Maximus Bicepus
100% iron and steel
Tämä on keno: \
Must toi on takaviiva :D tai takakeno.
Tämä on kautta tai per: /
Nevöhööd :D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä on keno: \
Tämä on kautta tai per: /
Random -sanan käyttöä kuulee korvattavan sanalla "jokeri" tai ilmaisulla "ihan jokeri". Tyyliin "sit siihen tuli joku random jätkä..." -> "sit siihen tuli joku ihan jokeri tyyppi..". Taipuu myös "randomilla" -> "jokerilla".Suomenkieliset vastineet eivät vaan tule luontevasti eikä suomessa (ainakaan puhekielessä) ole mielestäni sellaista sanaa, mikä vastaisi täysin randomia.
Ketä sun nimi on? Sitten vielä hymyilee vittumaisesti siihen päälle.
Se pistää aina veden kiehumaan. Uskokaa niin EI VOI KYSYÄ!!
suomenkieltä!
Tuo ei ainakaan ole suomen kieltä.
Mene nussimaan emäntääsi --
Tuli vain mieleen yhdyssanoista, että on pienestä kiinni tämä suomen kielen ymmärtäminen. Mietipä millainen ketju olisi kyseessä, jos täällä käsiteltäisiin oikeanlaista kielen käyttöä...Korjattu. Suosittelen harjoittamaan kielellistä huolellisuutta ketjussa, jossa käsitellään oikeanlaista kielenkäyttöä.
Tahallista perseilyä mut näyttää toimivan. :DAIVAN SAMAA MIELTÄ! Ei tuo ole edes suomenkieltä! :lol2:
Passiivissa pitäis kuitenkin olla inhimillinen toimija, ei esim. "Lasketaan jäljellä olevaa aikaa..." "Tulostetaan" yms. Kuka/ketkä laskevat?
Tuli vain mieleen yhdyssanoista, että on pienestä kiinni tämä suomen kielen ymmärtäminen.
Mietipä millainen ketju olisi kyseessä, jos täällä käsiteltäisiin oikeanlaista kielen käyttöä...
Kyllä. Irrelevantti assosiaatio todellakin. Tekemistä sillä on sanomasi kanssa ainoastaan viimeisen kirjoittamasi sanan osalta.Nyt minun täytyy myöntää, että pienestä on kiinni tämä suomen kielen ymmärtäminen, sillä en ymmärrä sinua.
Koska en itse maininnut ymmärrystä tai sen puutetta, voin vain olettaa että suomen kielen ymmärtämisen pienestä kiinni oleminen todellakin tuli mieleesi vain yhdyssanoista. Oletan tämän johtuvan siitä, että ihmismieli on taidokas luomaan irrelevanttejakin assosiaatioita, mutta en tiedä mitä tekemistä sillä on kirjoittamani kanssa.
Sitten joudut miettimään hieman lisää. Koko viestini yritti kertoa sitä, miten hassun hauskasti koko viestin sisältö saattaa muutua, jos yhdyssana kirjoitettaisiinkin erikseen.Tein työtä käskettyä ja mietin. En kuitenkaan päässyt minkäänlaiseen lopputulokseen, sillä en ymmärtänyt virkkeesi kahta viimeistä sanaa. Aivan kuin ne olisivat yhden kokonaisen sanan kaksi irrallista osaa.
Passiivin pointtihan on sen "tekijättömyys" eli voidaan esim. olla ilmoittamatta tekijää, jos näin halutaan.
Vaikkei sitä tekijää mainita, sen on silti oltava olemassa ja inhimillinen henkilö. Elukkakin nyt menee mut tietokone ei oikein sovi siihen. Tosin ei suomen kielessä mitään passiivia oikeasti edes ole kieliopillisesti katsottuna.Passiivin pointtihan on sen "tekijättömyys" eli voidaan esim. olla ilmoittamatta tekijää, jos näin halutaan.
Sulle on erittäin hankala vastata, kun ikinä ei tiedä vitsailetko, vittuiletko, vai oletko tosissasi. Nyt olin kuitenkin kykenemätön havaitsemaan huumoria viestissäsi ja päädyin selittelemään sanomisiani.
Mitähän mun pitäisi syyttää, kun otin sekavat juttusi liian vakavasti? Näinkö se vanhuus alkaa? Ensinkö kadotan huumorintajuni? Mitä seuraavaksi?Voimahousu olen sinulle velkaa anteeksipyynnön. Vetoan hitaseen sytytykseen, joka on aiheutunut paljosta valvomisesta.
Rotukissa. Tuli tuolla toisessa ketjussa vastaan ja täytyy sanoo että tyhmempää sanaa kauniille naiselle saa hakea.