Eikös tässä aleta jo olemaan aika monessa paikassa 50/60 tilanteessa?Nythän valtaosa tartunnoista on vieläkin deltaa jos en ihan väärin ole käsittänyt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös tässä aleta jo olemaan aika monessa paikassa 50/60 tilanteessa?Nythän valtaosa tartunnoista on vieläkin deltaa jos en ihan väärin ole käsittänyt.
Huvikseen tuovat kylmäkontteja sairaaloitten taakse!Uuu pelottaa.
Nää on kaks vuotta jauhanu et kaikki kuolee mut mitää ei oo tapahtunu.![]()
Tästä voi jollain tavalla päätellä, kuinka kovalla käytöllä kontit ovat olleet kahden vuoden aikana. Samassa ajassa muihin syihin on kuollut 110 000 ihmistä.Huvikseen tuovat kylmäkontteja sairaaloitten taakse!
Hyvä nosto.. tuota lukiessa on hyvä pitää mielessä, monestakin lähteestä perustuslakivaliokuntaa ja lainsäätäjiä yleensä on lähinnä moitittu siitä, että tekevät työnsä liian hitaasti ja byrokraattisesti ja että näitä pakkolakeja pitäis voida säätää kuin liukuhihnalta milloin mihinkin ja kenekin tarpeeseen.Lyhyt teksti, suosittelen lukemaan. Eritoten työpaikoille suunnatusta korona passista eli pakko rokotuksista hyvää pohdintaa:
![]()
Pauli Rautiainen: Quo vadis, perustuslakivaliokunta?
Eduskunnan perustuslakivaliokunta antoi tänään kaksi lausuntoa, joihin monella tavalla kiteytyy valiokunnan vuosi 2021. Valiokunnan perustuslainmukaisuuden valvontatyö on ollut hoipertelevaa tavall…perustuslakiblogi.wordpress.com
Paranemisia. Saako kysyä minkä ikäisiä olette, itse ja työkaveri? Entä yleinen kondis/riskitekijöitä? Todellisista kokemuksista on aina mielenkiintoista kuulla.Hello. Olen seurannut tätä ketjua melko tiiviisti. Hyvä ketju. Itselläni pamahti korona päälle pari päivää sitten. Olen rokottamaton. Tartunnan sain töistä rokotetulta työkaverilta. Hänellä melko vahvat oireet päällä. Itsellä oireina lämpö/kuume n. 38 astetta. Päänsärky. Limainen ja karhea kurkku. Nyt täytyy toivoa, että oireet pysyvät tässä, eivätkä tästä pahene. Joulu menee nyt valitettavasti eristyksessä.![]()
Itsekin muutama viikko sitten löysin tämän ketjun ja onneksi niin.Hello. Olen seurannut tätä ketjua melko tiiviisti. Hyvä ketju. Itselläni pamahti korona päälle pari päivää sitten. Olen rokottamaton. Tartunnan sain töistä rokotetulta työkaverilta. Hänellä melko vahvat oireet päällä. Itsellä oireina lämpö/kuume n. 38 astetta. Päänsärky. Limainen ja karhea kurkku. Nyt täytyy toivoa, että oireet pysyvät tässä, eivätkä tästä pahene. Joulu menee nyt valitettavasti eristyksessä.![]()
Kiitokset. Ikää itsellä 42 vuotta ja työkaveri on noin 5 vuotta nuorempi. Kondis ihan kohtalainen. Salihommia tullut veivattua yli 20 vuotta ja liikuntaa tulee muutenkin harrastettua melko paljon. Hiukan ylipainoa löytyy kessin kohdalta, mutta ei muuten. Itsekkin ihmetellyt pitkin syksyä, ettei ole tartuntaa kuulunut. Olen kuitenkin työn puolesta paljon ihmisten kanssa tekemisissä. Ja kulkenut ihan normaalisti pitkin ja poikin. Altistus oli useamman tunnin mittainen ja tapahtui samassa autossa.Oireet kun alkoi, niin ei ollut epäselvää mistä oli kyse. Mutta joo päivittelin tilannetta menee suuntaan tai toiseen.Paranemisia. Saako kysyä minkä ikäisiä olette, itse ja työkaveri? Entä yleinen kondis/riskitekijöitä? Todellisista kokemuksista on aina mielenkiintoista kuulla.
Tässä thl-mikasa viimeistään aukottomasti todistaa tyhmyytensä. Meille pidempään ketjua seuranneille ei siis mitään uutta.
On se kun matutkin omaa enemmän järkeä tällaisessa kuin perus ekonomi lambi
Alkaako kasetti hajota tämän kusetuksen lobbaamisessa?Rokotettu ja rokottamaton voivat tartuttaa.
Myös minä ja rafael nadal osataa pelaa tennistä.
En osaa pelata tennistä niin jääpi piikki ottamatta.Rokotettu ja rokottamaton voivat tartuttaa.
Myös minä ja rafael nadal osataa pelaa tennistä.
Kyllä on kova syyhy saada passi itsenäiseksi rajoituskeinoksi. Mielenkiinnolla odotan esitystä..Hallituslähteet STT:lle: Hallituksessa löytymässä sopu koronapassin laajemmasta käytöstä
Nyt koronapassia voi käyttää vain vaihtoehtona rajoituksille. Esitys laajentaisi sen käyttömahdollisuuksia.
![]()
Risto Isosomppi tarkasti Maija Laatusen koronapassin Messukylän kirkon ovella Tampereella kauneimmat joululaulut -tilaisuudessa tällä viikolla. KUVA: OSSI AHOLA / AAMULEHTI
Saila Kiuttu STT
13:01
KORONAPASSIN nykyistä laajemmasta käytöstä on hallituksessa löytymässä sopu, kerrotaan hallituslähteistä STT:lle. Asiaa koskeva esitys saattaa valmistua jo tänään, jolloin aiheesta todennäköisesti järjestetään tiedotustilaisuus.
Kyse on siitä, että koronapassi voisi toimia rajoituskeinona silloin, kun koronatartuntojen riski on suuri.
Tämänhetkisen lainsäädännön perusteella koronapassia voidaan käyttää vain, jos on voimassa viranomaisten määräämiä koronarajoituksia. Koronapassi on vaihtoehtoinen toimi esimerkiksi yleisömääriä tai aukioloaikoja koskeville rajoituksille.
Laajemman käytön salliminen edellyttää runsaasti perustuslaillista harkintaa. Tiettävästi puolueet pohtivat parhaillaan, voivatko ne hyväksyä esitystä virkamiesvalmistelun pohjalta vai tarvitaanko siihen vielä muutoksia.
Hallituksen on ollut määrä saada koronapassiin laajentamista koskeva esitys eduskunnan käsittelyyn ennen joulua. Eduskunta kokoontuu vielä kahtena päivänä ensi viikon alussa. Lisäksi täysistunto järjestetään vielä 28.12.
Ja aivan helvetin naurettavaa etteivät jaa koko tarinaa otsikossa, kun toinen puolisko ei sovi agendaan. Juu leviää keuhkoputkissa 70 kertaa nopeammin, MUTTA keuhkoissa paljon hitaammin --> lievempi tauti (tämä siis löytyy mainintana itse jutusta kyllä).” Hongkongin yliopiston tuoreen tutkimuksen mukaan omikronmuunnos monistuu ihmisen keuhkoputkissa 70 kertaa deltamuunnosta nopeammin. Tutkijat kertovat, että salamannopea monistuminen saattaa selittää sen, miksi muunnos leviää ihmisestä toiseen aiempia muunnoksia nopeammin.”
”Juuri julkaistussa, vielä vertaisarvioimattomassa tutkimuksessa Massachusettsin yliopistosairaalan, Harvardin ja MIT:n tutkijat testasivat Pfizerin, Modernan ja J&J:n rokotteet ja totesivat, että ne tuottivat vähän tai eivät lainkaan vasta-aineita virusta vastaan. Tilanne muuttui ratkaisevasti, kun veressä oli tehosteannos eli Pfizerilla ja Modernalla kolmas ja J&J:llä toinen rokote.”
Pfizerin paxlovid tuli just sopivasti sattumalta saataville hätäluvalla ja tietenkään se ei korvaa turhaa rokotetta ku just tää kolmas rokote tekee suuren muutoksen asiaan
![]()
Tutkimus: Omikronmuunnos monistuu ihmisen elimistössä 70 kertaa deltaa nopeammin
Hongkongin yliopiston tutkijoiden mukaan salamannopea monistuminen voi selittää omikronmuunnoksen nopean leviämisen.www.iltalehti.fi
Ainakin HUS:in tuoreempien tilastojen mukaan rokote näyttää edelleen kuuluvansa "hold the line"-porukkaan - koronapotilaista 64% rokottamattomia. Hiipuukohan tämä yliedustus nyt sitten omikronin myötä?
Rokotetuissa on oikeasti yliedustus, mutta testaamisen väliin jättö heillä yleisesti laskee mörköä.Ainakin HUS:in tuoreempien tilastojen mukaan rokote näyttää edelleen kuuluvansa "hold the line"-porukkaan - koronapotilaista 64% rokottamattomia. Hiipuukohan tämä yliedustus nyt sitten omikronin myötä?