- Ikä
- 42
Onko lähtä joku murresana, vai yllättävän usein toistuva kirjoitusvirhe? Jos murresana, niin mistä ja ennen kaikkea miksi? Miksi ei voi kirjoittaa lähteä, niin kuin kaikki normaalit ihmiset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On.Ennen sanottiin # risuaita nyt hashtag,onks se jotenkin hienonpaa?
Onko lähtä joku murresana, vai yllättävän usein toistuva kirjoitusvirhe? Jos murresana, niin mistä ja ennen kaikkea miksi? Miksi ei voi kirjoittaa lähteä, niin kuin kaikki normaalit ihmiset?
Vittu mulla on kiehunu viimeiset pari vuotta jatkuva ”jees” -sanan käyttö. Yrittänyt päästä eroon pitkään itsekin, mut voi vittu sitä hokee kaikki päin naamaa ihan joka tilanteessa.
Murresana tuolta Kotkan suunnilta.
Päntiönään? Piti oikein googlettaa. Oululaiset on sitten todella, todella outoa porukkaa. Siellä kuulemma myös nukutaan ponniin, eikä pommiin. Ei pysty käsittään. Liian omituista.Oululaiset tuota myös viljelee puheessaan päntiönään. Itsekin luulin sitä pitkään kirjoitusvirheeksi, kun siellä suunnalla asustelin.
Sanonnan järkevyyttä olen minäkin miettinyt, mutta kyseessä lienee lainasana millä ei alunperin edes ole tarkoitettu pommia.Jos, nimenomaan ponniin ja aina on kova taistelu, kumpi on oikea versio: nukkua pommiin vai ponniin. Noh tuota, onko kummassakaan versiossa itse asiassa mitään järkeä? Nukkua pommiin? Kumma kun ei miinaan.
Päntiö tarkoittaa parvea. Oululaiset viljelee näitä omituisia sanontojansa aivan päntiönään, mikä on vistohkoa.
Tuota listaa kun katselee niin osa vaikuttaisi olevan huonoja väännöksiä rutosinkielestä.
Katos, kirjoitusvirhe paholainen. Turku viittausta en ymmärrä?Vähän niin kuin "rutosinkieli" on huono väännös ruotsin kielestä.
Muistetaan nyt kuitenkin, että niin oululaisilta kuin oululaiset vaikuttavatkin, kyllä silti turku on ihmiselle turku.