä liittyä jotenkin Pattijokeen?

Mustakin aika ärsyttävän kuulosta

Se on Pattijoen syytä, sielä juuaan kahavia ja puhutaan just noin. Onhan se juntin kuulosta.

Eli/Elikkä

Vituttaa esim. tänne pakkiksellekin tulevat uudet threadit jotka alkaa noin. Heti tulee semmonen olo että ei jaksa edes lukea pidemmälle.

Toinen näihin liittyvä on "tosiaan".
Mua muutenkin vituttaa ihmiset, jotka käyttää sanaa "tosiaan" asiasta, josta ei ole aikaisemmin ollut mitään puhetta kuulijan kanssa, eikä täten toinen tiedä mihin asiaan siinä tosiaan sitten viitataan.

Eli/Elikkä

Sama esim. nettiautossa myynti-ilmoituksissa: "Elikkäs tässä olis ny myynnis tosi hyvä Corolla DX."
Kaiken kruunaa vielä lopussa maininta: "Ei ole pakko myydä, tarjoa jotain."
En luultavasti tule ostamaan ikinä autoa henkilöltä, joka kirjoittaa noin onnettoman myynti-ilmoituksen, eikä vielä itsekään osaa päättää, myykö sitä vai ei. Itse asiassa ostajalle on aivan samantekevää, onko henkilön pakko myydä se kiulu vai ei, mutta tuollainen metateksti vain alkaa etoomaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom