Älä sano näin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kirjoitettuna: eniten vituttaa sanojen yhteenkirjoitus tai/ja sen puuttuminen esim. menin uima halliin :curs:, kävin kunto salilla :curs: Raivostuttavaa
Ja
Puhuttuna: douppi, jäbä, steissi, taaki, äässi, gaissi, kikkeliskokkelis, apuuva, naamat, keissi, shitti, ihqu, ihqubeibe, kybä, meikkis, jou, snaijjaa, skulaa, flaijjaa, kölnivesi, sivistyssanojen väärä käyttö, kaikki alle 20v. puhe kaikessa karmaisevuudessaan!, snoukka, reili, parkki, kisu, douh, nouh, L-O-L, vittusaatanaperkele, läppä, eiku-eiku, tiätsä, läks, Ja NIIN NIIN monta muuta...

PMLats sanoi:
Ensinnäkin se, mitä monet pitävät nykyään "stadin slangina" ei ole mikään eheä kielellinen kokonaisuus, vaan ryväs eri aikakausilta, kielistä ja maantieteellisiltä alueilta peräisin olevia sanoja ja sanontoja.

No juu, tokihan slangin käsite on paljon laajempi kuin annoin omissa puheissani ymmärtää. Ja stadin slangikin on jatkuvasti kehittyvä kielellinen ilmiö. Myönnetään. Ehkä meikäläistä alkoi ennemminkin ottamaan päähän se että edellä joku halusi lokeroida vittu-se-ja-vittu-tämä -puheen yksinomaan stadilaiseksi ilmiöksi.

Hyvä thread, lisää aiheesta: www.slangi.net

rintafile sanoi:
Alettii muuten olee eilen aika mestoilla, kun öögailtii yöllä taivaalle Hietsussa. Stondailtiin ihan akvaariomiehinä siin pehmeellä sandilla. Oli sellane snadi blosis ja vedettii röböö siin samal, ku se tajuton lokki tsiigaili meit sen storban päässä. Sit rupes yhtäkkii leimahtelee taivanrannassa. Kelattii, et onks siel joku spora crashanny jonku hiilisäkin kanssa. Funtsittiin vähän ja tajuttiin, et ne oli salamia. Vittu, et oltiin sen jälkeen ytimessä!

Joo, TOD. Oli niiqu snadisti siistii öögailla siin hyvällä possella, äijät vaan imi pöllii siin samal. Tuli just sellast taagii settii, ihan kipeet läppää. Mut ny aletaan funtsii sit tän illan settii, mennäänks metriksel ja siit sit Itikseen vai aletaanks tsiigailee misui ja pelaa sellast deittigeimii niiden kans ytimes jossai raflas. Olis tiätsä aika helmee sellanen, massist meil ei kuitenkaan o pulaa. Tiätsä. Meitsi alkaa ny väsää jotain, oon sit illalla mestoil.

Teinix on ylivoimaisesti ärsyttävintä. Ja LOL sun muiden käyttäminen puhekielessä.

Murteet on siisti juttu, varsinkin tuolla ¨pohjois-Karjalassa puhuttu murre.

Ja eniten vituttaa jonkun pilkun viilaaminen kielioppiasioissa. Kyllä pahoista mokista voi huomautta, mutta ylimääräinen pilkunviilaaminen ärsyttää PALJON.

Mikä siinä ketä-sanassa oikein ärsyttää?
En taida itse käyttää.. tai ainakaan en ole huomannut puhuvani mitään erityistä Turun murretta. Tosin Porissa marit tytöt huomasivat heti turkulaisuuten:)

Ketä tän ihqun tredin on keksiny? Omg!! Itse asiassa niinku tod. hyvä tredi! Siis aikuisten oikeesti. LOL Hannibal ownas pitkässä juoksussa iha 24/7

:5:

Sukulaku sanoi:
Mikä siinä ketä-sanassa oikein ärsyttää?
En taida itse käyttää.. tai ainakaan en ole huomannut puhuvani mitään erityistä Turun murretta. Tosin Porissa marit tytöt huomasivat heti turkulaisuuten:)

Ei mua ärsytä yhtään, tosin ehkä johtuu siitä, että olen Poristan kotoisin. Vähintään yhtä ärsyttävä on tämä Jyväskylässä viljelty käet jos nyt lähdetään väkisin jotain ettimään. Mikä tästä on yksikkö? Käki vai? :D

Alle viivattua sanahirviötä en kyllä ihan heti haluis nähdä uudestaan saati jonkun sanovan sitä, tää pätkä on siis otettu punttimimmien osastolta.

ZannaZ sanoi:
. Gillyanne ollaan samixii

Mua ärsyttää pitkien yhdyssanojen tai lauseiden jälkeen kirjoitetut parahdukset, kuten "Huh, mikä sana!" ja "Huh, mikä lause!"

Ketä-sanan käyttö kuka-sanan paikalla on mullekin punainen vaate.

Timba79 sanoi:
Ei mua ärsytä yhtään, tosin ehkä johtuu siitä, että olen Poristan kotoisin. Vähintään yhtä ärsyttävä on tämä Jyväskylässä viljelty käet jos nyt lähdetään väkisin jotain ettimään. Mikä tästä on yksikkö? Käki vai? :D

Pistä vaan käet taskuun ja puota maot maahan.
Ei ole muuten vain Jyväskylän murteessa.
Ainakin täällä pohojois-pohojanmaalla puhutaan sammaan tyyliin.
D on ns. hiljainen, eli esimerkiksi sanoissa kädet, madot, vedet jne. jätetään d sanomatta.

Tuo ketä-sanan käyttö on kyllä vähintäänkin outoa, mutta on kai niitä muitakin.
Joskus kauan sitten armeijassa ollessani joku etelän varis käytti kehdata-sanaa jaksaa-sanan tilalla. "Viittiks tuua sen laatikon tullessas?" "En taia kehata."
Outoja ihmisiä on Suomenniemi pullollaan :)

Edellä on jo tullut mainituksi lähes kaikki pahimmat, vielä yksi puuttuu.
Radio- ja Tv-toimittajien suosima väli-suomi
Voi helev... Miksi ei voi sanoa keski-suomi?

- mä diggaan tästä (diggaan != tykkään)
- lihoata ("jotkut lihoavat helposti")
- itse asiassa
- syön perunia kun katselen salamia
- junou / tiätsä niinku

- protskudrinksu
- rypsäri
- vitskut
- palalalalkkari

Keskeen...

"Litmanen syöttää laitaan Nurmelalle, joka syöttää keskeen Johanssonille..."

Mikä kutun keskeen? Ei sellasta olekaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom