Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tääl on dissattu mun nimimerkki iha maanrakoo :(

Onneks harva enää, tai on edes koskaan käyttänyt tota "jebout" omissa kaveriporukoissani.. Vihaan tota ku joku huutelee "JEEEBOOOUUUUUUU!!!!", tai hokee muuten vaa tota joka väliin, tai fb statuksissa :wall::wall::wall::wall: Oon antanu yhelle mimmille jopa pakitki liiallise jeboun hokemisen takia(oli siinä muutakin ärsyttävää) mut toi sai aikalailla :wall: fiiliksen..

"Mää oon kännissä, missä sää oot?"

Tässä kans toinen hokema, joka saa mulla veren kiehumaan ja koko Nyykordin Petri! :wall:

Mua ärsyttää suunnattomasti, kun nykyään on niin muodikasta mukamas käyttää sanan muutama tilalla aina "x kappaletta" tai "n vuotta". Puhuttuun tai kirjoitettuun kieleen ei mielestäni mitkään matematiikan muuttujat kuulu, vaan jos yhtään on verbaalisesti lahjakas, niin tajuaa korvata nuo esim. muutamalla, kymmenellä, sadalla tms.. Lisäksi ärsyttää joidenkin pakkomielle käyttää jotain "nönnönnöötä" toisen henkilön nimen sijasta. Intissähän tuota skapparit hokivat, kun heidän verbaalinen lahjakkuus ei parempaan riittänyt, mutta pitääkö nyt ihmisten väkisin sitä matkia joka paikassa. Kaiken lisäks tuo "nönnönnöö" kuulostaa imo hieman toista henkilöä alistavalta ilmaisulta.

En oo kuullut mutta nään kyllä heti punaista jos ilmaisulla "x kappaletta" tarkoitetaan muutamaa eikä täysin epämääräistä määrää.
Ja "ännännen vuoden opiskelija" ja muut vastaavat opiskeluvuosiin liittyvät ovat ainoat missä oon kuullut N-muuttujaa käytettävän.

Mua ärsyttää suunnattomasti, kun nykyään on niin muodikasta mukamas käyttää sanan muutama tilalla aina "x kappaletta" tai "n vuotta".

Heh. Olen kiinnittänyt samaan huomiota. Vaikken yleensä ole taipuvainen besserwisseröimään, niin aina tuollaisessa tilanteessa tekee mieli kysyä "Miltä väliltä x löytyy? Nolla viiva yks?" tms. nokkelaa. Toistaiseksi olen onnistunut vastustamaan kiusauksen.

Lisäksi ärsyttää joidenkin pakkomielle käyttää jotain "nönnönnöötä" toisen henkilön nimen sijasta. Intissähän tuota skapparit hokivat, kun heidän verbaalinen lahjakkuus ei parempaan riittänyt, mutta pitääkö nyt ihmisten väkisin sitä matkia joka paikassa. Kaiken lisäks tuo "nönnönnöö" kuulostaa imo hieman toista henkilöä alistavalta ilmaisulta.

N.N. = Nomen nescio = nimi tuntematon. Käytetään, kun johonkin tehtävään tarvitaan joku, vielä nimeämätön henkilö. Yleinen tapa, ja skapparit ovat olleet hyvinkin sivistyneitä kun ovat käyttäneet tuota jonkin geneerisen virtasen sijasta.

N.N. = Nomen nescio = nimi tuntematon. Käytetään, kun johonkin tehtävään tarvitaan joku, vielä nimeämätön henkilö. Yleinen tapa, ja skapparit ovat olleet hyvinkin sivistyneitä kun ovat käyttäneet tuota jonkin geneerisen virtasen sijasta.
Jep, tiesin kyllä, että se tulee todennäköisesti tuosta N.N.:stä, mutta ainakin omaan korvaan tuo maininta "nönnönnöö" kuulostaa vähän samalta kuin "blaablaa" eikä kyllä mitenkään kovin fiksulta. Toki joku voi nähdä asian toisinkin, mutta tämä nyt vain on mun mielipide.

En oo kuullut mutta nään kyllä heti punaista jos ilmaisulla "x kappaletta" tarkoitetaan muutamaa eikä täysin epämääräistä määrää.
Ja "ännännen vuoden opiskelija" ja muut vastaavat opiskeluvuosiin liittyvät ovat ainoat missä oon kuullut N-muuttujaa käytettävän.

Toinen samaa sukua on "random" ("rändöm") sanan "satunnainen" tai "jokin" tilalla kun käytetään tavanomaisessa merkityksessä.

Lisäksi ärsyttää joidenkin pakkomielle käyttää jotain "nönnönnöötä" toisen henkilön nimen sijasta. Intissähän tuota skapparit hokivat, kun heidän verbaalinen lahjakkuus ei parempaan riittänyt, mutta pitääkö nyt ihmisten väkisin sitä matkia joka paikassa. Kaiken lisäks tuo "nönnönnöö" kuulostaa imo hieman toista henkilöä alistavalta ilmaisulta.

Muutenkin koko intti-sanasto siviilissä käytettynä on helvetin väsynyt. Hauska kun yleensä noita intin termejä käyttää sellaiset kaverit, jotka ovat vasta menossa armeijaan ja ovat joltakin kuulleet tai netistä lukeneet niitä termejä. No sen jälkeen kun ovat 12kk lusineet intissä, ymmärtävät varmaan olla käyttämättä niitä.

Jep, tiesin kyllä, että se tulee todennäköisesti tuosta N.N.:stä, mutta ainakin omaan korvaan tuo maininta "nönnönnöö"

Niin ne siis oikeasti sanoivat "nönnönnöö", eikä "än än"? No sitten. Sain viestin sävystä sen käsityksen, että "nönnönnöö" oli oma ilmauksesi. Tuohan nyt onkin aivan /C:stä.

Niin ne siis oikeasti sanoivat "nönnönnöö", eikä "än än"? No sitten. Sain viestin sävystä sen käsityksen, että "nönnönnöö" oli oma ilmauksesi. Tuohan nyt onkin aivan /C:stä.
Juuri niin, ja se siinä allekirjoittanutta ärsyttikin. Väitän, että kukaan niistä sopparikessuista ei todellakaan tiennyt, mitä se tarkoitti, mutta hoettiin samaa fraasia, jota niillekin oli varusmiesaikana hoettu.

Narkissoksen kanssa oon kyllä täysin samaa mieltä siitä, että inttisanat on siviilissä hiton typeriä.

Ei liity välttämättä puheeseen, mutta pakkiksellakin nähnyt, miten jotkut kirjottaa "minen" tai "molen" kun tarkoittavat "minä en" tai "minä olen". Älkää kirjoittako/puhuko näin.

käyttääkö joku taistelujaskaa nimityksenä jollekkin vai missä olet tota kuullut..? siis taistelujaskahan on tämä: http://www.youtube.com/watch?v=UYTe5h3fCW8

Täälläpäin kun tulee kylällä ala-asteelaisia vastaan niin kännykästä kuuntelevat, aina kaikki heittää jotakin paskaa läppää tästä. Tätä on kestänyt jo päälle pariviikkoa ja siinä ajassa on mitta tullut täyteen. Joskus kävi niin koulus et varmaan 5 kertaa tietyt henkilöt kuunteli tuon videon kännykästä ja puhu siitä koko päivän. Siis joka välkkä 5 kertaa...

Toinen samaa sukua on "random" ("rändöm") sanan "satunnainen" tai "jokin" tilalla kun käytetään tavanomaisessa merkityksessä.

Olen syyllinen randomin liikakäyttöön :nolo: Se vaan tulee jotenkin automaattisesti! Suomenkieliset vastineet eivät vaan tule luontevasti eikä suomessa (ainakaan puhekielessä) ole mielestäni sellaista sanaa, mikä vastaisi täysin randomia.

Ei liity välttämättä puheeseen, mutta pakkiksellakin nähnyt, miten jotkut kirjottaa "minen" tai "molen" kun tarkoittavat "minä en" tai "minä olen". Älkää kirjoittako/puhuko näin.

Argh, tuo on niin ärsyttävää!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom