Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Huikeeta" armeijassa kaikki sitä sano ja mikäs sen enemmän vitutti..
Armeijas ei haitannu niin paljo, mut jostain syystä jos jotain "intti sanastoa" kuulee käytettävän siviilissä ni se alkaa vituttaa.. Mm. sykkiä ja jäätävä..
Kaikki kielisekotukset kuulostaa ihan naurettavilta. Tänään koulun ruokajonossa jouduin kuunteleen parin kauppislissun henkeviä keskusteluja, joissa joka toinen sana oli siis englanniks... Parasta oli se et ne ei ees ite ymmärtäny puoliakaan mitä toinen sano ja joutuivat kuitenki sanomaan asiansa uudestaan kokonaan suomeks :D

Tätä ketjua lukiessa tulee mieleen, että toivottavasti kukaan ei joudu kuuntelemaan mun puheita... :nolo: Tunnustan sotkevani kaikkia osaamiani kieliä, käyttäväni juuri niitä ärsyttäviä sanontoja ja lainasanoja, sekä keksin niitä vielä jatkuvasti lisää itse! Kieliopista en ymmärrä yhtään mitään millään kielellä, lisäksi hävettää kun en osaa enää edes omaa äidinkieltäni vaan välillä hukkuu sanat kesken lauseen ja ääntäminen menee päin helvettiä, etenkin niissä tilanteissa kun pitäisi yllättäen vaihtaa puhekieltä, aivoni ei ilmeisesti pysy mukana. :jahas: Työkieleni on sekoitus tanskaa ja englantia, aivan järkyttävän kuuloista sekakieltä, pakko myöntää! :evil:

Tässä ihan muutama esimerkki sanoista, joita sotken joka väliin ja kieleen! Voitte ihan vapaasti valita ne kaikista ärsyttävimmät! :D:curs:
bitch, fuck, altså, med, nej, sådan, honey, dame, anyway, great, hvad, søde, baby, nice, never, sekä muutamia "suomennoksia" esim. tilpehööri, pyntätä, kyökki, pliis...

...syntymättömälle lapselle "Masuasukki" tai "Masukki", kivulias sukupuolitautikaan ei varmaan vituta niin paljon kun toi, oon voinu kyllä mainita aikasemminkin tosta.
Toi eka on kyllä paha. Eilen viimeksi naamakirjassa.

Sen sijaan noi EvaCecilian mainitsemat vanhankantaiset suomenkieliset sanat kuulostaa hyvältä :) Jotain tommosia tulee jostain syystä aina omaankin puhekieleen.

"Masuasukki"
En oo ikinä kuullu kenenkään sanovan mutta nyt kun luin ääneen alko kuvottaa heti ekalla kerralla. Tollaset on muutenkin sellasia söpöily sanoja mitä voi ehkä sanoa puolisolle jos tykkäätte söpöillä keskenänne mutta älkää nyt hitto laittako ketään sivullista kärsimään. Jos oisin facebookissa ja jos joku kaveri kirjottais noin niin sais lähteä samantien kaverilistalta ettei tulis toista kertaa vastaan.

Edit. Varmaan joku maininnu aiemminkin mutta toi "naamakirja" alkanut myös ärsyttää. Eikä pelkästään se itse sana vaan se että jengi puhuu vaikka duunissa facebook juttujaan. Eikö se riitä että kirjottelette siellä toisillenne pitääkö sitä vielä analysoida töissäkin mitä jengi on statuksiinsa päivitelly. Ei tosiaan vois toisten elämät itteä niin paljoa kiinnostaa.

En oo ikinä kuullu kenenkään sanovan mutta nyt kun luin ääneen alko kuvottaa heti ekalla kerralla. Tollaset on muutenkin sellasia söpöily sanoja mitä voi ehkä sanoa puolisolle jos tykkäätte söpöillä keskenänne mutta älkää nyt hitto laittako ketään sivullista kärsimään. Jos oisin facebookissa ja jos joku kaveri kirjottais noin niin sais lähteä samantien kaverilistalta ettei tulis toista kertaa vastaan.

Edit. Varmaan joku maininnu aiemminkin mutta toi "naamakirja" alkanut myös ärsyttää. Eikä pelkästään se itse sana vaan se että jengi puhuu vaikka duunissa facebook juttujaan. Eikö se riitä että kirjottelette siellä toisillenne pitääkö sitä vielä analysoida töissäkin mitä jengi on statuksiinsa päivitelly. Ei tosiaan vois toisten elämät itteä niin paljoa kiinnostaa.

Joo siellähän tollaseen paskaan törmää. Näin aamulla pitää vielä jakaa yksi lisää ja se on sitten "Kah" , mikä vitun kah? Tähänkin törmää facebookissa etenkin kun jengillä on synttäreitä. "Kah onnea" :(

Ainakin Rauman seudun asukit käyttävät "kah" sanaa vähän normaalimman kato:n paikalla. esim "kah, karhu!". Oma henk koht mielipiteeni on että jos saisimme jotenkin porukalla tuhottua Rauman ja Porin alueen niin Suomi olisi kielellisesti parempi paikka elää.

Ainakin Rauman seudun asukit käyttävät "kah" sanaa vähän normaalimman kato:n paikalla. esim "kah, karhu!". Oma henk koht mielipiteeni on että jos saisimme jotenkin porukalla tuhottua Rauman ja Porin alueen niin Suomi olisi kielellisesti parempi paikka elää.

Ei kait kaupungissa mitään vikaa ole, mutta asukkaista pitäisi kyllä päästä eroon.

Nojoo en kyllä ole tosissani, tunnen muutamia porilaisia ja on kyllä ihan vekkuli rotu. Oon muutenkin tullut siihen tulokseen, että mitä oudompia örvelöitä niin sen hauskempaa niiden kanssa on olla tekemisissä. Se on vähän kun koiran pennun kanssa, aika menee mukavasti vain katsellessa sen otuksen puuhastelua.

Ite tykkään käyttää eläimistä hienoja sanoja kuten kärme, kärmes, valaskala, haikala ja jotain muita vielä mitä ei tuu nyt mieleen. Monia nuo tuntuu irl vituttavan pahasti, kun mulle noista monesti mainittu, että miksi pitää tolleen sanoo:D Musta aivan vitun hauskoja sanoja.:lol2::rock:

Edit. Niin ja jos koira vaikka kävelee, niin tykkään sanoa mörsyää. Toikin tuntuu muita vituttavan.:lol2:

Mua ottaa päähän tämä yleistynyt tapa keskustelupalstoilla lainata jonkun teksitä ja vastata siihen yhdellä sanalla "tämä" tai "no tämä".)
Ilmeiseti tämäkin on tarttunut ameriikoista missä monet käyttää "this" ilmausta samaan tapaan..

Mitä tosta pitäis pystyä päättelemään? "Tämä" ...niin siis mitä siitä?
Vai onko multa mennyt jotain pahasti ohi?

Mua ottaa päähän tämä yleistynyt tapa keskustelupalstoilla lainata jonkun teksitä ja vastata siihen yhdellä sanalla "tämä" tai "no tämä".)
Ilmeiseti tämäkin on tarttunut ameriikoista missä monet käyttää "this" ilmausta samaan tapaan..

Mitä tosta pitäis pystyä päättelemään? "Tämä" ...niin siis mitä siitä?
Vai onko multa mennyt jotain pahasti ohi?

Tämä.

Kai tuo on sama kuin "samaa mieltä" tai "juuri niin". Äärimmäisen ärsyttävä kyllä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom