Älä sano näin

No ehkä mä sitten laitan vaan lyhyesti: älkää puhuko pohjanmaata. Eikä turkua.

Edit. No ei se oikeestaan haittaa jos joku niin puhuu, mutta onko sitä pakko kirjoittaakkin?

Ei ole, itse pallottelen puheessakin pohojammaan, normisuomen ja rantaruotsin välillä juttuseuran mukaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ehkä mä sitten laitan vaan lyhyesti: älkää puhuko pohjanmaata. Eikä turkua.

Edit. No ei se oikeestaan haittaa jos joku niin puhuu, mutta onko sitä pakko kirjoittaakkin?

On ihan pakko, koska se ärsyttää stadilaisia ihan hitosti. :D Ja muitakin etelän veteliä...

Talavella pietään pipua ja juuaan illalla kaakauta, josa on täysmaitua ja lihotaan monta kilua.
(Ok. Myönnetään. Aika tyhmän näkönen kirjotettuna...)

Kaikki murteet joihin ei ite niinkään oo tottunu kuulostaa oudolta ja hölmöltä (esim. savon ja pohjanmaan murteet). Savon murre etenkin on niin älyttömän kuulosta, ettei siitä ota tolkkua sit millää.

Kaikki murteet joihin ei ite niinkään oo tottunu kuulostaa oudolta ja hölmöltä (esim. savon ja pohjanmaan murteet). Savon murre etenkin on niin älyttömän kuulosta, ettei siitä ota tolkkua sit millää.

Savolaiset on herkästi vielä niin mulkkua porukkaa että jos joku ei heitä ymmärrä ne vääntävät vielä sen suunsa entistä pahempaan solmuun että "etelän vetelät" vielä vähemmän tajuavat, ja sitten naureskelevat kun ei joku heitä ymmärrä.

maitua... :lol2: No joo, ei kai voi paljoa valittaa kun ite jua kaffet ja laitta maitto joukko. :)

Joku radiojuontaja käyttää koko ajan sanaa "kulma" näkokulma-sanasta. "Erilainen kulma aiheeseen" :wall:

maitua... :lol2: No joo, ei kai voi paljoa valittaa kun ite jua kaffet ja laitta maitto joukko. :)

Joku radiojuontaja käyttää koko ajan sanaa "kulma" näkokulma-sanasta. "Erilainen kulma aiheeseen" :wall:
Vaiha kanavaa radiossa. Suosittelen YleX:ää, siellä eräs miesjuontaja selitti minkä takia miehet haluaa nykyisin naisia nopeemmin naimisiin. Syy oli ihan selkeä, miehet haluaa äkkiä kesähäät ja sitten se suhde on ns. valmis. Naiset taas suhtautuu parisuhteeseen ku rubikin kuutioon, pikkuhiljaa vähän väännellään palikoita kohdalleen.

Menee taas ohi aiheen mutten muutakaan sopivaa threadia löytänyt eli menköön nyt "älä näytä näin"-alaotsikon alle eli kun äsken kattelin Timanttiliigan osakilpailua Maxilta niin mahtaako Usain Bolt tietää että v-merkin näyttö sormilla ikäänkuin väärinpäin merkitsee osalle ihmisistä aivan muuta kuin "Voitto tai victory"? Muutenkin kaverin maneerit ja pullistelut on jotenkin ylimitoitettuja.

Menee taas ohi aiheen mutten muutakaan sopivaa threadia löytänyt eli menköön nyt "älä näytä näin"-alaotsikon alle eli kun äsken kattelin Timanttiliigan osakilpailua Maxilta niin mahtaako Usain Bolt tietää että v-merkin näyttö sormilla ikäänkuin väärinpäin merkitsee osalle ihmisistä aivan muuta kuin "Voitto tai victory"? Muutenkin kaverin maneerit ja pullistelut on jotenkin ylimitoitettuja.

Johtunee siitä, että Bolt on naapuri, eikä niillä tunnetusti ole käytöstapoja.

Johtunee siitä, että Bolt on naapuri, eikä niillä tunnetusti ole käytöstapoja.

En ole moderaattori,enkä edes VIPPI, muotta tuollaisista viesteistä saattaa pamahtaa banni, joten varoen eteenpäin.
Ja ei, minä en ole sosiaalityöntekijä, joten sitä kukkahattua ei ole päässä.

No johan jengi meni jäykäksi, ku ilmoille lähti "naapuri" -sana.

Ei se ollut se "naapuri" -sana, vaan se että niputettiin kaikki neekerit samaan kategoriaan - "Heillä ei ole käytöstapoja".
Esimerkiksi Yhdysvaltain presidentti on mielestäni aika korrekti tapaus, vaikka onkin musta/naapuri ja paljon fiksumpi kuin edeltäjänsä.

Nojoo, nojoo, nojooo, nojoo. Jos joku olisi kirjoittanut vaikka "no tollasia noi mannet on", niin kaikilla olis pysyny kukkahatut suorassa. Piisout, mä lähen Reinoon lounaalle.

Murrepa hyvinkin. Suomen rumin koirarotu on Turun murre.

"Suomen kielen kehitys

Suomen kirjakielen perustajana pidetään Mikael Agricolaa (noin 1510-57). Hänen suomentamansa Uusi testamentti ilmestyi vuonna 1548. Agricolan käyttämä suomen kieli pohjautuu Turun seudun murteeseen; siinä on kuitenkin osoitettavissa myös muihin murteisiin kuuluvia piirteitä."

"Suomen kielen kehitys

Suomen kirjakielen perustajana pidetään Mikael Agricolaa (noin 1510-57). Hänen suomentamansa Uusi testamentti ilmestyi vuonna 1548. Agricolan käyttämä suomen kieli pohjautuu Turun seudun murteeseen; siinä on kuitenkin osoitettavissa myös muihin murteisiin kuuluvia piirteitä."

Tuo vain korostaa Agricolan suurmiesmäisyyttä: joutui luomaan kirjakielen Turun murteen pohjalle. Siinä olisi moni muu luovuttanut :)

Nojoo, nojoo, nojooo, nojoo. Jos joku olisi kirjoittanut vaikka "no tollasia noi mannet on", niin kaikilla olis pysyny kukkahatut suorassa. Piisout, mä lähen Reinoon lounaalle.

Koita harrastaa tuota oikein lukemista.
Missä minullakin on joskus vaikeuksia. Heh!

Niin tapaukseen taas palatakseni, niin mannet ovat ihan asia erikseen.
Joku sanoi sen minua parhaammin, että Somalilla voi mennä vaikka kymmenen vuotta, että ne pärjää Suomessa, mutta mannet ovat olleet täällä muutama sata vuotta, eivätkä he ole vieläkään "yhteiskuntaistuneet".

Ja, toisen kerran: "En ole sosiaalityöntekijä", eikä minulla ole kukkahattua päässä!
Päässäni ei ole edes hiuksia!

Hyvät ruokahalut, siellä Reinolla, mutta pidä realiteetit kohdallaan.

Over and out ja miten se menee, kun ei enää halua palata aiheeseen.

P.s. sori kirjoitus ja kielioppivirheistä.

Enään, siittä, viellä :face: Siis mitä vittua!

Miks ei voi sanoa: enää, siitä, vielä? Helvetti ku särähtää aina korvaan nuo ja rupee välittömästi vituttamaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom