Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
''Se fiilis kun...'' jota yleensä jatketaan jollain maailmaa mullistavalla asialla, mitä on tapahtunut hirveessä jurrissa. Lopettakaa saatana.

Kaikkein ärsyvintä on kun ihminen sanoo "Voi vitulla päähän". Siis mitä helvettiä tuo tarkoittaa? On kyllä niin tyhmän kuuloinen.
Älä ota liian kirjaimellisesti. Ihan hyvä sanonta. Mitä monet muut sanat tai sanonnat tarkoittaa?

Herranjestas
Hyvänen aika
Paskahalvaus
Sataa kuin esterin perseestä
Levällään kuin Jokisen eväät
Parempi pyy pivossa, kuin kymmenen oksalla (No, sille oikeasti löytyy tarkoitus, mutta sitä ei moni tiedä)

Parempi pyy pivossa, kuin kymmenen oksalla tarkottaa sitä että täytyy olla tyytyväinen siihen mikä riittää eikä yrittää liikoja koska sillon yleensä kaikki kusee ja käteen ei jää mitään. Ja se "pivossa" on perusmuodoltaan pivo näin suomalaisittain ja se on jotakin ranskalaista punaviinikastiketta. Korjatkaa jos olen väärässä.

Älä ota liian kirjaimellisesti. Ihan hyvä sanonta. Mitä monet muut sanat tai sanonnat tarkoittaa?

Herranjestas
Hyvänen aika
Paskahalvaus
Parempi pyy pivossa, kuin kymmenen oksalla (No, sille oikeasti löytyy tarkoitus, mutta sitä ei moni tiedä)

Mä oon ihan varma että se mistä toi sanonta on saanut lähtönsä on ollu hauskan näkönen tapahtuma :D Jonku sapuskat ollu pitkin ja poikin ja tullu suru puseroon notta "Mitä mä nyt syön???" :lol2: ohhoh..

Alkoholista puhuttaessa "alko" tai "holi" ovat molemmat aivan helvetin vittumaisia. Musta tuntuu, että noita termejä käyttää vähän vanhemmat ihmiset jotka luulevat olevansa nuorekkaita käyttämällä kyseisiä sanoja.
Alkohan tarttuu varmaan helposti tavallisen kansan puheeseen hoitoalan ammattislangista. Vittumaisuudesta en nyt tiedä, mutta ei se omaan puheeseenikaan kovin hyvin taivu.

Herranjestas
Hyvänen aika
Paskahalvaus

Eiköhän paskahalvaus meinaa ihan vaan sitä että säikähtää niin että paskoo alleen.
Esteristä on pari versiota, palokunnan käyttämä Esteri-merkkinen pumppu tai sitten vanha siipiratasalus.

Itseäni ärsyttää suunnattomasti kun kirjoitetaan IMO, voi vittu että se on typerää.

Eiköhän paskahalvaus meinaa ihan vaan sitä että säikähtää niin että paskoo alleen.
Esteristä on pari versiota, palokunnan käyttämä Esteri-merkkinen pumppu tai sitten vanha siipiratasalus.

Itseäni ärsyttää suunnattomasti kun kirjoitetaan IMO, voi vittu että se on typerää.

Mä taas oon kuullu että tää tulee jostain vanhasta laulusta "Esteri tyttö sadepisarain" tai jotai muuta sinnepäin :D

Alkohan tarttuu varmaan helposti tavallisen kansan puheeseen hoitoalan ammattislangista. Vittumaisuudesta en nyt tiedä, mutta ei se omaan puheeseenikaan kovin hyvin taivu.

No tuo selvensikin paljon, sillä nämä ihmiset jotka on tota alkoa käyttäneet työskentelevät hoitoalalla.

En ole onneksi kuullut kenenkään puhuvan vielä näin, mutta uutisoinnissa käytettää kieli on alkanut vituttamaan. Esim. super-sitä ja tätä. Superhelle viikonloppuna. Ei vittu.
Ja sitten nämä "hämmentävä" ja "outo"-lisät uutisissa. "bb-homon outo asuvalinta hämmentää". Ei vittu.

En ole onneksi kuullut kenenkään puhuvan vielä näin, mutta uutisoinnissa käytettää kieli on alkanut vituttamaan. Esim. super-sitä ja tätä. Superhelle viikonloppuna. Ei vittu.
Samoin kaikki kohu-alkuiset... kohumissit sun muut. Tähän on sorruttu jopa sanomalehdissä nykyään, mikä on jo aika pelottavaa...

Itseäni vituttaa kun puhutaan maalaisjärjestä tyyliin "kyllähän tuon nyt sanoo maalaisjärkikin". Töissä on nähnyt ihan tarpeeksi näitä omasta mielestään hyviä maalaisjärjellä ajattelijoita ja jostain syystä niillä on se näkövinkkeli monesti aika kapea.

Parempi pyy pivossa, kuin kymmenen oksalla tarkottaa sitä että täytyy olla tyytyväinen siihen mikä riittää eikä yrittää liikoja koska sillon yleensä kaikki kusee ja käteen ei jää mitään. Ja se "pivossa" on perusmuodoltaan pivo näin suomalaisittain ja se on jotakin ranskalaista punaviinikastiketta. Korjatkaa jos olen väärässä.

Hassua kun mä oon luullut että 'pivo' on iha suht yleisesti tunnettu sana. Pivollinen sitä ja tätä. :D

IMO paskahalvaus tarkoittaa sitä, kun paskahätä on just pahimmillaan. Eli se yht'äkkinen epämukavan tunne, että nyt on muuten IHAN pakko mennä. Tuo voi tietty tarkoittaa montakin eri asiaa, esim raivokohtausta, riippuu ihan käyttäjästä. Mut näin ainakin meillä päin :)

Hassua kun mä oon luullut että 'pivo' on iha suht yleisesti tunnettu sana. Pivollinen sitä ja tätä. :D
Varmaan jotain murrealuejuttuja. Itse en olisi ikinä kuullutkaan (muuta kuin siinä sanonassa), jos en olisi joskus vahingossa törmännyt. Meilläpäin suunnilleen ei ikinä käytetty sana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom