Älä sano näin

Ultimecia sanoi:
Vastustan myös nimityksiä kulli ja tussu.

Totta. Kulli on liian juntti ja tussu kuulostaa hirveältä. Muita sukupuolielimiä kuvaavia ja kauheita sanoja:

Römpsä
Kyrpä
tuhero
lortto

:urjo:

Näistä ylivoimaisin kaikessa kuvottavuudessaan on römpsä. Tohon suomen kielen rosoisiin, koviin ja suriseviin konsonantteihin lisättynä vielä oikeanlainen falsetti -ääni, esim. lauseeseen: "ootko saanu römpsää?" Saa niskavillat pystyyn! :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
HarryG sanoi:
Totta. Kulli on liian juntti ja tussu kuulostaa hirveältä. Muita sukupuolielimiä kuvaavia ja kauheita sanoja:

Römpsä
Kyrpä
tuhero
lortto

Näistä ylivoimaisin kaikessa kuvottavuudessaan on römpsä. Tohon suomen kielen rosoisiin, koviin ja suriseviin konsonantteihin lisättynä vielä oikeanlainen falsetti -ääni, esim. lauseeseen: "ootko saanu römpsää?" Saa niskavillat pystyyn! :curs:

Ja lisätäämpä tähän vielä jörniminen :urjo: Siinä onkin sitten kunnon seksintappajasanasto!

HarryG sanoi:

Römpsä
Kyrpä
tuhero
lortto

+ rönttönen. :eek:

:offtopic:
Mutta mikskäs noita sitten pitäisi kutsua??

edit: Pilde on hyvä.

enceli sanoi:
Ja lisätäämpä tähän vielä jörniminen :urjo: Siinä onkin sitten kunnon seksintappajasanasto!

Eipä tuo jörniminen kovinkaan hyvältä kuulosta. Mieleen tulee lähinnä karvainen homo toisen selässä kiipeilemässä... :eek:

Mutta kertokaapa asiallinen ja suhteellisen neutraali sanonta vaihtoehdoksi virastokieliselle ja tylsälle "harrastaa seksiä" fraasille?

Muutamia ehdotuksia kommentteineen:

- naida: ok, mutta varsin ns. rahvaanomainen ilmaisu.

- rakastella: kovin kaunis ja joskus jopa paikkansapitävä termi, ei kuitenkaan sovellu kaikkiin tilanteisiin. Ja mitenkäs se menikään että se, joka naiselle on rakastelua, on miehelle panemista ;)

- panna (paneskella): tylsä, paneskelu vielä huonompi. Ja "Panna lihaa piiloon" todella huono-

- laittaa: väännös panemisesta, aivan syvältä vieläpä.

- nussia kaikkine variaatioineen: ei kovinkaan neutraali tai muutenkaan kiva ilmaisu

- kuksia: ei

- bylsiä: ei ei

- Ajaa mörköjä: ei liene kovinkaan ymmärrettävä tai laajalle levinnyt termi :) :whip: ;)

ja älkää sanoko/kirjoittako DAA tai DAA-AH tai mitään sinne päinkään...

B.O.S.S. sanoi:

Pilde? Never heard... :)

Niin, miksipäs niitä pitäisi kutsua, vai kutsuako ollenkaan? Vanhan viisauden mukaan puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä, mut "vagina" ja "penis" kuulostavat vanhalta pedofiili-lääkäriltä..

Kai se se perus-suomalainen pillu on vaan paras...tosin sekin nyt tarkemmin ajateltuna särähtää korvaan..

Ehkä on vaan tyydyttävä kierto-ilmaisuihin, ettei tarvitsi puhua välineistöstä niiden oikeilla nimillä..

Ps. Enceli, näistä sais kyllä kunnon hit-line -aateliaa:

"Heitsu beibe, saanks mä jörnii sua rönttösee?!"

Jossain pohjoosen murteessa naisen sukupuolielin on häppärä :D Vaginahan tietysti olisi neutraali. Ehkei ko. elintä kuitenkaan tarvitse niin kauhiasti huudella? Tarviiko siitä yhdynnästäkään hirveästi puhua yleensä? Jörniminen on karsea sana. Minusta tuo "harrastaa seksiä" -sanonnan korvaaminen on tilannekohtaista. Joskus paneminen, naiminen ja nussiminen ovat ihan ok (:rolleyes: ) mutta joskus se on kait sitten rakastelua. Onpas muuten yllättävän hankalaa, niin yksinkertainen toiminto mutta vaikeasti nimettämissä. Sekstata? Pelehtiä? Hommailla? Olla sängyssä?

PS: Paha on tää "suorittaa jokin asia jonkun toimesta". Sekä turha "suorittaa"-sanan käyttö että tuo toimesta ovat pahoja, kapulakielisiä.

Lorttoa vielä hirvittävämpi muoto on lorttu.
Pillu, muna ja panna. Niitä itse käytän puheessani. Minun kohdallani panemisessa on aina kyse rakastelusta (=panemista oman rakkaan kanssa), mutta en halua käyttää noin maireaa sanaa. Siksi paneminen on hyvä termi. :)

...Pilde. :curs:

"möhnis" eli ruoka
"malmia tankoon"
"ja sit mä olin niinku et mitä vittuu"
"you know what I mean" kahden-kolmen sanan välein American Choppers:issa.
"organized" samasta sarjasta.
"all sprite"
"aletaanko"
"ketä sinne tuli"

:prkl:

Aargh, muistin vasta nyt tuon 'ketän' virheellisen käytön. Mikseivät ihmiset osaa enää sanoa 'joka', 'keitä' tai 'kukaan' tai 'kuka'? :curs: "Ei sinne uskalla ketään mennä." Mitä vittua!

On myös kamalaa kun joku sanoo 'lykkyä pyttyyn'. Hyi.

HarryG sanoi:
Pilde? Never heard... :)

Niin, miksipäs niitä pitäisi kutsua, vai kutsuako ollenkaan? Vanhan viisauden mukaan puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä, mut "vagina" ja "penis" kuulostavat vanhalta pedofiili-lääkäriltä..

Kai se se perus-suomalainen pillu on vaan paras...tosin sekin nyt tarkemmin ajateltuna särähtää korvaan..

Ehkä on vaan tyydyttävä kierto-ilmaisuihin, ettei tarvitsi puhua välineistöstä niiden oikeilla nimillä..

Ps. Enceli, näistä sais kyllä kunnon hit-line -aateliaa:

"Heitsu beibe, saanks mä jörnii sua rönttösee?!"

Onks runttu jo sanottu :hyper:

Se kun urheilu matsissa selostaja ym. ei pelaaja sanoo että "meidän täytyy nyt päästa tasoihin" tai "meidän täytyy voittaa"..

ketkä ME?? Ne on pelaajat siellä kentällä, et sä

...hih hiihh hhiii, lueskelin aikaisempia kommentteja ja huomasin käyttäneeni/käyttäväni useita sanoja/sanontoja...Mitä vilpittömimmät pahoittelut, mikäli ne on aiheuttaneet teille tuskaa ;)
Minua ei ärsytä muu kuin se, että ei uskalleta puhua omaa murretta taikka naureskellaan toisen murteelle, eikä sekään kovin paljoa hermostuta. Murteet kuulostavat niin kivoilta, että mieli piristyy, kun joku vääntää tosissaan esim. savoa. Meinasin ensin kuullostella, mutta onneksi huomasin korjata ;)

Juu, murteet on :rock: :haart:

On saatettu jo mainitakin, mutta omaan korvaani särähti ilkeästi kun kuulin käytettävän sanaa "taagii." Mitä perkeleen "taagii?"

Esimerkki, kuvottava: "Tsaukki taukki, onx taagii settii?"

Setti on vielä pääteltävissä lainasanaksi, mutta taagi ei ole mitään kieltä. Yök.:urjo:

Virkaatekevänä kielioppikommandona tulee itse syyllistyttyä ns. latteuksiin. "Jees.. Sellasii. Kyl kyl. Jepps. Näino." Etc.

B.O.S.S. sanoi:

Pesä ja iputti, miten sanotaan kun tekemään rakkautta?!? EIkö se riipu aikapaljon hetkestä, välillä mennään panemaan ja joskus rrrrrrrrrakastelemaan.

HarryG : Joo otankin ohjelmistoon tuon tuutko jörnimään mun römpsää :hyper:
Miten voi suomenkielessä edes olla noin rumia sanoja

Since 1988 sanoi:
Ne on pelaajat siellä kentällä, et sä

Sä? Äh, toi saakelin 'sinä-passiivi' on tunkeutunut julkeasti suomen kieleen... "Kun sä ajat formulaa!"
Murteet on kyl tosi ihania:haart:

Taagii?? En ymmärrä.

hannelek22 sanoi:
Murteet kuulostavat niin kivoilta, että mieli piristyy, kun joku vääntää tosissaan esim. savoa. Meinasin ensin kuullostella, mutta onneksi huomasin korjata ;)

Ihan turha käyttää omaa muretta, kun kaikki pitää toistaa. Kun ei ihmiset ymmärrä. Joitakin taas ärsyttää murteen käyttö. Joten mulla on nappi josta saan murteen pois päältä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom