Osaako joku kertoa milloin snadi muuttui skidiksi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osaako joku kertoa milloin snadi muuttui skidiksi?
Eli tässä on jonkinlainen paikkakunta ero. Meillä snadi oli pieni ja skidi tarkoitti lasta.Muistan kuulleeni skidi-termin tuossa tarkoituksessa 70-luvulla, ennemmin kuitenkin ei perusmuodossa skidisti. Suoraa muutosta tuskin on koskaan tapahtunut, koska perimmäinen merkitys on eri.
Söin joskus Rossossa "artesaanipizzan". Siinä oli vittu prosciuttoa, vuohenjuustoa, artisokan sydämiä ja viikunabalsamicoa. Oli niin helvetin häijy yhdistelmä etten saanut syötyä sitä loppuun. Oli joo ihan hieno, eli siitä tuli varmaan se artisaaninimitys. Ja kallis. Mä luulenkin, että artesaaniruoka on yleisnimitys ylihinnoitellulle paskalle.
Eli tässä on jonkinlainen paikkakunta ero.
Meillä snadi oli pieni ja skidi tarkoitti lasta.
Tähän liittyy muuten mielenkiintoinen tarina tai alustus. En ollut käynyt vuosiin ja vuosiin Rossossa, koska mulla oli ihan samanlainen harhaluulo kuin sullakin. Ja on kyllä vieläkin noin yleisesti ottaen, mutta pizzoja kohtaan se muuttui kun päädyin sinne syömään pizzan kohtalon oikusta. Oli niin vitun hyvää, että meinasin kusta housuun. Paras ja italialaisin pizza mitä olen missään Suomessa syönyt. Nyt sä tietysti ajattelet, että mä en tiedä ruoasta mitään ja pidän karvakäsipizzoja pizzoina. Ei. Olen varsinainen pizzafanaatikko ja suhtaudun siihen todella kriittisesti. Arvostelen aina mielessäni pohjan, tomaattikastikkeen ja juuston ja kaikki muu on vähän vähempiarvoista, koska paras pizza on mun mielestä todella yksinkertainen. Margherita tai joku yhden täytteen lätty. Paras pizza missään ikinä on ollut napolilainen pizzeria Gino Sorbillo Milanossa ja muuallakin italiassa on tullut pizzaa syötyä, eli uskallan sanoa, että se Rosson pizza oli hyvinkin italialainen. Ne on selvästi alkaneet panostaa ainakin pizzoihin jossain vaiheessa.Pitäähän siitä jonkinlainen rangaistus olla, jos on niin hölmö, että käy Rossossa syömässä. Älä ota tätä henkilökohtaisesti.
Mitäs jos muissa murteissa ne voi tarkoittaa jotain muuta.Tohon skidi vs snadi juttuun liittyen.Ni jos ei myöskään erota fibaa vibasta ni ei pitäs käyttää slangia.
Tohon skidi vs snadi juttuun liittyen.Ni jos ei myöskään erota fibaa vibasta ni ei pitäs käyttää slangia.
Verbin väärinkäyttö häiritsee, kun Yle puheen aamujuontaja ei osaa taivuttaa oikein. "Pitää pystyä tehdä." Rektio mothafocka´, rektio.
Verbin väärinkäyttö häiritsee, kun Yle puheen aamujuontaja ei osaa taivuttaa oikein. "Pitää pystyä tehdä." Rektio mothafocka´, rektio.
Miten sanoisit ton itse?
Ton mä voisin sanoo vaikka silleen ite, että ylen toimittajat nyt vaan on idiootteja.
Miten sanoisit ton itse?
https://areena.yle.fi/1-2150576
Meikämandoliini