Älä sano näin

HS Kuukausiliite 5/18
Aika hyvä lista.
Tohon vois lisätä sen yhden tietynlaisen lauserakenteen, joka tuntuu olevan monenlaisten tyhjänvaahtojien käytössä.
Esim. FB:ssä tai livenä meuhkataan asiasta x ja esitetään lista erilaisia "hirveitä" epäkohtia. Ja sitten loppuun kirjataan ilmaus "Ja ei, en ole kukkahattutäti/rasisti/tms."

Ja ei, ei vaikuta muulta kuin siltä, että on oletettu, että lukija/kuulija on idiootti, joka tekee sanojasta kaikenlaisia vajakkipäätelmiä, joita pitää heti korjata. Ihminen projisoi ympäristöönsä niitä ajatusmalleja muiden ihmisten ominaisuuksiksi, joita itse edustaa. Niinpä toi "ja ei..."-hokema kertoo ennen kaikkea puhujasta itsestään.

Ja ei, ei tosiaan ole omassa käytössä moinen. Ja ei, en oleta, että kaikki muut nyt lopettavat ilmauksen käytön.
Ja ei, en jätä tätä vain tähän! Tai jätän.
Jätän tämän vain tähän.

< Jätti ton vaan saatana tohon! :eek: :ROFLMAO:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oulusa:
1. prikka
2. hantuuki
3. förkkeli
4. natröijy
5. pruuta
6. riimerkki
7. vällä
8. ruuvalli
9. ranstakka
10. ylisööteska
11. rupulaaki
12. öörfiila
13. viskunasoppa
14. fyäräri
15. ruuri
16. ranni
17. auksiini
18. nyyfiiki
19. röökynä
20. muuretteri

Suomessa:
1. tarjotin
2. pyyhde
3. esiliina
4. yöpaita
5. ruisku
6. postimerkki
7. hiirenloukku
8. rakennuksen kivijalka
9. hiilihanko
10. ylihoitaja
11. siltayhtiö
12. korvapuusti
13. luumukeitto
14. kuljettaja
15. veli
16. naapuri
17. huutokauppa
18. utelias
19. neiti
20. porkkana

Ei näistä kyllä nykyoulussa oo käytössä enää juuri mikään. Vanhoja ruotsinväännöksiä ehkä just ja just vielä tuuki, nekka, kööki, ruuta jne. Mutta päntiönnään silti lähtään johonki, se on selevä!

Siitä-sana.

Olen kuullut sanan painotetulla t-kirjaimella, jolloin se lausutaan siiTTä. :confused: Tästä vielä yksi versio on lisätä siihen n-kirjain, siiNTTä. :eek: NIINKU MITÄ. Mitä murretta tuo on? :woot:

Ja ei, ei vaikuta muulta kuin siltä, että on oletettu, että lukija/kuulija on idiootti, joka tekee sanojasta kaikenlaisia vajakkipäätelmiä, joita pitää heti korjata. Ihminen projisoi ympäristöönsä niitä ajatusmalleja muiden ihmisten ominaisuuksiksi, joita itse edustaa. Niinpä toi "ja ei..."-hokema kertoo ennen kaikkea puhujasta itsestään.
No, tuolla sosiaalisessa mediassa joka toinen tuntuu ihan oikeasti olevan idiootti joka tekee sanojasta kaikenlaisia vajakkipäätelmiä ja / tai ymmärtää asiat tahallaan tai tyhmyyttään väärin. Ja se jos mikä on aivan helvetin ärsyttävää. Siksipä tuo "ja ei" ei kerro mun mielestä puhujasta ainakaan mitään negatiivista. Se kertoo lähinnä sen, että puhuja on tarpeeksi fiksu kirjoittaakseen kyseisen vastuuvapautuslausekkeen välttääkseen tappelun kaiken maailman idioottien kanssa. Sellaisten kanssa tappelua ei voi voittaa ja siihen joutumista pitää kaikin keinoin välttää.

Mieleeni tulee useampikin tilanne milloin tuo olisi ollut tarpeen, ihan täällä pakkiksellakin. Ja viimeisin Facebookissa oli hieno. Kerroin mielipiteeni joidenkin koiranomistajien tavasta jättää kakat keräämättä ja siitä miten juuri se saattaa olla syy siihen miksi joku koiria myrkyttää, joten jos kaikki olisivat vastuullisia koiranomistajia, niin myrkyttäjistäkin olisi varmaan vähemmän harmia. Olisi varmaan pitänyt lisätä perään, että: "Ja ei, en ole koiran myrkyttäjä vaan huolestunut koiranomistaja..." Kuten sanoin, niin ihmiset on keskimäärin ihan helvetin tyhmiä.

"Ja ei, en ole koiran myrkyttäjä vaan huolestunut koiranomistaja...

Kyllä tuo antaa lukijalle sen kuvan, että tämä idiootti (ja kyllä, saattaahan se olla).

Asian nimittäin voi sanoa aivan hyvin ilman tuota "ja ei" -idiomia. > "En ole koiran myrkyttäjä vaan huolestunut koiranomistaja."

Ja joo...

Maahanmuuttoketjussa ja varmaan vähäosaisten kahvipöytäkeskusteluissa käytetty Hölmölä-nimitys Suomen valtiosta. Itse nimityksen merkitys ei mee tunteisiin, mutta mun korvaan toi kuulostaa lapsen tai dementoituneen vanhuksen sanavalinnalta. Tulee mieleen ne facebookissa pyörivät keski-ikäisten huumorikuvat.

Maahanmuuttoketjussa ja varmaan vähäosaisten kahvipöytäkeskusteluissa käytetty Hölmölä-nimitys Suomen valtiosta. Itse nimityksen merkitys ei mee tunteisiin, mutta mun korvaan toi kuulostaa lapsen tai dementoituneen vanhuksen sanavalinnalta. Tulee mieleen ne facebookissa pyörivät keski-ikäisten huumorikuvat.

Keski-ikäisten huumorikuvat on helvetin hyviä. Ne toimii siinä kontekstissa. Tuon porukan lempparibändejäkään ei ole CMX, YUP tai joku muu vinkuproge vaan YÄ, Popeda ja Juha Tapio.
Minä en hyväksy sitä. Minä en ymmärrä sitä. Mutta tällaisessa maailmassa me elämme. Jos vitsi on mielestäsi ontto ja lattea, löytyy 1000 jätkää heti, jotka kuitenkin nauraa sille. Pienin yhteinen nimittäjä.

Mutta fabosta tuli mieleen vielä yksi maneeri. A sanoo, että Popeda on hyvä bändi. B sanoo, että on se aika hyvä. Kestää 3 minuuttia ja joku persepertti tulee postaamaan sen iänikuisen popkornikuvan aivan kuin kyseessä olisi jokin suurikin maaailman kaatava väittely, joka etenee väistämättä sisällissodaksi. Pertti ei ole itse keksinyt tuota mukanokkelaa juttua. Pertti ei ole itse tehnyt meemikuvaakaan. Itse asiassa pertti ei keksi ikinä mitään omaperäistä. Siitä huolimatta persepertin popkornikuva saa 47 tykkäystä viidessä minuutissa. Kun on se pertti niin vitun hauska.
Siitä minä nautin. Siksi minä postaan mainittuja kuvia.

giphy.gif

Kaikki mukahauskat lempinimet ja sanonnat. Esimerkiksi ”ohrapirtelö” ja ”palataan astialle”. Näitä kun säestetään vielä sellaisella omaan vitsiin kohdistuvalla ”höhöh” -naurahduksella, niin ai jumalaare, että nään punaista.

"hulvaton". Kun uutisotsikossa esiintyy tämä sana, voi olla varma ettei naurata sitten yhtään.

Kommenttipalstalla vielä yleensä joku homo tulee uteleen, että "mitä se hulva sitten on...että jos tuota on hulvaa, ni onko se hulvallinen esitys ja millainen se sellainen esitys on !! :):):) ".

Vittu HEH. HEH.

Mihin sen sijaan katos kaikki vanhan liiton Orvi-vitsit?

"Siperia opettaa."

Kai muuten jees, mutta asuin vajaa 3v siperiassa niin tota kuulee koko ajan.
Tuttujen ja tuntemattomien kanssa kun käy ilmi niin kesken lauseen paukahtaa aina "Siperia opettaa", tai "opettiko siperia" ja sitten jäädään:
6218692f68fe9fb31a965b88c6416ec6952a0e3e_00.jpg

. tulee pieni kiusallinen tauko.. ja sit nauretaan yhdessä. Eehehehehe.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom