Älä sano näin

Mä tykkään et siel on vähä kalliimpaa mitä muual.
Mä tykkään et siihen on viimeks vaihdettu joskus viime vuonna öljyt.

Toi on ärsyttäny aina. Tarkoittaa "luulen" tai "mä meinaan". Mut minkä vitun tähden se pitää sanoa noin, siis mistä tollanen on oikeen peräisin? Kuuluuko johonkin murteeseen vai onko vaan sanonta? Kuulostaa niin vitun tyhmältä ja ärsyttävältä mun korvaan, ei prkle

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä tykkään et siel on vähä kalliimpaa mitä muual.
Mä tykkään et siihen on viimeks vaihdettu joskus viime vuonna öljyt.

Toi on ärsyttäny aina. Tarkoittaa "luulen että" tai "mä meinaan". Mut minkä vitun tähden se pitää sanoa noin, siis mistä tollanen on oikeen peräisin? Kuuluuko johonkin murteeseen vai onko vaan sanonta? Kuulostaa niin vitun tyhmältä ja ärsyttävältä mun korvaan, ei prkle
"Jag tycker att"

Snaijata, bailata yms. muut lainasanat jotka tarkoittaa eri asiaa kuin alkuperäiskielessä.

Monesti yleX iltapäivää kuunneltaessa särähtää tosi pahasti korvaan sana: Rytmi barometri. Vittu että kuulostaa vammaselta ei saatana.

Mua vituttaa ihan suunnattomasti jostain syystä eräs helvetin yleinen sanontatapa kun kerrotaan esim facebookissa että tehdään jonkun kanssa jotain tähän tyyliin: "Duunista kotiin ja salille MED Seppo"

Nyt oikeesti, mikä siinä on että pitää sinne se yks toisen kotimaisen kielen sana lyödä joukkoon, onks se jotenkin tosi hienon kuulosta vai mitä?

Krapulaleffa. VOI VITTU!:curs: Jos leffan kattoo krapulassa, niin minkä ihmeen takia siitä krapulasta pitää mainita? Ja minkätakia just krapulasta kuulee monesti tällasta nimitystä? Eikö olis sama sanoo ripulissa, että ripulileffa. Tai poskiontelontulehduksessa poskiontelontulehdusleffa. Perkele.:curs:

Se krapula on hyvä selitys, että voi katsoa minkä tahansa paskaleffan krapulan varjolla.

Itse esim. aina katson Titanicin, ja jo alkutekstien aikana vollottaessani pistän kaiken krapulan syyksi.

Ainiin muuten, pitää jakaa ehkä vituttavin termi koiralle: "Koissu" :jahas: :jahas: Ja syntymättömälle lapselle "Masuasukki" tai "Masukki", kivulias sukupuolitautikaan ei varmaan vituta niin paljon kun toi, oon voinu kyllä mainita aikasemminkin tosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom