Älä sano näin

OMATA. Hän omaa lihaksikkaan vartalon. Hän satsaa elämässään laatuun; hänellä on olohuoneen seinällä sapelihammastiikerin pää ja hän omaa kiiltävän urheiluauton, jossa on alustasarja. OMATA. Se on perseestä. Se on huonoa suomea. Siitä äidinkielenopettajat varoittavat. Sitä käyttävät amatöörit, sitä käyttävät ammattilaiset. Sitä näkee lakitekstissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Älä sano 'takaata' kun pitäisi sanoa 'takaa'.

Älä kirjoita 30-kymppinen kun tarkoitat kolmekymppistä. Jos on pakko se kolmonen laittaa numerona, kirjoita 3-kymppinen. Mieluummin älä.

Numeroista ja lyhenteistä taivutuksineen ja sijapäätteineen saisi aikaan toisen threadin.. :evil:

Hannibal sanoi:
OMATA. Hän omaa lihaksikkaan vartalon. Hän satsaa elämässään laatuun; hänellä on olohuoneen seinällä sapelihammastiikerin pää ja hän omaa kiiltävän urheiluauton, jossa on alustasarja. OMATA. Se on perseestä. Se on huonoa suomea. Siitä äidinkielenopettajat varoittavat. Sitä käyttävät amatöörit, sitä käyttävät ammattilaiset. Sitä näkee lakitekstissä.

:rock: Hyvä, Hannibal! :thumbs:

Hiukan :offtopic: , mutta voisiko joku suomentaa mulle seuraavan viisauden: "Aina voi yrittää tylyttää, mutta hyvin 'yrittää'..." (Iltatyttö Marica)?

Piti ihan leikata tuo mietelmä lehdestä ja liimata jääkaapin oveen, jotta ajoittain muistaisi pohtia näitä elämän syvempiä poimuja.. :david:

kaneli sanoi:
Piti ihan leikata tuo mietelmä lehdestä ja liimata jääkaapin oveen, jotta ajoittain muistaisi pohtia näitä elämän syvempiä poimuja.. :david:

Minä olen teipannut vessan oveen vuoden 1994 Miss Suomen, Henna Meriläisen eettisen pohdinnan iltapukukierrokselta: "Jos minut valitaan Miss Suomeksi, haluan puhua väkivallan ja eläinkokeiden puolesta". :joulu5:

Hannibal sanoi:
Minä olen teipannut vessan oveen vuoden 1994 Miss Suomen, Henna Meriläisen eettisen pohdinnan iltapukukierrokselta: "Jos minut valitaan Miss Suomeksi, haluan puhua väkivallan ja eläinkokeiden puolesta". :joulu5:

Ah hah haa, enpä haluaisi tavata Hannaa pimeällä kujalla.

Kimmo sanoi:
Ah hah haa, enpä haluaisi tavata Hannaa pimeällä kujalla.

Varsinkaan jos ulkoiluttaa lemmikkiään. :eek:

- haveri (miksei haaveri?)
- ammentaa
- lyijyvapaa yms. svetisismit (ennemmin vähälyijyinen/lyijytön)
- rikkoa kuparinen (?)
- maailmoita (eli Fantasiapelien hinnastossa joskus vuosia sitten, ilmeisesti piti olla: maailmoja)

Ja tällä hetkellä eniten ärsyttävä:

- tahtotila
:david:

emex sanoi:
- haveri (miksei haaveri?)
Mun mielestä ton sanan aito, oikea ja alkuperäinen muoto on nimenomaan haveri. Omaankin korvaan se vaikuttaa höhlältä, jos tulee sanaa käytettyä niin sanon kylä ihan reilusti haaveri :rolleyes:

PMLats sanoi:
Mun mielestä ton sanan aito, oikea ja alkuperäinen muoto on nimenomaan haveri. Omaankin korvaan se vaikuttaa höhlältä, jos tulee sanaa käytettyä niin sanon kylä ihan reilusti haaveri :rolleyes:

faktaa: haveri on vesiliikenneonnettomuus. Haaveri on kun saa vaikkapa pipin sormeen. :)

Kai Nalo sanoi:
faktaa: haveri on vesiliikenneonnettomuus. Haaveri on kun saa vaikkapa pipin sormeen. :)

Ihanko totta? Kaikkea sitä oppii. :) Tarkemmin ajatellen tuota haveria on kuullutkin vain uutisissa ja juuri laivaonnettomuuksien yhteydessä.

Haluatko saada Hipan raivon valtaan? Kokeile seuraavia lauseita:

- Mitään ei ole pakko tehdä

- Pakko on vaan kuolla

- Ei sun ole PAKKO tehdä mitään

:wall: :curs: :curs: :wall:

Hippa sanoi:
Haluatko saada Hipan raivon valtaan? Kokeile seuraavia lauseita:

- Mitään ei ole pakko tehdä

- Pakko on vaan kuolla

- Ei sun ole PAKKO tehdä mitään

:wall: :curs: :curs: :wall:

Hei ei sun oo pakko. Camoon!

:evil:

Kaikki jääkiekkoslangi ärsyttää. Suurella sydämmellä (kaksi ämmää tietoisesti ja tahallaan tuossa) pitää saada puolustuksen kautta oma peli kulkemaan eikä vastustajaa pidä aliarvioida saati sitten kunnioittaa, vaan fyysisesti pelata, kunnioittaa siniviivaa sekä lähteä laukomaan (erityisen ärsyttävä maikkarin hokinaitin toimittajan hokema toi lähteä laukomaan!!! :curs: ) aktiivisesti.

Ihmisenä

Mä pidän susta ihmisenä. Sä oon ihana ihmisenä. Jos mä ihan ihmisenä lähden tätä asiaa ajattelemaan.

Minä sitten jos ei ihmisenä? Eläimenä? Palkokasvina?

Joko tuli sanottua nämä?

Joillakin kieli taipuu paremmin,joillakin huonommin. Kaikkia versioita olen kuullut.

Olumpialaiset
Olumppialaiset
Olumppijalaiset

Hula-maito
Hylä-maito

Hylä-mäitö
Ölympiäläiset

Kahden viimeisen kohdalla täytyy olla jo pikkusormi koholla.

Ja sitten maakuntaradalla raveissa kuulee hienoja savolaisväännöksiä hevosten nimistä, mm.:

Joi De Patric = Joitepatrikki
Crackerjack = Rakkerjakki

emex
Ja tällä hetkellä eniten ärsyttävä:

- tahtotila
:david:

:kippis1:

Tuli eräässä paskamaisessa duunissa tutuksi fraasi "voimakas tahtotila", se tarkoittaa että ne vihaa sua ja pitää sua pellenään :D .

Tämä vituttaa mua runsain mitoin: "Ei millään pahalla, mutta..." Kuka vittu tuon on oikeasti keksinyt? Jos sanot toiselle ikävästi, niin se "ei millään pahalla" -pohjustus ei varmastikaan sitä itse sanomaa tee yhtään iloisemmaksi.

"Ei millään pahalla, mutta olet maailmankaikkeuden suurin kusipää!"

Irina sanoi:
Minä sitten jos ei ihmisenä? Eläimenä? Palkokasvina?

Naisena?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom