Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa"

Valitettavasti piti tämäkin viellä kuulla koulussa. :(

Myös kaikki "Allah, Muhammad" huudahduksut eivät ole ehtineet käydä wanhassa, vaan ollu aina mauttomia.

Älä ikinä, IKINÄ sano "kyl". Eli "kyllä"-sanasta "kyl". Aivan helvetin rassaavaa. Johtuu siitä et työkaveri( nainen, 40 :urjo: ) tunkee tota "sanaa" joka hemmetin paikkaan. Sanot sille jotain niin takas tulee aina "kyl". Ja viel silleen vittumaisesti venyttäen.

niih

Useimmiten ärsyttävimmät sanonnat liittyy varmaankin johonkin ärsyttävään ihmiseen. Muuten en vois tajuta, miten "kyl" lyhenne sanasta "kyllä" voi jotain ärsyttäää, mut joo, ymmärrän pointin, kun selitit tilanteen.

Mua ei puhekielessä mitkään niinkuttelut pahasti ärsytä, telkkarin asiaohjelmissa kyl saattais! Eniten mua ärsyttää ihmiset joiden joka toinen sana (tai vaikka vaan joka kolmas) on v***u. Tai joku muu kirosana. Itsekin kyllä suutuksissani ja hermostuksissani päästelen noita, mut puhekielessä ne on rasittavii.

Joskus mua ärsytti "selma" (=selvä, ok.) Se sana vaan kuulosti niin tympeeltä:jahas:

Pakkiksella usein kuultavat "roinakortti" tai joku "roinaa"! :curs: :wall:

Lisäys: Se ja se juttu oli niin hauska, että oli vähällä "ettei rahkat ollu sylissä".

Kannan myös korteni kekoon ja lisään asiat joita ei tulisi kenenkään sanoa:

1. "LEEEEEE-ROYYYYYY!!" Tämä paska läppä liittyy world of warcraftiin, huvän meiningin vastakohta kun parikymppiset kaverit ulvovat välillä leroyta vähän missä sattuvat ja sen jälkeen nauravat kippurassa. Alkaa vituttamaan jos et tajua läppää ja ympärilläsi on 6 ihmistä joista jokainen vuoron perään huutaa leroyta:curs:

2. Ei pitäisi kertoa urbaanilegendoja ja väittää niitä tapahtuneeksi "ihan vitun varmasti" omassa lähipiirissä. Ei todellakaan.

3. Keksiä uutta sanaa ja hokea sitä jatkuvalla syötöllä. Viimeisin esimerkki "siake" "kato mikä siake, vitummoisia siakkeita" tarkoitti ilmeisesti tavallista isompaa elävää otusta.

Siis da-A!

:curs:

Se on spegee. Ainaki Espoossa :D

Smäidäks sitä täällä meilläpäin kutsutaan... :D Ja mitä tahansa muuta tahmeaa asiaa myös - vaarana tosin on, että ne menevät sekaisin. ;)

"ei näin."

no perkele. mitenkäs sitten?!

tuo on ehkä informatiivisuudeltaan yksi maailman turhimmista lauseista. yleensä sitä viljelee kaveri, joka ei juurikaan kyseisestä asiasta paljoakaan tiedä, mutta haluaa kantaa oman kortensa kekoon (mahdollisesti jotakuta moittivaan trediin, muiden ensin aloittaman parjauksen perään), joko kirjoittamalla joko ensin jotain humoristisen solvaavan nokkelaa, ja sitten perään tuon "ei näin" - tai sitten, pahimmillaan pelkästään "ei näin", ja perään on laitettu vielä hauskasti nauruhymiö.

jos on kerran noin vahvasti sitä mieltä, että ei noin - niin perustelisi asian, ja toisi kantansa sitä kautta esille, niin se asia saisi edes jotain informatiivisuutta. tai ehkäpä se verbaalisuus vaan loppuu siinä vaiheessa, ja on vaan päästävä jotain nokkelaa sanomaan. noita näkee hyvin usein juuri aloittelijoiden osiossa, jossa joku aloitteleva keijo "keho" koponen kyselee jotain asiaa joka oikeasti mieltä askarruttaa - ja sitten seuraa kolme-neljä niitä "ehdin!" kommentteja, joiden perään tulee jossakin vaiheessa joltakin :

jokunokkela sanoi:
ei näin. :lol2:

tuo sanallinen helmi on yhtä rasittava sekä puhuen sanottuna, että kirjoitettuna.

harvemmin tulee tunne että nyt on avauduttava, mutta tänään tuntui tulevan. tuoneeko sit aurinko virtaa kroppaan, ja kirjoitinsormi syyhysi, mutta nyt oli pakko.

Voi olla, että olen marmattanut samasta jo aikaisemminkin, mutta ärsyttää aivan suunnattomasti sanonta "... eikä loppua näy". No vittu jaaha! Minä kun ajattelen aina niin, että "pari viikkoa sitten innostuin juoksemisesta, varmaankin lopetan sen noin kolmen kuukauden kuluttua" tai "14-vuotiaana aloin kuunnella heviä, mutta uskon kasvavani siitä ulos viimeistään kolmekymppisenä".

Kun muutin syksyllä Tampereelle Turusta, niin alkuun ärsytti tamperelaisten käyttämät "semmotteet" ja "tämmötteet" kun tarkoittavat "sellaisia" ja "tällaisia". Enää tuo ei ärsytä varsinaisesti, mutta korvaan käy kyllä vieläkin.

No todellakin! Mä en totu noihin koskaan.
Sitten tuo sanojen lyhentely ja kirjainten poisjättäminen: misä, tosa, kui ... :curs:
Ja sekin alkaa jossain vaiheessa kuulostamaan jo liian pahalta, kun joku lisää "kuule"-sanan melkein joka lauseeseen mitä sanoo.
"Voinko tulla sun työ" on kans jotain rasittavaa... Tulla sun työ... eihän siinä oo järjen häivääkään...

Ja nyt muuten tuo "järjen häivääkään"-sanonta alkoi kuulostaa jotenkin oudolta...:D

- Ihqu-Daa ei ole sana
- Niinku tyypit tekee mieli ampua
- Totanoin on ihan tappoo "pitkässä juoksussa"
- Simmottos, "OMG", kuka siis ihan "aikuisten oikeesti" käyttää sitä

Monesti on turkulaisena tullu sanottua "ai mää vai"???, tai "ai ny vai"???, eli se ei ole mikään vitsi, saati urbaanilegenda.

- Aikuisten oikeesti
- Pitkässä juoksussa
- Ai ei vai!?
- Ihqua!
- Ens vuoden keskiviikkona (kysyttäessä aikaa, no vittu vaikka ens vuoden ...)
- Ketä, tarkoitettaessa kuka. Sori Turku

Siis mikä tuossa ketä sanassa haittaa? Ei se mielestäni ole edes ärsyttävää, tai niin harhaanjohtavaa. Kyllä joku "miu" (minun), "myö" (minä), "sie" (sinä) "siu" (sinun), "hyö" (he), "hää" (hän) pistää meikäläistä suoraan sanoen enemmän vituttamaan, kun siitä ei aina ota selvää kenestä puhutaan. Tai vaatii totuttelua ainakin.

kiwi^ sanoi:
- Ketä, tarkoitettaessa kuka. Sori Turku
Höh, tuohan on ihan normaalia. :)

- Pitkässä juoksussa
Tuo on kyllä kieltämättä raivostuttava. Toisaalta sana "loppupeleissä" on myös melko ärsyttävä - vaikka itsekin sitä käytän (kyllä, vihaan myös itseäni).

Kun puhutaan iästä, älä kirjoita 30-kymppinen jne. Millä logiikalla sen voi kirjoittaa noin? "Kolmekymmentäkymppinen"

Tuo menee vielä ajatusvirheestä, mutta nämä "6:nen" (kuusinen?), "10:pi" (kymmenenpi?), jne pistää v*tuttamaan ihan oikeasti :curs:

Ja toisena nykyajan ilmiönä sijapäätteen erottaminen sanasta kaksoispisteellä, esim. "Prisma:sta", tai jos sana loppuu konsonanttiin, niin "K-Market:sta". Miten tuo jälkimmäinen edes onnistuu lukea ääneen? "K-Marketsta"?? :curs: :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom