Äijä huoltosarja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
etusivu_aija_yla.jpg

Ei kyllä tännekään napannut. Jotenkin sivut, tuotteiden "imago" ja purkit eivät ole sellaista mitä itse haluaisin omaan kylpyhuoneeseen.

Tosin mä olenkin hiukka metro. :haart:

Öljyt kuuluu moottoriin ja rasvat laakereihin.
Voin kuvitella sieluni silmin lausahduksen:
"iih, mä oon siis nii-in äijä. Ältsynfantsuu!"

Äijäthän eivät käytä kosmetiikkaa, joten ajatuksena tuo on aika mahdoton.
Suojaahan äijä autonkin pinnan! Ei nyt myydä kosmetiikkaa vaan huoltosarjaa. :D

Eli ideahan on ainakin periaatteessa ihan hyvä, mutta toteutus ontuu isosti.

Vierastan myös tätä "äijä" meininkiä yleensäkin. Oikeat ÄIJÄT ei ainakaan siihen lämpeä.

Ja mä oon sporaseksuaali.

Ei tietenkään sais uutta mainostajaa haukkua, mutta mitä tosta nyt voi sanoa, kun kerran ketjukin on avattu.

Suojaahan äijä autonkin pinnan! Ei nyt myydä kosmetiikkaa vaan huoltosarjaa. :D

_mutta_ äijä tuhlaakin kaikkeen muuhun paitsi itseensä. Voidaan ostaa autoon 2000€ poppivehkeet, mutta shamppoo on marketin halvinta. Ellei tässä yritetä muokata tuota asiaa. Tai voihan äijätkin noita ostaa, mutta ei ne merkistä maksa.

Äijäthän eivät käytä kosmetiikkaa, joten ajatuksena tuo on aika mahdoton.
Nimenomaan, paitsi enintään bensaa ja sianverta, muu on humpuukia.

Mua ärsyttää toi ÄIJÄ-sana. Kuulostaa ihan extreme duudsonilta. Olis vaikka MIES tuotesarja. Mutta ei kai ihonhoito ainakaan pahasta ole. Muistan kun pikkusisko opiskeli kosmetologiksi ja se testasi kotona minuun niitä voiteita ja naamioita. Voin sanoa, että olihan iho sen jälkeen tosi hyvässä kunnossa.

Ensimmäisenä tulee mieleen, että tuotteen ulkonäkö ei vastaa hintatasoa. Ei tule kovinkaan laadukas kuva tuotteesta hyvinkin simppelin etiketin takia, ja "Äijä" tuotemerkki nimenä jaksoi naurattaa 0,1 sekunnin ajan.

En äkkiseltään keksi yhtään syytä miksi juuri minun pitäisi tilata tuolta noinkin tyyritä tuotteita, kun samanlaisia tai veikkaan että jopa parempia tuotteita löytyy supermarketeista ja Bodyshopeista yms. paikoista edullisempaan hintaan.

Tämä ketju kannattaa varmaan ottaa ihan rakentavasta näkökulmasta suorana asiakaspalautteena. Tuli itsellenikin ensimmäiseksi mieleen, että konsepti ei ole loppuun asti mietitty. Muutamia pointteja:

- Lähtökohtaisesti kohderymäksi rajaantuu automaattisesti internettiä käyttävät miehet, jotka ovat tottuneet ostamaan tuotteita internetin välityksellä.

- Tavoitetaanko kohderyhmä tällä tavalla?

- Kohderyhmä epäselvä: kaikki miehet (edellä kuvatulla rajauksella) vai mitä segmenttiä tavoitellaan?

- Mihin internettiä käyttävien miesten segmenttiin äijähuumori puree?

- Onko suoritettu pieni koemarkkinointi?

- Onko hinnoittelu loppuun asti mietitty? 100ml pullot maksavat pääosin 5,90e, paitsi naamarasva 50ml 9,50e.

- Onko paketin kaikki osat mietitty yhteensopivaksi? Halutaanko hinnalla esim. viestiä tuotteen laadusta ja uppoaako äijähuumori ihostaan/hiuksistaan huolehtiviin miehiin? Jos äijähuumorilla halutaan tavoittaa itsensä saippuapalalla pesevät tallikarjut, mitä äijämäistä siinä on, että käyttää tukkapesua, tukkahoitoa, kroppapesua, kropparasvaa, naamapesua ja naamarasvaa?

No sellaista tällä kertaa, pahoittelen viestin ikävää sävyä uudelle mainostajalle.

Äijähän on ruma. Miten lopputulosta voi edes mainostaa? Näin tulee rumasta karjusta nätti mallipoika? Eikä taida onnistua sekään, että tätä rasvaa kun käytät, niin näytät siltä kuin olisit ollut 2vrk putkeen auton alla.

Kuka lauloikaan, "arpikin tässä naamassa kaunistus ois"

Todellakin ihmetyttää mikä on tuotteen kohderyhmä. Ulkoasu ja nimi mielestäni ennemminkin karsii monta potentiaalista kohderyhmää pois. Mielestäni väärä valinta lähteä kyseisiä tuotteita mainostamaan "Äijä"-nimellä.

Mielestäni väärä valinta lähteä kyseisiä tuotteita mainostamaan "Äijä"-nimellä.

Mulle tuli kuva, että markkinointia on lähdetty toteuttamaan tuotelähtöisesti, ts. ensin on keksitty tuote ja sille nimi, ja sitten alettu miettimään, kukahan sitä ostais. Tässä on vaan se pointti, että toimiihan tämäkin tyyli, mutta tuotteen pitää sitten olla kilpailijoitaan parempi joko todellisuudessa tai pystyä edes vakuuttamaan mielikuvilla asiakkaat (mikä on vaikeaa ilman selkeää kohderyhmää) siitä, että se on kilpailijoitaan parempi. Tälläistä selkeästi kohderyhmähakuista tuotetta pitäisi ehkä lähteä ennemminkin miettimään ja rakentamaan tietyn kohderyhmän tunnistamisesta, jonka tarpeita ei uskota kenenkään toimesta täysin tyydytettävän / yritetään tyydyttää ne kilpailijoita paremmin, ja suunnitella tuotteet täysin tätä yhtä kohderyhmää/segmenttiä ajatellen ja tarpeista lähtien niin hinnaltaan, ulkoasultaan, jakelutavaltaan, ominaisuuksiltaan, mainonnaltaan, jne.

Äijähän on ruma.

Purkitkin on rumia eli onhan tässä logiikka. Tähän ketjuun taitaa sitten kirjoitella ainoastaan kauniit ihmiset, kun purkit ei pure :D

edit: tässä on äijä eikä mallipoika

blacksmith_1.jpg

http://www.f1point4.com/f1point4/images/blacksmith_1.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom