Älä sano näin

Ehana - kuka tästä sanasta on vastuussa? :david: ?

Vaffa - voi muna, sehän on vahva, niin kuin kahvi on kahvi eikä kaffe, peffa on pehva eli perse, mutta jaffa on Jaffa eikä jahva!

Loppupeleissä, pitkässä juoksussa - nämä on taatusti mainittu, mutta Kyy, että ovat hirvittäviä sanontoja :urjo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pisempään - vittu kun se on pidempään eikä mikään pisempään:curs:

lazki sanoi:
-Bilettämään (!!) tai Bailaamaan (voi hyvänen aika)
Nämä saa myös minun ääneni. Toinen paha on kun humalanhakuista juomista kutsutaan juhlimiseksi jos juodaan ihan juomisen ilosta.

JMS- sanoi:
Vastaat puhelimeen ja ensimmäiset sanat soittajalta
"MIS OOT!!!"

Tämähän voidaan estää vastaamalla paikan nimellä, jossa olet kyseisellä hetkellä. :rolleyes:

Itseäni ärsyttää eniten sana EHJÄTÄ. Mikä ihmeen ehjätä? :itku:

Rankkuri sanoi:
-alkaa tekemään jtn. (ärsyttää jostain syystä aivan valtavasti, koska alkaa-verbin rektio on "alkaa tehdä jtn". eli "minä alan nukkua", ei "minä alan nukkumaan"

Ah, niin totta, niin totta! Rektiovirheet ovat kammottavia.

Toinen mitä en kestä on mutu-tuntuma. Musta tuntuu -tuntuma, häh!? Ja ei saa sanoa pieno, eikä romantillinen tai kammoittava tai tiedoite (paitsi parodioidessa). Yhteen aikaan käytettiin tervehdyssanana sellaista kuin "törö"! Hyi saatana! Ja se on tosiaankin 'enää', ei 'enään'. Ja 'niinpä', ei 'niimpä'.

Ja vittu, se on muuten sitten koettaa tehdä jotakin eikä koittaa, koittaminen on vanhahtava sana jota käytetään vain sellaisissa yhteyksissä kuin "päivä koittaa" ja niin edespäin. Tuo "pitkässä juoksussa" on anglismien kamalinta kärkeä. Ja lisäksi on hirveä määrä lähinnä kirjoituksessa ilmeneviä pieniä virheitä joita en voi sietää, mutta onneksi puhekieli ja foorumikieli ovat myös minun mielestäni vapaampia. Mutta helvetti jos joku erottaa virkkeen aloittavan lauseenvastikkeen pilkulla niin kalpaten käy. Ja kaipaan vanhaa kunnon kolmea pistettä (...), miksi, oi miksi niitä pitää nykyään laittaa vain kaksi (..)?

Tämä pahuksen Internet on tartuttanut vanhaan pilkunviilaajaankin paljon pahaa kieltä mutta jokin raja sentään on oltava. En edes ymmärrä kaikkia lyhenteitä :nolo: .

Ja kaikkia raivostuttavia sanontoja en muista, onneksi ne ovat pyyhkiytyneet jonnekin mielestäni Lista lienisi melkoinen. Jostain syystä kuitenkin elämä on on mielestäni ihan käypä sanonta, outoa. Se on vaan niin totta.

Mikään, siis mikään ei ärsytä niin paljon kuin sana ENÄÄN!!! Perkele!:curs: Vittu se on ENÄÄ!!! Näkee muuten yllättävän virallisissakin paikoissa tota väärää muotoa, Pakkiksesta puhumattakaan... perkele!! :)

Mä hajoilen joka kerta tohon "enään" sanaan. Se on niin uskomattoman väärin, enkä tajua miksi kukaan on ikinä keksinyt sanoa sen noin. Ei mitään järkeä tossa sanassa. Tuntuu, että joku on halunnu vaan suututtaa ihmiset ku on lanseerannu ton sanan!

Odu sanoi:
Nämä saa myös minun ääneni. Toinen paha on kun humalanhakuista juomista kutsutaan juhlimiseksi jos juodaan ihan juomisen ilosta.
Joo, toi on niin ärsyttävää. Esim. 13v teini kysyy toiselta "Lähekkö viikonloppuna juhlimaan?" tarkoittaen, että lähdetkö kanssani vetämään pussikaljalla perseet koulun pihalle.:jahas:
En halua enään ikinä kuulla sitä.
Terveisiä Mikalle.

En oo varma onko tätä jo mainittu, mutta jotkut pässit puhuu suihinottamisesta sillon kun mies nuolee naisen värkkiä. (Vitun typerykset.)

- Pistä ihan snadisti.. :jahas:
- Vaimoke, emäntä
- oltiin radalla
- Kinkku, chiksi, herkku, daami, hoito, kissa jne.. naisesta
- Buubsit, kannut

avokki :curs:. en tiedä mikä tuossa rassaa, mutta jotenki vain ärsyttävä sanonta mielestäni:)

Dippi sanoi:
"Moron!" tervehdyksenä sähköpostissa. Ilmeisesti joku väännös "Moro" tervehdyksestä.

Jos et nyt satu tietämään, niin moron on englantia ja meinaa jotain idiootti tai vähä-älyistä tms. :D Toivottavasti ei ollut uutta tietoa.

Spidey sanoi:
Jos et nyt satu tietämään, niin moron on englantia ja meinaa jotain idiootti tai vähä-älyistä tms. :D Toivottavasti ei ollut uutta tietoa.
Toki tiedän. Siksihän tuo juuri ärsyttää, kun lähettäjät eivät tiedä sitä.

Ja ei, kyse ei ole herjasta. En oikein usko, että useampi yliopiston hallintoon kuuluva henkilö lähettelisi "moron"-herjoja työasioiden puitteissa. ;)

Chigu
chicksi
lol
huoh
tsiigaa
oikeesti
elämä on
pää kii
eminem
lollot, bosat
söde
vine
ogemo
alats olee
olin kimpassa
seukkasin
k
nyt kiinnosti
evvk
oos ny
jäädyit

tuossa on jo listaa mutta jatkus kyllä loputtomiin varmaan.:rolleyes:

Tässä olis pari todella rasittavan ärsyttävää:

- älä möksää
- ihqua
- vittu (siis tämä silloin kun henkilö käyttää tätä sanaa vain AIVAN liikaa)
- salee :curs:
- kaikkimahdolliset kullittelu termit: kullannuppu, kultsi, hömpykkä, rakas :curs:
- yks ja kaks ennen nakkisotaa (itsekkin käytän tätä, mutta se ei tee siitä silti järkevän kuuloista)
- panisin
- käyheetä! :curs: :curs: :curs: :curs: :curs: :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom