Onneksi sentäs Hynynen ja Nikula toivat tv-ohjelmansa joka jaksossa esille sen, että ovat ite 100% kaupunkilaisvässyköitä.
Nimen omaan nuo vässykät on pilannut sen koko sanan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onneksi sentäs Hynynen ja Nikula toivat tv-ohjelmansa joka jaksossa esille sen, että ovat ite 100% kaupunkilaisvässyköitä.
Ylipäätään tuollainen vitun uusmaskuliininen äijämeininki on aivan sietämätöntä koff rock-kulttuuria. Hyi helevetti. Koko homma on sitä paitsi kolmekymppisten kaupunkilaisten keksintöä, eipä noiden maaseudun tosimiesten tarvitse sitä äjyyttään erityisesti korostaa, kuuluu ja näkyy muutenkin.
Mikä sitten tekee "aidosta äijämeinigistä" ei-kaupunkilaista? Historiallisesti katsoen kaupungeissa on ollut reilusti enemmän työläisammattikuntaa (tehtaat, rakennustyömaat, työläispalvelualat), maaseudulla on toki traktorilla körötteleviä juntteja mutta myös kartanoherroja ja muita porvareita, jos nyt ei suomessa niin ainakin vanhassa maailmassa kuten englannissa ja keski-euroopassa. Mielestäni kaupungissa asuminen ei automaattisesti tee ihmisestä mitenkään sen enempää trendejä seuraavaa, se on vaan yksi muuttuja sosioekonomisessa asemassa.
Vaikka onhan se toki ihan selvää että uusmaskuliinisuus on kaupunkilaisten keksintöä.
Näin. Yleisemmin/laajemmin on tympeetä kaupallista kuppaamista vain koko äijämeininki. Sana äijä on kärsinyt mun silmissä melkoisen inflaation. Ei sitä kehtaa oikein missään käyttää enää, paitsi vahingossa. Onneksi sentäs Hynynen ja Nikula toivat tv-ohjelmansa joka jaksossa esille sen, että ovat ite 100% kaupunkilaisvässyköitä ja ne duunarit sitten taas kunnon Äijiä.
Mitä taas ketjun tarkempaan aiheeseen tulee, niin en voi kommentoida suuntaan tai toiseen, koska ei mulla näy mainokset enää enkä guuglettamallakaan löytänyt aiheena olevaa firmaa. Pistäkääs joku suora linkki tänne, niin pääsee mulkasemaan oikein henk.koht. että mistä on kyse.
Mä luulen, että tuo menee toisin päin - on "keksitty" että on olemassa tämmönen kohderyhmä kuin ÄIJÄT ja sitten on tehty sille oma tuotesarja.
Frederikhän ihmetteli, että miten jotkut pitkätukkaset hipit voi olla jotain äijiä:lol2: Njoo, eipä tuo kaksikko Hynynen & Nikula säväyttänyt siinä mielessä, että äijän pitää osata fyysiset työt, mutta eihän nuo kaverit edes tienneet hirveän kiroilunkaan avulla, että miten lapiota pidetään kädessä. On siinä äijää kerrakseen.
Jep.No jos tuolla keksimisellä tarkoitetaan sitä, että "hei nythän on päällä kova äijäbuumi, mitä jos purkitetaan rasvaa ja kirjotetaan siihen ÄIJÄ kissankokoisilla" niin sitten ollaan samoilla linjoilla.
Tänään(eikun eilen) tuli lappu postista, koitan huomenna(eikun tänään) keretä hakemaan.