Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se kun urheilioista käytetää lempinimiä!
haltia -> haltija?
Aivan. Parempi on sanoa "palttiarallaa" tai "apauttiarallaa""Meni särki, ei voi ehjätä."
Minua ihmetyttää suuresti se- tai sen-sanan käyttö ikäänkuin jonkinlaisena artikkelina:
"Penkistä nousee se 125 kg."
"Painoa löytyy se 95 kg."
"Palkkariin laitan heraa sen 50 g.
Ja näitä sitten löytyy joka puolelta.
varsinkin automyynti-ilmoituksissa näkee tätä "KAIKILLA HERKUILLA!" mitä vitun herkkuja siinä autossa muka on..ne on LISÄVARUSTEITA saatana. en tiiä miks mut puistattaa ihan helvetisti kun silmiin osuu esim nettiautossa ilmo missä tuhkamunainenlättähattubemmikuski hehkuttaa katiskaansa kaikillaherkuillakaikillaherkuilla
lefis sanoi:Vielä pahempi on se kun joku sanoo että auto on jollakin tapaa "MAUKAS" tai jokin vaate on esimerkiksi "tosi maukkaan" värinen :angry:
Minua ihmetyttää suuresti se- tai sen-sanan käyttö ikäänkuin jonkinlaisena artikkelina:
"Penkistä nousee se 125 kg."
"Painoa löytyy se 95 kg."
"Palkkariin laitan heraa sen 50 g.
Ja näitä sitten löytyy joka puolelta.
V*ttu et ottaa päähän sanonta "mitä vastee" on nyt niin vaikea sanoa
"mitä varten" ja sanat "ventti" ja "nassu" >: I
Tuon käyttäminen sanan "miksi" sijasta.
Olen viime aikoina huomannut turkulaistuneeni oikein urakalla. En kysy "miksi?", kysyn "kui?". Se on tosi ärsyttävää jopa omaan korvaan, mutta tarttunut umpiturkulaisilta kavereilta. 2,5v onnistuin välttelemään tätä murretta, mutta pikkuhiljaa alkaa tarttua :(
Itekkin olen havainnut kuinka ärsyttävältä tuo kuulostaa _omassa_ puheessanni :curs: Tuosta pitäis päästä eroon. Ja tosiaan itsekin käytän sanaa "Kui?" Mutta siitä en luovu. Se on jalo sana<3Sakki joka sanoo "ketä" sanan "kuka" sijasta, vittu mitä idiootteja.
Vielä ei välttämättä ole myöhäistä. Jos lähdet heti huomenna turusta etkä koskaan palaa, voit selvitä koko harharetkestä säikähdyksellä.Olen viime aikoina huomannut turkulaistuneeni oikein urakalla. En kysy "miksi?", kysyn "kui?". Se on tosi ärsyttävää jopa omaan korvaan, mutta tarttunut umpiturkulaisilta kavereilta. 2,5v onnistuin välttelemään tätä murretta, mutta pikkuhiljaa alkaa tarttua :(
Sakki joka sanoo "ketä" sanan "kuka" sijasta, vittu mitä idiootteja.