Älä sano näin

Jumalauta ja tulimmainen, huomasin juuri miten tyhmältä sana "kyllä" kuulostaa. Maistelkaa sitä, tuo mieleen kyllästetyn Kyllikin. Älkää enää käyttäkö tätä sanaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Strappado sanoi:
Älkää enää käyttäkö tätä sanaa.

Kyl.. selvä. :nolo:

Jokos täällä tämmöinen on ollut kuin "röttönen"?

Kun tulin firmaan töihin ekaa kertaa niin joku seniori opasti kuinka systeemejä käytetään tietokoneella. "Ensin kirjoitat tuohon noin, ja sitten röttöstä!". Olin hiukan, että "häh"? "Juu juu, röttöstä vaan!".

No se tarkoitti, että paina "enter"-näppäintä. Enpä vaan ollut ennen kuullut moista...

"Jeespoks"

:curs: kuka helvetti noin sanoo??????!?

Uudessa Creme Bonjour mainoksessaki se hemmetin leluhiiri sanoo "jeespoks". Meinasin heittää telsun ikkunasta alas :curs:

ZannaZ sanoi:
"Jeespoks"

:curs: kuka helvetti noin sanoo??????!?

Uudessa Creme Bonjour mainoksessaki se hemmetin leluhiiri sanoo "jeespoks". Meinasin heittää telsun ikkunasta alas :curs:

Jeespoks, pallinaama

Jeespoks, holideis

Tälläsiä idioottimaisia lausumia olen kuullut aika paljon viljeltävän ja itsekin joskus sortunut. :D

Manuel sanoi:
Jeespoks, pallinaama

Jeespoks, holideis

Tälläsiä idioottimaisia lausumia olen kuullut aika paljon viljeltävän ja itsekin joskus sortunut. :D

Muistaakseni nuo ovat peräisin Pekka & Pätkä filmeistä...

Dreamer sanoi:
Jokos täällä tämmöinen on ollut kuin "röttönen"?

Kun tulin firmaan töihin ekaa kertaa niin joku seniori opasti kuinka systeemejä käytetään tietokoneella. "Ensin kirjoitat tuohon noin, ja sitten röttöstä!". Olin hiukan, että "häh"? "Juu juu, röttöstä vaan!".

No se tarkoitti, että paina "enter"-näppäintä. Enpä vaan ollut ennen kuullut moista...

Röttönen on väännetty sanasta return. Eräiden takavuosien tietokoneiden yhteydessä rivinvaihtoa nimitettiin return-näppäimeksi. En ole varma, oliko tämä päivänselvää Dreamerille ja nykymikroilijoille yleensä. Itse kai saataan puhua röttösestä.

En tiedä onko jo mainittu, todennäköisesti kyllä, mutta mainitaan uudestaan.

Kaikki englannista väännetyt räppisanat tyyliin: chillata, dissata jne. ovat ehdottomasti ja poikkeuksetta kiellettyjä. Lisäksi kaikki englanninkieliset mukaviisaudet, toteamukset ja lainaukset, joita yleensä viljelään kirjoitetussa muodossa, ovat rangaistuksen uhalla kiellettyjä. Jos tällainen lainaus on poimittu jostakin kirjoittajan suosikki yhtyeen kappaleesta, niin rikos on erityisen törkeä.

Alkaa aina vituttamaan kun lukee posteja joissa on viljelty huuto- ja kysymysmerkkejä.
"TIIÄTTEKS TE!?!?!?!?" tai "kannattaa lisätä siihen palautusdrinkkiin maltoa!!!!!" Miksi helvetissä on pakko laittaa noin monta huuto merkkiä? Jos neuvot kaverille salilla jotain tollasta, huudatko sen päin sen naamaa?

Noin kymmenen vuotta sitten mulla oli opettaja, joka viljeli ahkerasti seuraavia todella ärsyttäviä sanoja:
- huoneusto (tarkoittaen huoneistoa ja tuo on kyllä ihan virallista kieltä, mutta niin ärsyttävä silti)
- sankko
- soittoruokala

Suomenruotsalaiset vauvasta vaariin käyttävät erästä tosi ärsyttävää ilmaisua.

Charlotta, 45v:"Det skulle vara jätte kiva!"

tai

Gunnar, 15v:"Det var vitun kiva där!"

Jos haluatte välttyä näiltä, niin älkää matkustako bussilla Turussa. :jahas:

Ja sitten vielä yksittäisiä ärsyttäviä suomen kielen sanoja:

- kukkaro
- kekkeri
- popo

Ps. Niin ja se vielä kun nämä keskisuomalaiset eivät osaa käyttää d-kirjainta. Esimerkiksi sana "saaha" särähtää aina korvaan ja pahasti.

Dreamer sanoi:
Muistaakseni nuo ovat peräisin Pekka & Pätkä filmeistä...

Elokuvassa "Pekka ja Pätkä neekerinä", he lankkasivat naamansa ja puhuivat englantia mitä osasivat eli "jees poks holirei". Hieno elokuva.

jgfeu sanoi:
Röttönen on väännetty sanasta return. Eräiden takavuosien tietokoneiden yhteydessä rivinvaihtoa nimitettiin return-näppäimeksi. En ole varma, oliko tämä päivänselvää Dreamerille ja nykymikroilijoille yleensä. Itse kai saataan puhua röttösestä.

Jaapa jaa - ennen vanhaan kirjoituskoneissa oli "carridge return" näppäin joka palautti rivin alkuun jne jne ....tämä röttönen ja return lienee peruja tältä ajalta

Ehdottomasti ärsyttävää on ks:n korvaaminen x:llä. Myös Z:n ja Q:n tunkeminen joka paikkaan näyttää jumalattoman tyhmältä ja on ärsyttävää. :evil:

RoMuLuu sanoi:
Ehdottomasti ärsyttävää on ks:n korvaaminen x:llä. Myös Z:n ja Q:n tunkeminen joka paikkaan näyttää jumalattoman tyhmältä ja on ärsyttävää. :evil:

Tää on erityisesti irkissä tullu aika yleiseks. Esim. ke lyhennetään g:llä (esim. okei=og). Ja se lyhennetään c:llä (esim. perse=perc). Jotain rajaa kiitos! Tosi ärsyttävää mun mielestä.

Ikinä ei kannata sanoa "skip it away", ei ainakaan noin 5 sekunnin välein kuten eräs herra teki kaupassa. Kesken lauseenkin se saattoi lisätä siihen väliin "skip it away", tai tuolta se ainakin kuullosti. Ja se siis hoki tätä katsellessaan kaupan hyllyjäkin. Avohoito rules.

Joskus aikoja sitten eräs tuttu sanoi "sottaillehhan" noin 20-30 kertaa minuutissa. Myös sanan "pakko" kirjoittamalla muodossa "pacco" on erittäin :david: :iä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom