Älä sano näin

Tomi sanoi:
Dietti? Mikä hiton dietti? Se on dieetti! :curs:

Diätti ja diäätti. Näitäkin joutuu kuulemaan :itku:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Palkkari :curs:

Timba79 sanoi:
Ihan kuin suoraan emännän puheesta ja se on ihan täältä Jyväskylästä kotoisinkin.

Ihmetyttää miten noi murteet voi ihmisiä niin kovasti ärsyttää, nehän vaan piristää ja saa aikaan hauskoja tilanteita.

Ja muutenki jos tän ketjun lukee kokonaan, ei varmaan jää yhtään sanaa joka ei jotakin meistä häiritsisi... :jahas:

Meikäläisen entinen tyttöystävä oli jostain Jyväskylä/Kuopio akselilta, ja kun se sillä aksentilla lasketti jotain vähänkin sänkypuuhiin vittaavaa tekstiä tuleen niin :whip: :kuola: Ei ainakaan sen suusta kuultuna ärsyttäny se puhe, mutta vastaavasti erään koulukaverin murre joka oli joensuusta... :curs: Ei perkele.

Joku kirjoitti sanoi:
Älä sano mitään englanninkielisiä sanontoja

Nahka sanoi:
JUURI TÄMÄ! :curs: ei prkl kun ärsyttää

:lol2: Silti sigussa on mitäpä muutakaan kuin englanninkielinen sanonta.

Kimple sanoi:
Toi @-merkki näyttää ihan kissanpaskalta. Siis jos sitä tarkastelee ylhäältä päin. Ja kissalla on ollu vähä maha sekasin.

Voiko kirjaimia ja merkkejä tarkastella jostain muustakin suunnasta kuin ylhäältä päin?
Vai katsotaanko niitä sivulta? Silloinhan päältä katsottuna aika moni merkki näyttäisi tältä: | :D

- Mauri, Hoi!
- Asiantuntija
- Minä, Mauri...
- Minä, "Boss and Massive" Mononen.... :rolleyes: :wall: :david:

yksi sana aiheuttaa kyllä raivoa ja sellaisen tunteen että tekisi mieli tappaa puoli maapalloa:"landepaukku" perkele miten voi olla olemassa noin uskomattoman tyhmä sana, maalaisjuntti olisi 10x parempi.

Viime viikon Hesarissa luki nettihuijarijutun yhteydessä "Keltaisessa pörssi-lehdessä". :itku: Miten tuo on enää mahdollista?

Tomi sanoi:
Viime viikon Hesarissa luki nettihuijarijutun yhteydessä "Keltaisessa pörssi-lehdessä". :itku: Miten tuo on enää mahdollista?

Eli Hesari on siis paska lehti. Sun ois pitänyt lisätä tämä tohon Helsinki vs. Lande-ketjuun. :D

Tomi sanoi:

Joo sen nimi on Keltainen Pörssi joten se kuuluu sanoa "Keltainen Pörssissä", ei ainakaan "Keltaisessa Pörssissä", koska ei sen lehden nimi ole Keltaisessa Pörssi.

Myös jos on menossa huoltoasemalle nimeltä Neste, niin sillon sanotaan "mennään Nestelle" eikä "mennään Nesteelle", koska ei sen huoltoaseman nimi mikään saatnan Nestee ole vaan Neste. Koska jos mennään Shell-huoltsikalle niin sillonkin sanotaan "mennään Shellille" eikä mitää "mennään Shelliille".
Prkl!!!
Myös perseestä-adjektiivi kuuluu vääntää komparatiiviin ja superlatiiviin tyyliin:
perseestä, perseestämpi, perseestäin.
Niinkun väännetään tyhmä, tyhmempi, tyhmin.

Stailivirhe sanoi:
Joo sen nimi on Keltainen Pörssi joten se kuuluu sanoa "Keltainen Pörssissä", ei ainakaan "Keltaisessa Pörssissä", koska ei sen lehden nimi ole Keltaisessa Pörssi.
Ehe-ehe, tai miten olisi "Keltainen Pörssi -lehdessä?"

Hah :D Eikö Mike tykkää slangista? Itse sitä olen kuullut kotona aina siis ihan joka päivä. Itse kun olen ainakin 5 sukupolven stadilainen. Kerrotaan Mikelle tämmönen pieni tarina joka on oikeesti totta. Eli omasta elämästä tuo tarina on.

"Meitsi yhen suklari hunttiki balmaa ja stikaa melkee slangiks tosin kaikki skagas sen suklari bulii hunttii ja kerran me skidin flengattii pitskun puis jemmas sitä hunttii ku se oli niin buli ja jeeveli. Sit me skipattii hatkaa ku se buli huntti lähti klabbii veke sielt pitskult. Sit mä tsaliksen stikkasin stenun sen fittin huntin klyyvarii.
Tosin sit mun broidi tuli mulle siit jeeveliks ja tvettas mun nassun snögel. Sit se mun suklari tuli gamlaks ja me käytii mutsin ja faijan kaa helssaamas sitä sjukikses. Mä skidin sit aina tsiikasin monttu auki ku se hoitsu tokkas spigun sen peffaa. Lopuks se dogas siel sjukikses tenuu ja delas."

Stadin slangi on kyllä erittäin hienon kuuloista ja nykyään erittäin katoava "kieli". 50-luvun slangi on tosi hienon kuuloista jonkun vanhan gnubben suusta kuultuna. Slangihan muuttui hieman siinä vuonna -65.
Nykyään slangia ei osaa eikä harrasta juuri ketään. Onneksi meillä on Stangin Slangi kerho joka on hyvissä voimissa!

Salomaa sanoi:
Stadin slangi on kyllä erittäin hienon kuuloista ja nykyään erittäin katoava "kieli". 50-luvun slangi on tosi hienon kuuloista jonkun vanhan gnubben suusta kuultuna. Slangihan muuttui hieman siinä vuonna -65.
Nykyään slangia ei osaa eikä harrasta juuri ketään. Onneksi meillä on Stangin Slangi kerho joka on hyvissä voimissa!

Kuka sä meinaat?

Kaikkein hauskimpia/kauheimpia on, kun joku joka ei todellakaan osaa slangia, yrittää vääntää jotain kauheeta, kuten jos pitäis sanoa, että
"Mentiin junalla Helsingin keskustaan" niin sieltä tulee,
"Mentiin stobella stadiin" :D

Stailivirhe sanoi:

Älä ny höpötä. Meinaakko tosiaan, että pitäis sanoa Keltainen Pörssissä?
Tuo nyt ei ainakaan ole suomen kieltä.
Minun käsityksen mukaan voi sanoa kummallakin tavalla: Keltaisessa Pörssissä tai sitten Keltainen Pörssi -lehdessä.

Stailivirhe sanoi:

Muistaakseni jossain oli juttua aikanaan että kielitoimisto hyväksyy molempien muotojen käytön taivutuksessa miten se vaan parhaalta kuulostaa. Varmaan jos adjektiiveja alkaa olemaan "Pörssin" edessä useampia voi harkita ensimmäisten sanojen taivuttamattajättämistä :(

Itse olen sanonut ja tulen jatkossakin sanomaan nämä seuraavat "väärin".
1. "Mennään Nesteelle"
2. "Näin että keltaisessa pörssissä oli myynnissä halpa kesämökki"

Omaan korvaan lause "näin että keltainen pörssissä oli myynnissä halpa kesämökki" kuulostaa täysin järjettömältä?

Laffer sanoi:
Itse olen sanonut ja tulen jatkossakin sanomaan nämä seuraavat "väärin".
1. "Mennään Nesteelle"
Pitää sanoa: Lähtisimmekö Neste -huoltoasemalle?

Laffer sanoi:
2. "Näin että keltaisessa pörssissä oli myynnissä halpa kesämökki"
Pitää sanoa: Havaitsin että Keltainen Pörsä -osto- ja myynti-ilmoituslehdessä oli kaupan huokea loma-asunto.

:D :D :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom